Officielt: Ronaldo skifter til Juventus

5 år 8 måneder siden #1 af Daniel

Rygterne har været mange de seneste uger omkring Ronaldos fremtid, men nu har sommerens indtil videre største transferhistorie nået sin ende.

Således skriver Real Madrid på sin officielle hjemmeside, at Ronaldo skifter til Juventus.

Juventus betaler 105 millioner euro for portugiseren og udstyrer endvidere verdensstjernen med en kontrakt på 30 millioner euro om året frem til sommeren 2022.

Real Madrids største spiller nogensinde scorede vanvittige 450 mål (klubrekord) i 438 optrædener for Kongeklubben.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #2 af zizou21
Sorgens dag, det goer sku ondt at se.

Marca siger det meget godt -

Real Madrid, however, starts the season with 50 goals less. Not only is it a devalued team without one of the two best players in the world. They lose the competitive spirit, the super professional attitude of Ronaldo, the intimidating factor of a player who decides matches by himself.

Hala
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved zizou21.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #3 af -#7-
Ja, man græder med det ene øje og smiler med det andet.

Ronaldo har været den vildeste spiller for Real Madrid og vil være en kæmpe legende til evig tid, ingen tvivl om det. En helt utrolig målmaskine, med en statestik som ville være svær at genskabe i FIFA.

Men jeg kan alligevel godt lide at klubben har indset at man ikke længere kan forsvare at bygge holdet op om en 33-34 årig spiller med et VM i benene. Spændende at se hvem Lopetegui vil stille fra start med i den nye sæson.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #4 af interfigo
Tak for alt, legende!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #5 af Cristiano7
Tak for alt, Cristiano.
Den allerstørste i Madrid!

Ja, Ronaldo er måske 34 snart og men han gav ret meget tilbage til klubben.

Nu skal Perez og Lopeguti lige finde en anden der kan score 30-40 mål per sæson.

Vores mænd i toppen sæson 2017/2018 =

Benzema ; 11 mål sidste sæson
Bale ; 24 mål sidste sæson
Mayoral ; 9 mål sidste sæson
Ronaldo ; 49 mål sidste sæson

Og jeg har ikke meget fidus til Isco / Asensio kan lave lige så mange mål.
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved Cristiano7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #6 af Dragam
Glæder mig til at se det nye Real Madrid, uden Cristiano... imo fyldte han for meget, og var i flere henseender hæmmende for Real's spil. Han optog pladsen på venstre kanten, men lå altid og fiskede i boksen, uden at bidrage nævneværdigt til opspillet, men krævede alligevel at være ham der skulle afleveres til i den afsluttende sekvens. Kunne han have fungeret som spidsangriber, så havde det måske ikke have været nødvendigt med et farvel nu, men det var aldrig en success med Cristiano alene på toppen - der fyldte han ironisk nok for lidt.

Så jeg synes det er det helt rigtige med et farvel nu - Cristiano som person vil jeg ingenlunde savne, og jeg vil egentlig heller ikke savne den spiller han er idag.

Jeg er sikker på at Real Madrid med Hazard (eller evt Neymar / Mbappe), vil være et styrket Real Madrid, i forhold til med Cristiano anno 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Macon, Marcisco, 2spice

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #7 af Don M.
"sorgens dag" ? Det er jo kun sport altså. :-) Jo han er da en fremragende spiller og har scoret en masse mål ja. MEN det er nu ikke en sorg at han skifter,det måtte jo komme en dag hvis han ikke stoppede helt.

Mon ikke de nu har kig på Lewandowski og eller Mpappe. ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #8 af Dragam

Don M. skrev: "sorgens dag" ? Det er jo kun sport altså. :-) Jo han er da en fremragende spiller og har scoret en masse mål ja. MEN det er nu ikke en sorg at han skifter,det måtte jo komme en dag hvis han ikke stoppede helt.

Mon ikke de nu har kig på Lewandowski og eller Mpappe. ?


Drømme scenariet for undertegnede ville være hvis både Lewandowski, Hazard og Douglas Costa blev købt, så ville der komme lidt fut i sagerne foran ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #9 af Don M.
Det ville da være nice,det ville absolut ikke gøre noget da. :-) De skal være så velkomne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #10 af Brylle
Så blev den endelig officiel! Nu glæder jeg mig til at se svaret fra Perez og Lopetegui, for det giver nogle nye muligheder i forhold til at bygge videre på et virkelig godt fundament. Keeperen, forsvaret og midtbanen står stadig knivskarpt, så nu er der plads til at forme den offensive og kreative del som man ønsker det.

Ronaldo kom som verdens bedste spiller og forlader klubben 9 år efter som verdens bedste spiller og en kæmpe legende i klubben. Det er helt vanvittigt, hvad han har opnået! Jeg synes dog at timingen er rigtig god når der kommer en ny træner, som skal bygge sin spillestil op, ligesom det var ved at være sidste udkald hvis man skulle have så mange penge for Ronaldo, og man må sige at det også ligner rigtig godt købmandskab af Perez.

Jeg tror ikke der kommer til at ske ret mange handler, men der kommer uden tvivl et par store, og det glæder jeg mig til at følge med i.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #11 af Siempre fiel
Der er formentlig aldrig et helt perfekt tidspunkt at smide en legende på porten. Havde Florentino beholdt ham 5 å endnu og han fortsat var blevet en dårligere og dårligere spiller (som han jo er blevet over de 2-3 sidste år) og kun havde levet på sine mål, som med tiden vel også må svinde, så var Florentino også blevet kritiseret. Og faktum er jo at Ronaldo bare aldrig blir en spiller man smider på bænken uden konsekvenser - dertil fylder han ALT for meget og derfor ville hans fortsatte virke på et eller andet tidspunkt blive problematisk.

Men man kan naturligvis heller ik udelukke at han fortsætter med at bombe 1-2-3 år endnu - men HVIS det sker, så lad os nu lade være med at sige at det var gået PRÆCIS på samme måde var han blevet i Madrid. Presset er alt andet lige mindre i Juventus og han blir dér den ubestridte stjerne OG han får naturligvis en ny sult som kun kommer med nye omgivelser og nye mål.

Men selvfølgelig kommer man da til at savne hans bidrag - ja vi ka endda nemt risikere at få en sæson/periode nu hvor vi alle forbander den dag han forlod os - men jeg ser tidspunktet som det rette og salget overall som godt. Lopetegui får nu meget bedre muligheder for at bygge op. Og som jeg før har argumenteret for, så er det altså en problematisk opgave at håndtere en Ronaldo som spiller hvor, hvordan og hvornår HAN vil - så blir det ik ligefrem nemt at implementere nye idéer og et nyt koncept. Det var måske nemmere dengang Ronaldo på alle måder var uden for diskussion - da man bare ku placere ham på venstrekanten og så driblede og scorede han næsten efter behag. Men en Ronaldo som ik spillemæssigt bidrager særlig ofte og som ka forsvinde en halv sæson af gangen og snart blir 34 - dén kan hurtigt blive tricky.

Når dét så er sagt, så havde jeg måske i højere grad gerne ville af med Benz eller Bale. Men ok - indtil jeg har set den samlede af- og tilgang denne sommer, så vil jeg ik bedømme transfervinduet - eller Ronaldosalget - endeligt. Handler man ellers godt - som i FUCKIN GODT - så er Ronaldosalget imo perfekt. Men handler man lige så pauvert som de sidste 2-3 år, så er vi edderbankme på røven
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Macon, Jaken, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #12 af Dragam
Jeg har bare mest af alt ondt af Higuain... han skiftede jo i høj grad væk fra Real Madrid pågrund af Cristiano, som foretrak at spille sammen med Benzema... nu skifter Cristiano så til samme klub som Higuain igen... kunne forestille mig at Higuain muligvis er den person i verden, der er mindst glad for det her skifte !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce