Zidane: "De 10 points kan indhentes"

6 år 5 måneder siden #1 af Kreatøren

Zinedine Zidane mødte pressen efter remiset i el derbi, og trods det skuffende resultat var franskmanden optimistisk: ”de ti points op til Barca kan indhentes”.

Madridista.dk bringer her et uddrag af AS’s interview med Zidane.

Er uafgjort mere som et nederlag? - Barcelona fører med ti points. ”Det er ikke pointene, det er indholdet af vores kamp; vi fortjente lidt mere. Pointene er som de er, og det gør ikke noget. Der er langt igen. Med den kamp som vi spillede, fortjente vi mere. Mest af alt fortjente drengene mere. Vi spillede meget, det var det vigtigste for os, men vi manglede scoringen. Jeg skal ikke bebrejde nogen af mine spillere. Vi fortjente mere i aften, men det kunne ikke lade sig gøre. Tålmodighed, for vi er på rette vej”.

Også i de første 30 minutter? “Vi spillede en god første halvleg, men vi manglede scoringen. Men det kommer med sikkerhed”.

Er det bekymrende at scoringerne mangler? ”Bekymrende, nej. Efter sådan en indsats er det hårdt ikke at score med så mange chancer, mest for dem (spillerne red.), for de spillede godt. Jeg er ikke bekymret. Jeg siger det altid, men det ændrer sig. Måske ikke nu, men det ændrer sig med garanti”.

Kan de ti points indhentes? ”Ja, de kan indhentes. Barcelona mister også points. Vi skal fortsætte med vores arbejde, og sådan er det. Når man ser at det er ti points er det meget, men vi ændrer det. Vi indhenter med garanti forspringet”.

Om Sergio Ramos: ”Han er skadet og jeg tror hans næse er brækket. Han kunne ikke spille videre, og vi må se, hvor længe endnu”.

Er La Liga-titlen langt væk? ”Jeg ser ikke La Liga som langt væk, for der er stadig mange kampe og mange points på spil. Om ti points er meget? Ja. Men dette ændrer sig, for Barcelona vil ikke få points hver gang. I dag spillede vi en god kamp, men vi kunne ikke score. Det er ærgerligt for spillerne og den indsats de gjorde, men vi fortsætter. Kampen i dag var meget god”.

Hvorfor bliver der ikke scoret som før? Er der uro? ”Sådan er fodbold. Nogle gange vil de bare ikke ind. Jeg ville ikke kunne forklare dig det. Det gode ved denne aften – for jeg ønsker at tale om det positive – er, at vi spillede meget godt. Men det er sandt, vi manglede at score, men det kommer. Ligesom sidste år, ligesom for to måneder siden, bliver vi nødt til at være positive, og det er vi”.

Er Isco bedre end de andre? ”Det synes jeg ikke. Isco er meget god, men når jeg kigger på kampen og hvordan alle spillede, så gjorde alle det rigtig godt. Jeg er glad for alle og jeg er glad for Isco”.

Så Real Madrid manglede bare at score? ”I dag, ja. Ikke så meget som mod Tottenham eller Girona, men jo, i dag manglede vi at score. Vi spillede godt, og nogle spillere hævede niveauet og det så man straks. Senere i kampen manglede vi bare denne scoring”.

Om muligt straffespark: ”Jeg så det ikke og jeg vil ikke kommentere det. Dommeren gjorde sit arbejde og sådan er det”.

Kan de manglende scoringer skabe en psykologisk blokade? Hvor længe er Ramos ude? ”Det med Sergio er et brud. Han har en flænge og jeg tror at næsen er smadret. Hvor længe han er ude, ved vi ikke. Uro foran målet? Som altid, når et hold har mange chancer foran mål kan vi ikke være tilfredse, først og fremmest spillerne. Vi skal tænke på det positive. Det ændrer sig”.

Besked til fansene: ”Det ændrer sig hurtigt og vi vil kæmpe til det sidste; det er sikkert”.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #2 af madrid2000
Zidane efter 5 point "De 5 point kan hentes"
Zidane efter 8 point "De 8 point kan hentes"
Zidane efter 10 point "De 10 point kan hentes"

Bare copy past og ændre tallet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #3 af Lukita
Ganske naivt at tro at vi kan hente det enorme forspring. Man bliver ved med at bruge argumentet om at Barca nok skal snuble på et tidspunkt og at vi så kan indhente dem der, men det forudsætter jo at vi vinder samtlige af vores kampe, og det ved vi alle ikke kommer til at ske. Vi har smidt mange dumme point indtil videre, og det vil utvivlsomt ske flere gange i løbet af sæsonen, flere end vi er vant til.

Grunden til dette er naturligvis at man fuldstændigt uforståeligt valgte at satse på at Bale og Benzema kunne trække det offensive læs, som angrebsmakkere til Ronaldo. Vi havde nok ikke regnet med at Ronaldo ville score SÅ få mål som han har gjort, men det er jo ingen overraskelse mht. Bale og Benzema, at deres situationer ser ud som de gør. Bale har været én omvandrende skade siden sin ankomst, og han har præsteret forfærdeligt i lang tid. Benzema har præsteret forfærdeligt i lang tid og bidrager med intet andet end tabte bolde, manglende løbearbejde og brændte chancer.

Der er intet der på nogen måde tydede på at det ville ændre sig, men man solgte to (tre, hvis man medregner Mariano) målfarlige spillere i James og Morata, uden at hente en erstatning, så kan man heller ikke forvente at være en seriøs udfordrer til mesterskabet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum