Madridista.dk mener: Hvad nu, Cristiano?

6 år 4 måneder siden #13 af Neye
Det er helt på sin plads at debattere om vi skulle have hentet en angriber da Morata skiftede og Mbappe havde da været et fint bytte men faktum er nu engang, at de to angribere vi mente igen kunne gøre en forskel og det derfor ikke var nødvendigt med erstatningsspillere var; Ronaldo og Benzema. De har på ingen måde slået til i år. Så skal vi snakke erstatninger, så er det her vi skulle have fundet erstatningerne til. Men hvem kunne forudsige det, efter den afslutning på 16/17?

Der hvor jeg personligt har taget fejl, er at jeg mente Asensio var klar til at indgå i den offensive kæde hvis alt slog fejl, men der er han bare ikke endnu (det skal nok komme) Men vi er nødsaget til at erkende, Ronaldo og Benzema er færdige i de rolle vi har været vant til at se dem og der skal hentes nye angribere ind. Neymar, Hazard og Lewandowski er oplagte emner og det er i hvert fald den hylde vi skal hente fra.
Sidste redigering: 6 år 4 måneder siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #14 af Carlos3

Zyconith skrev: For at vi skal komme nogenlunde helskindet igennem denne sæson, håber jeg at Zidane ryster posen de næste to måneder og får roteret en del. Tror det ville give et friskt pust. De unge skal have chancen fra start mod hold som Apoel, Malaga, Fuenlabrada, og Leganes og til KlubVM. Vi har et hårdt kampprogram hvor stamspillerne skal være klar til de svære kampe mod Athletic Bilbao på udebane, Barcelona, Sevilla og Celta Vigo. I Dortmund kampen synes jeg også de unge skal have chancen, fortsat at de får nogle minutter forud for opgøret.

Spillere som Modric, Varane, Marcelo, Benz og Ronaldo må gerne udskiftes og aflastes, gerne før det 75. minut. Måske det ville give noget dynamik i kampenes afsluttende faser. Vazquez, Mayoral og Asensio gør det ofte godt når de kommer ind i slutningen.

Ronaldo er symptomet/symbolet på et hold der ikke fungerer, han er ikke årsagen. Sammenhængen mellem forsvaret, midtbanen og offensiven fungerer i ringe grad når der skal angribes. Fint at vi har fået Carvajal tilbage, men det ændrer ikke på at 90 % af indlæggene til CR7 og B9 er umulige at have at gøre med (samt en del af hjørnesparkene, wtf Kroos). Hvis man ikke kan finde ud af at slå et indlæg må man have et alternativ.


Jeg kunne ikke være mere enig, han er ved at lave en Acelotti, hvor han slet ikke viger fra den sammme startopstilling. Hans manglende tro på hans eget rotationsprincip er noget jeg tror er med til at vi ikke kommer ud af den her nedtur. Der ingen spillere på det her niveau der ikke har brug for at blive mindet om til tidere at hvis man ikke kan præstere, så står der altid en ung gut klar i kulissen for at give alt hvad de har for at slå en af. Lad B-rækken få meget mere tiltro og spilletid. hvem ved, det kan jo være Ceballos og Mayoral istedet for isco og benzema kan vise sig at være forskellen på uafgjort og sejr i fremtidige tilfælde. Jeg håber vi får mere rotation at se, MEGET SNART.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #15 af mohbar

Siempre fiel skrev:

mohbar skrev: At give Mbappe, som stadig er ”uprøvet” på den store scene, en så høj løn vil have mange konsekvenser med sig


Det her hører man ofte som argument for alle de "fornuftige" stemmer her på forum som før sæsonen mente vi stod ved starten af TOTAL DOMINANS det næste årti.


Jeg er faktisk lidt irriteret over du bruger mit citat til at fremføre dine argumenter som jeg stort set er ganske enig i :-). Jeg synes (og har hele tiden syntes) at klubben har ageret ret så arrogant ift. transfervinduet i sommers. Man har simpelthen formået at presse/fryse to af vores bedste offensivspillere ud af klubben til fordel for andre der enten ikke er færdigudviklet endnu eller skal væk asap (B&B) fordi de i lang tid ikke har været leveringsdygtige. Jeg mener også at det virkelig er på tide at vi napper en/to spillere fra allerøverste hylde asap. Vi er Real Madrid og skal have de bedste af de bedste spillere. Og findes de ikke i interne rækker må de anskaffes og de andre udvikles imens.

Men angående Mbappe så er det lidt ”flerdimensionelt” – der er masser af faktorer der gør sig gældende, hvor jeg selv synes at der er handlet ift en risikovurdering. Drengen er en megatalent, ja. Men at få ham til så mange penge og så tårnhøj en løn var dengang (og er det måske stadig lidt..) ekstremt high risk. Og de eneste der kunne være med rent pengemæssigt er –hvem ellers: PSG… ! Som smadrer markedet.

Jeg er altså helt med at vi bør kunne tilbyde en spiller som NEYMAR, DYBALA, HAZARD, CAVANI etc. Beløb der matcher/overmatcher vores bedst lønnede spillere – de har trods alt vist sig værd på den helt store scene.
Det svarer lidt til at man på en auktion byder på et kunstværk der pt. vurderes mellem 1-3 mio kr værd. Men pludselig står der en tosset rigmand og byder 100 mio på samme maleri.
Sidste redigering: 6 år 4 måneder siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #16 af El Siete

Carlos3 skrev: Jeg tror stadig sagen med Mbappe omhandlede mest af alt det samme, som det gjorde med Morata. Hvorfor nogle af de 2 skulle tage til takke med at stå bag Bale og Benzema i køen til spilletid, kan jeg ikke finde gode argumenter for, og det samme kunne de 2 eller Real Madrids ledelse nok heller ikke, hvilket resulterede i at ingen af dem er finde i Klubben. Jeg tror Mbappe kunne have sagt ja til en betydelig lønnedskæring, hvis Zidane og Perez kunne love ham startpladsen ved siden af ronaldo hver kamp. PSG kunne love ham den startplads, det kunne real ikke. Han er 18 og et kæmpe talent, han skal nok tjene rigeligt med penge i sin karriere, jeg tror det eneste han var fokuseret på, det var at spille, lige meget hvilken klub han så skulle være i. OG Morata har jo direkte udtalt at det var det det kom an på.


Det tror jeg bestemt også det gjorde, sammen med pengene, og det er jo også mærkværdigt at man sætter så meget lid til Benzema at Morata smutter og Mbappe vælger en anden klub. Der burde være nok minutter til en anden angriber, specielt i en periode som nu, hvor Benzema ikke præsterer, og burde sættes på bænken i nogle kampe.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 6 år 4 måneder siden ved El Siete.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #17 af Siempre fiel

mohbar skrev:

Siempre fiel skrev:

mohbar skrev: At give Mbappe, som stadig er ”uprøvet” på den store scene, en så høj løn vil have mange konsekvenser med sig


Det her hører man ofte som argument for alle de "fornuftige" stemmer her på forum som før sæsonen mente vi stod ved starten af TOTAL DOMINANS det næste årti.


Jeg er faktisk pænt ked af at du bruger mit citat til at fremføre dine argumenter som jeg stort set er ganske enig i. Jeg synes (og har hele tiden syntes) at klubben har ageret ret så arrogant ift. transfervinduet i sommers. Man har simpelthen formået at presse/fryse to af vores bedste offensivspillere ud af klubben til fordel for andre der enten ikke er færdigudviklet endnu eller skal væk asap (B&B) fordi de i lang tid ikke har været leveringsdygtige. Jeg mener også at det virkelig er på tide at vi napper en/to spillere fra allerøverste hylde asap. Vi er Real Madrid og skal have de bedste af de bedste spillere. Og findes de ikke i interne rækker må de anskaffes og de andre udvikles imens.

Men angående Mbappe så er det lidt ”flerdimensionelt” – der er masser af faktorer der gør sig gældende, hvor jeg selv synes at der er handlet ift en risikovurdering. Drengen er en megatalent, ja. Men at få ham til så mange penge og så tårnhøj en løn var dengang (og er det måske stadig lidt..) ekstremt high risk. Og de eneste der kunne være med rent pengemæssigt er –hvem ellers: PSG… ! Som smadrer markedet.

Jeg er altså helt med at vi bør kunne tilbyde en spiller som NEYMAR, DYBALA, HAZARD, CAVANI etc. Beløb der matcher/overmatcher vores bedst lønnede spillere – de har trods alt vist sig værd på den helt store scene.
Det svarer lidt til at man på en auktion byder på et kunstværk der vurderes mellem 1-3 mio kr værd. Men pludselig står der en tosset rigmand og byder 100 mio på samme maleri.


Det var blot for at kommentere på et udsagn som jeg har lidt problemer med. Men jeg er fuldstændig enig i at det ikke er sort/hvidt - det er jo på ingen måder simpelt og nemt at vurdere om en spiller vil være pengene værd og ift Mbappe så har du jo helt ret i at man jo står med en spiller hvor der er en vis risiko inviolveret grundet beløbet kontra alder/bedrifter. Derfor skriver jeg også at det blot er eksemplet på hele problematikken omkring at de ekstraordinære spillere koster kassen (for den slags spillere i den øverste kategori er jo ik nødvendigvis 5 gange så gode selv om de koster 5 gange så meget - men prisen er således fordi markedet dikterer at de helt ekstraordinære koster ekstraordinært meget da der kun findes ganske få) og så sammenholdt med at ledelsen gang på gang viser at den totalt forblændes af trofæer uden at se med alvor på de utallige faretegn vi har set på banen over meget lang tid. Jeg fatter stadig ik at ledelsen, og mange herinde, totalt ku se udenom at vi spillede fuldstændig forfærdeligt 2/3-dele af sidste sæson - og dét er grunden til at vi står i problemer nu.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #18 af Siempre fiel

Neye skrev: Det er helt på sin plads at debattere om vi skulle have hentet en angriber da Morata skiftede og Mbappe havde da været et fint bytte men faktum er nu engang, at de to angribere vi mente igen kunne gøre en forskel og det derfor ikke var nødvendigt med erstatningsspillere var; Ronaldo og Benzema. De har på ingen måde slået til i år. Så skal vi snakke erstatninger, så er det her vi skulle have fundet erstatningerne til. Men hvem kunne forudsige det, efter den afslutning på 16/17?


Jamen der var masser af faresignaler. Ronaldo og Modric var eksempelvis HELT væk i sidste sæson - lige indtil de sidste godt 2 måneder hvor holdet finder formen - reserverne med spillet og Ronaldo med målene. Bale og Benz har været helt væk i flere sæsoner i streg - og midtbanen har manglet dynamik længe. NU er vi så også endt dér hvor vi mangler fart; Modric, Kroos, Isco, casemiro, Benz og selv Cristiano er urimeligt langsomme. Også Bale har mistet topfart og eksplosivitet - men han tæller jo kun i en brøkdel af kampene. Naturligvis kunne ingen forudsige at Cristiano efter sidste sæsons afslutning ville blive SÅ ringe - men tror heller ik der var mange der mente man nødvendigvis sku ha solgt ham i sommers. Men der var masser af andre problemer som var meget tydelige og det var i bedste fald naivt, og i værste fald total stupidt, at tro på at Benz, Bale, Cristiano og Modric sku være på et sted i deres karrierer hvor de blir bedre, tværtimod.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #19 af Carlos3

El Siete skrev:

Carlos3 skrev: Jeg tror stadig sagen med Mbappe omhandlede mest af alt det samme, som det gjorde med Morata. Hvorfor nogle af de 2 skulle tage til takke med at stå bag Bale og Benzema i køen til spilletid, kan jeg ikke finde gode argumenter for, og det samme kunne de 2 eller Real Madrids ledelse nok heller ikke, hvilket resulterede i at ingen af dem er finde i Klubben. Jeg tror Mbappe kunne have sagt ja til en betydelig lønnedskæring, hvis Zidane og Perez kunne love ham startpladsen ved siden af ronaldo hver kamp. PSG kunne love ham den startplads, det kunne real ikke. Han er 18 og et kæmpe talent, han skal nok tjene rigeligt med penge i sin karriere, jeg tror det eneste han var fokuseret på, det var at spille, lige meget hvilken klub han så skulle være i. OG Morata har jo direkte udtalt at det var det det kom an på.


Det tror jeg bestemt også det gjorde, sammen med pengene, og det er jo også mærkværdigt at man sætter så meget lid til Benzema at Morata smutter og Mbappe vælger en anden klub. Der burde være nok minutter til en anden angriber, specielt i en periode som nu, hvor Benzema ikke præsterer, og burde sættes på bænken i nogle kampe.


Jeg tror ikke man skal undervudere hvor meget spillere udefra også følger med i tingene omkring real madrid. Mbappe, var udemærket godt klar over at han aldrig ville blive første mand så længe benzema er i klubben, utallige har taget kampen op med benzema og ofte også gjort det bedre, men stadigvæk har tabt. Mbappe ville have bedre muligheder for at udvikle sig under et PSG hvor alt fokus er på den nyankomne brasilianer, samtidig med at cavani smider dem ind på samlebånd, så var han bare slet ikke i spotlightet på samme måde som han ville være i en kamp hvor han bliver skiftet ind i stedet for en skidt kørende benzema, hvor hvis han ikke slog til ville ende med at varme bænken, og selv hvis han slog til, ville han stadig ikke starte i de store kampe(jf. moratas ekspempel) jeg kan godt forstå Mbappe i den situation her, og det med pengene er nok mere grådige forældre, ligesom neymar. Men jeg kan ved gud ikke forstå Real, når man tænke på de spillere der smidt på porten i tidernes løb: Özil, Khedira, Higuain, Robben, Sneijder, Di Maria og nu Morata og James, så forstår jeg simpelthen bare ikke den exceptionelt lange snor til Bale og Benzema. Selv i topform besidder ingen af dem noget så exceptionelt at det ikke også kan findes hos spillere som er mere konsitente.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, R7CR7GB11, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #20 af Carlos3

Siempre fiel skrev:

Neye skrev: Det er helt på sin plads at debattere om vi skulle have hentet en angriber da Morata skiftede og Mbappe havde da været et fint bytte men faktum er nu engang, at de to angribere vi mente igen kunne gøre en forskel og det derfor ikke var nødvendigt med erstatningsspillere var; Ronaldo og Benzema. De har på ingen måde slået til i år. Så skal vi snakke erstatninger, så er det her vi skulle have fundet erstatningerne til. Men hvem kunne forudsige det, efter den afslutning på 16/17?


Jamen der var masser af faresignaler. Ronaldo og Modric var eksempelvis HELT væk i sidste sæson - lige indtil de sidste godt 2 måneder hvor holdet finder formen - reserverne med spillet og Ronaldo med målene. Bale og Benz har været helt væk i flere sæsoner i streg - og midtbanen har manglet dynamik længe. NU er vi så også endt dér hvor vi mangler fart; Modric, Kroos, Isco, casemiro, Benz og selv Cristiano er urimeligt langsomme. Også Bale har mistet topfart og eksplosivitet - men han tæller jo kun i en brøkdel af kampene. Naturligvis kunne ingen forudsige at Cristiano efter sidste sæsons afslutning ville blive SÅ ringe - men tror heller ik der var mange der mente man nødvendigvis sku ha solgt ham i sommers. Men der var masser af andre problemer som var meget tydelige og det var i bedste fald naivt, og i værste fald total stupidt, at tro på at Benz, Bale, Cristiano og Modric sku være på et sted i deres karrierer hvor de blir bedre, tværtimod.


Problemet med nogle af de ting du nævner her, er jo faktisk at man har hentet erstatninger til nogle af disse spillere man bruger dem bare ikke. Llorente, Ceballos var 2 af de mest ombejlede spaniere i sommers og alligevel har de nærmest ikke set spilletid. Offensivt føler jeg at man, givet situationen, bliver nødt til at give Mayoral og Asensio mere tillid. prøve at forme en fast b-kæde med de unge spaniere mod de svagere hold i la liga ville kun gavne os i fremtiden. men i stedet ser vi isco ikke fungere med hverken dem bag sig eller foran sig gang på gang. Havde man haft 1 god backup angriber mener jeg faktisk at truppen er tæt på komplet, kvaliteten i bredden kan jo så i høj grad diskuteres, men bredden er der, den skal bare bruges.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #21 af Zyconith
Sket er sket, lad os nu fokusere på det vi har. Om end jeg kunne have ønsket at Danilo var blevet, ser I heller ikke mig gå og bitche over det vel.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #22 af Neye

Siempre fiel skrev:

Neye skrev: Det er helt på sin plads at debattere om vi skulle have hentet en angriber da Morata skiftede og Mbappe havde da været et fint bytte men faktum er nu engang, at de to angribere vi mente igen kunne gøre en forskel og det derfor ikke var nødvendigt med erstatningsspillere var; Ronaldo og Benzema. De har på ingen måde slået til i år. Så skal vi snakke erstatninger, så er det her vi skulle have fundet erstatningerne til. Men hvem kunne forudsige det, efter den afslutning på 16/17?


Jamen der var masser af faresignaler. Ronaldo og Modric var eksempelvis HELT væk i sidste sæson - lige indtil de sidste godt 2 måneder hvor holdet finder formen - reserverne med spillet og Ronaldo med målene. Bale og Benz har været helt væk i flere sæsoner i streg - og midtbanen har manglet dynamik længe. NU er vi så også endt dér hvor vi mangler fart; Modric, Kroos, Isco, casemiro, Benz og selv Cristiano er urimeligt langsomme. Også Bale har mistet topfart og eksplosivitet - men han tæller jo kun i en brøkdel af kampene. Naturligvis kunne ingen forudsige at Cristiano efter sidste sæsons afslutning ville blive SÅ ringe - men tror heller ik der var mange der mente man nødvendigvis sku ha solgt ham i sommers. Men der var masser af andre problemer som var meget tydelige og det var i bedste fald naivt, og i værste fald total stupidt, at tro på at Benz, Bale, Cristiano og Modric sku være på et sted i deres karrierer hvor de blir bedre, tværtimod.


Jeg er helt enig med dig i, at også sidste år var der faresignaler i frontgruppen og det var vel i grunden også derfor alle blev enige om, at BBC var stendød og der skulle satses på 4-4-2 i stedet med Ronaldo og Benzema/Bale.
Men Ronaldo og Benzema kom igen ved sæsonafslutningen og det er vel i grunden derfor ledelsen valgte at der ikke nødvendigvis skulle erstattes i angrebet, da Morata smuttede. Og slet ikke til de penge Mbappe kostede. Vi står i en skrækkelig situation nu, hvor La Liga kan afskrives og det fordi vi vurderede forkert mht. Ronaldo og Benzema. De magter ikke opgaven og derfor falder hele den vurdering til jorden.

Vi skjal nu hente spillere som Ronaldo ikke vil finde sig i vi henter, så han smutter med garanti, hvis altså vi tør anlægge den strategi. Jeg kan bare ikke se andre udveje.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #23 af Neye

Carlos3 skrev: Problemet med nogle af de ting du nævner her, er jo faktisk at man har hentet erstatninger til nogle af disse spillere man bruger dem bare ikke. Llorente, Ceballos var 2 af de mest ombejlede spaniere i sommers og alligevel har de nærmest ikke set spilletid. Offensivt føler jeg at man, givet situationen, bliver nødt til at give Mayoral og Asensio mere tillid. prøve at forme en fast b-kæde med de unge spaniere mod de svagere hold i la liga ville kun gavne os i fremtiden. men i stedet ser vi isco ikke fungere med hverken dem bag sig eller foran sig gang på gang. Havde man haft 1 god backup angriber mener jeg faktisk at truppen er tæt på komplet, kvaliteten i bredden kan jo så i høj grad diskuteres, men bredden er der, den skal bare bruges.


Isco har i lange stræk faktisk været den eneste der fungerede som forventet.
Sidste redigering: 6 år 4 måneder siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #24 af Carlos3

Neye skrev:

Carlos3 skrev:

Siempre fiel skrev:

Neye skrev: Det er helt på sin plads at debattere om vi skulle have hentet en angriber da Morata skiftede og Mbappe havde da været et fint bytte men faktum er nu engang, at de to angribere vi mente igen kunne gøre en forskel og det derfor ikke var nødvendigt med erstatningsspillere var; Ronaldo og Benzema. De har på ingen måde slået til i år. Så skal vi snakke erstatninger, så er det her vi skulle have fundet erstatningerne til. Men hvem kunne forudsige det, efter den afslutning på 16/17?


Jamen der var masser af faresignaler. Ronaldo og Modric var eksempelvis HELT væk i sidste sæson - lige indtil de sidste godt 2 måneder hvor holdet finder formen - reserverne med spillet og Ronaldo med målene. Bale og Benz har været helt væk i flere sæsoner i streg - og midtbanen har manglet dynamik længe. NU er vi så også endt dér hvor vi mangler fart; Modric, Kroos, Isco, casemiro, Benz og selv Cristiano er urimeligt langsomme. Også Bale har mistet topfart og eksplosivitet - men han tæller jo kun i en brøkdel af kampene. Naturligvis kunne ingen forudsige at Cristiano efter sidste sæsons afslutning ville blive SÅ ringe - men tror heller ik der var mange der mente man nødvendigvis sku ha solgt ham i sommers. Men der var masser af andre problemer som var meget tydelige og det var i bedste fald naivt, og i værste fald total stupidt, at tro på at Benz, Bale, Cristiano og Modric sku være på et sted i deres karrierer hvor de blir bedre, tværtimod.


Problemet med nogle af de ting du nævner her, er jo faktisk at man har hentet erstatninger til nogle af disse spillere man bruger dem bare ikke. Llorente, Ceballos var 2 af de mest ombejlede spaniere i sommers og alligevel har de nærmest ikke set spilletid. Offensivt føler jeg at man, givet situationen, bliver nødt til at give Mayoral og Asensio mere tillid. prøve at forme en fast b-kæde med de unge spaniere mod de svagere hold i la liga ville kun gavne os i fremtiden. men i stedet ser vi isco ikke fungere med hverken dem bag sig eller foran sig gang på gang. Havde man haft 1 god backup angriber mener jeg faktisk at truppen er tæt på komplet, kvaliteten i bredden kan jo så i høj grad diskuteres, men bredden er der, den skal bare bruges.


Isco har i lange stræk faktisk været den eneste der fungerede som forventet.


Det var også det jeg mente, det var måske bare lidt uklart. Men at han ender med indirekte ikke at fungere fordi dem bag ham og især dem foran ham ikke fungerer.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce