Sæsonen 26-27
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Güler-Fede kan selvfølgelig fungere i perioder og mod bestemte modstandere, men jeg tror vi får brug for den balance Tchou giver, hvis Arda for alvor skal have frihed til at søge bolden og styre spillet.
Og jo mere man ser Arda i den rolle, desto mindre har jeg egentlig lyst til at hente en spiller bare for at kunne sige, at vi har erstattet Kroos. Hvis Mou kan få Tchou-Arda til at fungere som makkerpar med Jude foran, synes jeg der er virkelig meget at bygge på. Bernardo gør bare mulighederne endnu bedre.
Skal han spille højre wing, mens Tchouameni og Arda spiller double pivot?
Florentino, dimisión!
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Nogen skal selvfølgelig ud af den foretrukne 11er, men med de nævnte 60+ kampe burde det heller ikke blive så sort/hvidt som “starter” eller “bænket”.
Min frygt er mere, at Arda bliver den nemmeste at skubbe ud, når de etablerede navne skal passes ind. Det ville være svært at forstå efter den preseason han har haft.
Jeg håber Mou får friheden til at vælge efter, hvad der fungerer bedst fra kamp til kamp - også hvis det betyder, at Fede, Vini eller en anden starter ude. Og så skal alle acceptere det.
Ingen bør være fredet på grund af navn eller status.
Mbappe og diamonde liggende som kant / brede angribere, hvor mbappe kan bevæge sig som han har lyst til - en cristiano ish rolle.
Bellingham i en falsk 9er rolle, som i første sæson hos os, og på det engelske landshold.
Silva og Güler på den centrale.
Tchoumani som det defensive anker.
Så vil det være et langt mindre problem, at Mbappe ikke hjælper defensivt overhoved, samt ikke kommer ind i feltet, hvor en 9'er bør være, og han kan stadig lave sine dybe løb, samt trække ind i banen fra venstre side, som han scorer 99% af alle sine mål på. Jude tager løbene ind i feltet, som 9'eren bør gøre, som han er eminent til.
Silva og arda sammen på midten vil give os den boldsikkerhed på midtbanen, som vi DESPERAT har haft brug for, siden kroos stoppede. Og så har vi stadig Tchoumani til at ligge og beskytte forsvaret.
På papiret ser det jo fint ud, men Vini er naturligvis selvskrevet starter efter hans forlængelse, og det er jo nok her hele problemet ligger.Dragam post=199198 skrev: Jeg gad godt, at man forsøgte sig med følgende opstilling :
Mbappe og diamonde liggende som kant / brede angribere, hvor mbappe kan bevæge sig som han har lyst til - en cristiano ish rolle.
Bellingham i en falsk 9er rolle, som i første sæson hos os, og på det engelske landshold.
Silva og Güler på den centrale.
Tchoumani som det defensive anker.
Så vil det være et langt mindre problem, at Mbappe ikke hjælper defensivt overhoved, samt ikke kommer ind i feltet, hvor en 9'er bør være, og han kan stadig lave sine dybe løb, samt trække ind i banen fra venstre side, som han scorer 99% af alle sine mål på. Jude tager løbene ind i feltet, som 9'eren bør gøre, som han er eminent til.
Silva og arda sammen på midten vil give os den boldsikkerhed på midtbanen, som vi DESPERAT har haft brug for, siden kroos stoppede. Og så har vi stadig Tchoumani til at ligge og beskytte forsvaret.
Donde está la biblioteca?
Kunne være mere interessant at tænke en hel blok af spillere der er bevægelige og med stort løbepensum. Det optimale ville være en midtbaneblok bestående af Vini-Guler-Bellingham-Valverde-Diomande.
De presser samlet og stiller sig dybt samlet. De er hurtige på fødderne og kan hurtigt veksle forsvar til angreb. Der er mål i dem alle sammen.
Mbappe ligger alene fremme og skal kun beskæftige sig med at løbe på alt hvad der bare ligner en chance.
1. Mou kommer til at veksle imellem flere forskellige opstillinger i seasonens begyndelse, men falder nok ind i en 433 på sigt, for at være sikker på der er plads de 3 dyre drenge forrest (det er inkl Yan)
2. Bellingham kan formegentlig blive den store taber da det er ham der bliver offer for at skulle give plads til de 3 offensive spillere, og dermed skal agere bindeled imellem en midtbane kun bestående af 2 spillere, men samtidig forventer man at han præstere i feltet som han gjorde for England under VM (og i Real i hans første season)
3. Fede kan komme til at trække det korteste strå ifht midtbanen, MEN han kunne sagtens blive en super-sub for Mou, og dermed en spiller der ender på +3.000 minutter.
3.1. Fede har ikke set sine sidste minutter på Højre backen.
4.0 Mou eller Ej, Vini kommer ikke til at flytte sig en cm fra sit spil og sin attitude fra sidste season!
5.0 Mbappe banker kasser ind igen, men vi ser ikke noget lederskab fra hans side, og hvis vi gør er det mere alibi end noget andet.
6.0 Cucurella kommer ikke til at kunne folde sig rigtigt ud i offensiven, fordi Vini spiller foran ham og komplet ødelægger hans muligheder for at skabe noget på kanten…han bliver dog yderst vigtigt rent defensivt.
7.0 Espi får betydeligt færre minutter en Joselu gjorde i hans første (og eneste season), det er ikke nødvendigvis pga dårligt spil, men simpelthen fordi han ikke kan tage minutter fra Perez’ front trio.
8.0 Når Rodrygo vender retur fra skade, vil Mou strække sig langt for at få ham spillet ind på holdet, så langt at det kan koste os point…men han bliver en af vores svageste offensiv spillere i denne trup, men det giver ham stadig en forlængelse næste sommer ;)
Donde está la biblioteca?
Men Valverde er aldrig skadet og han er tilmed anfører.
Så jeg kan ikke se mig ud af, at han kommer til at være starter stort set hver gang.
Florentino, dimisión!
Tchouameni er nok en del nemmere at bænke end Valverde.Matamoro post=199200 skrev: Jeg håber at Mourinho dropper den gamle forestilling om en stor stærk central midtbanespiller der kun skal beskæftige sig med at rydde op efter de andre.
Kunne være mere interessant at tænke en hel blok af spillere der er bevægelige og med stort løbepensum. Det optimale ville være en midtbaneblok bestående af Vini-Guler-Bellingham-Valverde-Diomande.
De presser samlet og stiller sig dybt samlet. De er hurtige på fødderne og kan hurtigt veksle forsvar til angreb. Der er mål i dem alle sammen.
Mbappe ligger alene fremme og skal kun beskæftige sig med at løbe på alt hvad der bare ligner en chance.
Så kan man evt. smide ham ind, hvis man skal forsvare et resultat hjem.
Jeg tror også min foretrukne opstilling vil være Valverde og Güler/Bernardo på midten og så de selvskrevne fire oppe foran: Vini, Mbappé, Jude og Diomandé.
Florentino, dimisión!