Cristiano Ronaldo i mål-omdrejninger

6 år 1 måned siden #1 af Administrationen

Cristiano Ronaldo beskyldes af mange for at have gang i sin værste sæson som Real Madrid-spiller, men portugiseren er så småt ved at komme i omdrejninger.

I de seneste 6 kampe har han således scoret 10 mål og han er nu samlet på 26 mål i denne sæson (12 i LaLiga, 11 i Champions League, 2 ved VM for klubhold og 1 mål i den spanske Super Cup).

Det er kun 1 mål færre end Lionel Messi, som dog har spillet 8 kampe mere. Argentineren gør sig mest i LaLiga, hvor det foreløbig er blevet til 20 mål.

I går scorede Cristiano Ronaldo igen, for 264. kamp for Real Madrid og dermed udlignede han Raúls rekord, som altså kan blive slået på onsdag, når man gæster Leganés i den udsatte LaLiga-kamp.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #2 af R7CR7GB11
Det begynder at dufte af endnu en BDO :-D
Havde slet ikke opdaget, at han kun er 1 maal efter Messi nu - med 7 kampe mindre. Det er dejligt at se, at han er kommet i gang igen, og ogsaa ser ud til at nyde at spille fodbold igen. Interessant hvordan det efterhaanden er blevet en tendens for ham at blive bedre i takt med, at saesonen skrider frem.

Messi har naturligvis langt flere assists i indevaerende saeson, men en GPG ratio paa 0.73 er daelme ikke noget at raabe hurra for.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved R7CR7GB11.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #3 af Brylle
Det er vigtigt når vi går ind i denne del af sæsonen! Og som altid slår Ronaldo til. Det er dog irriterende, at hans efterår var så dårligt, for det koster ligaen at spillerne ikke kan komme i gang.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #4 af Salix7
Det dufter kun af BDO, såfremt vi vinder CL og CR7 bliver topscorer og samtidig kommer tættere på Messis antal mål og assist sammenlagt.
Vinder vi intet i år, tror jeg ikke på at CR7 får noget som helst, desværre.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #5 af R7CR7GB11

Salix7 skrev: Det dufter kun af BDO, såfremt vi vinder CL og CR7 bliver topscorer og samtidig kommer tættere på Messis antal mål og assist sammenlagt.
Vinder vi intet i år, tror jeg ikke på at CR7 får noget som helst, desværre.


Helt enig i foerste saetning.
Og det er saa ogsaa det jeg fortsat holder tro paa. Jeg bliver ved at tro paa, at vi vinder ChL indtil vi er ude :-)
Pt ser vi trods alt ud til at gaa videre mod, hvad der umiddelbart lignede turneringens maaske mest skraemmende hold.

I forhold til BDO kommer VM selvfoelgelig ogsaa til at spille kraftigt ind. Hvis Messi faar sit liga trofae (hvilket vel nok sker), og Cristiano faar sit ChL trofae (lad os antage at the sker for nu) saa vil deres respektive praestationer VM blive afgoerende i min optik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #6 af Real Madrid
Europas 10 målkonger i år: 

1. Kane: 34 mål
2. Salah: 30 mål
– Cavani: 30 mål
4. Neymar: 28 mål
– Agüero: 28 mål
6. Lewandowski 27 mål
– Messi: 27 mål
8. Ronaldo: 26 mål
– Immobile: 26 mål
10. Falcao: 23 mål

Imponerende, hvordan han har spist sig ind på toppen. 2-3 mål på onsdag (mod Leganes), så ser det for alvor godt ud. 10 mål i hans sidste 6 kampe og 20 mål i hans sidste 12 kampe i CL, han er et bæst uden lige.

Hans 2018 lyder: 10 mål og 2 assist i 8 kampe – mener at have læst, han blev den første spiller til at nå 10 mål i 2018?

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #7 af Sahinovic
Champions League + La Liga

Lionel Messi
Antal kampe: 30
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 74
Af dem Assist: 12
Af dem Key Passes: 62
Cristiano Ronaldo
Antal kampe: 26
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 38
Af dem Assist: 5
Af dem Key Passes: 33

Ja, man må godt sige at en boksspiller er tæt på en anden spiller der næsten altid scorer ligeså mange mål og oven i det skaber dobbelt så mange chancer til de andre på holdet - og så var der lige El Clásico. Logikken siger åbenbart, at i de kampe Ronaldo har scoret mål, som altid har været på baggrund af hans holdkammerater, for han kan ikke meget selv, så har han også været bedre end alle andre Real Madrid spillere på banen. Interessant, for det er ikke sådan jeg oplever det.

PS. Jeg er med på hvordan Ballon d'Or fungerer, men realiteten siger bare lidt noget andet :-D

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #8 af Fondo_Sur

Sahinovic skrev: Champions League + La Liga

Lionel Messi
Antal kampe: 30
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 74
Af dem Assist: 12
Af dem Key Passes: 62


Cristiano Ronaldo
Antal kampe: 26
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 38
Af dem Assist: 5
Af dem Key Passes: 33

Ja, man må godt sige at en boksspiller er tæt på en anden spiller der næsten altid scorer ligeså mange og oven i det skaber dobbelt så mange chancer til de andre på holdet - og så var der lige El Clásico. Logikken siger åbenbart, at i de kampe Ronaldo har scoret mål, som altid har været på baggrund af hans holdkammerater, for han kan ikke meget selv, så har han også været bedre end alle andre Real Madrid spillere på banen. Interessant, for det er ikke sådan jeg oplever det.

PS. Jeg er med på hvordan Ballon d'Or fungerer, men realiteten siger bare lidt noget andet :-D


Ja, ja.

Ronaldo er nogle år ældre og har haft en af sine dårligste sæson-starter.

Messi har vist sig på sin bedste side på et fremragende hold.

Det er nok snarere en overraskelse, at de har lavet ligeså mange mål i de nævnte turneringer.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #9 af R7CR7GB11

Sahinovic skrev: Champions League + La Liga

Lionel Messi
Antal kampe: 30
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 74
Af dem Assist: 12
Af dem Key Passes: 62


Cristiano Ronaldo
Antal kampe: 26
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 38
Af dem Assist: 5
Af dem Key Passes: 33

Ja, man må godt sige at en boksspiller er tæt på en anden spiller der næsten altid scorer ligeså mange og oven i det skaber dobbelt så mange chancer til de andre på holdet - og så var der lige El Clásico. Logikken siger åbenbart, at i de kampe Ronaldo har scoret mål, som altid har været på baggrund af hans holdkammerater, for han kan ikke meget selv, så har han også været bedre end alle andre Real Madrid spillere på banen. Interessant, for det er ikke sådan jeg oplever det.

PS. Jeg er med på hvordan Ballon d'Or fungerer, men realiteten siger bare lidt noget andet :-D


"Heeey ho for Sahinovic. Han kommer som kaldet til slaget"

Jeg synes umiddelbart, at det er rimeligt imponerende, at den ene spiller har, sammen med sit hold, haft en elendig halvsaeson og alligevel tegner sig for 23 maal og 5 assists i 26 kampe, hvor en spiller der i din optik slet ikke taaler sammenligning, der, sammen med sit hold, har haft en fantastisk halvsaeson, kun tegner sig for samme antal maal og 7 assists mere i 4 kampe mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, ChrillRM14, Jonas, Jakobsif555, El Siete, AmorMadrid, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #10 af Sahinovic

R7CR7GB11 skrev:

Sahinovic skrev: Champions League + La Liga

Lionel Messi
Antal kampe: 30
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 74
Af dem Assist: 12
Af dem Key Passes: 62


Cristiano Ronaldo
Antal kampe: 26
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 38
Af dem Assist: 5
Af dem Key Passes: 33

Ja, man må godt sige at en boksspiller er tæt på en anden spiller der næsten altid scorer ligeså mange og oven i det skaber dobbelt så mange chancer til de andre på holdet - og så var der lige El Clásico. Logikken siger åbenbart, at i de kampe Ronaldo har scoret mål, som altid har været på baggrund af hans holdkammerater, for han kan ikke meget selv, så har han også været bedre end alle andre Real Madrid spillere på banen. Interessant, for det er ikke sådan jeg oplever det.

PS. Jeg er med på hvordan Ballon d'Or fungerer, men realiteten siger bare lidt noget andet :-D


"Heeey ho for Sahinovic. Han kommer som kaldet til slaget"

Jeg synes umiddelbart, at det er rimeligt imponerende, at den ene spiller har, sammen med sit hold, haft en elendig halvsaeson og alligevel tegner sig for 23 maal og 5 assists i 26 kampe, hvor en spiller der i din optik slet ikke taaler sammenligning, der, sammen med sit hold, har haft en fantastisk halvsaeson, kun tegner sig for samme antal maal og 7 assists mere i 4 kampe mere.


OK, og hvad er din pointe så, at de har været næsten ligeså gode i indeværende sæson? :-D

Selvfølgelig er det svært for mig, at sammenligne Messi med Ronaldo når de næsten altid scorer ligeså mange mål, men Messi samtidig skaber langt mere end hvad Ronaldo gør, det er vel meget logisk?

Samtidig er Messi blevet kåret til man of the match 20 gange i løbet af sæsonen, hvorimod Ronaldo 'kun' er oppe på 8, det siger da vel alligevel en del.

Det er bemærkelsesværdigt, hvor meget man vælger at indskrænke debatten herinde til Ronaldos fordel. Der kommer absolut ingen andre faktorer på spil udover mål, og så lige assist engang imellem. Der findes mange andre faktorer som burde inddrages (74 skabte chance / 38 skabte chancer? Kvaliteten af disse skabte chancer og mål?) for at gøre det lidt mere spændende, men jeg personligt orker det ihvertfald ikke længere, når visse brugere herinde ikke danner sig en mening baseret fra den data der er tilgængelig, men gør ligepræcis det omvendte, danner sig en mening i første omgang, og bakker så denne op med selektiv data.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #11 af R7CR7GB11

Sahinovic skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Sahinovic skrev: Champions League + La Liga

Lionel Messi
Antal kampe: 30
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 74
Af dem Assist: 12
Af dem Key Passes: 62


Cristiano Ronaldo
Antal kampe: 26
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 38
Af dem Assist: 5
Af dem Key Passes: 33

Ja, man må godt sige at en boksspiller er tæt på en anden spiller der næsten altid scorer ligeså mange og oven i det skaber dobbelt så mange chancer til de andre på holdet - og så var der lige El Clásico. Logikken siger åbenbart, at i de kampe Ronaldo har scoret mål, som altid har været på baggrund af hans holdkammerater, for han kan ikke meget selv, så har han også været bedre end alle andre Real Madrid spillere på banen. Interessant, for det er ikke sådan jeg oplever det.

PS. Jeg er med på hvordan Ballon d'Or fungerer, men realiteten siger bare lidt noget andet :-D


"Heeey ho for Sahinovic. Han kommer som kaldet til slaget"

Jeg synes umiddelbart, at det er rimeligt imponerende, at den ene spiller har, sammen med sit hold, haft en elendig halvsaeson og alligevel tegner sig for 23 maal og 5 assists i 26 kampe, hvor en spiller der i din optik slet ikke taaler sammenligning, der, sammen med sit hold, har haft en fantastisk halvsaeson, kun tegner sig for samme antal maal og 7 assists mere i 4 kampe mere.


OK, og hvad er din pointe så, at de har været næsten ligeså gode i indeværende sæson? :-D

Selvfølgelig er det svært for mig, at sammenligne Messi med Ronaldo når de næsten altid scorer ligeså mange mål, men Messi samtidig skaber langt mere end hvad Ronaldo gør, det er vel meget logisk?

Samtidig er Messi blevet kåret til man of the match 20 gange i løbet af sæsonen, hvorimod Ronaldo 'kun' er oppe på 8, det siger da vel alligevel en del.

Det er bemærkelsesværdigt, hvor meget man vælger at indskrænke debatten herinde til Ronaldos fordel. Der kommer absolut ingen andre faktorer på spil udover mål, og så lige assist engang imellem. Der findes mange andre faktorer som burde inddrages (74 skabte chance / 38 skabte chancer? Kvaliteten af disse skabte chancer og mål?) for at gøre det lidt mere spændende, men jeg personligt orker det ihvertfald ikke længere, når visse brugere herinde ikke danner sig en mening baseret fra den data der er tilgængelig, men gør ligepræcis det omvendte, danner sig en mening i første omgang, og bakker så denne op med selektiv data.


Det er bare ikke rigtig pointen. Pointen er, at der ikke er nogen der kan forstaa, hvorfor du altid popper frem for at trutte i Messi's horn (no pun intended).
Ioevrigt er key passes jo reelt subjektivt saa vidt jeg ved. Det er maal og assists ikke. Det er haarde fakta, og det kunne maaske vaere en del af forklaringen paa, hvorfor mange holder sig til dem.
MOTM handler ogsaa om hvordan de andre 21 spillere spiller paa dagen - og er igen subjektivt. Jeg bestrider ikke, at Messi selvfoelgelig har haft en bedre saeson end Cristiano paa nuvaerende tidspunkt - det tror jeg faktisk ikke der er nogen der goer. Jeg fandt det blot interessant hvordan Messi er blevet hyldet for aldrig at have spillet bedre end han goer nu, mens Ronaldo naermest er blevet lagt i graven endnu en gang - alt imens han scorer flere maal per kamp, og ikke halter langt efter i assists.

Hvem kaarer disse MOTM som du paapeger?
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved R7CR7GB11.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Jonas, Jakobsif555, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Aouassar
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #12 af Aouassar
Besvaret af Aouassar på emne Cristiano Ronaldo i mål-omdrejninger
Vi har siden tidernes morgen altid haft debatten “Ronaldo mod Messi”. Det har givet god mening da begge har scoret mål på samlebånd, driblet og lagt op. Nu synes jeg bare lidt at mange udnytter situationen til at tale Ronaldo ned fordi han endelig har ramt en alder som logisk nok betyder at manden vil være begrænset i sit spil og ikke være lige så eksplosiv og uforudsigelig som vi har kendt ham.

Mange vil nu prøve at overbevise alle om at Messi altid har været den bedste fordi de udnytter at verdens bedste snart må takke af (håber han fortsætter til han er 40 :D) . En tabt kamp, da denne debat imellem de to altid ender med at være subjektiv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce