Optakt: Valencia scorer altid. To gange.

9 år 4 måneder siden #85 af El Siete

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev:

Zyconith skrev:

El Siete skrev: Hvad foregår der? Ingen Isco?
Brug nu manden når han er i storform.

Jeg forstår ikke behovet for at kloge sig på den taktiske disposition og hvorvidt Isco skal spille eller ej. Zidane har langt mere kendskab til truppens forfatning end nogle udefrakommende nogensinde får og kampen taget i betragtning var der ikke behov for Isco.

Men hvis dit argument er validt (og det mener jeg ikke det er), så ophører al diskussion om taktiske dispositioner og transfers jo reelt. For så vil man jo altid ku hævde - med rette - at Zidane har meget mere indsigt i spillernes tilstand, træningsindsats og evner - og han har adgang til et scoutingsystem som vurderer spillere rundt omkring på ugentlig basis. MEN det betyder jo bare IKKE at han nødvendigvis tager de rette beslutninger altid - hverken når det kommer til taktiske dispositioner eller spillerkøb/salg. Så der er da al mulig grund til at "kloge" sig på dispositionen idag - og hvis man ik sku gøre netop dét her på forummet, hva er vi her så for?

7's indlæg læser jeg som en kritik af Zidane. Som Zidane selv siger på pressemødet efter kampen, så spillede Isco fuld tid sidst og han skal tage højde for hele truppens forfatning, såvel som Isco's. Jeg synes James gjorde et udemærket indslag i dagens kamp, Isco var ikke nødvendig i dag, men at han eksempelvis er på toppen til på tirsdag er mere vigtigt.

Men okay, hvorfor skulle Isco have spillet i dag? Valencia er dybt elendige, de spiller usammenhængende og uden selvtillid. Om det havde været Vazquez, James eller Danilo på den højrekant havde det været mere end rigeligt. Det eneste jeg argument jeg kan se er, at Isco skulle have flere minutter i benene. Men var der ikke lige en nyhed der sagde, at han i og for sig har spillet en del kampe i denne sæson?

Det har du selvfølgelig ret i, vi kan ikke bryste os af at være bare i nærheden af at kende alt omkring de taktiske dispositioner, det er jeg da fuldt klar over, men som Fiel er inde på, hvorfor så overhovedet have et forum hvis vi ikke kan diskutere/kritisere taktikker m.m. Vi kan jo tage den videre og sige at mon ikke der ligger mere bag diverse transfers, f.eks. spillernes familier og privatliv, der skal passes ind, men det er jo ikke noget vi kender noget til og kan tage ind i vores diskussioner.

Når det så er sagt så vil jeg da mene at man bruger folk der er i storform, og det ærgrer mig da samtidig ikke at se Isco på banen da jeg nyder at se ham spille. At han skal spares mod tirsdag virker som en undskyldning da manden har spillet ca 1000 min. mindre i ligaen end f.eks Ronaldo der 8 år ældre.
Og at vi ikke havde brug for ham fordi Valencia var elendige, er jo netop derfor vi skulle bruge ham. Hvorfor hev vi, igen igen, en sejr hjem i de døende minutter, når de nu var så dårlige.

Jeg er ganske enkelt træt af at vi er reaktionært hold, der kun skruer op for blusset når vi trængt op i en krog. At vi er remontada-konger er da ikke just noget at være stolt af hele tiden, hvad med vi lukkede en sådan kamp mod Valencia ved at bruge spillere i form, i stedet for at være stædig omkring det. Enhver kunne da se kontrasten mellem Depor og Valencia kampene, og “A-holdet” havde da endda 80.000 i ryggen. Spillet igår var langsomt, ide-fattigt og faldt igen tilbage til indlæg i stedet for B-holdets flydende spil med gejst og sult. Det er som om at ethvert momentum en given spiller har, stoppes, fordi visse spillere SKAL spille.
Men jeg er helt på Zidane-vognen, uden tvivl.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 4 måneder siden #86 af Siempre fiel

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev:

Zyconith skrev:

El Siete skrev: Hvad foregår der? Ingen Isco?
Brug nu manden når han er i storform.

Jeg forstår ikke behovet for at kloge sig på den taktiske disposition og hvorvidt Isco skal spille eller ej. Zidane har langt mere kendskab til truppens forfatning end nogle udefrakommende nogensinde får og kampen taget i betragtning var der ikke behov for Isco.

Men hvis dit argument er validt (og det mener jeg ikke det er), så ophører al diskussion om taktiske dispositioner og transfers jo reelt. For så vil man jo altid ku hævde - med rette - at Zidane har meget mere indsigt i spillernes tilstand, træningsindsats og evner - og han har adgang til et scoutingsystem som vurderer spillere rundt omkring på ugentlig basis. MEN det betyder jo bare IKKE at han nødvendigvis tager de rette beslutninger altid - hverken når det kommer til taktiske dispositioner eller spillerkøb/salg. Så der er da al mulig grund til at "kloge" sig på dispositionen idag - og hvis man ik sku gøre netop dét her på forummet, hva er vi her så for?

7's indlæg læser jeg som en kritik af Zidane. Som Zidane selv siger på pressemødet efter kampen, så spillede Isco fuld tid sidst og han skal tage højde for hele truppens forfatning, såvel som Isco's. Jeg synes James gjorde et udemærket indslag i dagens kamp, Isco var ikke nødvendig i dag, men at han eksempelvis er på toppen til på tirsdag er mere vigtigt.

Men okay, hvorfor skulle Isco have spillet i dag? Valencia er dybt elendige, de spiller usammenhængende og uden selvtillid. Om det havde været Vazquez, James eller Danilo på den højrekant havde det været mere end rigeligt. Det eneste jeg argument jeg kan se er, at Isco skulle have flere minutter i benene. Men var der ikke lige en nyhed der sagde, at han i og for sig har spillet en del kampe i denne sæson?

Om Isco sku ha spillet eller ej var sådan set overhovedet ik dét jeg kommenterede på. Én skriver at Zidane burde bruge Isco og dit svar var at du ik forstår folk ska "kloge sig" på taktiske dispositioner, da Zidane jo naturligt har bedre kendskab til spillerne end os usle bønder her på forummet. Det var DÉT argument jeg opponerede imod, da det jo er fuldstændig meningsløst med et debatforum hvis man virkelig anser sådan et argument for at holde nogen som helst sandhed.

Ift Isco, så var det en super disposition at han ik spillede fordi vi vandt, ligesom det havde været en katastrofal fejl hvis vi ik havde vundet - så simpelt er det reelt.

9 år 4 måneder siden #87 af Vinícius

El Siete skrev: Og at vi ikke havde brug for ham fordi Valencia var elendige, er jo netop derfor vi skulle bruge ham. Hvorfor hev vi, igen igen, en sejr hjem i de døende minutter, når de nu var så dårlige.

Real Madrid - klubben, hvor sejren kun "tæller" når den er overlegen og ikke hentes mod slutningen af en kamp.

(Ikke fordi den er speciet rettet mod dig, men mere generelt)..

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 4 måneder siden #88 af Siempre fiel

Kratmus skrev:

El Siete skrev: Og at vi ikke havde brug for ham fordi Valencia var elendige, er jo netop derfor vi skulle bruge ham. Hvorfor hev vi, igen igen, en sejr hjem i de døende minutter, når de nu var så dårlige.

Real Madrid - klubben, hvor sejren kun "tæller" når den er overlegen og ikke hentes mod slutningen af en kamp.

Du er ik det mindste bekymret over hvor svært vi synes at ha haft ved at hive sejrene hjem på hjemmebane hele denne sæson - ligegyldigt hvem vi spiller imod? Nuvel, vi har i mange tilfælde haft heldet - og dygtigheden - til at hive de tre point hjem, men imo er det alligevel utroligt at vi med vores trup ik formår at være bare en anelse mere overlegne på hjemmebane.

Så det handler jo overhovedet ik om at folk ik føler disse sejre tæller, men om at det da alligevel er spøjst at vi kommer i problemer hjemme mod selv små hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

9 år 4 måneder siden #89 af Vinícius

Siempre fiel skrev:

Kratmus skrev:

Du er ik det mindste bekymret over hvor svært vi synes at ha haft ved at hive sejrene hjem på hjemmebane hele denne sæson - ligegyldigt hvem vi spiller imod? Nuvel, vi har i mange tilfælde haft heldet - og dygtigheden - til at hive de tre point hjem, men imo er det alligevel utroligt at vi med vores trup ik formår at være bare en anelse mere overlegne på hjemmebane.

Så det handler jo overhovedet ik om at folk ik føler disse sejre tæller, men om at det da alligevel er spøjst at vi kommer i problemer hjemme mod selv små hold.

Jeg vil nu mere mene, at vi i mange tilfælde har haft uheldet, der gør at vi ikke hiver sejren hjem tidligere. Dog er jeg enig med kritikken af, at når vi kommer foran med 1 pind, trækker vi os nogle gange for langt tilbage. Vi har dog også været overlegne flere gange, hvor skarpheden har manglet, hvilket har været symptomatisk for denne sæson - også i de store kampe. Barca og Atletico burde vi have vundet imod, havde skarpheden været der.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 4 måneder siden #90 af Kimbo
Jeg synes vi har været elendige i år og jeg føler lidt at vi vinder mesterskabet på at Barca har været ufatteligt dårlige, og ikke fordi vi har været overlegne.
Barca har vel nok tæt på den ringeste midtbane af samtlige tophold i Europa, hvis ikke den ringeste, og deres forsvar har været helt igennem pinligt hele sæsonen. Alligevel ligger vi side om side, og ja de har MSN, men de har da også underpræsteret, lige pånær Messi måske.
Jeg ser vores hold som langt langt bedre og vi burde føre denne mesterskabskamp med min 10 point.
Vi har virkeligt levet højt på held (dygtighed?) til at putte den sidste pind ind lige til sidst, tager vi bare et par af Ramos's vanvittigt vigtige mål fra, så var det mesterskab milevidt fra os.

Jeg synes bestemt der skal strammes, og meget endda.

9 år 4 måneder siden #91 af ChrillRM14

Kimbo skrev: Jeg synes vi har været elendige i år og jeg føler lidt at vi vinder mesterskabet på at Barca har været ufatteligt dårlige, og ikke fordi vi har været overlegne.
Barca har vel nok tæt på den ringeste midtbane af samtlige tophold i Europa, hvis ikke den ringeste, og deres forsvar har været helt igennem pinligt hele sæsonen. Alligevel ligger vi side om side, og ja de har MSN, men de har da også underpræsteret, lige pånær Messi måske.
Jeg ser vores hold som langt langt bedre og vi burde føre denne mesterskabskamp med min 10 point.
Vi har virkeligt levet højt på held (dygtighed?) til at putte den sidste pind ind lige til sidst, tager vi bare et par af Ramos's vanvittigt vigtige mål fra, så var det mesterskab milevidt fra os.

Jeg synes bestemt der skal strammes, og meget endda.

Det er da en håbløs måde at se det på....
Vinder vi mesterskabet er det fordi, at vi har været det bedste hold over en hel sæson. Basta. Og det der med, at "hvis nu Barca havde spillet bedre"... hvad filan i silvan skal vi bruge det til???? Om vi så fik alle vores point på selvmål, så er et mesterskab et mesterskab.
Og det der med Ramos' mål.... Helt ærligt.... Held, niks - det er nærmere fuldstændig vanvittig god attitude og fighterinstinkt. Undskyld, men jeg fik lige fire-fem ekstra grå hår og lidt længere løg af det der :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Chamartin, R7CR7GB11, Neye

9 år 4 måneder siden #92 af Sahinovic
'Held' kan aldrig blive den afgørende faktor, når et mesterskab bliver afgjort efter 38 kampe. Ja, vi har da været 'heldige' (effektive) i enkelte kampe, men vi har så sandeligt også været 'uheldige' (knap så effektive) i en række kampe.

Når man har fulgt fodbold i en række år, så er det egentligt pudsigt, at det altid er de bedste hold der har heldet med sig, eller ret så ofte scorer et mål i de døende minutter, sat på en spids, så spørgsmålet i første omgang om man overhovedet kan kalde det for held, eller om der blot er tale om effektivitet - Ramos' sene scoringer har ihvertfald aldrig haft noget med held at gøre.

(Tabellen lyver aldrig)

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Chamartin, ChrillRM14

9 år 4 måneder siden #93 af Zyconith

Sahinovic skrev: 'Held' kan aldrig blive den afgørende faktor, når et mesterskab bliver afgjort efter 38 kampe. Ja, vi har da været 'heldige' (effektive) i enkelte kampe, men vi har så sandeligt også været 'uheldige' (knap så effektive) i en række kampe.

Når man har fulgt fodbold i en række år, så er det egentligt pudsigt, at det altid er de bedste hold der har heldet med sig, eller ret så ofte scorer et mål i de døende minutter, sat på en spids, så spørgsmålet i første omgang om man overhovedet kan kalde det for held, eller om der blot er tale om effektivitet - Ramos' sene scoringer har ihvertfald aldrig haft noget med held at gøre.

(Tabellen lyver aldrig)

Du formår da også at rydde bordet med et brag. Jeg kan godt følge Kratmus, man sidder tit med en fornemmelse af, at vi er overlegne (og det er vel også til udtryk i vores placering, CL, osv.), men at Zidane mangler af få nogle vitale elementer på plads. Men imponerende er vi vist alle enige om, langt fra er en retvisende betegnelse for præstationerne i år.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Zyconith.

Leveret af Kunena Forum