Sæsonen 26-27
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det lyder så barbarisk at sige, men en længerevarende skade til Vini og Valverde kunne åbne op for nogle nye muligheder offensivt og på midtbanen, så man er nødsaget til at rokere og tænke nye veje. For den her temu-udgave af Mourinho vi har hentet til klubben gør jo ingen tegn på lige at bænke ovenstående. Og hvor er det også bare vildt at Valverde og Vinicius nu er vores anfører duo. Det skriger jo til himlen.
Jeg så også gerne at man prøvede Bernardo af med Tchouameni og at Espi fik en reel chance for at spille sig ind på holdet. Jeg er helt med på at han ikke er en gudsbenådet fodboldspiller med bolden, men med den målnæse og det link-up spil med Mbappé han har vist i de beskedne minutter han har fået er det helt klart værd at prøve.
Jeg tror desværre det her står og falder med Florentino Perez afgang.
Ja, den konstellation nævnte jeg også selv for noget tid siden.El Siete post=201444 skrev:
Jeg er enig i at sende Vini på bænken og Mbappe ud til venstre, jeg tror bare ikke det er realistisk at Espi er starter, desværre. Endrick spiller aldrig, så bedste mulighed er måske Bellingham i den her falske 9'er rolle, med Arda bag ham, det er i hvert fald et eksperiment jeg godt gad at se.Dragam post=201438 skrev:
Fordi det ikke vil løse noget som helst, at skifte vini ud med en anden venstrekant (dermed ikke sagt at vini ikke skal på bænke, for det skal han ! ) - mbappe vil stadig ligge der i vejen for en anden venstrekant, og han vil stadig mangle i feltet, og som opspilspunkt. Og holdet vil som konsekvens have intet at skyde med mod hold der parkerer bussen.Lars1991 post=201436 skrev:
Dragam post=201435 skrev:
Lars1991 post=201433 skrev: Xabi eksperimenterede jo med Mbappe på venstre kanten, og det blev det altså ikke bedre af, hvilket var grunden til han gik tilbage til at have ham på 9'eren. Uanset hvor Mbappe ligger på et holdkort, så kommer han jo til at spille på samme måde. En angriber, der trækker ud til venstre. Ligesom Benzema, og Ronaldo når han spillede 9'er.
Generelt fatter jeg slet ikke dette fokus på Mbappe og hans rolle, når det store problem tydeligvis er Vini, som har mistet flere ting de seneste år. Han har mistet sin ukuelige underdog mentalitet, og erstattet den med stjernenykker, og så har han mistet Benzema og Kroos til at babysitte ham og sætte ham op. Mbappe er ikke en dårlig kombinations eller link-up spiller, men det heller ikke hans styrke som f.eks. det var med Benzema. Og det har Vini brug for, for han er en elendig kombinationsspiller, så han har virkelig brug for en der trækker læsset i den henseende.
Ja, hvor vinicius så skulle forestille at være 9er... gad vide hvorfor det mon ikke fungerede.
Nu har vi faktisk en rigtig 9er, som vi kan sætte på positionen, så mbappe kan fint komme ud og ligge med udgangspunkt i venstre.
Ja, det jo min pointe. Vini er problemet. Så hvorfor snakke så meget om hvor Mbappe spiller?
Mbappe ud på venstrekant, så kan han stadig true i dybden, og med at trække ind og afslutte på kanten af feltet, og så har holdet stadig en opspilsstation i espi, og en trussel i feltet, når holdene parkerer bussen mod os - hvilket de så vil være mindre tilbøjelige til, når det ikke længere er helt ufarligt, at stå med en meget lav forsvarslinje. Det vil også give mbappe mere plads til at true i dybden.
Sidenhen har vi dog set, at midtbanen sejler defensivt - jeg tror holdet vil være bedre stillet, hvis vi har jude på 8'eren. Jude er verdensklasse ligemeget hvor han spiller på banen, men hans meget høje arbejds radius vil virkelig kunne hjælpe os, hvis han ligger på 8eren. Have ham liggende i venstre side, og hjælpe med at dække af for mbappe, som forsat ikke vil lave dagens gode gerning, og så med güler til højre, med frihed til at bevæge sig - hvilket Diomandés meget større defensive indsats vil kunne tillade. Og så Tchouameni på den defensive midt.
Så er jeg godt med på at espi er et meget mindre navn, men jeg tror det vil blive en stor success med ham som 9er. Alene hans tilstedeværelse i feltet, og at Courtois kan sparke bolden ud til ham, hvor han så kan flicke bolden videre til mbappe / Diomandé i dybe løb.
Det fungerede også glimrende med mbappe og benzema for frankrig.NickyMad post=201445 skrev: Enig. Hvis Mbappe endelig skulle spilles til venstre, så tror jeg også det vil fungere bedre med Jude som 9'er. Jeg kan ikke se Mbappe fungere med en traditionel 9'er, det har PSG i øvrigt også allerede prøvet med Ramos & Muani.
Når Zidane gør det for landsholdet nu, er det jo også fordi det er Dembele der spiller på toppen. Er det ikke kun Giroud vi har set det fungere med? Og hans funktion var vel alt andet end at score mål.
Det vil også give plads til både Arda og Diomande hvor de bør spille. Ikke at jeg tror det løser vores problemer, især under Mou.
Det kan godt være at mbappe individuelt vil få lidt dårligere stats med espi på 9eren, men jeg er ikke et sekundt i tvivl om, at holdet som helhed vil klare sig væsentligt bedre med espi på 9eren.
Jeg synes at man bør fortælle Valverde meget klart, at hans plads fremadrettet er på højreback, ellers har han ingen fremtid på holdet.El Siete post=201446 skrev: Hvis jeg var Mourinho ville jeg sætte Vini og Valverde på bænken.
Vini har været i formkrise i over 2 år og det kan ikke længere retfærdiggøres at han er fast starter - selv med en ny løn på svimlende 25M.
Valverde er ikke god nok som CM i pasningsspillet og det opbyggende spil. Sammen med Tchouameni er det en katastrofe af en central midtbane, hvor den ene kun kan forsvare og den anden kun kan løbe. Hans bedste position er til højre, som back eller kant, men det vil han ikke, derfor er han relativt ubrugelig (hårdt sagt) i truppen.
Ind med Bellingham/Espi/Endrick som kan modtage og fordele bolden ud til kanterne, Mbappe og Diomande, og ellers crashe feltet. Ind med Bernardo ved siden af Tchouameni, for at skabe en mere balanceret, kontrollerende midtbane, med Arda foran, som den kreative 10'er.
Ingen af disse to ting kommer til at ske, og problemerne fortsætter indtil den gamle Mourinho vender tilbage eller han bliver fyret.
Man havde, som Siempre Madrid skrev den anden dag, en gylden mulighed for at ændre på disse to ting i sommers, men ak, logikken vandt heller ikke denne gang.