Om Vores Rivaler IX

3 år 8 måneder siden #8257 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev:

Sahinovic skrev: FC Barcelona har virkeligt set godt ud indtil videre. Det første hold der har imponeret mig spillemæssigt efter corona-pausen.


Det er heldigvis ligegyldigt. Det er for sent for den stortudende lorteklub!

Dejligt at se, at vi heller ikke skal frygte Villarreal i vores vores afsluttende kampprogram. Jesus christ et rædderligt mandskab.


Vi skaber pt. max 1 chance per kamp, så jeg tænker vi skal frygte alle hold ;)

Men ja, heldigt at Barcelona først er vågnet op nu, for det her mesterskab var godt nok billigt til salg. Leicester havde taget den, hvis det var.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8258 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev:

Daniel skrev:

Sahinovic skrev: FC Barcelona har virkeligt set godt ud indtil videre. Det første hold der har imponeret mig spillemæssigt efter corona-pausen.


Det er heldigvis ligegyldigt. Det er for sent for den stortudende lorteklub!

Dejligt at se, at vi heller ikke skal frygte Villarreal i vores vores afsluttende kampprogram. Jesus christ et rædderligt mandskab.


Vi skaber pt. max 1 chance per kamp, så jeg tænker vi skal frygte alle hold ;)

Men ja, heldigt at Barcelona først er vågnet op nu, for det her mesterskab var godt nok billigt til salg. Leicester havde taget den, hvis det var.


Mesterskabet er bestemt ikke vundet endnu. Og er enig i at vi skal frygte alle mandskab med det spil vi har leveret de sidste 3 kampe.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8259 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev:

Fondo_Sur skrev: Barca vinder kun én kamp i de næste tre mod:

Celta Vigo

Atletico Madrid

Villarreal

Hvem vil vædde?


De kunne godt rende ind i en eller to uafgjorte hvert fald. Svært program. Men det nytter jo kun noget hvis vi selv gør arbejdet færdigt.


Jeg er spåkonen i madridista.dk. Og Real Madrid fik da gjort rent bord indtil videre.

Der mangler dog stadigt 8 point. Vi bør ikke tage noget for givet.

Det ville være klasse, hvis man afgjorde mesterskabet hjemme i Estadio Alfredo de Stefano d. 15 juli mod Villareal.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8260 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

Vi skaber pt. max 1 chance per kamp, så jeg tænker vi skal frygte alle hold ;)


Jeg ved godt, at overdrivelse fremmer forståelsen, og jeg ved heldigvis også, at du ved, at Real Madrid ikke kun skaber én chance pr. kamp. Men jeg griber da gerne bolden anyway ;-)

Lad os kigge på Real Madrids seneste tre kampe, hvor vi, ud fra det spil vi leverede, ifølge elle44, skal frygte at tabe mesterskabet på gulvet (undskyld, hvis du føler, jeg lægger ordene i munden på dig, elle44).

Ifølge Whoscored havde Real Madrid 14 skud mod mål imod Espanyol - 6 indenfor rammen. Det kan man i og for sig ikke bruge til det store, men dykker vi lidt ned i de tal, så havde Real Madrid ifølge Understat en xG på 2,42 mod Espanyols 1,01.

Ifølge Whoscored havde Real Madrid 8 skud mod mål imod Getafe - 4 indenfor rammen. Og dykker vi længere ned i disse tal, så havde Real Madrid ifølge Understat en xG på 1,76 mod Getafes 0,35.

Ifølge Whoscored havde Real Madrid 10 skud mod mål imod Athletic Club - 4 indenfor rammen. Og dykker vi længere ned i disse tal, så havde Real Madrid ifølge Understat en xG på 2,90 mod Athletic Clubs 0,24.

Real Madrid underpræsterede med andre ord ret så gevaldigt foran mål i de tre kampe. Det var ingenlunde fordi, man ikke bragte sig selv i gunstige positioner foran kassen. Det er det samme tilbageværende problem. Vi mangler kynisme og skarphed foran kassen, og det bliver bare desto mere tydeligt, når det er Casemiro og Ramos, der har stået for vores seneste tre scoringer.

Og så er det jo bare vanvittig flot, at vi har holdt ovennævnte hold nede på en samlet xG på 1,6 over tre kampe. Det skyldes i høj grad en vanvittig Courtois, men ligeledes en utrolig flot defensiv organisation i store dele af kampene.

Det er for sort/hvidt at være negativ over, at Real Madrid ikke banker to, tre, fire eller fem mål ind pr. kamp. Der er simpelthen flere nuancer i fodbolden, og især under Zidane i den her sæson, hvor det jo er helt tydeligt, at defensiven har været prioriteret over offensiven. Det kan man så li' eller ej, men det skal aldrig bruges som et argument mod holdet og det mesterskab, som vi er ved at spille os fortjent til.

Men ja, heldigt at Barcelona først er vågnet op nu, for det her mesterskab var godt nok billigt til salg. Leicester havde taget den, hvis det var.

Det her er bare standard-læsning hver gang, Real Madrid vinder et trofæ. Mesterskaberne i 1932, 1933, 1954,1955, 1957, 1958, 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, 1967, 1968, 1969, 1972, 1975, 1976, 1978, 1979, 1980, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1995, 1997, 2001, 2003, 2007, 2008, 2012 og 2017 var også billigt til salg eller influeret af Franco,

Og så skal vi heller ikke glemme, at de seneste fire CL-triumfer blev grundlagt via held og dommerhjælp. Og dem før 00'erne tæller ikke.

La' nu være med at blive påvirket så meget af ydre omstændigheder, herunder eksperternes love for Barca og hate på Real Madrid og pøblens konstante brægen om korruption. Det er simpelthen bare tuderi i højeste potens fra Barca-lejren, og det skal vi la' dem om, men se os for gode til at hoppe med på og så bare være stolt over det, som Zidane og co. har udrettet i indeværende sæson...... en sæson der i øvrigt har krævet rigtig meget mentalt af spillerne.

Det kan godt være, det bare er mig, men jeg vil se tilbage på det her mesterskab med stolthed, hvis det da lander i Madrid ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL, Lars1991, Gribben, andreashn, elle44, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8261 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
Man ved det er et Mourinho mandskab når der opstår sådanne situationer



Nogen der umiddelbart ved hvad der skete op til?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8262 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev:

Vi skaber pt. max 1 chance per kamp, så jeg tænker vi skal frygte alle hold ;)


Jeg ved godt, at overdrivelse fremmer forståelsen, og jeg ved heldigvis også, at du ved, at Real Madrid ikke kun skaber én chance pr. kamp. Men jeg griber da gerne bolden anyway ;-)

Lad os kigge på Real Madrids seneste tre kampe, hvor vi, ud fra det spil vi leverede, ifølge elle44, skal frygte at tabe mesterskabet på gulvet (undskyld, hvis du føler, jeg lægger ordene i munden på dig, elle44).

Ifølge Whoscored havde Real Madrid 14 skud mod mål imod Espanyol - 6 indenfor rammen. Det kan man i og for sig ikke bruge til det store, men dykker vi lidt ned i de tal, så havde Real Madrid ifølge Understat en xG på 2,42 mod Espanyols 1,01.

Ifølge Whoscored havde Real Madrid 8 skud mod mål imod Getafe - 4 indenfor rammen. Og dykker vi længere ned i disse tal, så havde Real Madrid ifølge Understat en xG på 1,76 mod Getafes 0,35.

Ifølge Whoscored havde Real Madrid 10 skud mod mål imod Athletic Club - 4 indenfor rammen. Og dykker vi længere ned i disse tal, så havde Real Madrid ifølge Understat en xG på 2,90 mod Athletic Clubs 0,24.

Real Madrid underpræsterede med andre ord ret så gevaldigt foran mål i de tre kampe. Det var ingenlunde fordi, man ikke bragte sig selv i gunstige positioner foran kassen. Det er det samme tilbageværende problem. Vi mangler kynisme og skarphed foran kassen, og det bliver bare desto mere tydeligt, når det er Casemiro og Ramos, der har stået for vores seneste tre scoringer.

Og så er det jo bare vanvittig flot, at vi har holdt ovennævnte hold nede på en samlet xG på 1,6 over tre kampe. Det skyldes i høj grad en vanvittig Courtois, men ligeledes en utrolig flot defensiv organisation i store dele af kampene.

Det er for sort/hvidt at være negativ over, at Real Madrid ikke banker to, tre, fire eller fem mål ind pr. kamp. Der er simpelthen flere nuancer i fodbolden, og især under Zidane i den her sæson, hvor det jo er helt tydeligt, at defensiven har været prioriteret over offensiven. Det kan man så li' eller ej, men det skal aldrig bruges som et argument mod holdet og det mesterskab, som vi er ved at spille os fortjent til.

Men ja, heldigt at Barcelona først er vågnet op nu, for det her mesterskab var godt nok billigt til salg. Leicester havde taget den, hvis det var.

Det her er bare standard-læsning hver gang, Real Madrid vinder et trofæ. Mesterskaberne i 1932, 1933, 1954,1955, 1957, 1958, 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, 1967, 1968, 1969, 1972, 1975, 1976, 1978, 1979, 1980, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1995, 1997, 2001, 2003, 2007, 2008, 2012 og 2017 var også billigt til salg eller influeret af Franco,

Og så skal vi heller ikke glemme, at de seneste fire CL-triumfer blev grundlagt via held og dommerhjælp. Og dem før 00'erne tæller ikke.

La' nu være med at blive påvirket så meget af ydre omstændigheder, herunder eksperternes love for Barca og hate på Real Madrid og pøblens konstante brægen om korruption. Det er simpelthen bare tuderi i højeste potens fra Barca-lejren, og det skal vi la' dem om, men se os for gode til at hoppe med på og så bare være stolt over det, som Zidane og co. har udrettet i indeværende sæson...... en sæson der i øvrigt har krævet rigtig meget mentalt af spillerne.

Det kan godt være, det bare er mig, men jeg vil se tilbage på det her mesterskab med stolthed, hvis det da lander i Madrid ;-)


Det er ganske rart at der er styr på defensiven for første gang i lang tid. Men at man i verdens største klub ikke har kunnet se en form for spillestil eller spillet bare nogenlunde seværdigt i jeg ved ikke hvor mange år - det er bekymrende. Jeg bliver glad for dette mesterskab - meget endda - netop fordi vi ikke ligefrem har vadet i dem i nyere historie. Men stolt af sådan en rædderlig gang "fodbold" det er nok at tage munden for fuld ;)

Det er bestemt ikke Zidanes skyld alene, men for fanden spillet er ringe.

Det er klart, at man enten kan score en masse mål eller have en god defensiv (eller begge) - begge dele er lige godt. Jeg tror mere folks bekymring går på, at hvis vi nu lukker et mål eller to ind, jamen hvordan skal vi så vinde kampene? Jeg ser os ikke lige gå frem og banke en masse mål ind, hvis vi skulle slække på det defensive.

Jeg havde nok også været en del mindre bekymret for de resterende kampe, hvis vores 1-0 sejre ikke var kommet udelukkende på straffespark og vores midterforsvarer ikke var nr. 2 på topscorerlisten ;) Når det er sagt, så er jeg ikke bekymret. Mesterskabet skal nok komme hjem. Min oprindelige kommentar omkring ikke at frygte Villarreal når vi skal møde dem snart, var også mere møntet på, at jeg ikke frygter hold pga. deres placering i tabellen eller hvor stort et navn de er. Vi har fået perfekte resultater mod top-6 denne sæson (for en gangs skyld) men smidt point mod en masse bundhold - derfor min kommentar om Villarreal. Og så fordi de altså bare skal score et heldigt mål eller to og så har vi intet modsvar...som i intet.

Alt det med Franco må du vende med fcbarcelona.dk. Det er ikke noget jeg vil stå på mål for.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 8 måneder siden #8263 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
“ Det er klart, at man enten kan score en masse mål eller have en god defensiv (eller begge) - begge dele er lige godt. Jeg tror mere folks bekymring går på, at hvis vi nu lukker et mål eller to ind, jamen hvordan skal vi så vinde kampene? Jeg ser os ikke lige gå frem og banke en masse mål ind, hvis vi skulle slække på det defensive.”

Spol et år tilbage og der har du et rigtig godt eksempel på, hvad der sker når der ikke er styr på det defensive og når målene ikke kommer. Vi kan ikke gøre det samme næste sæson som i år. Der skal simpelthen forbedringer til i spillet og på banen af spillere.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8264 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

Elto92 skrev: Man ved det er et Mourinho mandskab når der opstår sådanne situationer



Nogen der umiddelbart ved hvad der skete op til?


Son hjalp ikke til ved Evertons kontra, Son affejede Lloris' kritik og det blev Lloris sur over. Mon ikke at Mourinho var enig med målmanden.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8265 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

9eren skrev: “ Det er klart, at man enten kan score en masse mål eller have en god defensiv (eller begge) - begge dele er lige godt. Jeg tror mere folks bekymring går på, at hvis vi nu lukker et mål eller to ind, jamen hvordan skal vi så vinde kampene? Jeg ser os ikke lige gå frem og banke en masse mål ind, hvis vi skulle slække på det defensive.”

Spol et år tilbage og der har du et rigtig godt eksempel på, hvad der sker når der ikke er styr på det defensive og når målene ikke kommer. Vi kan ikke gøre det samme næste sæson som i år. Der skal simpelthen forbedringer til i spillet og på banen af spillere.


Nej det er jo det. Det er hvert fald meget risikabelt at regne med at vi kan spille 1-0 hjem hver gang. Det er jo gået godt denne sæson. Vi har ikke lukket 1 eneste mål ind mod Barca eller Atletico i de 4 opgør. Det er ret vildt. Men hvis vi lige lukker et dumt mål ind eller nogen kvajer sig, kan vi så stille os om og begynde at kreere chancer? Det er tvivlsomt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8266 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
Theo Hernandez har været god for Milan i de kampe, som jeg har set ham i. I hvert fald offensivt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8267 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
Ansu Fati får korrekt rødt kort. Efter VAR træder ind.

Kampen er 0-0.

Kunne være lækkert, hvis Espanyol giver Barca dødsstødet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8268 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
Hold da kæft. Minuttet efter får Espanyol rødt. Og det er ikke RØDT!!!

Så virker Barca tuderi alligevel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce