Om Vores Rivaler IX

5 år 3 uger siden #6541 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Nu slynger jeg lige noget ud, ik'?

Men Benzema er altså markant bedre end Lewandowski.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6542 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Nu slynger jeg lige noget ud, ik'?

Men Benzema er altså markant bedre end Lewandowski.

To helt forskellige spillere. Benzema er klart bedre når vi taler om en all-round angriber, men sådan en har vi ikke brug for i den nuværende setup, IMO. Da vi havde Ronaldo, ja, men ikke længere. Vi har brug for en angriber der kan score mål, og masser af dem. Jeg kan ikke forestille mig, at vi ville havde scoret mindre med Lewandowski i stedet for Benzema. Tværtimod tror jeg, at han havde scoret en del under Lopetegui.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6543 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Helt forskellige ja. Enig.

Men så er præmissen i et skifte fra Karim til Lewandowski altså også, at du ønsker at skifte system for at tilpasse det til en 48-årig polak?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6544 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Steen skrev:

ElMadrid skrev:

Steen skrev:

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev: Tænk hvis vi havde købt ordenligt ind i år.. Tror ærlig talt, vi så havde vundet den fjerde i træk. Det er godt nok en svag UCL sæson, alle storhold er svingende.


Steen, vi kan da ikke udelukke et trofæ mere til samlingen.


Det kan man egentligt ikke, Real Madrid vil altid være en trussel i denne turnering. Med lidt held i lodtrækningen er det ikke umuligt. Men hvis vi f.eks. havde hentet Hazard og Lewandoski i sommer, ville jeg blive overrasket, hvis vi ikke vandt turneringen.


Nu skriver du at vi skulle have købt ordentlig ind, og så nævner du Lewandoski! En mand, hvis udløbsdato er tættere på end de blåbær man køber I Netto OG som vil koste os en bondegård.


Som også er en mand, som har været direkte involveret i 135 mål i 126 kampe i de sidste 2,5 år. Lewandowski ville have været en god løsning på kort sigt. Tror sagtens han ville kunne bombe løs i 3 år endnu. Det er jo ikke fordi, at han lever af sin fart. Han er en klassisk 9'er, og de holder i lang tid. I sommer var der ikke mange gode angribere tilgængelige - nærmest ingen - og derfor var Lewandowski oplagt. Klubben prøvede da også at hente ham, og Lewandowski pressede på, men Bayern nægtede at sælge. Et køb er dog helt udelukket nu, og det er forståeligt nok.

Af ren nysgerrighed. Hvor ville du have spillet ham på holdet? Altså hvilken plads?

Det giver vel sig selv. Han kan kun spille ét sted på banen.


Meget af det du skriver giver ikke meget mening, men er mest gætteriere fra din side. I øvrigt kan vi begge blev enige om, at det er irrelevant at notere, hvor meget har har scoret de sidste 2,5 år, når nu du taler om at han skulle være blevet hentet i sommers. Jeg gætter på at hans tal de sidste 6-7 måneder ikke er meget bedre end Benz, derfor du er nødt til at gp 2½ år tilbage.

Når jeg skriver at det du siger ikke giver mening, så skyldes det at vi om nogen har brug for Benzima's kvaliteter. Der var en kamp for nylig, hvor hele holdet faldt sammen efter Benz blev skiftet ud. Derudover så giver det heller ikke mening for mig, at påstår at hvis vi fjerner vores bedste (offensiv) spiller og erstatter ham men en ny angriber, som lige skal vænne sig til klubben, landet, sine nye kollegaer osv. ja, så vil det blive en kæmpe succes.

Så du Lewan i kampen mod Liverpool? synes du at han var "frelseren" om jeg må kalde ham, som vil bombe løs for os og skaffe os pokalen med de store ører?
Jeg så en mand, der virkede mere udbrændt end Benz længe har set ud.

At vi så ikke længere skal gå efter ham og at et køb af Hazard vil forstærke os, det kan vi godt blive enige om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6545 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Helt forskellige ja. Enig.

Men så er præmissen i et skifte fra Karim til Lewandowski altså også, at du ønsker at skifte system for at tilpasse det til en 48-årig polak?


Absolut ikke. Lewandowski passede perfekt ind I Lopeteguis Madrid. Og det var trods alt ham, der var træner i sommer. Jeg har ikke skrevet, at vi skal hente Lewandowski næste sommer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6546 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om Vores Rivaler IX

ElMadrid skrev:

Steen skrev:

ElMadrid skrev:

Steen skrev:

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev: Tænk hvis vi havde købt ordenligt ind i år.. Tror ærlig talt, vi så havde vundet den fjerde i træk. Det er godt nok en svag UCL sæson, alle storhold er svingende.


Steen, vi kan da ikke udelukke et trofæ mere til samlingen.


Det kan man egentligt ikke, Real Madrid vil altid være en trussel i denne turnering. Med lidt held i lodtrækningen er det ikke umuligt. Men hvis vi f.eks. havde hentet Hazard og Lewandoski i sommer, ville jeg blive overrasket, hvis vi ikke vandt turneringen.


Nu skriver du at vi skulle have købt ordentlig ind, og så nævner du Lewandoski! En mand, hvis udløbsdato er tættere på end de blåbær man køber I Netto OG som vil koste os en bondegård.


Som også er en mand, som har været direkte involveret i 135 mål i 126 kampe i de sidste 2,5 år. Lewandowski ville have været en god løsning på kort sigt. Tror sagtens han ville kunne bombe løs i 3 år endnu. Det er jo ikke fordi, at han lever af sin fart. Han er en klassisk 9'er, og de holder i lang tid. I sommer var der ikke mange gode angribere tilgængelige - nærmest ingen - og derfor var Lewandowski oplagt. Klubben prøvede da også at hente ham, og Lewandowski pressede på, men Bayern nægtede at sælge. Et køb er dog helt udelukket nu, og det er forståeligt nok.

Af ren nysgerrighed. Hvor ville du have spillet ham på holdet? Altså hvilken plads?

Det giver vel sig selv. Han kan kun spille ét sted på banen.


Meget af det du skriver giver ikke meget mening, men er mest gætteriere fra din side. I øvrigt kan vi begge blev enige om, at det er irrelevant at notere, hvor meget har har scoret de sidste 2,5 år, når nu du taler om at han skulle være blevet hentet i sommers. Jeg gætter på at hans tal de sidste 6-7 måneder ikke er meget bedre end Benz, derfor du er nødt til at gp 2½ år tilbage.

Når jeg skriver at det du siger ikke giver mening, så skyldes det at vi om nogen har brug for Benzima's kvaliteter. Der var en kamp for nylig, hvor hele holdet faldt sammen efter Benz blev skiftet ud. Derudover så giver det heller ikke mening for mig, at påstår at hvis vi fjerner vores bedste (offensiv) spiller og erstatter ham men en ny angriber, som lige skal vænne sig til klubben, landet, sine nye kollegaer osv. ja, så vil det blive en kæmpe succes.

Så du Lewan i kampen mod Liverpool? synes du at han var "frelseren" om jeg må kalde ham, som vil bombe løs for os og skaffe os pokalen med de store ører?
Jeg så en mand, der virkede mere udbrændt end Benz længe har set ud.

At vi så ikke længere skal gå efter ham og at et køb af Hazard vil forstærke os, det kan vi godt blive enige om.


Hvis du kalder det et gæt at tro, at Lewandowski ville have scoret mere end Benzema, så er det i hvert fald et kvalificeret gæt. Bevares, selvfølgelig kan ingen af os spå om fremtiden, men der kan vel ikke være nogen som vil benægte, at Lewandowski ikke er en 'proven' målscorer.
I øvrigt noget mærkværdigt, at du undrer dig over, hvorfor jeg har valgt at sammenligne deres sæsoner over en længere periode. Jeg kan da sagtens udelukkende kigge på deres tal i denne sæson, men syntes det gav mere mening at vise, hvordan de har præsteret i løbet af de sidste par år. Men vi kan da også kun se på denne sæson, hvor både Madrid og Bayern har haft en del problemer:
Benzema: 19 mål og 7 assists, 3082 minutter spillet
Lewandowski: 25 mål og 11 assists, 2785 minutter spillet

Lewanwodski har i de sidste 3 fulde sæsoner hver gang scoret over 40 mål. Jeg ved ikke med dig, men jeg ser det ikke som værende urealistisk at forvente, at han vil kunne levere nogenlunde det samme her. Modsat tror jeg ikke at der er nogen som forventer, at Benzema nogensinde kommer op på samme antal. Så er der nogen som vil argumentere, at Benzema også bringer de andre i spil, og vi derfor har flere målscorer, når han spiller. I denne sæson har vi kun 3 spillere, der har scoret mere end 6 mål, og en af disse er Ramos, og de fleste af hans scoringer er via straffespark. Dermed har vi kun to offensive spillere, med mere end 6 mål.

At du vælger at tale ned om Lewandowski på baggrund af hans kamp mod Liverpool, fortæller mig at du ikke kender meget til ham. Det er også meget nemt at plukke tilfældige kampe Benzema har spillet i år, og så skrive, at han ikke er god nok. Men det giver bare ikke mening.

I sidste ende er det også ligegyldigt, for Lewandowski er ikke blevet købt, og jeg har heller ikke sagt, at vi skal hente ham næste sommer. Afhængigt af, om man vil købe en ny kant, og i så fald hvem, kan der dog være brug for en ny angriber. Men mon ikke det bliver en ung en af slagsen. Jeg vil for eksempel ikke være tryg ved kun at hente Hazard. Jeg tror, at vi ville mangle mål, hvis Hazard og Benzema skulle spille sammen oppe foran. Til gengæld synes jeg ikke, at vi har brug for en ny angriber i år, hvis vi f.eks. hentede Neymar. Der ville jeg mene, at Benzema og Mariano er rigeligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6547 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX
www.bold.dk/fodbold/nyheder/fifa-straffe...-med-transferforbud/

Det kommer sgu nok til at have indflydelse på, om vi lander Hazard eller ej. Nu er der ingen tvivl om, at han kommer til at koste kassen til sommer, hvorfor jeg, på ingen tid, er begyndt at tvivle på en eventuel transfer. Fandens også!
Sidste redigering: 5 år 3 uger siden ved Daniel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6548 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev: www.bold.dk/fodbold/nyheder/fifa-straffe...-med-transferforbud/

Det kommer sgu nok til at have indflydelse på, om vi lander Hazard eller ej. Nu er der ingen tvivl om, at han kommer til at koste kassen til sommer, hvorfor jeg, på ingen tid, er begyndt at tvivle på en eventuel transfer. Fandens også!


Shit, det gik lige fra at være meget simpel transfer til at være yderst kompliceret. Vi kan skrive under med Hazard i jan 2020 helt frit og bruge ham i sæsonen 2020/21, men det er alt for sent i min bog. Hvad gør Chelsea - vil de have penge eller rede en sæson og ikke få en skid for ham? Og hvad med Kovacic, hvor stiller det ham og os?

De kan selvfølgelig appellere dommen og hente spillere til sommer - det gør de nok.
Sidste redigering: 5 år 3 uger siden ved Kiwes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6549 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev: www.bold.dk/fodbold/nyheder/fifa-straffe...-med-transferforbud/

Det kommer sgu nok til at have indflydelse på, om vi lander Hazard eller ej. Nu er der ingen tvivl om, at han kommer til at koste kassen til sommer, hvorfor jeg, på ingen tid, er begyndt at tvivle på en eventuel transfer. Fandens også!


Får de ikke Pulisic ind til sommer? Og en forlængelse med Hudson-Odoi er vel heller ikke fejet helt af banen endnu. Jeg tror stadig på en transfer.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6550 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

-#7- skrev:

Daniel skrev: www.bold.dk/fodbold/nyheder/fifa-straffe...-med-transferforbud/

Det kommer sgu nok til at have indflydelse på, om vi lander Hazard eller ej. Nu er der ingen tvivl om, at han kommer til at koste kassen til sommer, hvorfor jeg, på ingen tid, er begyndt at tvivle på en eventuel transfer. Fandens også!


Får de ikke Pulisic ind til sommer? Og en forlængelse med Hudson-Odoi er vel heller ikke fejet helt af banen endnu. Jeg tror stadig på en transfer.


Det er mere prisen, som jeg tror, kan besværliggøre en handel, in mente han kun har et år tilbage af sin kontrakt til sommer. Hvis det tidligere hed 100 millioner euro, kan man vel sagtens forestille sig, at det nu hedder 120-150 millioner euro. Og så er jeg ikke sikker på, at Real Madrid vil lege med længere, når man også regner Hazards alder med i ligningen.

Jeg håber imidlertid stadig på en handel, om end Chelsea har bedre kort på hånden nu end før denne transferban.
Sidste redigering: 5 år 3 uger siden ved Daniel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6551 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
Sikke en bombe. Ja det er godt nok spændende hvad det har af indflydelse på en eventuel Hazard handel. Vi ved jo heller ikke hvad Hazard har besluttet sig for endnu. Han har kun meldt ud at han har truffet en beslutning om sin fremtid. Og at vi snart vil vide hvad det er. Mon ikke den beslutning er en forlængelse af sin kontrakt, som et plaster på såret. Denne dom kommer nok ikke bag på Chelsea.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #6552 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev:

-#7- skrev:

Daniel skrev: www.bold.dk/fodbold/nyheder/fifa-straffe...-med-transferforbud/

Det kommer sgu nok til at have indflydelse på, om vi lander Hazard eller ej. Nu er der ingen tvivl om, at han kommer til at koste kassen til sommer, hvorfor jeg, på ingen tid, er begyndt at tvivle på en eventuel transfer. Fandens også!


Får de ikke Pulisic ind til sommer? Og en forlængelse med Hudson-Odoi er vel heller ikke fejet helt af banen endnu. Jeg tror stadig på en transfer.


Det er mere prisen, som jeg tror, kan besværliggøre en handel, in mente han kun har et år tilbage af sin kontrakt til sommer. Hvis det tidligere hed 100 millioner euro, kan man vel sagtens forestille sig, at det nu hedder 120-150 millioner euro. Og så er jeg ikke sikker på, at Real Madrid vil lege med længere, når man også regner Hazards alder med i ligningen.

Jeg håber imidlertid stadig på en handel, om end Chelsea har bedre kort på hånden nu end før denne transferban.


Du må lige forklare mig hvordan Chelsea pludselig er kommet i en bedre forhandlingsposition nu end før. Hazards kontrakt udløber jo som du skriver stadigvæk om et år. Det kan ikke være mere simpelt for Perez end at ringe Chelsea op og sige at det bliver 100 mio. € nu, eller 0 € om et år. Det er i hvert fald min tanke omkring det hele.

Men som Kiwes skriver, de appellerer helt sikkert, får udskudt karantænen, sælger Hazard til Real Madrid og køber et par spillere inden det bliver for sent. Og så må du også godt få lottotallene hvis du spørger pænt ;-)

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce