Bedømmelse af truppen mod Barcelona
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
ChrillRM14 skrev:
Kratmus skrev: Det er sq noget pis vi taber, men det kunne lige så godt have været os, der løb med sejren, hvis heldet havde været på vores side især i afslutningerne. Jeg synes efterhånden skarpheden foran målet koster så rigeligt. Det er vigtigt at score på de chancer, man får! Messi er MOTM, men Ter Stegen var da lige efter!
Og en Keylor da? Det undrer mig, at folk ikke giver ham bedre karakterer... Det var den bedste kamp af ham i år.
Ja fin kamp af keylor med et par store redninger. Til gengæld sejlede han oz rundt ved et indlæg/hjørne som gled helt over ham og var meget tæt på at koste mål. Jeg er rystende nervøs ved ham hver gang han er det mindste involveret
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
- Arnenugacream
- Ekspert bruger
-
Kratmus skrev: Det er sq noget pis vi taber, men det kunne lige så godt have været os, der løb med sejren, hvis heldet havde været på vores side især i afslutningerne. Jeg synes efterhånden skarpheden foran målet koster så rigeligt. Det er vigtigt at score på de chancer, man får! Messi er MOTM, men Ter Stegen var da lige efter!
Præcis, folk får det til at lyde som om vi bliver skilt ad i 90 minutter. Ja, Barcelona var et lidt såret dyr inden denne kamp, og ja det er et hold vi skal kunne slå. Men bare fordi de ikke er hvad de har været er det jo ikke et elendigt fodboldhold. De er vel ret beset stadig et af de 5 bedste hold i verden, og de har stadig den bedste fodboldspiller rendende rundt på deres hold.
Det var på ingen måde fremragende, og meget lidt kontrolleret det man foretog sig idag, men som kampen udvikler sig ender det jo i sådan noget indianerbold, og begge hold spiller med på det. Vi kan jo begynde at nævne chancer på samlebånd, der kunne have givet føringen til begge hold. At vi så bliver ramt på det groveste i sidste sek, bærer også rimeligt tydelig præg af folks indlæg her på siden.
Lad os nu se hvad det hele ender med før vi sidder og snakker om Zidane skal fyres osv. Vi har over 3 kampe mod Barcelona og Bayern skabt jeg ved ikke hvor mange chancer, og alligevel sidder vi og kritisere til højre og venstre.
Ja det de laver i sidste sekund er hamrende dumt, og hvorfor helvede stillede man sig ikke bare ned 10 mand på egen halvdel. Men havde det givet et mål på et eller andet tilfældig indlæg, så havde vi svinet dem til for ikke at presse højt. Man må også give Barcelona at det er ret så godt spillet igennem helt nede fra baglinjen ved 3-2 målet.
Sahinovic skrev: Jeg kan se, at der er en bruger der har givet Keylor Navas et et-tal, selvsamme bruger har så valgt at give Bale et to-tal, lol.
Fejl, det skulle selvfølgeligt være et 1-tal. Akkurat som Keylor Navas fortjener. Hans latterlige positionering vendte hele kampen på hovedet.
ChrillRM14 skrev:
Fondo_Sur skrev:
Steen skrev: Skandaløs ringe kamp af Benzema..
Sammenligner man vores resterende kampprogram med Barcelonas, så tror jeg at Barcelona snupper ligaen. Deres er langt nemmere. HVIS vi vinder Champions League, så gør det mig faktisk ikke det store, hvis vi ikke vinder ligaen. At blive det første hold til at vinde Champions League to år i træk betyder mere end alt andet, IMO. Men men. Hvis vi både taber i CL og i ligaen, så skal Zidane fyres med det vuns. Han burde fyres uanset hvad der sker i sæsonen, men det sker selvfølgelig ikke.
Enig, på trods af min tvivl om Zidane skal fyres.
Real Madrid har som du skriver forspildt deres chance for at manifestere sig. Det handler om respekten af vores klub.
Vi manifesterer os ved at vinde mesterskabet. Der siges så meget i disse dage om, at Barcas æra er forbi. Det er sikkert noget melodramatisk sludder, men der er kun ét at gøre, når nu der kastes roser efter Messi og Ter Stegen, og det er at vinde den samlede turnering nu. Dét ville give os the upper hand. Og det kan vi også godt.
Du har nok ret, men dette var bare en gylden mulighed. Hvis bare vi kunne spille ligeså godt som Malaga spiller hjemme imod Barca, så burde mesterskabet allerede være sikret. Jeg er personligt ret pessimistisk efter i dag. Men lad os nu se, nu må holdet tage én kamp ad gangen.
Jeg mener, at kampen bliver tabt, fordi Zidane's taktiske forståelse fejlede. Alle ved at Barca skal stoppes på midtbanen eller presses helt tilbage til forsvaret. Hvorfor vælger Zidane så at spille 4-3-3, hvor de tre i front kun sjældent laver et seriøst pres? Hvorfor ikke overraske dem, og spille 4-2-3-1, hvor hvor Kroos, Casemiro, Isco, Modric og Asensio/Lucas/Kovacic kunne komme i overtal på midten og så have Ronaldo liggende på toppen?
Jeg holder på mange punkter meget af Zidane, og han henter mange sejre og point til, men jeg synes virkelig, at han skal droppe sin elskede 4-3-3 og lægge pres på Perez, så Bale kan blive fortid hurtigst muligt!
Desværre frygter jeg at Perez endnu en gang udviser forståelse for penge frem for fodbold til sommer, så mon ikke spillere som Bale, Benzema og Danilo er at finde i klubben næste år - hvorimod en gudsbenådet fodboldspiller og fremtidens mand Isco smutter ... i værste fald spiller han i den nordlige del af Spanien inden længe.
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jeg sad lige bag målet, hvor Casemiro scorede.
Man har et helt andet overblik på stadion, men angående vores presspil, så var der faktisk ingen andre end Kroos som pressede.
Marcelo og Carvajal lukkede kanterne ned alt for sent, og det gav Ter Stegen spilmuligheder gang på gang. De 3 forreste var mere stillestående end man ser det på fjernsynet. Det var faktisk skræmmende!
Derudover var der virkelig dårlig stemning omkring Bale og James, og Danilo's navn blev slet ikke råbt op af tilskuerne.
Da Bale blev skadet der rejste godt og vel halvdelen bag målet sig op og råbte fuera, og da James blev skiftet ind der buhede folk.
Jeg tror helt sikkert de alle er i farerzonen til sommer. Der var banner på stadion, hvor de ønskede Bale solgt.
Bare en mindre info ☺️
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Steen skrev:
Sahinovic skrev: Jeg kan se, at der er en bruger der har givet Keylor Navas et et-tal, selvsamme bruger har så valgt at give Bale et to-tal, lol.
Fejl, det skulle selvfølgeligt være et 1-tal. Akkurat som Keylor Navas fortjener. Hans latterlige positionering vendte hele kampen på hovedet.
Har du seriøst givet Navas 1? Wow. Det er virkelig vanvittigt det der, Steen. Jeg er heller ikke udpræget fan af manden, og jeg ved godt, at du hader ham inderligt og griber hver en chance for at kritisere ham. Men Navas stod altså en pragtkamp i søndags, og havde det ikke været for ham - og Ter Stegen i den anden ende - kunne der jo have været scoret både 4 og 5 mål i begge ender. Han tager 3-4 100% chancer. Jeg kan slet ikke begribe, at du kan få dig selv til at give ham sådan en karakter.
Han skal væk til sommer. Så langt er vi enige. Men du bliver nødt til at give karakterer baseret på den enkelte kamp og ikke hvad hans historik siger. Navas var en af vores bedste spillere i søndags. At give ham et 1-tal er jo absurd.
"Maybe they hate me because I'm too good."