Modric og hans skadesforløb

11 år 9 måneder siden #13 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Modric og hans skadesforløb

Siempre Madrid skrev:

r-mb-q skrev:

DarioGomez skrev: Det er let at være utaknemmlig. Måske endda det letteste.

Vi har med folk som Jonathan netop fået det, som så mange nyhedssider ikke kan præstere - saglige og velfunderede artikler, der stiller høje - jovist for nogle tydeligvis for høje - krav til læseren, men det er eddersmaskme godt, det vores fysiolog leverer her, og netop den slags, der gør, at vi ikke bare sprøjteorgasme-hjemmesider som goal.com, bold.dk og deslige.

Madridista.dk - her er det tilladt at blive klogere!

Den er jeg helt med på..
Men men.. som regel er det mig der står for skadesartiklerne .. Siempre har åbenbart glemt mig i mængden :)

Og så tænker jeg at det er OK at forholde sig kritisk til en kommende kollega..

Siempre glemmer ikke.........ret meget ;-)

Du er såmænd ikke glemt, men vi kan ikke takke nej til kvalificeret hjælp på Madridista.dk, så derfor tager vi glædeligt imod Jonathan. Det diskvalificerer på ingen måde dig og vi håber, at du stadig er med på vognen.

Real Madrid vil komme ud for mange landskamps-pauser i fremtiden, hvor der er blevet tradition for længerevarende skader og derfor har vi brug for vidende fysioterapeuter og andet godtfolk, som kan hjælpe os på vej mod en forståelse af skadernes omfang.

Selvfølgelig.. Det var nu også mere modsvar på Darios kommentar end andet :D

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #14 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Modric og hans skadesforløb
Hvis det er tilfældet, at det handler om manglende ressourcer, vil jeg gerne være mand for at kigge en artikel efter i sømmene med journalist-øjne i ny og næ. Det behøver ikke tage mere end ti minutter.

11 år 9 måneder siden #15 af DarioGomez

r-mb-q skrev:

DarioGomez skrev: Det er let at være utaknemmlig. Måske endda det letteste.

Vi har med folk som Jonathan netop fået det, som så mange nyhedssider ikke kan præstere - saglige og velfunderede artikler, der stiller høje - jovist for nogle tydeligvis for høje - krav til læseren, men det er eddersmaskme godt, det vores fysiolog leverer her, og netop den slags, der gør, at vi ikke bare sprøjteorgasme-hjemmesider som goal.com, bold.dk og deslige.

Madridista.dk - her er det tilladt at blive klogere!

Den er jeg helt med på..
Men men.. som regel er det mig der står for skadesartiklerne .. Siempre har åbenbart glemt mig i mængden :)

Og så tænker jeg at det er OK at forholde sig kritisk til en kommende kollega..

Mit udbrud var nu ikke rettet mod nogen specifik - blot en halvanden liters galde mod en desværre generel tendens. Så beklager, hvis du har opfattet det sådan.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 9 måneder siden #16 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Modric og hans skadesforløb
Det er altså kun en tjeneste for siden at folk kritiserer artiklerne, når der er mangler. Det skal jo ikke ses som et angreb ;)

11 år 9 måneder siden #17 af BBB
Besvaret af BBB på emne Modric og hans skadesforløb

SR4 skrev: Det er altså kun en tjeneste for siden at folk kritiserer artiklerne, når der er mangler. Det skal jo ikke ses som et angreb ;)

Jeg synes heller ikke, at det virker som kritik for kritikkens skyld, så jeg forstår heller ikke DG's udbrud.

Det er måske det sydeuropæiske temperament ;-)

11 år 9 måneder siden #18 af MMM
Besvaret af MMM på emne Modric og hans skadesforløb
Ifølge Marca indgår der både stamceller og vækstfaktorer (? jeg er lidt i tvivl om hvad "factores de crecimiento" skal oversættes til) i Modrics behandlingsplan, kan du uddybe hvad det betyder i den her sammenhæng?

11 år 9 måneder siden #19 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Modric og hans skadesforløb
Stamceller er umodne celler der har mulghed for blive til enten røde, hvide blodceller eller blodpladerne der stopper blødning. Uden at være ekspert på området, så udtrækkes stamcellerne primært fra knoglemarven og indsprøjtes igen i kroppen - en form for blodtranfusion med eget blod, fordi stamcellerne modnes herefter og er med accelerere helingstiden.

Vækstfaktorer er molekyler. Der er et utal af forskellige vækstfaktorer som har forskellige formål, som jeg slet ikke ved nok om. Men jeg ved, at der er et protein der hedder fibroblaster vækstfaktor (FGF) der fremmer vævshelingen.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

11 år 9 måneder siden #20 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Modric og hans skadesforløb
Jeg har nu ikke så meget imod kritik når den er berettiget. Har nok ikke tjekket indlægget grammatisk igennem så helt fair. Gik ud gymnasiet i '01, så der nok en god blanding af det nye og gamle kommasæt og der er sikkert også et helt tredje indblandet.

Der skal ikke gå for meget fnidder fnadder i den (det er jeg sgu for gammel til), men det jeg ser som rigtig ærgerligt er, at en i øvrigt faglig kompetent bruger anfægter indlægget på den måde der er gjort. Istedet kunne der jo tilføjes de mangler der jo givetvis er, så debattråden hjælper med at yderlige belyse emnet og forbedre indlægget.

Hvis det, at brugeren får en medskribent på skadesområdet mm. gør at han måske bliver irriteret, så trækker jeg mig da gerne og lader dette blive mit første og eneste indlæg, og blot være en del af debatten fra tid til anden. Den tid jeg brugte på indlægget igår, kunne snildt være brugt sammen med min kone og mine børn istedet.

Det var blot et tilbud jeg gav Siempre og administrationen og ikke omvendt.

Dette bliver forhåbentligt min sidste og eneste kommentar omkring denne ærgerlige tråd.

Jeg håber blot ovenstående ikke for personligt for det er slet ikke min intention, og ikke bliver taget ilde op af brugeren. Ellers beklager i den grad jeg på forhånd til brugeren :-)

De bedste hilsner
Jonathan
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, El Rojo, 2:18

11 år 9 måneder siden #21 af Vinícius
Vækstfaktorer kan være doping. Der skelnes mellem brug i præstationsfremmende øjemed(doping) og i helbredende øjemed(nødvendighed heling), som det er tilfældet for Modric, og i øvrigt også Messi, da han som meget ung fik væksthormoner. I Modrics tilfælde bruges det til at fremskynde heling af beskadiget væv(nødvendighed), så han kan vende tilbage til sine normale form, hvilket er lovligt, mens det selvfølgelig ikke er lovligt at bruge til at øge præstationsevnen.

Det kan diskuteres, om det er direkte nødvendigt at anvende sådan doping, eller om det blot er nødvendigt for at fremskynde heling, og der vurderes det, at det selvfølgelig er tilladt at bruge til at fremskynde heling.

Forbehold for misforståelser.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Vinícius. Begrundelse: Forbehold

11 år 9 måneder siden #22 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Modric og hans skadesforløb

Deucex skrev: Jeg har nu ikke så meget imod kritik når den er berettiget. Har nok ikke tjekket indlægget grammatisk igennem så helt fair. Gik ud gymnasiet i '01, så der nok en god blanding af det nye og gamle kommasæt og der er sikkert også et helt tredje indblandet.

Der skal ikke gå for meget fnidder fnadder i den (det er jeg sgu for gammel til), men det jeg ser som rigtig ærgerligt er, at en i øvrigt faglig kompetent bruger anfægter indlægget på den måde der er gjort. Istedet kunne der jo tilføjes de mangler der jo givetvis er, så debattråden hjælper med at yderlige belyse emnet og forbedre indlægget.

Hvis det, at brugeren får en medskribent på skadesområdet mm. gør at han måske bliver irriteret, så trækker jeg mig da gerne og lader dette blive mit første og eneste indlæg, og blot være en del af debatten fra tid til anden. Den tid jeg brugte på indlægget igår, kunne snildt være brugt sammen med min kone og mine børn istedet.

Det var blot et tilbud jeg gav Siempre og administrationen og ikke omvendt.

Dette bliver forhåbentligt min sidste og eneste kommentar omkring denne ærgerlige tråd.

Jeg håber blot ovenstående ikke for personligt for det er slet ikke min intention, og ikke bliver taget ilde op af brugeren. Ellers beklager i den grad jeg på forhånd til brugeren :-)

De bedste hilsner
Jonathan

Slet ikke.. :) det var nu også bare mere Darios kommentar. Det var nu heller ikke for at nedgøre eller lign(hvilket jeg hellere ikke synes at jeg gjorde). Blot en forespørgsel på hvad jeg godt kunne tænke mig der var i artiklen udover.

Det med at der er flere på sundhedsområdet herinde er kun et plus. :)

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum