Bedømmelse af truppen mod Rayo Vallecano

11 år 5 måneder siden #25 af Jaken
I forlængelse af raul7=kongens indlæg, har jeg set lidt på de detaljerede statistikker for Ramos, Pepe og Varane inde på Whoscored i et forsøg på at finde en statistisk forklaring på hvorfor også jeg sidder med den følelse af at Varane har haft en mindre god sæson end sine 2 konkurrenter, men det er de velkendte (og meget jævnbyrdige) billeder, der bliver tegnet (der er taget udgangspunkt i deres statistikker i La Liga og de er udregnet ud fra hvert 90. minut):

Ramos er den bedste med bolden (har både flest lange og korte afleveringer) og samtidig også den, der tager flest risici, da han både er den af de tre der tackler mest (og taber flest), opfanger flest bolde (interceptions), begår flest frispark og blokerer flest skud, indlæg og afleveringer.

Pepe er mere allround, men også den mest upræcise med de lange afleveringer. Han tackler næsten lige så meget som Ramos og taber næsten lige så mange, opfanger ligeså mange bolde og begår ligeså få frispark som Varane, clearer bolden færrest og blokerer også fornuftigt.

Varane er den mindst vovede og prioriterer i højere grad sikkerhed end Ramos og Pepe, hvilket kan tydes ved, at han har færrest fejlafleveringer (både lange og korte), tackler færrest (vinder dog en større andel) og clearer også klart flest bolde og blokerer færrest afleveringer.

Derudover skal det nævnes, at i sæsonens 5 hidtil største kampe i ligaen (2x Barcelona – 3-1 og 1-2 – 2x Atletico – 1-2 og 0-4 – og 1x Valencia – 1-2), har Ramos deltaget i 4 (360 minutter – missede 4-0 nederlaget til Atletico), Pepe ligeledes i 4 (343 minutter – missede også 4-0 nederlaget til Atletico) og Varane kun i 1 hel af de kampe (4-0 nederlaget til Atletico – 120 minutter i alt).

Statistikkerne (rød="bedst/flest"):

AccLB: Accurate Long Balls
InAccLB: Inaccurate Long Balls
AccSP: Accurate Short Passes
InAccSP: Inaccurate Short Passes
TT: Total Tackles
DP: Dribbled Past
TAT: Total Attempted Tackles
Ints: Interceptions
YC: Yellow Cards
Clr: Clearinger
SB: Shots Blocked
CB: Crosses Blocked
PB: Passes Blocked

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Kassow-Rossing, Dios, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 5 måneder siden #26 af SR4

Jaken skrev: I forlængelse af raul7=kongens indlæg, har jeg set lidt på de detaljerede statistikker for Ramos, Pepe og Varane inde på Whoscored i et forsøg på at finde en statistisk forklaring på hvorfor også jeg sidder med den følelse af at Varane har haft en mindre god sæson end sine 2 konkurrenter, men det er de velkendte (og meget jævnbyrdige) billeder, der bliver tegnet (der er taget udgangspunkt i deres statistikker i La Liga og de er udregnet ud fra hvert 90. minut):

Ramos er den bedste med bolden (har både flest lange og korte afleveringer) og samtidig også den, der tager flest risici, da han både er den af de tre der tackler mest (og taber flest), opfanger flest bolde (interceptions), begår flest frispark og blokerer flest skud, indlæg og afleveringer.

Pepe er mere allround, men også den mest upræcise med de lange afleveringer. Han tackler næsten lige så meget som Ramos og taber næsten lige så mange, opfanger ligeså mange bolde og begår ligeså få frispark som Varane, clearer bolden færrest og blokerer også fornuftigt.

Varane er den mindst vovede og prioriterer i højere grad sikkerhed end Ramos og Pepe, hvilket kan tydes ved, at han har færrest fejlafleveringer (både lange og korte), tackler færrest (vinder dog en større andel) og clearer også klart flest bolde og blokerer færrest afleveringer.

Derudover skal det nævnes, at i sæsonens 5 hidtil største kampe i ligaen (2x Barcelona – 3-1 og 1-2 – 2x Atletico – 1-2 og 0-4 – og 1x Valencia – 1-2), har Ramos deltaget i 4 (360 minutter – missede 4-0 nederlaget til Atletico), Pepe ligeledes i 4 (343 minutter – missede også 4-0 nederlaget til Atletico) og Varane kun i 1 hel af de kampe (4-0 nederlaget til Atletico – 120 minutter i alt).

Jeg tror bare forsvarsspillere er sværest at bedømme på pga statistikker, måske endda umuligt.

11 år 5 måneder siden #27 af Fondo_Sur

Jaken skrev: I forlængelse af raul7=kongens indlæg, har jeg set lidt på de detaljerede statistikker for Ramos, Pepe og Varane inde på Whoscored i et forsøg på at finde en statistisk forklaring på hvorfor også jeg sidder med den følelse af at Varane har haft en mindre god sæson end sine 2 konkurrenter, men det er de velkendte (og meget jævnbyrdige) billeder, der bliver tegnet (der er taget udgangspunkt i deres statistikker i La Liga og de er udregnet ud fra hvert 90. minut):

Tror egenligt at vi snart nået dertil, at det næsten er ligegyldigt om det er Pepe eller Varane som spiller ved siden af Ramos. Og dette siger jeg, da jeg mener, at Ramos er en nødvendig faktor for at vinde et stort trofæ - hans Madridismo og erfaring med store kampe kan ikke erstattes med nogen anden på nuværende tidspunkt og sådan er det.

Men en meget god statistik, du har fundet. Har stor tiltro til alle tre, men forventer minimale fejl mod Atleti om uge. Det er en nødvendighed, hvis vi vil videre, da det eneste Atletico lever på er opspilsfejl og dødbolde. Sikke noget...
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.

11 år 5 måneder siden #28 af asp3200
Det skal dog siges at varane havde nacho som partner i 0-4 mod ath madrid.

Tror heller ikke man skal kimse af de mange breaks ramos laver i spillet med små frispark. Det bryder rytmen og han har tit erfaringen til at slippe for gult en del tid ;)

Varane er fremtiden.

11 år 5 måneder siden #29 af raul7=kongen

nono skrev: Tak for et fremragende indlæg raul=7 og tak for at kvalificere mit følelsesladet indlæg med et intelligent og objektivt svar.

Måske svaret skal findes i, at Varane blot har et lavere bundniveau end de øvrige to når han så endelig spiller en dårlig kamp. Jeg har blot noteret mig at Real Madrid har smidt point i kampe hvor Ramos el. Pepe har været ude og at Varane ved flere lejligheder har set kluntet ud og været ude af position.

Jeg vil holde ekstra nøje med ham de følgende kampe :-)

Jamen jeg havde samme fornemmelse. Heldigvis havde jeg lige 20 minutter til at kvalificere vores fornemmelse i går - og den underminerede det en del. Derfor skal man nogle gange passe på med at lade følelserne tale.

Den med bundniveauet køber jeg ikke. Pepe er i mine øjne den mest stabile, mens Ramos har de fleste defensive udfald. Sandheden er dog, at vi sjældnest taber points med Varane i forsvaret. Jeg tror måske nogle gange Varanes stil taler lidt imod ham. Han er simpelthen så rolig og sikker i langt de fleste aktioner, at man slet ikke tænker over hans tilstedeværelse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kroos

11 år 5 måneder siden #30 af Administrationen
Nu skulle bedømmelsesfunktionen fungere efter hensigten igen. Så nu kan I sørge for at afgive de fortjente point til Carvajal og Casillas!

Beklager at ændringerne til funktionen ikke var testet godt nok.

Leveret af Kunena Forum