Om vores rivaler VII

• Los Campeones
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #241 af Los Campeones
Besvaret af Los Campeones på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: @Senyera

Jeg vil give dig et godt råd. Fra en Barca mand til en anden.

Lad være med at inddrage dig selv i diskussioner du ikke kan vinde. Man kan sige meget om brugerne på madridista, men de holder fast i deres overbevisninger uanset hvad. Især når de tager fejl :D

Vælg din kampe med omhu, for herinde er du altid mutters alene på en meget kold slagmark.

Spørgsmål: Hvor mange Barcelona fans skal der til for at få en meningsfuld diskussion op at køre?
Svar: Flere end to åbenbart.

@Storken:
Når nu du har været herinde i så lang tid, så synes jeg det siger meget om din hensigt på siden her, at du ikke fortæller din barca ven, hvorledes tingene hænger sammen.
Du er udmærket godt klar over, at mange brugere herinde har brokket sig over, at Real Madrid ikke har været i stand til at lirke et forsvar op, når først holdet har valgt at pakke sig og overladt initiativet til Real.
At du så alligevel vælger at komme med sådan en klam og uintelligent bemærkning som den ovenstående, overrasker mig ikke det mindste.
Det har været helt tydeligt, at du altid sørger for at dække din ryg ind med en masse fine og saglige indlæg, for så at have en periode hvor du opfører dig rigtig provokerende.

Mht. debatten:
Nej, Barca er ikke de eneste som har problemer med at hold pakker sig, og barca fans er ikke de eneste, som brokker sig over, at deres hold ikke kan score mod disse hold.
Barca har altid været hyklere på dette område, mens Real er blevet det de sidste par år.
Om det skyldes, at Mourinho har haft sin gang i Barcelona i en periode, vil jeg undlade at kommentere på...
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Los Campeones.
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #242 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII
Mens du, Storken, fleksibelt bøjer af, når du kan se, at du er i undertal?
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #243 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: @M_linding

Du burde læse mit indlæg én gang til. Jeg skriver intet om, at I glorificerer Real Madrid og tilsviner Barca. Jeg skriver, at I holder fast i jeres meninger uanset hvad. Problemet er som sådan ikke jeres meninger, men derimod at I stædigt holder fast i dem.

Til forskel fra andre, oder was?

Jeg tror ikke, at folk her inde er specielle på det område. Selv er jeg da tit blevet klogere, når nogle har frembragt gode argumenter, som gik imod mine egne - så lidt nytter debatterne da;)
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #244 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII
Åh gud hvor har i Barcelona fans dog det bare hårdt. I er så mutters alene og bliver konstant undermineret herinde… Hvordan i gang på gang formår at fremstille jer selv som martyrer er beyond me.

Real Madrid har da naturligvis også været udsat for kompakte forsvar. Det er netop et af kritikpunkterne omkring Mourinhos Real Madrid, at de simpelthen ikke formår at dirke et sådan forsvar op grundet deres abnorme fokus på omstillingerne.

Barcelonas manglende plan B har da også altid været blevet diskuteret og været et problem. At begynde at brokke sig over stærke defensive mandskaber der samtidigt formår at skabe chancerne offensivt er en barnagtig måde at undskylde for et nederlag. AC Milan greb kampen an perfekt, det kan ikke rigtig sammenlignes med Chelsea kampen. Chelsea stod vitterligt med alle mand i boksen og formåede stadig ikke at lukke ned for Barcelonas offensiv. Det var ren og skær tilfældigt at de endte med at vinde den kamp. AC Milan derimod gjorde alt perfekt. Resultatet kunne ikke have været et andet.

I skal lige såvel som os indrømme når i/vi begår en fejl og lære af det til fremtiden. Denne debat er ikke blevet ført videre eksemplarisk. Mange lave bemærkninger er blevet ytret, men det skal begge parter tage ansvar for, ellers kommer vi ingen vegne…

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #245 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

M_linding skrev: Kan du fortælle mig/os een ting, som du mener Barcelona gør dårligt, forkert eller usympatisk? Eller evt. en Barcelona-spiller?

Messi er ikke nogen engel. Folk forveksler hans ydmyghed med godhed. Det er ikke korrekt. Messi er en vinder og gør alt for at nå målet, selvom det betyder at træde nogle over tæerne.

Iniesta er lige det modsatte.

Enig, enig, enig. Specielt omkring Iniesta, den dreng måtte gerne komme til Madrid.

M_linding skrev: Ronaldo er ikke nogen engel - men heller ingen skurk. Folk forveksler hans attitude og forsvarsmekanismer med arrogance og hovmod. Det er ikke korrekt. Ronaldo er en vinder og gør alt for at nå målet, selvom det betyder at træde nogle over tæerne.

Det er jeg meget uenig i. Jeg kan ikke huske, at have set Ronaldo spytte på en modstander, løbe direkte ind i ryggen på ham eller sparke bolden efter en tilskuer. Han har sandsynligvis gjort noget af det, men jeg kan ikke huske det (uden at starte en lang debat omkring det, så må man gerne lige smide et par links, hvis han har gjort det).

Det gælder med de fleste topspillere, at når de bliver sparket, så kaster de sig - og det synes jeg i øvrigt er fair, vi spiller trods alt ikke i England i start 90'erne, eller i den danske serie 4 - det gælder både Busquets, Pepe, Xavi, Alba, Özil og Ronaldo, men også mange andre. Jeg ser det som en forsvarsmekanisme, hvor film er når man ikke bliver ramt eller kaster sig til jorden, når der bliver løftet op i ens krave. Det er vel reelt kun Alonso i moderne fodbold, som ikke gør brug af en forsvarsmekanisme.

Hans attitude er jeg enig i, at det er nemt at forveksle med arrogance, hvilket er ærgerligt for ham.

Både Ronaldo og Messi gør alt for at vinde, men jeg ser dem generelt ikke forsøge at strække reglerne til deres egen fordel, hverken med film eller provokationer.
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #246 af BBB

Gribben skrev: Mens du, Storken, fleksibelt bøjer af, når du kan se, at du er i undertal?

At han er i undertal betyder sgu da ikke at han tager fejl. Det er da ualmindelig dumt, at opstille det på den måde.
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #247 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII
BBB slap du bare af lille ven, det var et retorisk spørsgmål, så ingen grund til at tage sådan på vej...
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #248 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII

Du burde læse mit indlæg én gang til. Jeg skriver intet om, at I glorificerer Real Madrid og tilsviner Barca. Jeg skriver, at I holder fast i jeres meninger uanset hvad. Problemet er som sådan ikke jeres meninger, men derimod at I stædigt holder fast i dem.

Jeg ville egentlig ikke blande mig i denne debat, men faldt dog over dette.

Men havde du forventet andet? Du er trods alt på et Real Madrid forum. Jeg synes du er mere end velkommen, men du om nogen, jo det mest fantastiske eksempel på stædighed. Du skal have utrolig stor ros for, altid og fremvise dokumentation og kilder for dine "konstateringer" og holdninger, men mange gange, så drukner du bare i statestikker.

Havde jeg forventet et helt forum med Barcelona fans, bøje sig, og erklære sig enige i mine konstateringer, så ville jeg godt nok være naiv.
Dine konstateringer forveksler du oftest med sandheden, også selvom det er et helt subjektivt synspunkt. For at du skal forstå pointen, så er mit eksempel Busquets. Du kan sikkert finde mange statestikker, eller anden form for dokumentation der viser, at Busquets ikke filmer, men omverdenen betragter ham bare anderledes.
Håber du forstod mit meget våget eksempel hehe :).

Så længe det er subjektive ting der bliver diskuteret, så kommer dine meninger nok aldrig til og stemme overens med flertallet herinde. Ronaldo vs. Messi etc. lad den ligge for du vinder den aldrig herinde ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #249 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev:

Jeg ville egentlig ikke blande mig i denne debat, men faldt dog over dette.

Men havde du forventet andet? Du er trods alt på et Real Madrid forum. Jeg synes du er mere end velkommen, men du om nogen, jo det mest fantastiske eksempel på stædighed. Du skal have utrolig stor ros for, altid og fremvise dokumentation og kilder for dine "konstateringer" og holdninger, men mange gange, så drukner du bare i statestikker.

Havde jeg forventet et helt forum med Barcelona fans, bøje sig, og erklære sig enige i mine konstateringer, så ville jeg godt nok være naiv.
Dine konstateringer forveksler du oftest med sandheden, også selvom det er et helt subjektivt synspunkt. For at du skal forstå pointen, så er mit eksempel Busquets. Du kan sikkert finde mange statestikker, eller anden form for dokumentation der viser, at Busquets ikke filmer, men omverdenen betragter ham bare anderledes.
Håber du forstod mit meget våget eksempel hehe :).

Så længe det er subjektive ting der bliver diskuteret, så kommer dine meninger nok aldrig til og stemme overens med flertallet herinde. Ronaldo vs. Messi etc. lad den ligge for du vinder den aldrig herinde ;)

Bom..

Jeg er her stadig XOXO
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #250 af Madridista hasta la muerte

Gribben skrev: BBB slap du bare af lille ven, det var et retorisk spørsgmål, så ingen grund til at tage sådan på vej...

Derfor er der ingen grund til at formulere sig som en mongol.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #251 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
Jeg var åbenbart ikke klar nok i mælet.

Min kritik går ikke på jeres meninger. Det er helt fint med mig, at I mener, at Real Madrid er de bedste og Barca spiller kedeligt fodbold. Det ville næsten være underligt andet.

Jeg er dog af den mening, at mange herinde holder fast i deres overbevisninger uanset hvad. Eksempel:

Jeg har lagt mærke til at flere brugere konsekvent leder efter fejl ved Mourinho, hvilket så bekræfter dem i deres had til manden. Det er en selvforstærkende effekt, da man vil hade portugiseren endnu mere jo flere fejl man finder.
Når Mourinho f.eks. vælger at spare spillere mod Deportivo, fordi man har Barca, Barca og United i de næste 3 kampe, så er han et fjols, da man spillede en dårlig kamp. Mourinho er da først et fjols, hvis han havde startet med alle stjernerne og de var trætte til El Clasico tre dage efter.

Et andet eksempel. Jeg skriver følgende:

Vælg din kampe med omhu, for herinde er du altid mutters alene på en meget kold slagmark.

Reaktionen herindefra er, at jeg har selvmedlidenhed.

Det sjove er, at I for ikke så lang tid siden rådgav mig til at stoppe diskussioner om Messi vs Ronaldo og andet ideologi, da jeg reelt bare talte for døve øre. Da jeg så videregiver rådet til en Barca mand, så bliver jeg latterliggjort.

Det bedste eksempel:
Når nogen fortæller jer, at I er stædige, så er jeres instinktive respons, at det er I ikke...

Hvad fortæller det ikke lige?
Emnet er blevet låst.
13 år 6 måneder siden #252 af BBB

Gribben skrev: BBB slap du bare af lille ven, det var et retorisk spørsgmål, så ingen grund til at tage sådan på vej...

Jeg kan ikke se hvorfor det er relevant, at spørgsmålet er retorisk. Det er stadig idiotisk.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum