Om Vores Rivaler IX

9 år 1 måned siden #3709 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

Jaken skrev: Spilletidskabalen tror jeg nu som sådan også at de kan få til at gå op. Nu mente jeg mere at Guardiolas backs jo har det med at træde ind i midtercirklen, hvor teknik og overblik er afgørende. Og det mener jeg ikke ligefrem er nogle kvaliteter der i nogen særlig grad kendetegner hverken Kyle Walker eller Danilo. Begge lever, efter min opfattelse, mere på power, fysik og fart end teknik, overblik og korte pasninger.

Jeg turde i hvert fald ikke at have Danilo rendende inde i midtercirklen med pivåbne sider bag sig. Den mand har smidt flere tæmninger og pasninger væk, og truffet flere forhastede/paniske beslutninger end jeg lige bryder mig om at tænke tilbage på.

Nu skal man også passe på med at gøre dem dårligere end de rent faktisk er. Overdrivelse fremmer forståelsen. Godt nok er jeg ikke fan af Kyle Walker, men det ændrer ikke på det faktum, at når han holder sig skadesfri og når han er på toppen, så er han stadigvæk en yderst dygtig fodboldspiller med masser af kvalitet. Det samme gør sig gældende for Danilo. Jeg gentager endvidere: Jeg tror de fleste glemmer, at Danilo er en ganske alsidig spiller, som netop også kan spille på midtbanen, både centralt og på kanten. Det viste han bl.a. i Porto. Herinde synes de fleste også at have glemt, at Danilo faktisk er en ganske dygtig fodboldspiller, om end nogle har selektiv hukommelse.

I princippet er du egentlig også selv lidt inde på noget af det væsentlige. Det er jo ikke fordi Pep forventer de skal rende rundt derinde og lege Scholes, Kroos, Xabi Alonso eller David Silva. Teknikken fejler i øvrigt intet hos hverken Walker eller Danilo, men det er så noget helt andet. De parametre der til gengæld forventes af dem, er lige netop dem du ridser op og gør sig gældende for de to: power, fysik og fart (og så tillader jeg mig at tilføje dynamik) (særligt i Premier League, hvor der oftest spilles hurtigere end andre steder og lidt mere hovedløst tju-bang bold). Der er i øvrigt også lidt mere plads at spille på i England end der f.eks. er i Spanien.

Og lur mig om ikke Pep er sikker i sin sag. Jeg tror nu nok han er klar over hvilke type spillere der er han henter, hvad han forventer af dem og hvilken rolle han har tiltænkt til dem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #3710 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om Vores Rivaler IX
Dårlig stil at skyde efter folks forståelse af situationerne. Det minder bare mest af alt om det Kassow hopper ud i og bliver banned for her og der. Lad være at gå ned på det niveau. Blot fordi man er uenig med dig, så betyder det ikke, at man ikke har sat sig ind i tingene og ikke "synes at kunne forstå hvorfor det er nødvendigt". Det er sgu en arrogant måde at gå ud til diskussionen på, og så gider jeg ikke deltage i den.

Derfor må vi være enige om at være uenige og så må vi se, hvordan sæsonen forløber. Jeg har ikke de store forventninger til det, og jeg vil glo noget, hvis 11 individer bliver til en titeludfordrer i år.

9 år 1 måned siden #3711 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
Åh Gud. Verratti har fået nyt agent. Og det er selvfølgelig selveste Mino Raiola. Nu håber jeg virkelig Manchester United køber ham for €100 mio. næste sommer!

9 år 1 måned siden #3712 af nono
Besvaret af nono på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev: Åh Gud. Verratti har fået nyt agent. Og det er selvfølgelig selveste Mino Raiola. Nu håber jeg virkelig Manchester United køber ham for €100 mio. næste sommer!

Barcelona skal da være mere end velkomne til at skyde €100 mio. euro efter ham. Han er jo ikke andet end en fattigmands-Kroos der tilmed kommer med store attitude-problemer, appetit på natteliv smøger og bare bryster samt en uforlignelig evne til at forsvinde i store kampe. Han er så rystende overvurderet.

Det vil desuden bare låse Barcelona endnu mere end de allerede er. Jeg JUBLER over MSN disse tider som har bundet Barcelona på hænder og ben ift. at tiltrække spillere som fx. Ousmane Demblele og Mbappe. En €100 mio. Veratti vil blot gøre det samme på midtbanen så de også må melde pas når den næste RIGTIGE nye Pirlo dukker op.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

9 år 1 måned siden #3713 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev: Nu skal man også passe på med at gøre dem dårligere end de rent faktisk er. Overdrivelse fremmer forståelsen. Godt nok er jeg ikke fan af Kyle Walker, men det ændrer ikke på det faktum, at når han holder sig skadesfri og når han er på toppen, så er han stadigvæk en yderst dygtig fodboldspiller med masser af kvalitet. Det samme gør sig gældende for Danilo. Jeg gentager endvidere: Jeg tror de fleste glemmer, at Danilo er en ganske alsidig spiller, som netop også kan spille på midtbanen, både centralt og på kanten. Det viste han bl.a. i Porto. Herinde synes de fleste også at have glemt, at Danilo faktisk er en ganske dygtig fodboldspiller, om end nogle har selektiv hukommelse.

I princippet er du egentlig også selv lidt inde på noget af det væsentlige. Det er jo ikke fordi Pep forventer de skal rende rundt derinde og lege Scholes, Kroos, Xabi Alonso eller David Silva. Teknikken fejler i øvrigt intet hos hverken Walker eller Danilo, men det er så noget helt andet. De parametre der til gengæld forventes af dem, er lige netop dem du ridser op og gør sig gældende for de to: power, fysik og fart (og så tillader jeg mig at tilføje dynamik) (særligt i Premier League, hvor der oftest spilles hurtigere end andre steder og lidt mere hovedløst tju-bang bold). Der er i øvrigt også lidt mere plads at spille på i England end der f.eks. er i Spanien.

Og lur mig om ikke Pep er sikker i sin sag. Jeg tror nu nok han er klar over hvilke type spillere der er han henter, hvad han forventer af dem og hvilken rolle han har tiltænkt til dem.

Det var nu heller ikke min intention at forklejne dem. Tværtimod kan jeg godt lide Walker og havde egentlig foretrukket/foretrækker at beholde Danilo (kan ikke få øje på realistiske/fornuftige erstatninger). Hvad jeg dog mener er at ingen af de 2 ligefrem er prototypen på den teknisk funderede, rolige, pasningssikre og årvågne back. Det er jo ikke ligefrem Lahm og Alaba vil har med at gøre her, om end mindre også kan gå an.

Skulle jeg dog have en aggressiv, hurtig og ihærdig back, der kommer flyvende i overlap og lægger indlæg, var begge fine bud.

Og hvad lige Danilos teknik og alsidighed angår, så kan man tale nok så meget om selektiv hukommelse og tiden i Porto. Omvendt kunne man modsvare med ønsketænkning, fortid og en liga på et lavere niveau. Der kan vel næppe være mange delte meninger om at han, i Real Madrid, var en af de (hvis ikke den) mest kluntede spiller(e) med fejlslagne tæmninger, lange træk, fejlafleveringer, mærkværdige beslutninger og ukoncentrerede positioneringer. Jeg har i hvert fald ikke, over de sidste 2 år, set nogen tegn på at han kunne begå sig inde centralt på et forsvarligt niveau. Til gengæld har han vist, som vi begge tidligere har nævnt, fart, drive og fysik.

Jeg skal så selvfølgelig ikke kunne sige om Pep har i sinde at finjustere sit taktiske oplæg og i stedet vende mod de(n) mere klassiske back(s). I så fald har jeg intet at indvende.

Og ift. planen med indkøbene, så kunne man også argumentere at der ikke ligefrem har været en overflod af opnåelige og tilgængelige Pep'ske backs på markedet (Lahm der stoppede og Dani Alves der afslog netop City, som de to mest oplagte at nævne, for ikke at tale om Bellerin og Arsenals insisteren på ikke at sælge). Her var det alligevel noget mere ligetil med Danilo - reserve og uønsket - og Kyle Walker - stort navn, Premier League-proven og med Tottenham, der var villige til at sælge).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

9 år 1 måned siden #3714 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev: Åh Gud. Verratti har fået nyt agent. Og det er selvfølgelig selveste Mino Raiola. Nu håber jeg virkelig Manchester United køber ham for €100 mio. næste sommer!

Det kunne vel også betyde, at Verratti hopper til Barcelona denne sommer? Ærligt, jeg vil være noget så trist over at se ham i den hæslige trøje. Jeg vil være endnu mere trist over at se, hvad han kan tilføre deres slidte midtbane.

Ved du hvad grunden til agent-skiftet skyldes, El_Juan?

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 1 måned siden #3715 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev:

Det kunne vel også betyde, at Verratti hopper til Barcelona denne sommer? Ærligt, jeg vil være noget så trist over at se ham i den hæslige trøje. Jeg vil være endnu mere trist over at se, hvad han kan tilføre deres slidte midtbane.

Hans tidligere agent kom for noget tid siden med nogen uheldige udtalelser til pressen. Han mente at PSG holdt Verratti som gidsel.

9 år 1 måned siden #3716 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

Real HWL skrev:

Pelle skrev:

Hans tidligere agent kom for noget tid siden med nogen uheldige udtalelser til pressen. Han mente at PSG holdt Verratti som gidsel.

Det er rigtigt, ja. Det havde jeg allerede svedt ud :-)
Mino Raiola er desværre bare kendt som en agent, der kan føre nogle kæmpe handler igennem. Jeg vil være nervøs for et Verratti-skifte frem til d. 31 august.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 1 måned siden #3717 af nono
Besvaret af nono på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev:

Real HWL skrev:

Pelle skrev:

Det er rigtigt, ja. Det havde jeg allerede svedt ud :-)
Mino Raiola er desværre bare kendt som en agent, der kan føre nogle kæmpe handler igennem. Jeg vil være nervøs for et Verratti-skifte frem til d. 31 august.

Man vælger ikke Mino Raiola, hvis man ønsker en mindre kontroversiel agent. Jeg tror også at skiftet signallerer et klart ønske om at komme væk. Hans tidligere agent forsøgte at lægge arm med PSG-ledelsen, men var ikke mand nok til at trumfe et salg igennem. Det er Mino og derfor er han nu Verattis agent.

Jeg er jf mit tidligere indlæg tilfreds med at Barcelona ikke får fat i Renato Sánches eller især Saul.

9 år 1 måned siden #3718 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX

Brylle skrev: Dårlig stil at skyde efter folks forståelse af situationerne. Det minder bare mest af alt om det Kassow hopper ud i og bliver banned for her og der. Lad være at gå ned på det niveau.

Til Administrationen, Daniel, Kongen og de andre fra ledelsen: Hvordan kan det være at denne bruger bliver ved med at få lov til at udstille mit navn på den måde? I siger vi har anmeld knappen, men der sker jo ikke noget, når jeg anmelder brugeren for misbrug af mit navn.

Det kan da godt være at han har sådan en opfattelse af mig, men det giver ham vel ikke ret til at poste sådanne indlæg om mig og at nedgøre mig på den måde ved at drage mig ind i samtaler, som jeg ikke har deltaget i.

Personen bliver naturligvis anmeldt for brud på reglen om personangreb så snart jeg får adgang til en PC. Morgenen startede ellers så fint indtil jeg kom halvvejs ind i samtalen om AC Milan.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

9 år 1 måned siden #3719 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX
El_Juanovich:

Ren nysgerrighed. Er du egentligt Milan-fan? Det lyder lidt sådan. Hvis ja - hvordan ser du så på hele transfervinduet som stor fan? Spændt? Glad? Overrasket?

9 år 1 måned siden #3720 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Som jeg ser det, så passer Veratti perfekt ind i Valverdes filosofi med presspil, hurtigt spil frem i banen og hjerte i tacklingerne.

Omvendt så passer han vist ikke rigtigt ind i den elegantier rolle, som Verratti vel egentligt er tiltænkt at skulle overtage for Iniesta. Det er han så langt fra - og det er kun Thiago, Isco og Iniesta selv, der kan udfylde den rolle. Så reelt set så er Verratti et godt køb for Valverde, men måske knap så godt for Barcelonas selvforståelse.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum