Om Vores Rivaler IX

6 år 9 måneder siden #3397 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX

Kimbo skrev:

Kassow-Rossing skrev: De Catalanske fans, der var rejst fra Barcelona til Madrid for at overvære Copa del Rey finalen, pinliggjorde sig selv endnu engang ved at pifte mens nationalmelodien for sidste gang blev spillet på Vicente Calderón.

Kan man ikke blot vælge at udlade at deltage, hvis man ikke kan lide turneringen? I øvrigt skal politik holdes langt væk fra sport, der intet har med hinanden at gøre. Kalenderen skriver ikke 1850 længere.

Edit: Og her er en video af pifteriet, hvis man vil overvære sådan noget:
www.fcbarcelona.dk/Video/video-kongen-bu...icente-calderon.html

Du glemmer meget bekvemmeligt at det ikke kun var de catalanske fans der piftede.
Når det så er sagt kunne jeg ikke være mere ligeglad


Jeg glemte det ikke. Jeg udelod det.

Jeg udelod det, fordi de Catalanske fans ofte dummer sig og fordi dem fra baskerlandet ikke halvt så ofte gør. De kommer heller ikke i problemer hos UEFA pga deres politiske budskaber under fodboldkampe, fordi de jo ikke så ofte deltager i Europa.

Fint at du er ligeglad. Tråden her omhandler vores rivaler, og du er velkommen til ikke at kommentere på de emner, der er ligegyldige for dit vedkommende.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3398 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Kassow - kunne du måske skrive lidt ned for den fornærmede tone?

Og lad os så komme tilbage til noget langt mere relevant:

Valverde til Barcelona.

Jeg hæfter mig ved, at Bartemeu har udtrykt glæde over, at han bruger de yngre spillere ofte. Det er naturligvis rigtigt, men det kræver også, at man har et akademi, der kan levere den vare. Umiddelbart kender jeg ikke så meget til La Masias nuværende talentmasse, men deres resultater i den forgangne sæson har i hvert fald været gode.

Andre, der kan gøre mig lidt klogere? Fremtidsudsigter? Lysende navne?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved DarioGomez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3399 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Held og lykke med at få Kassow til at virke som andet end en arrogant klovn, vi har set det i årevis efterhånden.
Men ja, back on track. Er spændt på hvad Valverde kan bringe Barcelona, jeg har siddet med fornemmelsen af at selvom de har vundet en masse pokaler under Enrique, så havde de sku nok også gjort det med så mange andre ved roret. MSN i hopla i en hel sæson og så ved vi alle hvor det bærer hen.
Jeg tænker de bliver rigtigt farlige hvis de får en træner der rent faktisk har taktisk snilde, hvilket de ikke har haft siden Pep, men det kræver også de gør en masse ved deres forsvar og midtbane.

Umiddelbart har jeg ikke hørt om de vilde talenter fra La Masia, der er ham Marlon, men det jeg har set til ham virker ikke super godt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3400 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Kassow - kunne du måske skrive lidt ned for den fornærmede tone?

Og lad os så komme tilbage til noget langt mere relevant:

Valverde til Barcelona.

Jeg hæfter mig ved, at Bartemeu har udtrykt glæde over, at han bruger de yngre spillere ofte. Det er naturligvis rigtigt, men det kræver også, at man har et akademi, der kan levere den vare. Umiddelbart kender jeg ikke så meget til La Masias nuværende talentmasse, men deres resultater i den forgangne sæson har i hvert fald været gode.

Andre, der kan gøre mig lidt klogere? Fremtidsudsigter? Lysende navne?

Alena og deres sydkoreanske kantspiller(kan ikke lige husket navnet) står vel som de største talenter, som er på vej til springet ind i førsteholdstruppen. Alena virker i hvert fald som et lysende talnet på midtbanen(set nogle u-landskampe med ham) Tidligere skrev Madridista også en artikel om at Zidane var interesseret i ham. Derudover kommer Munir stærkere tilbage fra Valencia og kunne udfylde samme plads som Alcacer, hvis han bliver solgt.

Om de går ind og påvirker truppen, som Messi, Pedro og Busquest gjorde næsten fra dag et, er nok mere tvivlsomt.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3401 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
Spanien:
Den stærke argentinske midtstopper, Mateo Musacchio, skifter fra Villarreal til AC Milan. Den 26-årige argentinske forsvarer er blevet udstyret med en 4-årig kontrakt. Det er et godt køb af AC Milan. Og en svækkelse af Villarreal, om end de efterhånden er vant til at vinke farvel til deres bedste midtstoppere. Forrige sommer var det Bailly de måtte vinke farvel til. I 2014 var det Gabriel (skiftede til Arsenal og blev erstattet med førnævnte Bailly). Og i 2012 var det Gonzalo Rodríguez, Iván Marcano og Carlos Marchena der røg afsted. Og så videre... Det kan være de henter Gonzalo Rodríguez hjem igen, eftersom han forlader Fiorentina denne sommer. Selv om han er blevet 33 år. Men mon ikke de går efter en yngre midtstopper. Lige nu råder de over 28-årige Víctor Ruiz, 27-årige Álvaro González og 36-årige Daniele Bonera til midterforsvaret.

Resten af Europa:
Thomas Tuchel er blevet fyret i Borussia Dortmund. Det overrasker mig lidt, må jeg ærligt erkende. Nuvel, klubben har ikke sådan for alvor toppræsteret siden Tuchel tog over efter Klopp, og de har ikke rigtig taget skridtet op hverken i Bundesliga-regi (de har ikke formået at komme tættere på Bayern som vel var målet) eller i Champions League, men det kommer alligevel bag på mig. Spændende hvem de hiver ind som ny træner. Jeg har tidligere nævnt Paulo Sousa (har en fortid som spiller i klubben) som et godt bud, i så fald han som ventet forlader Fiorentina. Og spændende hvor Tuchel fortsætter sin træner-karriere. Han nåede i øvrigt at få to sæsoner i spidsen for BVB inden fyringen.

Ifølge BBC forlænger Arsène Wenger sin kontrakt med Arsenal med yderligere to år.

Vincenzo Montella har forlænget sin aftale med AC Milan, så han fortsætter dermed i spidsen for dem.

AS Roma har meddelt, at de stopper samarbejdet med Luciano Spalletti. Spalletti tager formentlig over i Inter, mens Eusebio Di Francesco fra Sassuolo lige nu ligner det bedste bud på en ny Roma-træner.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, madrid2000

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3402 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev: Spanien:


Resten af Europa:
Thomas Tuchel er blevet fyret i Borussia Dortmund. Det overrasker mig lidt, må jeg ærligt erkende. Nuvel, klubben har ikke sådan for alvor toppræsteret siden Tuchel tog over efter Klopp, og de har ikke rigtig taget skridtet op hverken i Bundesliga-regi (de har ikke formået at komme tættere på Bayern som vel var målet) eller i Champions League, men det kommer alligevel bag på mig. Spændende hvem de hiver ind som ny træner. Jeg har tidligere nævnt Paulo Sousa (har en fortid som spiller i klubben) som et godt bud, i så fald han som ventet forlader Fiorentina. Og spændende hvor Tuchel fortsætter sin træner-karriere. Han nåede i øvrigt at få to sæsoner i spidsen for BVB inden fyringen.

Jeg læste en tweet om, at folk ikke kan lide Tuchel. Hverken spillerne eller andre ansætte omkring Dortmund. Han skulle være en tyran.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3403 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Breaking: Allegri har fået en muskelskade ;-)

www.goal.com/en/news/8/main/2017/05/31/3...-clash-?ICID=HP_HN_1
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3404 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 skrev: Jeg læste en tweet om, at folk ikke kan lide Tuchel. Hverken spillerne eller andre ansætte omkring Dortmund. Han skulle være en tyran.


Det er heller ikke ligefrem pæne ord som Borussia Dortmunds administrerende direktør, Hans-Joachim Watzke, har været ude med efterfølgende. Der begynder at tegne sig et billede af Thomas Tuchel, selv om der selvfølgelig altid er flere sider af en sag.

Der går i øvrigt rygter om, at Tuchel kan være på vej til Bayer Leverkusen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3405 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX
Til info:

Atlético de Madrid har i dag fået afslag i deres appel. Dermed må de ikke indskrive spillere de kommende to transfervinduer. I samme ombæring har de fået nedsat deres økonomiske straf.

Og bare lige for at gøre det klart: De må gerne sælge og købe spillere. De må ikke indskrive nye spillere til truppen og udtage dem til kampe, men hvis de vil købe en spiller og have ham gående på træningsbanerne i nogle måneder, så er det tilladt.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3406 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
Spanien:
Atlético Madrid har ikke fået medhold i deres appel. Dermed fastholdes deres transferforbud og de må ikke handle denne sommer. De må først hente (registrere) spillere igen til januar næste år. Det er et kæmp slag for lillesøster. Der har gået flere forlydender om, at de allerede havde en aftale i hus med Lyons Alexandre Lacazette. Diego Costa og Málagas Sandro har også været nævnt. Sandro meldes nu i stedet på vej til engelsk fodbold, hvor Everton skulle være meget interesserede. Rygterne har også svirret omkring Griezmann, som de nu formentlig vil holde på mindst en sæson mere. Med mindre Manchester United selvfølgelig betaler hans frikøbsklausul på £86 mio.

Villarreal har hentet den 20-årige tyrkiske angriber, Enes Ünal, som kommer til fra Manchester City. Den unge angriber var udlejet til hollandske Twente i forrige sæson hvor han kvitterede med 18 mål i 32 kampe i Æresdivisionen. City har sikret sig en tilbagekøbsklausul på spilleren.

Ernesto Valverde vil angiveligt gerne hente Real Sociedads stærke midtstopper, Inigo Martínez, til FC Barcelona. Inigo Martínez har en frikøbsklausul på €32 mio.

Betis har hentet den 28-årige angriber Sergio León "hjem" til klubben. Han kommer til fra nedrykkede Osasuna.

Resten af Europa:
Benfica har offentliggjort, at deres brasilianske målmand, Ederson Moraes, skifter til Manchester City. Prisen for den 23-årige keeper menes at være i omegnen af 300 mio. danske kroner (£34,7 mio.). Sky Sports melder i øvrigt her til morgen, at City også skulle være tæt på AS Monacos venstreback, Benjamin Mendy, som angiveligt skifter for en pris på omkring £40 mio.

Arsène Wenger har forlænget til kontrakt med Arsenal. Det blev offentliggjort i går. Kontrakten er forlænget med to år.

Inters vicepræsident (director of football), Javier Zanetti, har bekræftet at klubben er tæt på at sikre sig Luciano Spalletti som deres nye træner.

Chelsea meldes parate til at betale £42 mio. for Monacos centrale midtbanespiller, Tiemoue Bakayoko, mens Nemanja Matic i samme ombæring rygtes til Manchester United.

Atalantas 20-årige midtbanekomet, Franck Kessié, som tidligere har været meldt på vej til Chelsea, ser ud til at fortsætte karrieren i AC Milan. Ifølge Gazzetta dello Sport har Kessié bestået lægetjekket. Med den unge franskmand som godt som sikret, og efter ligeledes at have sikret sig Musacchio fra Villarreal, skulle Milan nu være klar til at vende deres interesse mod Ricardo Rodríguez fra Wolfsburg.

Vores gode gamle hollandske ven, Klaas-Jan Huntelaar, vender "hjem" til Ajax. Han skifter fra Schalke 04 på en fri transfer.

Zenit Skt. Petersborg har valgt at skille sig af med Mircea Lucescu. I dag har de så offentliggjort, at Roberto Mancini tager over som ny træner.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved El_Juan.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3407 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev: Spanien:
Atlético Madrid har ikke fået medhold i deres appel. Dermed fastholdes deres transferforbud og de må ikke handle denne sommer. De må først hente (registrere) spillere igen til januar næste år. Det er et kæmp slag for lillesøster. Der har gået flere forlydender om, at de allerede havde en aftale i hus med Lyons Alexandre Lacazette. Rygterne har også svirret omkring Griezmann, som de nu formentlig vil holde på mindst en sæson mere. Med mindre Manchester United selvfølgelig betaler hans frikøbsklausul på £86 mio.

Villarreal har hentet den 20-årige tyrkiske angriber, Enes Ünal, som kommer til fra Manchester City. Den unge angriber var udlejet til hollandske Twente i forrige sæson hvor han kvitterede med 18 mål i 32 kampe i Æresdivisionen. City har sikret sig en tilbagekøbsklausul på spilleren.

Resten af Europa:
Benfica har offentliggjort, at deres brasilianske målmand, Ederson Moraes, skifter til Manchester City. Prisen for den 23-årige keeper menes at være i omegnen af 300 mio. danske kroner (£34,7 mio.). Sky Sports melder i øvrigt her til morgen, at City også skulle være tæt på AS Monacos venstreback, Benjamin Mendy, som angiveligt skifter for en pris på omkring £40 mio.

Arsène Wenger har forlænget til kontrakt med Arsenal. Det blev offentliggjort i går. Kontrakten er forlænget med to år.

Inters vicepræsident (director of football), Javier Zanetti, har bekræftet at klubben er tæt på at sikre sig Luciano Spalletti som deres nye træner.

Chelsea meldes parate til at betale £42 mio. for Monacos centrale midtbanespiller, Tiemoue Bakayoko, mens Nemanja Matic i samme ombæring rygtes til Manchester United.


Det er da for lækkert med sådan en "Spanien og resten"-recap af de seneste transfers og rygter. Tak El_Juan, bliv meget gerne ved.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3408 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om Vores Rivaler IX

Jakobsif555 skrev:

DarioGomez skrev: Kassow - kunne du måske skrive lidt ned for den fornærmede tone?

Og lad os så komme tilbage til noget langt mere relevant:

Valverde til Barcelona.

Jeg hæfter mig ved, at Bartemeu har udtrykt glæde over, at han bruger de yngre spillere ofte. Det er naturligvis rigtigt, men det kræver også, at man har et akademi, der kan levere den vare. Umiddelbart kender jeg ikke så meget til La Masias nuværende talentmasse, men deres resultater i den forgangne sæson har i hvert fald været gode.

Andre, der kan gøre mig lidt klogere? Fremtidsudsigter? Lysende navne?

Alena og deres sydkoreanske kantspiller(kan ikke lige husket navnet) står vel som de største talenter, som er på vej til springet ind i førsteholdstruppen. Alena virker i hvert fald som et lysende talnet på midtbanen(set nogle u-landskampe med ham) Tidligere skrev Madridista også en artikel om at Zidane var interesseret i ham. Derudover kommer Munir stærkere tilbage fra Valencia og kunne udfylde samme plads som Alcacer, hvis han bliver solgt.

Om de går ind og påvirker truppen, som Messi, Pedro og Busquest gjorde næsten fra dag et, er nok mere tvivlsomt.


Marlon virker også spændende. Man kan selvfølgelig diskutere om han har Barca-DNA, men han er trods alt værd at have med. Mon ikke han køres i stilling som 3/4-valg bag Pique og Umtiti til næste sæson? Spørgsmålet er så om han reelt har niveauet over længere tid end to kampe. Forhåbentlig er det ikke tilfældet, for Umtiti ligner et rigtig solidt købt og holder Marlon bare fornuftigt niveau, så vil en del af Barcas defensive kvaler på sigt været løst.

Ellers har de vel også nogle år at løbe på i forhold til ungdommen. MSN har vel trods alt stadig 2-3 gode år i sig endnu, mens midtbanen og de to backs er de store problemer. Selvom det har set skidt ud, så er det trods alt muligt at fikse. Den største udfordring er selvfølgelig at erstatte Iniesta, efter man knap har fået lukket hullet efter Xavi, men før eller siden rammer de vel plet med et midtbanekøb.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce