Optakt: Hva’ så Benitez?
- Brylle
- Gæst
-
Hvad er det defensive? At frigive Kroos, så han kan være kreativ? At sætte Kovacic ind, så man har flere kreative på midten? Jeg kan ikke se, at det ville blive mere offensivt med folk som Jesé eller Lucas. Tværtimod ville det nok blive mere låst.madrid2000 skrev: Han er alt for defensiv den kære Benitez.
Skal bare ud ligeså snart mulighed byder sig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Brylle skrev:
Hvad er det defensive? At frigive Kroos, så han kan være kreativ? At sætte Kovacic ind, så man har flere kreative på midten? Jeg kan ikke se, at det ville blive mere offensivt med folk som Jesé eller Lucas. Tværtimod ville det nok blive mere låst.madrid2000 skrev: Han er alt for defensiv den kære Benitez.
De stiller sig bare tilbage og parker bussen, når de kommer foran 1-0.
Holdet skaber intet. 2 mål kommer efter forsvarskoks.
Det offensive spil hænger slet ikke sammen. Defensivt ser det godt ud på grund af en storspillende målmand. Der ingen rød tråd i det der foregår. Det var meget bedre under Ancelloti.
Brylle skrev: Meget sløj opdækning, når Levante endelig kommer frem.. Godt vi har en af verdens bedste mellem stængerne.
EDIT: Og så var man jo lige ved at skælde Ronaldo ud, fordi han ikke sætter Kroos op. Men det er godt sparket ind!
Han er godt nok hurtig på stregen (men knap så overbevisende i feltet)
- Brylle
- Gæst
-
Hvis man parkerer bussen og stiller sig tilbage, så er det altså ikke Kroos, der kommer flyvende i et genpres og derefter er med i feltet. Det samme med første mål. Vi holder trykket på dem, når det behøves.madrid2000 skrev:
Brylle skrev:
Det offensive spil hænger slet ikke sammen. Defensivt ser det godt ud på grund af en storspillende målmand. Der ingen rød tråd i det der foregår. Det var meget bedre under Ancelloti.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev:
Brylle skrev:
Respekterer 100% andre holdninger, men det er jo ikke sandt, det du siger?
At kontrollere og holde en stærk defensiv linje og og gå efter genpres, når levante har bolden er ikke at parkere bussen. Nej, vi ligner ikke et hold, der tromler alle hold ned, men at spille, som vi gør pt er jo bare tålmodigt at kontrollere kampen. Desuden er vi kommet til flere gode chancer.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Raúl 7
- Gæst
-
madrid2000 skrev:
Brylle skrev:
Det offensive spil hænger ikke sammen? Er du seriøs?
Vores assist-konge og kreatør James har været skadet næsten hele sæsonen. Bale startede sæsonen fint fra en position midt i banen. Så blev han også skadet. I dag er vi desuden uden Modric og Benzema.
Benitez er lige kommet til. Vi er ubesejrede og lukker meget få mål ind. Vi har allerede ligget nr. 1, og med lidt held kan vi i princippet gøre det igen efter runde. Hvad mere havde du forventet på så kort tid?
Hvis spillet om et års tid, med alle mand klar, er på samme måde som i de seneste par kampe så vil det være skuffende. Helt klart. Men efter så kort tid med ny træner, nye idéer og med så mange skader, der kan du simpelthen ikke blive taget seriøst når du mener at træneren skal ud.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Altid Real Madrid.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Med alle mand klar har vi en virkelig bred trup med en masse spillere, der konstant holdes ved ilden - et af sæsonkriterierne ser ud til at kunne opfyldes!
Nu skal truppen testes rigtigt over de næste to kampe, hvor vi får at se, om holdet også liiiige kan skrue et niveau op med hård modstand i PSG og Celta.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
I de første sådan ca. 65 minutter, synes jeg at vi brugte Ronaldo, lige præcis som han skal bruges. som Angriber og ikke mere end det. Han fik slet ikke bolden så meget langt tilbage på banen som han plejer. De gange, hvor han gjorde det, var han så dygtig nok til at afleverer den fint videre. Synes det gav et fint flow, som var bedre end det plejer at være, med ham på banen. At det så ikke alt sammen var lige effektivt, er der så andre årsager til ( skader og manglende motivation på dagen)
efter de 65-70 min var kampen lukket, og alt handlede derefter om at få Ronaldo til at score igen.
Jeg er godt klar over, at han idag også var placeret centralt, men synes nu stadig, at han plejer at blive brugt mere som spilstation, hvilket jeg jo synes er håbløst, når han generelt er så ringe med bolden som han er.
- Storken
- Gæst
-
Neye skrev: Fint med et skifte til januar. Hrr ville Fekir passe godt ind som 2. angriber
I kan lige så godt vente til sommer. Fekir er ude med en korsbåndsskade og er først tilbage en gang i marts.
mat_hattrick skrev: Jeg sad med en lille observation idag, som jeg vil høre om I er enige i.
I de første sådan ca. 65 minutter, synes jeg at vi brugte Ronaldo, lige præcis som han skal bruges. som Angriber og ikke mere end det. Han fik slet ikke bolden så meget langt tilbage på banen som han plejer. De gange, hvor han gjorde det, var han så dygtig nok til at afleverer den fint videre. Synes det gav et fint flow, som var bedre end det plejer at være, med ham på banen. At det så ikke alt sammen var lige effektivt, er der så andre årsager til ( skader og manglende motivation på dagen)
efter de 65-70 min var kampen lukket, og alt handlede derefter om at få Ronaldo til at score igen.
Jeg er godt klar over, at han idag også var placeret centralt, men synes nu stadig, at han plejer at blive brugt mere som spilstation, hvilket jeg jo synes er håbløst, når han generelt er så ringe med bolden som han er.
Jeg er desværre enig i, at Ronaldo skal have bolden så lidt som muligt i det opbyggende spil, hvis flowet skal bevares. Jeg er bare ikke enig i, at Ronaldo idag bliver spillet som han skal. Jeg synes i den grad det var tydeligt og se Ronaldo manglede Benzema ved sin side. Enig i den forstand, at han skal være angriber fra nu af, men vi havde 2-3 fantastiske indlæg som ingen kom frem til. Ronaldo fyldte for lidt inde i boksen før Levante gav op IMO. Ronaldo plejer at komme i de skærende løb fra 2. kæden, og derfra har han sin fantastiske timing i sine løb til altid at få afslutning på de 2-3 indlæg som Marcelo f.eks. smed ind idag, som ingen kom frem til fra holdet idag.
Uenig i den forstand, at jeg ikke synes han kom til sin ret inde i boksen. Han havde 1 afslutning, hvor bolden kom skråt tilbage fra Marcelo, hvor han endelig fik timet sit løb rigtigt, men desværre ikke endte ud i mål (episoden hvor en Levante spiller bliver skadet). Ellers var det først, da vi fik vores 2. mål, og Levante opgav at forsvare, at Ronaldo kom frem til en del chancer.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
For jeg er helt enig i det du skriver. Ronaldo kom ikke til sin ret.
min pointe var dybest set, en lille forhåbning: Benitez har valgt at Ronaldo skal bruges mindre i den opbyggende spil end tidligere.
For mig lignede det netop overstående idag. Holdet var mindre fokuserede på at give ham bolden som spilstation end jeg har oplevet tidligere.
Det var nu egentlig bare det jeg prøvede at sige - ikke at Ronaldo havde den rolle der passede ham bedst :)