Optakt: Real Sociedad-Real Madrid

6 år 7 måneder siden #1 af raul7=kongen
Isco bliver en af nøglerne i aftenens kamp.

1) Dine forventninger til kampen:
Daniel: Hvor jeg tidligere har forventet tre point, er jeg lidt mere forsigtig i mælet i denne omgang, hvor jeg mere har en forventning om, at Zidanes elleve mand på grønsværen leverer en fight, som vi fans kan sidde tilbage og være tilfredse med efter kampen. Et point ville være et godt resultat, tre point fremragende, når man tager skader og karantæner med i betragtningen.
Andreas: Hårdt tidspunkt at møde La Real. Madrid er ikke i topform, men det er de så sandelig. Også er Anoeta et svært sted at komme. Sæsonstarten for Madrid gør næsten, at man må kræve 3 point, da forspringet til Barcelona ellers bliver 6 point allerede. Men igen, formstærke La Real og det modsatte for Madrid gør at 1 point må være tilfredsstillende.
Christian: En meget svær kamp. Skal man udpege tre nøglespillere i Real Madrid-truppen, ville man givetvis pege på Cristiano, Marcelo og Kroos, som desværre alle er fraværende til denne nøglekamp. Jeg frygter virkelig et nederlag, men håber også at erstatninger som Kovacic, Theo, Asensio og hvad de ellers hedder, vil se det som en chance for at vise, at de skal tages seriøst i forhold til start-11’eren og ikke blot anses som fremtidens spillere.

2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen:
Daniel: La Real har fungeret godt kollektivt, hvor flere spillere har budt ind med scoringer, men for at tæmme baskerne, skal Illarramendi pilles ud af spillet, da han om nogen er dirigenten på et sprudlende Sociedad-mandskab.
Andreas: Stærkt pasningshold anført af Illara. Også er Prieto klasse til at komme sent i feltet.
Christian: Et stærkt kollektiv som scorer uhyggeligt mange mål. Det er altid spændende at se vores tidligere spillere Illarra og Llorente, mens jeg også ser frem til at se talenter som Odriozola og Oyarzabal, der meget vel kunne være fremtidige Madrid-spillere. Særligt førstnævnte kunne være spændende som backup for Carvajal.

3) Dit råd til Zinedine Zidane:
Daniel: Spil med tålmodighed. Det er sikkert som amen i kirken, at Real Sociedad vil komme med 180 km/t fra kampens start, hvorfor det er vigtigt at være rolig på bolden og turde spille den rundt, og så skal der trykkes på kassen fra distancen, ikke fordi Rulli er en dårlig målmand - tværtimod - men fordi det kan skabe uventede situationer samt standardsituationer, hvor vi gerne skulle have en fordel med Bale, Ramos, Varane/Nacho og Casemiro.... forhåbentlig! Ja, det kan lyde primitivt, men det kan sagtens blive opskriften på succes i morgen aften.
Andreas: Højt pres til at bryde Sociedads spil. Vind midtbanen ved evt 4-5-1 (Casemiro, Modric, Isco, Asensio og Lucas) og så skal Bale træde i karakter som spids. Han har tidligere haft nogle af sin bedste kampe ude mod Sociedad. Det må han gerne have igen.
Christian: Sig og gør det samme som du gjorde i slutningen af sidste sæson. Bank noget tro på tingene ind i de unge og slip dem løs for de hæmninger som ellers har kendetegnet Real Madrid siden den stærke preseason. Bed Casemiro og Modric vinde kampen om midtbanen, mens Isco og Asensio skal stå for det kreative. Bale kan forhåbentlig få lidt mere plads end tilfældet ellers har været i sæsonen, da La Real almindeligvis spiller mere offensivt.

Real Madrids forventede hold: Navas; Carvajal, Ramos, Varane, Theo; Casemiro, Modric, Isco; Lucas V., Asensio, Bale.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #2 af Daniel
Hvad siger I derude bag skærmene; er I nervøse?

Personligt bliver det en kamp, hvor jeg kommer til at sidde på kanten af sofaen allerede inden dommeren fløjter kampen i gang.

Det er tidligt, men hold kæft hvor ville det være frustrerende at være syv point efter Barcelona nærmest inden sæsonen sådan for alvor er gået i gang.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #3 af Dios
La Real stiller ligesom os selv. De veksler imellem kantspillere og offensive midtbanespillere, så derfor er deres formation oftest ligesom vores egen. Jeg håber for guds skyld, at de vælger at spille i en 4-3-3 med kanterne, da det giver mere plads centralt til vores spillere. De kan lyn hurtigt spille ud af vores presspil med 4 centrale spillere, og slå en lang bold i dybden til deres lyn oppe foran.

Jeg frygter vi stiller med Lucas og Bale på toppen, og vi lader Isco spille på den centrale midtbane sammen med Modric og Casemiro. Kunne egentlig godt tænke mig, at se hvad Mayoral kunne udrette på toppen, for hvorfor ellers have ham i truppen?
Jeg håber vi stiller med Ceballos i stedet for Kroos, hvor Isco og Asensio så skal stå for det offensive spil. Det bliver jo nok med Bale på toppen, men kunne nu godt tænke mig, at se en rigtig angriber, som kan lidt af det hele i stedet for kun at løbe i dybden.

Jeg tror på det, men meget af det kommer godt nok også an på hvordan spillerne griber det an. Vi skal være tålmodige, men ikke for tilbagelænende i vores spil. Høj intensitet og masser af fart i spillet, så bliver de kørt over. Problemet er bare at La Real, også plejer at spille sådan, så vi kan ligeså godt blive spillet ud af banen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #4 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Real Sociedad-Real Madrid
@Christian
Vandt vi én kamp i preseason? Hvordan kan den have været stærk? :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #5 af raul7=kongen

BBB skrev: @Christian
Vandt vi én kamp i preseason? Hvordan kan den have været stærk? :-D


Jeg tæller Super Cup'erne som en del af det ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #6 af slb1995
Det bliver endnu en gang med stort set alle offensive folk på banen fra start:
Keylor Navas; Carvajal, Varane, Ramos, Theo; Casemiro, Modric, Isco, Asensio; Bale y Mayoral.

Det bliver spændende med Mayoral, og det er godt, at der bliver vist tillid til ham, for hvorfor er han ellers i truppen? Det kommer dog til at se tyndt ud på bænken, hvis vi skal jagte en scoring og kun har Vazquez at sætte ind. Jeg havde nok henvist en af de fire forreste til bænken og satset på Dani Ceballos på midtbanen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #7 af Daniel
Lækkert at se, at Zidane går med Mayoral og ikke det mere sikre kort i Lucas V.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #8 af mohbar
Bale skal virkelig træde i karakter i denne kamp

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #9 af Kimbo
Er jeg den eneste der mener vi burde vinde denne kamp selv med de manglende profiler?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #10 af Fondo_Sur
BORJITA

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #11 af nono
Løse betragtninger:

Theo stempler ind. Hans første jitters lader til at have lagt sig.
En fornøjelse at se Isco og Asensio på banen samtidig - nyder samspillet mellem de to og Modric. Det er ren fløde-fodbold.
Bale ligner fortsat en walisisk lemmedasker der streaker på banen, uden sikkerhedsvagterne har taget notits heraf. Hellere ind med Lucas.
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #12 af Chamartin
Lækkert med et Mayoral mål. Lad os håbe, han kan få noget selvtillid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum