Cristiano Ronaldos teknik
10 år 11 måneder siden #1
af jacob2111
Cristiano Ronaldos teknik blev oprettet af jacob2111
Hej alle madridistas!
I går havde jeg en diskussion med en fodboldkyndig kammerat omkring Ronaldos teknik.
Han sagde, at han havde læst at mange Ronaldo-fans egentlig synes at Ronaldo har en dårlig teknik.
Påstanden er, at Ronaldo ikke kan tæmme en bold, drible en modstander fra stilstand med bolden samt lave en aflevering/pasning med perfekt fart...
Min egen mening er, at Ronaldo kan alle de ting. Jeg har ofte tænkt, at Ronaldo netop var mega god til at både tæmme og lave afleveringer med perfekt fart. Måske er jeg enig i at Ronaldos spidskompetence ikke er, at drible en mand når han står stille og modtager bolden. Men er altså ikke i tvivl om at han godt kan gøre det.
Hvad er jeres mening omkring dette?
I går havde jeg en diskussion med en fodboldkyndig kammerat omkring Ronaldos teknik.
Han sagde, at han havde læst at mange Ronaldo-fans egentlig synes at Ronaldo har en dårlig teknik.
Påstanden er, at Ronaldo ikke kan tæmme en bold, drible en modstander fra stilstand med bolden samt lave en aflevering/pasning med perfekt fart...
Min egen mening er, at Ronaldo kan alle de ting. Jeg har ofte tænkt, at Ronaldo netop var mega god til at både tæmme og lave afleveringer med perfekt fart. Måske er jeg enig i at Ronaldos spidskompetence ikke er, at drible en mand når han står stille og modtager bolden. Men er altså ikke i tvivl om at han godt kan gøre det.
Hvad er jeres mening omkring dette?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
10 år 11 måneder siden #2
af DarioGomez
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Besvaret af DarioGomez på emne Cristiano Ronaldos teknik
Ronaldos største hæmsko er helt klart, at han ikke kan drible på små områder. Han kræver plads - men omvendt vil jeg så også sige, at det nok er hans eneste alvorlige mangel - resten gør han ganske godt.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
10 år 11 måneder siden #3
af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Cristiano Ronaldos teknik
Ronaldo kan sagtens tæmme bolde, drible en modstander samt lave perfekte afleveringer. Problemet med ham er, at han har en tendens til at lave for mange flotte ting med bolden, der ikke rigtig fører noget med sig. Hvis modstanderne først får standset Ronaldo, når han er på vej fremad, så har han det med at lave en eller to 'stepover'-finter for meget, hvilket trækker farten ud af angrebene. Nogle gange skal man bare aflevere bolden. Og helst hurtigt.
Det seneste eksempel på dette er i landskampen mod Danmark, hvor Simon Kjær var god til at gå på kroppen af portugiseren, så han blev nødt til at stoppe op, og derfor havde Portugal store problemer med at komme til chancer, der var skabt via gennemspillede angreb. Det blev for det meste til langskud, hvilket deres mål jo også var.
Denne lidt ærgerlige tendens i sit spil var dog ikke noget, som Ronaldo havde for store problemer med i sine første par sæsoner i Real Madrid, men i løbet af årene (og fordi han er blevet ældre) har han udviklet sig fra at være den kantspiller, Real købte i Manchester United til at være en boksspiller med en super god positioneringsevne og en rigtig fin timing i sit spil.
Dette understreges bl.a. hvis man ser på de mål, Ronaldo scorede i sin første sæson i Spanien, hvor flere af dem var på soloaktioner. Nu skaber han ikke rigtig målene alene mere, men i stedet har han brug for nogle kreative spillere omkring sig, der skal fodre ham med bolde.
Det seneste eksempel på dette er i landskampen mod Danmark, hvor Simon Kjær var god til at gå på kroppen af portugiseren, så han blev nødt til at stoppe op, og derfor havde Portugal store problemer med at komme til chancer, der var skabt via gennemspillede angreb. Det blev for det meste til langskud, hvilket deres mål jo også var.
Denne lidt ærgerlige tendens i sit spil var dog ikke noget, som Ronaldo havde for store problemer med i sine første par sæsoner i Real Madrid, men i løbet af årene (og fordi han er blevet ældre) har han udviklet sig fra at være den kantspiller, Real købte i Manchester United til at være en boksspiller med en super god positioneringsevne og en rigtig fin timing i sit spil.
Dette understreges bl.a. hvis man ser på de mål, Ronaldo scorede i sin første sæson i Spanien, hvor flere af dem var på soloaktioner. Nu skaber han ikke rigtig målene alene mere, men i stedet har han brug for nogle kreative spillere omkring sig, der skal fodre ham med bolde.
10 år 11 måneder siden #4
af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Cristiano Ronaldos teknik
Drible fra stilstand: Nó. Det kan han ikke mere, og det er ret synd, for han tror faktisk stadig, at han kan. 9 ud af 10 dribleaktioner er forfejlede.
Tæmme bolde: Sí. Ronaldo har nogle fantastiske retningsbestemte tæmninger. Der er ikke tale om vanvittige bryst- eller hæltæmninger, men i højere grad førstegangsberøringer i farlige situationer i feltet og ved friløbere.
Aflevering med passende fart: Njaaaeh. Det er lidt hip som hap. Manden har vundet Ballon D'or tre gange, så naturligvis kan han kreere en fornuftig aflevering, men oftest er det bestemt ikke prangende, synes jeg.
Tæmme bolde: Sí. Ronaldo har nogle fantastiske retningsbestemte tæmninger. Der er ikke tale om vanvittige bryst- eller hæltæmninger, men i højere grad førstegangsberøringer i farlige situationer i feltet og ved friløbere.
Aflevering med passende fart: Njaaaeh. Det er lidt hip som hap. Manden har vundet Ballon D'or tre gange, så naturligvis kan han kreere en fornuftig aflevering, men oftest er det bestemt ikke prangende, synes jeg.
10 år 11 måneder siden #5
af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Cristiano Ronaldos teknik
Han kan ikke spille possession fodbold og sådan er det.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
10 år 11 måneder siden #6
af ChrillRM14
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Besvaret af ChrillRM14 på emne Cristiano Ronaldos teknik
Hans sparke- og hovedstødsteknik samt (for det meste) hans boldkontrol er i den absolutte verdensklasse, hvilket gør ham til det geni, han nu unægteligt er.
Men som det også er sagt, så har han ingenlunde den dribleteknik, der fulgte med ham fra United til Real i sin tid.
Spørgsmålet er, om han overhovedet behøver den form for teknik længere, da han jo øjensynligt kommer til at spille mere og mere inde i boksen. Hans step-overs og dribleture er mindre og mindre vellykkede, hvilket nok også er grunden til, at han i højere grad end nogensinde før positionerer sig inde i feltet og overlader det opbyggende offensive spil til de andre kreative spillere.
Kort sagt, hans teknik kan defineres, men når han nu bliver mere og mere end rendyrket boksangriber og altså ikke en winge, så bliver dribleteknikken og i nogen grad også pasningsteknikken mere underordnet.
Men som det også er sagt, så har han ingenlunde den dribleteknik, der fulgte med ham fra United til Real i sin tid.
Spørgsmålet er, om han overhovedet behøver den form for teknik længere, da han jo øjensynligt kommer til at spille mere og mere inde i boksen. Hans step-overs og dribleture er mindre og mindre vellykkede, hvilket nok også er grunden til, at han i højere grad end nogensinde før positionerer sig inde i feltet og overlader det opbyggende offensive spil til de andre kreative spillere.
Kort sagt, hans teknik kan defineres, men når han nu bliver mere og mere end rendyrket boksangriber og altså ikke en winge, så bliver dribleteknikken og i nogen grad også pasningsteknikken mere underordnet.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Raúl 7
- Gæst
-
10 år 11 måneder siden #7
af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Cristiano Ronaldos teknik
Enig i indlæggene. Ronaldo har udviklet sig fra en wing til en boksangriber. Han har desuden trænet sit hovedspil og springkraft helt vildt. Det er imponerende som han har udviklet sig gennem karrieren. Han er et pragteksemplar i selvtræning.
Men når det er sagt, så overrasker det mig alligevel at han er blevet så ringe til f.eks. at sparke frispark og at drible og aflevere. Er der nogen der har en forklaring på det? Det kan godt være han ikke har brug for de samme egenskaber som centerforward, som da han var wing, men kan man helt glemme visse ting? Er det simpelthen umuligt at være god til alting på samme tid? Rygtet siger at han stadig træner frispark efter træning som han altid har gjort. Jeg går heller ikke ud fra det er med vilje, at han ikke kan drible mere. Hvad er der sket, er det alderen - motivationen?
Men når det er sagt, så overrasker det mig alligevel at han er blevet så ringe til f.eks. at sparke frispark og at drible og aflevere. Er der nogen der har en forklaring på det? Det kan godt være han ikke har brug for de samme egenskaber som centerforward, som da han var wing, men kan man helt glemme visse ting? Er det simpelthen umuligt at være god til alting på samme tid? Rygtet siger at han stadig træner frispark efter træning som han altid har gjort. Jeg går heller ikke ud fra det er med vilje, at han ikke kan drible mere. Hvad er der sket, er det alderen - motivationen?
10 år 11 måneder siden #8
af Neye
Besvaret af Neye på emne Cristiano Ronaldos teknik
Det er helt rigtigt som der skrives. Ronaldo kræver plads og er det tilstede i tilstrækkelige mængder, bliver han fra tid til anden, kåret som verdens bedste fodboldspiller.
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
10 år 11 måneder siden #9
af MadridistaPorVida
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Cristiano Ronaldos teknik
Jeg mener at han har ændret sin teknik en del. Han er en meget komplet spiller, fordi han startede sine dage som midtbane da han var ung og havde en vild sparketeknik ala James. Derefter i real madrid startede han ud som kantspiller med en dribleteknik som også var virkelig god, og stadig havde et godt skud udefra. Nu med alderen er han en all around angriber, der mest af alt er benzemas sidekammerat, og nærmest er hvor han vil på toppen, stadig nogle gange som kant. Og er blevet virkelig god i luften og til at se hullerne som en top angriber. Han har stadig farten, men hans sparketeknink og dribleteknik er ikke hvad den har været. Men man må også sige at han stadig er ekstrem farlig inde i boksen, han har nu været uheldig de seneste par kampe med at målmanden lige for en pegefinger på bolden. Men er nu sikker på at målmaskinen vender stærkere tilbage, det plejer han jo, og mon han ikke for sparket nogle langskud ind, som han plejede at gøre, så ville det være just great.
HALA MADRID Y NADA MAS!!!