Sæsonen 26-27

1 time 47 minutter siden #1645 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Grunden til at Mbappé får så mange flere chancer end Barcas folk er jo fordi ALT ender hos Mbappé hos os.

Barca spiller som et hold.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 time 27 minutter siden #1646 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=200633 skrev: Det han siger er jo præcis det du selv skriver, Lars. Det er ikke volapyk.

Mbappé scorer meget men brænder også meget. Det vil, som du selv skriver, betyde at han ikke overperfomer sit forventede xG.

De fleste andre stjerner/gode angribere overperformer deres xG ret markant.

Læg dertil at han heller ikke sætter sine holdkammerater særlig meget i scene - og du har en stor del af problemet.

Hele vores spil er bygget op om Kylian. Han får fuldstændig frie tøjler og han skyder udefra og alt går gennem ham. Men han underpræsterer statistisk set, sæson efter sæson. Lige meget hvilken perimeter man måler på.

Hvordan underpræsterer Mbappe?

Yamal og Raphina outperformer heller ikke deres xG. De får måske bare ikke ligeså mange store chancer, eller de scorer ikke ligeså meget på mindre chancer som Mbappe? Idk, men i sidste ende går meget lige op, udover at Mbappe bare scorer meget mere, hvilket må siges at være bedre. Til gengæld skaber de flere chancer for holdet end Mbappe, og det giver jo meget god mening når de ikke spiller central angriber, men er kantspillere/10'ere.

Bare for at få det på plads:
I sidste sæson outperformer Yamal og Raphina deres xG med hhv. 1.34 og 1.87, og sæsonen før underperformer de med hhv. 2.59 og 1.27. Så det går jo også lige op.

Prøvede at kigge på stats generelt i Europa, og der er kun en spiller, der kontinuerligt overperformer sin xG og det er Harry Kane. En spiller som Haaland underperformer faktisk lidt, men kommer nok bare frem til meget ligesom Mbappe.

Så igen, jeg forstår ikke helt pointen med dette. Det eneste jeg kan komme frem til er at Mbappe skulle brænde flere store chancer, men kompenserer så ved at score på mange flere små chancer, der gør at vi lander cirka samme sted. Det lyder nærmest kun godt, for så burde der være potentiale til endnu mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 time 17 minutter siden #1647 af Lars1991

Ramos4 post=200634 skrev: Grunden til at Mbappé får så mange flere chancer end Barcas folk er jo fordi ALT ender hos Mbappé hos os.

Barca spiller som et hold.

Måske passer det, men hvilke stats er det der skulle bevise det? Nu kiggede jeg bare lige hurtigt på mængden af skud pr kamp i sidste sæson, og der har Mbappe 5.01, hvor Yamal og Raphina har 4.6 og 4.1. Jo, det er da mere, men da han også scorer en del mere, så det vel fint nok? Jeg tror sgu vi kigger det forkerte sted, hvis vi gerne vil finde vores problemer.

1 time 6 minutter siden #1648 af Ramos4
Så er vi tilbage til den klassisske:
Vil man helst have én der scorer 50 kasser eller 10 der scorer 5?

Jeg siger ikke Mbappé er *problemet* og jeg griber, som mange andre, nok også efter halmstrå.

Hvis Mbappé er den mest scorende i verden og samtidig også brænder flest store chancer, så må vi jo også kreere rigeligt.
Men vi scorer mindre end de andre tophold i Europa og titler vinder vi slet ikke.

Er det så forsyningen til Mbappé der er for dårlig? Altså hvis den var bedre så kunne han score 60 eller 70 mål? Det virker også bare vildt, at vi skal helt derop for at kunne vinde titler. Altså at have en spiller der skal lave 70 basser.

Løsningen må vel være at andre stepper mere op og byder ind med mål. Men det kræver vel at vi også spiller som et hold og har spillere deres skaber noget for hinanden - og ikke kun Kylian.

Jeg ved det ikke.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

54 minutter siden #1649 af Lars1991
​For mig er problemet ret simpelt egentlig. Man kan altid zoome helt ind på forskellige spillere og finde fejl og mangler, men jeg synes det altoverskyggende problem er at træneren ikke har 100% magt på det her hold. Vi ser på de succesfulde hold, at træneren bestemmer alt og spillerne makker ret. På vores hold er det ikke engang de bedste der spiller, men de bedst betalte. Og her snakker jeg selvfølgelig mest om Vini, da jeg synes både Mbappe og Bellingham er i top5 på vores hold, og skal spille langt de fleste minutter. Og det selvfølgelig en generel tendens og kultur i klubben, men det bare bedst illustreret ved Vini, som var bannerfører for at få en træner fyret, og som er en hæmsko spillemæssigt oveni fordi han absolut skal spille alle minutter, og det har han bare ikke kvaliteten til siden Benzema smuttede.

Hvis vi på magisk vis fik løst det problem, så jeg overbevist om at det her hold ville vinde titler igen. Jeg ved ikke om vi ville være de bedste i verden, der er flere rigtig gode hold, men vi ville være helt deroppe på deres side. Og så vil vi ikke kigge på en eller enden matematisk amalgamation af stats, hvor vi kommer i minus ifht to andre spiller på et andet hold. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

27 minutter siden #1650 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=200631 skrev:

elle44 post=200629 skrev: Ja men skabte chancer og den slags er jo ikke retvisende når vi er så elendige

​Ja det er da klart vi er elendige, når vores to største stjerner hverken kreerer lige så meget som vores modstandere + brænder flere store chancer.
?

​Lur mig om ikke både Vini og Mbappe ville have langt bedre tal hvis de spillede i Barca. 

10 minutter siden #1651 af Ramos4

elle44 post=200639 skrev:

Ramos4 post=200631 skrev:

elle44 post=200629 skrev: Ja men skabte chancer og den slags er jo ikke retvisende når vi er så elendige

​Ja det er da klart vi er elendige, når vores to største stjerner hverken kreerer lige så meget som vores modstandere + brænder flere store chancer.
?

​Lur mig om ikke både Vini og Mbappe ville have langt bedre tal hvis de spillede i Barca. 

​Vinicius? Hos Barca? Okay.

Hvor meget ville Mbappé så score? 60, 70?

Leveret af Kunena Forum