Cristiano Ronaldo vinder 5. guldbold
Hvis man koger det HELT ned, så scorer Messi og Ronaldo nogenlunde lige mange mål, og mål er trods alt det, som man vinder fodboldkampe på. Problemet for Ronaldo er så, at langt størstedelen af hans kvaliteter er nært beslægtet til at score mål. Messis styrker er - udover målene - langt mere spredt. Han er drivkraften i næsten alle angreb, dribler bedre, har et bedre overblik og er generelt bare mere chanceskabende.
Derfor har Ronaldo brug for noget andet at 'vinde på', og det har så i dette år været målenes betydning. Foråret var ekseptionelt flot, og vi har vel næsten aldrig set en fodboldspiller være så afgørende i så mange kampe på så kort tid. På dette parameter slog han Messi betragteligt, og det føler jeg et tungt nok parameter til, at det overskygger det faktum, at Messi helt generelt er en dygtigere og mere værdifuld fodboldspiller.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kristian S
- Guld bruger
-
Husk på det, tak!
Ydermere finder jeg det ret sjovt, at man kan påstå Ronaldo kun var verdensklasse det første år hos real madrid når manden har vundet 4 Ballon d'ors hos os?? Jeg kan da osse snildt kan finde absolut verdensklasse opvisninger fra ham alle år hos os.
Kan man finde flotte mål og gode præstationer ? Selvfølgelig, men det kan man med alle spillere.
For mig er verdens bedste spiller den spiller der holder det højeste niveau over en hel sæson, og ikke kun i 2 måneder, og så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med hvor mange titler hans hold har vundet.
Edit - og ja mine forventninger er åbenbart aaalt for høje til Ronaldo, men hvis ikke man må sætte forventningerne højt til verdens bedste spiller de sidste par år, hvem fanden må man så forvente noget af.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Kimbo skrev: Mener folk vitterligt at Ronaldo har spillet et godt 2017 i La Liga ?? Folk glemmer vanvittigt hurtigt så længe titlerne kommer i hus. For mig var det hans med afstand dårligste sæson i hele hans karriere.
Kan man finde flotte mål og gode præstationer ? Selvfølgelig, men det kan man med alle spillere.
For mig er verdens bedste spiller den spiller der holder det højeste niveau over en hel sæson, og ikke kun i 2 måneder, og så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med hvor mange titler hans hold har vundet.
Edit - og ja mine forventninger er åbenbart aaalt for høje til Ronaldo, men hvis ikke man må sætte forventningerne højt til verdens bedste spiller de sidste par år, hvem fanden må man så forvente noget af.
Han var god i La Liga i foråret, og ja, fremragende i maj. Han har været spillemæssigt ok i efteråret, men der har manglet sindssygt meget output, hvilket ikke er godt. Men jo, han var den vigtigste mand på holdet i foråret i ligaen sammen med Isco, men det blive jo også totalt overskygget af hans CHL, der var helt ekstraordirnært.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Vanbasten181
- Forum begynder
-
Kimbo skrev: Mener folk vitterligt at Ronaldo har spillet et godt 2017 i La Liga ?? Folk glemmer vanvittigt hurtigt så længe titlerne kommer i hus. For mig var det hans med afstand dårligste sæson i hele hans karriere.
Men hvad der for dig gør at man er verdens bedste spiller, har bare intet med Ballon D'or kåringen at gøre. Om det er fortjent at Ronaldo har vundet denne kåring, må blive en diskussion ud fra de kriterier der er sat op fra deres side - ikke dine kriterier.
Helt fair hvis man synes kriterierne er latterlige, men det bliver nok ikke lavet om lige foreløbig :)
- Kristian S
- Guld bruger
-
Men ja vi kan da hurtigt blive enige om at Ronaldo har haft et anderledes 2017 end forventet, og det pga. hans skade, men han har da under ingen omstændigheder ikke leveret eller været uden betydning for holdet.
i.e. det er fint at have høje forventninger, har jeg selv, men man skal bare huske at placere dem rigtigt og ikke kun vurdere ud fra ét parameter, såsom mål.
Fordi spillet ofte ses i TV´et mister man ofte overblikket og den langsomme gengivelse viser ofte kun aflutningen og måske assisten. Sjældent vises 3. eller 4. sidste berøring før den afgørende afslutning. Det på trods at det har været nøglen i angrebet. Og det derfor at man ofte skælder ud på spillere som måske ikke er de mest synlige på banen, men alligevel har en afgørende betydning for holdet. Det er bl.a. derfor at mange har været efter spillere som James på trods af at denne (også i sin slutsæson) har haft afgørende del i mange af vores chancer (ikke kun som målscorer, men også assist, 3. fod, abning).
Er selv træner for et godt u13 hold. Og har en spiller som kan virke ”usynlig” men alligevel har en afgørende fod i rigtig mange af vores mål og besiddelse (fordi han tager de rigtige beslutninger i sine pasninger). Mange forældre kan bare ikke se det :-)
Vanbasten181 skrev:
Men hvad der for dig gør at man er verdens bedste spiller, har bare intet med Ballon D'or kåringen at gøre. Om det er fortjent at Ronaldo har vundet denne kåring, må blive en diskussion ud fra de kriterier der er sat op fra deres side - ikke dine kriterier.
Helt fair hvis man synes kriterierne er latterlige, men det bliver nok ikke lavet om lige foreløbig :)
Har du et link til hvor man kan læse disse kriterier?
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
- Vanbasten181
- Forum begynder
-
Carlos3 skrev:
Vanbasten181 skrev:
Har du et link til hvor man kan læse disse kriterier?
Først og fremmest giver det ikke mening at snakke om hele sæsoner, da kåringen gives for et kalenderår.
Her er et link til en artikel som beskriver Tipsbladets stemmer til denne kåring: www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/ballon...-stemte-tipsbladet-0
"- Ballon d'Or handler om spillerens individuelle niveau og de præstationer og titler, han har leveret."
Der findes jo (heldigvis) ikke en formel for dette, så man må jo selv vurdere hvor meget de enkelte ting betyder for ens stemme - man kan dog ikke bare sige at man er fløjtende ligeglad med noget af det, efter min mening :) Bemærk iøvrigt at Tipsbladet havde Messi som nr. 1.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.