AS: Ancelotti er fyret

11 år 3 måneder siden #121 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne AS: Ancelotti er fyret

Scriptophobe skrev:

madrid2000 skrev: Ancelottis kærlighed for smalle trupper har så heller ikke hjulpet hans sag, når man tager i betragten, hvor meget skaderne kostede os.

Det er begrænset hvor meget bredere en trup Real Madrid kan have. Der må kun registreres 25 spillere i førsteholdstruppen i La Liga. I denne sæson har Real Madrid haft 23 registrerede spillere. Bredden har vel som sådan været ganske fin. Det har rotationen til gengæld ikke.

Her menes der nok snarre kvaliteten af de 13-23 spillere.

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #122 af Dios
Besvaret af Dios på emne AS: Ancelotti er fyret
Jeg er stor modstander af Perez, men jeg synes nu han gjorde det rigtige med og "fyre" Ancelotti. Han virkede magtesløs og helt uforstående overfor problemet, som han aldrig fik løst.
Jeg er til gengæld skuffet over det bliver Benitez, men det er der allerede flere hundrede brugere herinde som har forklaret hvorfor, hvor jeg blot kan være enig.

Nu siger jeg måske noget, som måske ikke falder i specielt god jord hos de fleste, men hovedsageligt, så er problemet os selv. Det er jo os fans, som opfører os som små teenagedrenge, og jeg har da slet ikke tal på hvor mange Fm lignende holdopstillinger vi ser herinde hver uge. Det er os fans, som måned efter måned skriger efter det ene store navn efter det andet. Det er os fans, som pifter af den ene legende efter den anden, og skaber splid hvor der kan skabes splid.
Nu følger jeg Marca sådan forholdsvis tæt, men det er, ja undskyld mig hovedløse tosser som stemmer på de spillere de vil have til klubben. Måske er jeg naiv, men jeg tror da helt sikkert på, at Perez ser med på de sociale medier, og ser hvilke spillere der kunne være interessante at få til klubben for os fans.
Hvor mange bannere og lignende ting så man ikke fans på Bernabeú have omkring et køb af Bale? Jeg kan ikke huske hvilken side jeg læste det på, men jeg læste at hvis De Gea og Pogba bare blev købt, så ville alle glemme hvad Perez har gjort. Og det er jo så sandt som det overhovedet kan være. Vi tror jo selv på idéen om, at vi ikke har nok kvalitet, og det eneste vi mangler er en ny verdensstjerne. Hvor mange gange har vi ikke hørt, at vores bredde ikke er stærk nok? Langt de fleste ville være profiler på alle andre hold.
Vi har nok det mest stjernespækkede hold i verden, og desværre har vi flere offensive spillere end defensive spillere på holdet. Den eneste "defensive" spiller jeg har hørt folk vil have til klubben er Verratti, og han er endda omskolet fra at være en 10'er til en dybdeliggende playmaker. Alle råber op om balance samtidig med de prøver at få plads til Kroos, Modric, Isco, James, Bale, Ronaldo, Benzema, Pogba og Verratti på banen samtidig. Der er jo ikke én god defensiv spiller imellem dem, men vores problem er jo tydeligvis offensivt ikke? Faktisk rigtig langtfra!

Bale og andre har i den grad underpræsteret, og Lucas og Illarramendi er langtfra nogle Xavi typer, men de ville være stjerner på alle andre hold. De ville vinde titler alle andre steder end i Real Madrid, og de ville være med til at slå os ud, også selvom de er erstattet af Verratti og Pogba. Præcis ligesom med Morata.

Lad os nu forhelvede kigge indad. Vi har så fandens meget kvalitet i truppen, og det er nok den stærkeste Real Madrid trup i historien, men en af de mest titelfattige. Overvej lige, at vi har vundet flere hjemlige mesterskaber under Calderon end vi har med Perez. Calderon var en svindler og et fattigt menneske, men han strikkede alligevel dobbelt så mange La Liga titler hjem end hvad Perez har formået at gøre, og så på den halve tid endda. Langt det meste af skylden ligger hos Perez, men Perez gør jo ikke andet end at tilfredse os små liderlige Real Madrid fans, som ikke kan vente med at se hvilken verdensstjerne vi nu køber.

Benitez står for det mest røvsyge fodbold IMO, som får selv Mourinho til at fremstille som en træner som ikke er resultatsorienterede. Jeg er godt nok skeptisk, og nok mere skeptisk end da Mourinho blev valgt som træner. Benitez kan kun overraske mig, men det er måske sundt ift. hvad vi har plejer. Jeg håber han kan tilpasse sig formatet, men vigtigst af alt, så håber jeg ikke på Perez køber nogle spillere! Hvis Benitez vil have Pogba, så skal vi købe ham, selvom jeg mener det er et selvmål af dimensioner. Jeg spår ham ihvertfald til at få en lignende karriere i Real Madrid som Bale har fået. Alt efter hvordan Benitez selvfølgelig vælger at spille fodbold på.
Det nytter simpelthen ikke, at Perez og fansene vil have Pogba, men Benitez vil have Verratti, og vi så alligevel ender med Pogba. Det er de reneste eksempler, men budskabet er jo til at forstå. Vi kan jo aldrig vide hvem der vil have hvem og hvorfor, men ender det ud i Ancelotti lignende tilstande, så kan man jo hurtigt se, at træneren nok ikke var helt tilfreds med de spillere som blev solgt og købt.

Perez vil sikkert klubben det bedste, men det bedste er nu mange gange, at træde et skridt tilbage og se tingene udefra, og her skal man jo ikke bruge mange minutter på at konkludere vi aldrig vinder noget. Vi var verdens absolut bedste hold i 3-4 spillende måneder, og så sluttede det til gengældt også lyn hurtigt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Roesen7, JimmyBroe, andreashn, elle44, Neye

11 år 3 måneder siden #123 af Neye
Besvaret af Neye på emne AS: Ancelotti er fyret
Vi skal op og have omkring 18 klassespillere i rotationsstammen og en anden formation end 4-3-3, så er jeg ret sikker på det nok skal gå

11 år 3 måneder siden #124 af Dios
Besvaret af Dios på emne AS: Ancelotti er fyret

Neye skrev: Vi skal op og have omkring 18 klassespillere i rotationsstammen og en anden formation end 4-3-3, så er jeg ret sikker på det nok skal gå

Kan du ikke definere klassespillere? Evt. sætte navne på fra 12-18 :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 3 måneder siden #125 af SR4
Besvaret af SR4 på emne AS: Ancelotti er fyret

madrid2000 skrev: Nogle her efterlyser strategien. Jeg synes ikke den er til, at tage fejl af. Den er åbenlys.

En træner bliver ansat og får fortalt, at han skal enten vinde La Liga eller CHL som minimum ellers er det ud.

Det er ikke ligesom Liverpool eller Arsenal, men til gengæld, så levere præsidenten også fra øverste hylde, når det gælder spillermateriale. Man kender i hvert fald betingelserne, når man signer kontrakten. Jeg er sikker på, at den kære Florentino gør opmærksom på kravene, når han ansætter nogen.

Ancelottis kærlighed for smalle trupper har så heller ikke hjulpet hans sag, når man tager i betragten, hvor meget skaderne kostede os.

"Det er Real og ikke hver anden klub så derfor skal træneren fyres, hvis han ikke vinder noget en enkelt sæson"

Så Real er altså ikke andet end klub med en ledelse, der ikke kan finde ud af at analysere en sæson og ikke kan andet end lige at kigge på trofæhylden hver sæson og fyrer træneren hvis ikke de rette trofæer er der?

Tænk hvis Barca gjorde sådan. Tænk hvis United gjorde. Ja eller bare tænk hvis Real IKKE gjorde...

• Draagel
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #126 af Draagel
Besvaret af Draagel på emne AS: Ancelotti er fyret

SR4 skrev:

madrid2000 skrev: Nogle her efterlyser strategien. Jeg synes ikke den er til, at tage fejl af. Den er åbenlys.

En træner bliver ansat og får fortalt, at han skal enten vinde La Liga eller CHL som minimum ellers er det ud.

Det er ikke ligesom Liverpool eller Arsenal, men til gengæld, så levere præsidenten også fra øverste hylde, når det gælder spillermateriale. Man kender i hvert fald betingelserne, når man signer kontrakten. Jeg er sikker på, at den kære Florentino gør opmærksom på kravene, når han ansætter nogen.

Ancelottis kærlighed for smalle trupper har så heller ikke hjulpet hans sag, når man tager i betragten, hvor meget skaderne kostede os.

"Det er Real og ikke hver anden klub så derfor skal træneren fyres, hvis han ikke vinder noget en enkelt sæson"

Så Real er altså ikke andet end klub med en ledelse, der ikke kan finde ud af at analysere en sæson og ikke kan andet end lige at kigge på trofæhylden hver sæson og fyrer træneren hvis ikke de rette trofæer er der?

Tænk hvis Barca gjorde sådan. Tænk hvis United gjorde. Ja eller bare tænk hvis Real IKKE gjorde...

United med Ferguson er vel også den eneste topklub, du kan pege på som ikke ville fyre træneren efter en sæson uden et større trofæ? Barca skilte sig da netop af med Martino efter en sæson uden et trofæ og lur mig om ikke der bliver mere end en smule varmt under Luis Enrique's sæde hvis de ikke vinder noget næste sæson - OGSÅ selvom de vinder "the treble" denne sæson ;)

11 år 3 måneder siden #127 af SR4
Besvaret af SR4 på emne AS: Ancelotti er fyret

Draagel skrev:

SR4 skrev:

United med Ferguson er vel også den eneste topklub, du kan pege på som ikke ville fyre træneren efter en sæson uden et større trofæ? Barca skilte sig da netop af med Martino efter en sæson uden et trofæ og lur mig om ikke der bliver mere end en smule varmt under Luis Enrique's sæde hvis de ikke vinder noget næste sæson - OGSÅ selvom de vinder "the treble" denne sæson ;)

Kommer vel meget an på anstændighederne. Antallet af trofæer siger ikke alt.

11 år 3 måneder siden #128 af Neye

Dios skrev:

Neye skrev: Vi skal op og have omkring 18 klassespillere i rotationsstammen og en anden formation end 4-3-3, så er jeg ret sikker på det nok skal gå

Kan du ikke definere klassespillere? Evt. sætte navne på fra 12-18 :)

Det kommer lidt an på hvilken formation den nye træner vælger at spille med men jeg forudsætter en lidt dybere midtbane. Jeg vil derfor hellere pege på dem vi kan beholde til den rotationsstamme og så kommentere på hvem der kunne være gode bud:

Casillas***X
Danilo***Cavarja***Pepel***Varane***Ramos***Marcello***X
Kroos***X***X
James***Modric***Isco
Ronaldo***Benzema***X

De Gea er bestemt et oplagt emne som målmand
Som VB ville jeg synes at vi skulle gå efter Bernat, der efter min mening er den der har udviklet sig bedst på Bayerns hold. Spanieren kan udover at spille venstre wingback også spille en glimrende defensiv midt. Har vi pengene så er Alaba selvfølgelig mindst lige så godt et valg :) som Bernat. Men den unge spanierne er efter min mening den bedste investering
På den defensive midt (nu om dage en ofte en kombination af def. midt og central midt afhængig af modstander) synes jeg Verratti er godkendt som mål man går efter. Han er en rigtig terrier der vil kunne give vores midtbane den fornødne dybde. Dertil kan man vel ikke komme uden om Pogba (tror dog man kan risikere at købe katten i sækken pga. med de alt for høje forventninger til så ung en spiller (a la Balotelli).
Skulle man kigge på et alternativ til billigere penge med mindst lige så stort potentiale, så tror jeg Thiago fra Bayern ville være et røverkøb (hvis Bayern vil af med ham) Thiago er sammen med Isco bl.a. en del af fremtiden på det spanske landshold).
Modric ville kunnemed lethed også placeres på den defensive-centrale midt
I angrebet ville et oplagt emne efter min mening være Paco Alcaeér men her bliver det spændende. Hvis Ronaldo flytter (Bale ser jeg allerede som ude) så kan han kun erstattes af en Aguero og så er vi næsten nødsaget til at slå over i f.eks. en Cityopstilling med 4-4-1-1 eller 4-3-2-1/4-2-3-1. Han er jo en enmandshær
Benzema skal naturligvis være med i angrebet og indgå i rotationen. Han er en super angriber

Der er mange hvis´er at tage højde for og det vigtigste for mig, er at vi har den her faste stamme af klassespillere der garanteres 2-4 kampe om måneden afhængig af skadessituationen mv. Klassespillere definerer jeg som spillere der uden videre kan gå ind og erstatte en hvilken som helst spiller på den post de indsættes, uden at der er den store kvalitetstab, som vi så i sidste halvdel af året i denne sæson. Det kræver naturligvis at spillere får hyppig spilletid med et højt rotationsmoment. Den garanterede spilletid er også medvirkende til at tiltrække kalssespillere, der hvis de vælger at sige ja til Real, ved de kommer ind og får den fornødne spilletid. En selvforstærkende effekt om man vil.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Neye.

11 år 3 måneder siden #129 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne AS: Ancelotti er fyret
Har altid kunnet lide Aguero, super angriber. Problemet er at manden ofte har små skader der holder ham ude.

11 år 3 måneder siden #130 af Neye

mohbar skrev: Har altid kunnet lide Aguero, super angriber. Problemet er at manden ofte har små skader der holder ham ude.

Helt enig. Han har været meget skadet trods rotationssystem

Leveret af Kunena Forum