Bale laver flest assists
Gareth Bale og Cristiano Ronaldo har virkelig fået gang i et godt samarbejde. Således er Bale med 5 assists den spiller i Real Madrid i denne sæson, der har lagt op til flest mål. Bemærkelsesværdigt er det, at Ronaldo har scoret på samtlige oplæg fra waliserens lynhurtige fødder.
Den første Bale-assist kom i den Europæiske Super Cup mod Sevilla efter et fremragende indlæg fra venstre side, som Ronaldo blot skulle sætte en fod på. I åbningskampen i Champions League mod Basel lagde waliseren op til Ronaldo og madrilenernes tredje mål, mens det gode samarbejde resulterede i ét mål mod Elche og to imod Athletic Bilbao.
Duoen har vist en enestående forståelse for hinandens spil så tidligt på sæsonen, og de har en stor andel i, at Real Madrid lige nu er Europas mest scorende hold. Læg dertil også Benzema på vej tilbage i målform, James, der viser bedre spil for hver kamp samt Kroos og Modric, der gør det upåklageligt. Hvis den opadgående formkurve fortsætter, er Los Blancos igen i denne sæson gift for enhver modstander.
"Playing for Real Madrid is like touching the sky" - Juanito
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nogle gange får artiklerne sgu for meget gas. Har han lavet 4 kasser i denne sæson? 6-7 de sidste ~20-23 kampe?
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
BBB skrev: "Læg dertil også Benzema på vej tilbage i målform"
Nogle gange får artiklerne sgu for meget gas. Har han lavet 4 kasser i denne sæson? 6-7 de sidste ~20-23 kampe?
Han har lavet 5 i denne sæson. Hvorfor egentlig vurderer manden udfra en statestik, som inkludere kampe der går adskillige måneder bagud? Hvis dit glas nu i stedet var halvfyldt kunne du jo også bare holde dig til Benz' tal fra denne sæson: 5 mål i 11 kampe, hvilket pludseligt er noget pænere. Hvis du så zummer endnu mere ind på nutiden har han faktisk lavet 4 i de seneste 6 kampe og her begynder skribentens ordvalg så ovenikøbet også at give mening - udfra disse tal ser det nemlig ud til at han her og nu er på vej tilbage i målform.
Altid Real Madrid.
Kom nu lidt altså! Nuvel så er du langtfra fan af Benzema, men det er godt nok ikke meget saglighed der kommer fra din side af på det seneste ;D
Benzema stats:
6 La Liga kampe. 3 mål og 3 assist.
2 Chl kampe. 2 mål.
Så kan du proppe resten af din statestik langt op, hvor solen ikke skinner. Faktum er, at han rent faktisk er begyndt at score mål igen, og længere er den vel ikke :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev:
Kom nu lidt altså! Nuvel så er du langtfra fan af Benzema, men det er godt nok ikke meget saglighed der kommer fra din side af på det seneste ;D
Benzema stats:
6 La Liga kampe. 3 mål og 3 assist.
2 Chl kampe. 2 mål.
Så kan du proppe resten af din statestik langt op, hvor solen ikke skinner. Faktum er, at han rent faktisk er begyndt at score mål igen, og længere er den vel ikke :)
Tal er til for objektivitetens skyld. Statestiker kan dog med en portion kreativitet modelleres med som man vil det, og i dette tilfælde alt efter om man kan lide manden eller ej... Hvilket desværre lader objektiviten tilbage.
Altid Real Madrid.
Özil var Real Madrids assistkonge inden han drog videre til Arsenal.
Hvem overtog: Di María!
Di María var Real Madrids assistkonge inden han drog videre til Manchester United.
Hvem overtog: Bale!
Bale ER Real Madrids nuværende assistkonge og lur mig, om ikke han officielt bliver kronet dette ved sæsonens udgang.
Der er altid en kronprins parat til at lade sig forfremme, og det sætter måske i virkeligheden Özil og Di Marías afgange lidt i perspektiv. Især førstnævnte var godt set at lade afhænde, og inden sæsonen er ovre, har vi alle formentlig også glemt sidstnævntes glimrende sidste sæson i Real Madrid.
Nå, det var bare et lille sidespring i forhold til artiklens egentlige indhold. Jeg er ganske tilfreds med Bale. Selvom han pt. ikke spiller op til sit fulde potentiale, leverer han alligevel på et niveau, hvor han i glimt er bedre end de fleste på verdensplan. Og ja, der er en giftig offensiv i støbeskeen. Det kan blive rigtig vildt i foråret!
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev: Det er lidt pudsigt, om end ikke tilfældigt:
Özil var Real Madrids assistkonge inden han drog videre til Arsenal.
Hvem overtog: Di María!
Di María var Real Madrids assistkonge inden han drog videre til Manchester United.
Hvem overtog: Bale!
Bale ER Real Madrids nuværende assistkonge og lur mig, om ikke han officielt bliver kronet dette ved sæsonens udgang.
Der er altid en kronprins parat til at lade sig forfremme, og det sætter måske i virkeligheden Özil og Di Marías afgange lidt i perspektiv. Især førstnævnte var godt set at lade afhænde, og inden sæsonen er ovre, har vi alle formentlig også glemt sidstnævntes glimrende sidste sæson i Real Madrid.
Nå, det var bare et lille sidespring i forhold til artiklens egentlige indhold. Jeg er ganske tilfreds med Bale. Selvom han pt. ikke spiller op til sit fulde potentiale, leverer han alligevel på et niveau, hvor han i glimt er bedre end de fleste på verdensplan. Og ja, der er en giftig offensiv i støbeskeen. Det kan blive rigtig vildt i foråret!
Faktisk lavede Bale kun syv færre assists end Di Maria i sidste sæson. Di Maria lavede imponerende 26 i 52 kampe mens Bale præsterede 19 i 44 kampe (transfermarkt), også ret flot! Kronprinsen var allerede godt på vej til at trække i kongens klæder ;)
Må indrømme at jeg af og til har været skuffet over Bales spil hidtil i sæsonen, men jeg mener dog langt fra at det har været ligeså katastrofalt som nogle vil gøre det til. Det kan godt være vi kun får et blik af miniskørtet men 5 mål og 5 assist er altså ikke så ringe endda.
At alle hans assists har ramt Ronaldo overrasker mig i øvrigt ikke. Nuvel, det er logisk at når Ronaldo næsten har stået for halvdelen af vores mål indtil nu, så er der en stor chance for at assistene har ramt ham. Men jeg synes altså det er tydligt på Bale, at når han er oppe omkring modstandernes felt så er han meget bevist om Ronaldos placering, ofte måske endda mere end sin egen... Hvis han tager det uselviske valg i en situation hvor han kunne have ramt Ronaldo er han da også lynhurtig til at undskylde. Der er i hvert fald et tydeligt og naturligt hieraki. Det bliver måske en smule off-topic, men jeg tænker nogle gang på om Ronaldos status påvirker en, i forvejen ydmyg, person som Bales spil?
Altid Real Madrid.