AS: Real Madrid villige til at slippe Khedira for €10m

12 år 3 uger siden #13 af M_linding
RasmusKring

Jeg tror bare ikke helt på fænomenet "startelveren", når vi spiller med i tre turneringer, og helst skal vinde dem alle. Statistikker fra sidste sæson har vist også afsløret, at der i alle kæder er 3-4-5 kombinationer af spillere, som blev brugt ca. lige meget. Eksempelvis regner vi alle sammen BBC som det startende angreb, men de spillede kun 16 kampe sammen sidste sæson.

Så jeg tror at Khedira kan blive brugbar i et hav af kampe:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #14 af Inspektøren
Man ligger som man har redt.

Real Madrid står i en position der kunne være forhindret, hvis man tog kontakt til Khedira to år før kontrakt udløb (sidste sommer) og enten forlængede hans kontrakt (uden et stort pres) eller solgte ham til en fornuftig pris. Nu kan man enten sænke paraderne for hans høje lønkrav eller lade ham gå for peanuts, hvis man vil have lidt penge ud af ham. Det er lidt samme situation som med Benzema. I dette tilfælde valgte man førstnævnte løsning og gav ham en fortjent lønstigning.

Fra nu af håber jeg derfor, at man sætter seriøse forhandlinger igang med de vigtige spillere, to år før kontraktudløb, således, at det ikke er os, der bliver taget med bukserne nede.

Hvis vi vælger at sælge Khedira, så skal der med det samme hentes en erstatning ind, da vi i så fald, kun har én regulær defensiv midtbanespiller til rådighed; Illarramendi. Hverken Kroos, Alonso, Modric, De Maria, selvom han er utrolig disciplinerende i sit defensive arbejde, Jamés eller Isco er defensive orienterede midtbanespillere.

Hvad så, når vi står over for Gabi eller Matic. Hvem fanden skal tage duellerne med dem på midtbanen. En spinkel Kroos? en langsom, tynd og slidt Alonso? Søde Jamés? Lille Modric? GTFO, siger jeg bare. Illarramendi er slet ikke i mine overvejelser til start-11'eren. Det har han simpelthen ikke kvaliteterne til. Derfor foreslår jeg enten, at man enten forlænger med Khedira eller hurtigt finder en erstatning til en fornuftig pris. Evt. en Morgan Schneiderlin fra Southampton. Husk på, at vi stadig har penge til rådighed i dette transfervindue. Vidal ville selfølgelig være et ønske scenarie, men så skal vi også af med minimum 400 mio. og konkurrere med van Gaal og United, der med garanti kan tilbyde en plads i startopstillingen, modsat os.

Handel og tænk hurtigt, Florentino. Der er kun ca. to uger tilbage af transfervinduet.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Inspektøren.

12 år 3 uger siden #15 af nono
Khedira skal selvfølgelig ikke sælges.

Jeg er klart af den overbevisning af James, Isco og Ilarramendi er spillere for fremtiden og grundlæggende stadig for tyndbenede til Real Madrids store kampe. Madrids bedste midtbanekonstellation er i min verden Modric - Khedira - Kroos. Disse tre sikrer både kreativitet, defensiv formåen, fysik, højde, vildskab og arbejdsraseri - faktisk på tværs af alle poster (minus højde). Samtidig vil de kunne veksle mellem at lave offensive fremstød så midtbane-konstallationen ikke bliver så statisk som en 3 mands midtbane med et traditionelt anker i midten kan blive.

Khedira er en forblændende god og taktisk perfekt fodboldspiller. Ren verdensklasse. Hans eneste brist er, at han ikke ser elegant ud når han fører bolden rundt - så har folk så svært ved at se, at han næsten altid gør det rigtige.

12 år 3 uger siden #16 af Elkrimi
Khedira er en typisk Mourinho spiller, en maskine, utrolig disciplineret og måske en af de bedste af sin "type". Problemet er bare at vi ikke spiller med en type som Khedira. Hvis han havde været en dygtig dybdeliggende playmaker var sagen en anden, men på to af de mere offensive centrale midtbanepladser kræver det lidt mere end bare god positionering, sublimt defensivt arbejde og simple offensive afleveringer. Her er Modric og Kroos klassespillere, da de arbejder hårdt og intelligent og når de modtager bolden, så sættes angreb igang.

Khedira har iøvrigt kun lavet ca. 2 assists per sæson i sin Madrid-karriere, hvilket beskriver meget godt hvor svært han har det i offensiven.

Måske Mourinho endda står klar i kulissen med en god aftale til tyskeren?

Ps. Jeg ville langt hellere strække mig efter Di Maria end Khedira...
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, MMM, Chamartin

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #17 af RasmusKring

Dios skrev: Problematikken omkring Real Madrid's forældede lønningssystem kommer til udtryk igen. Igen igen anerkender man ikke sine egne spillere, men fodre udefra kommende spillere med gigantiske lønninger som halvdelen egentlig ikke engang kan leve op til. Det er nærmest pinligt efterhånden, men klubben er god til selv at kaste offer-kortet. Özil, Di María og nu Khedira, det kan umuligt være tilfældigt, hvis det nu er sandt.

Hvis både Khedira og Di María blev solgt, så står vi ikke specielt bedre end sidste sæson. Kroos købet giver en del plus point hos mig, men Perez og co. Er måske bare ikke klogere? Truppen vil igen være utrolig tynd og det ser nærmest skræmmende ud med kun 20 spillere!

Jeg ved nu ikke, om der er noget alvorligt galt med lønsystemet som det fungerer nu. Klubben vurderer i hver enkelt situation, om spillerens værdi på banen er den løn værd, som han kræver. Det ville helt sikkert være et problem, hvis vi kun gav høje lønninger til spillere udefra, men der er mange eksempler på, at egne spillere også har fået store kontrakter. Senest er Benzema blevet udstyret med en ny kontrakt ovenpå sin gode sidste sæson. Set i bakspejlet var det vel den rigtige beslutning at lade Özil gå? På samme måde tror jeg også, at klubben ville have bedre af at undvære Di Maria og Khedira fremfor at have dem på bænken med meget store lønninger.

Når det så er sagt, så skal man selvfølgelig også kigge på truppens velvære, og den ville blive meget tynd, hvis vi solgte både Khedira og Di Maria. Hvis vi kan få 50 mio € eller mere for Di Maria, så ville vi dog kunne finde en kompetent erstatning for ham. Det bliver dog svært at finde en kompetent afløser for Khedira, hvis man kun får 10 mio € for ham, så måske skal vi under alle omstændigheder beholde ham som reserve til den kommende sæson. Jeg har dog svært ved at se Khedira blive mere end reserve, så hvis det rette bud kommer ind, så bør man overveje et salg.

12 år 3 uger siden #18 af Elkrimi

Inspektøren skrev: Man ligger som man har redt.

Real Madrid står i en position der kunne være forhindret, hvis man tog kontakt til Khedira to år før kontrakt udløb (sidste sommer) og enten forlængede hans kontrakt (uden et stort pres) eller solgte ham til en fornuftig pris. Nu kan man enten sænke paraderne for hans høje lønkrav eller lade ham gå for peanuts, hvis man vil have lidt penge ud af ham. Det er lidt samme situation som med Benzema. I dette tilfælde valgte man førstnævnte løsning og gav ham en fortjent lønstigning.

Fra nu af håber jeg derfor, at man sætter seriøse forhandlinger igang med de vigtige spillere, to år før kontraktudløb, således, at det ikke er os, der bliver taget med bukserne nede.

Hvis vi vælger at sælge Khedira, så skal der med det samme hentes en erstatning ind, da vi i så fald, kun har én regulær defensiv midtbanespiller til rådighed; Illarramendi. Hverken Kroos, Alonso, Modric, De Maria, selvom han er utrolig disciplinerende i sit defensive arbejde, Jamés eller Isco er defensive orienterede midtbanespillere.

Hvad så, når vi står over for Gabi eller Matic. Hvem fanden skal tage duellerne med dem på midtbanen. En spinkel Kroos? en langsom, tynd og slidt Alonso? Søde Jamés? Lille Modric? GTFO, siger jeg bare. Illarramendi er slet ikke i mine overvejelser til start-11'eren. Det har han simpelthen ikke kvaliteterne til. Derfor foreslår jeg enten, at man enten forlænger med Khedira eller hurtigt finder en erstatning til en fornuftig pris. Evt. en Morgan Schneiderlin fra Southampton. Husk på, at vi stadig har penge til rådighed i dette transfervindue. Vidal ville selfølgelig være et ønske scenarie, men så skal vi også af med minimum 400 mio. og konkurrere med van Gaal og United, der med garanti kan tilbyde en plads i startopstillingen, modsat os.

Handel og tænk hurtigt, Florentino. Der er kun ca. to uger tilbage af transfervinduet.

Jeg ville ikke være det mindste utryg ved at lade Alonso/Kroos, Kroos/Isco/James og Modric spille overfor hvad end det er store tunge, fysisk midtbaner eller hurtigere, teknisk stærke. De spillere har så meget intelligens, arbejdsdisciplin og teknik at meget, meget få vil kunne hamle op med dem.

Skulle man have forlænget med Khedira før han var tilbage fra skaden? Måske har Khedira et reelt ønske om at komme væk, fordi han har luret at han ikke favoritten? Nøjagtig ligesom Kroos i Bayern. For Khedira må det være at foretrække at komme væk nu, da han kan risikere en sæson med meget meget lidt spilletid, hvorefter mange klubber måske trækker følehornene tilbage. I øjeblikket er han brandvarm ovenpå et godt VM.

Hvis Khedira ikke får spilletid imorgen, så er han på vej væk (han trænede med i dag) og det er måske også det bedste for begge parter, selvom han er en sublim defensivspiller.

Edit: Men det skal mere være for 20-25 mio euro end 10!
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Elkrimi.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #19 af RasmusKring

M_linding skrev: RasmusKring

Jeg tror bare ikke helt på fænomenet "startelveren", når vi spiller med i tre turneringer, og helst skal vinde dem alle. Statistikker fra sidste sæson har vist også afsløret, at der i alle kæder er 3-4-5 kombinationer af spillere, som blev brugt ca. lige meget. Eksempelvis regner vi alle sammen BBC som det startende angreb, men de spillede kun 16 kampe sammen sidste sæson.

Så jeg tror at Khedira kan blive brugbar i et hav af kampe:)

Du har helt afgjort ret i, at der er brug for meget rotation i startopstillingen i løbet af en sæson. Jeg ser det dog stadig som meget relevant at kigge på, hvor i rotationen en spiller indgår. Khedira kommer givetvis til at spille mellem 30 og 35 (halvdelen som indskifter) kampe i denne sæson og det har bestemt en værdi for holdet, men hvis han ikke er der, så går den spilletid formentlig til en kombination af Isco, Illarra og Xabi Alonso. I mine øjne er der ikke den store forskel i kvalitet på den rotation og så Khedira. Jeg ville ihvertfald overveje et salg, men 10 mio € er ikke nok til,at jeg ville sælge ham.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #20 af Inspektøren
Hvis Arsenal kan få 15 mio. euro for fu*king Vermaelen med et år tilbage af sin kontrakt, så bør vi også være i stand til at få en sjat for Khedira, ligledes med et år tilbage af sin kontrakt. Men det bliver desværre mindre end han reelle værdi. Jeg tror godt vi kan få omkring de 20 mio. euro. Men så skal Florentino også presse citronen helt. Hvis vi kan få alt saften samt frugtkødet fra citronen, så burde det række lige akkurat :)

Leveret af Kunena Forum