La Gazzetta dello Sport: Real Madrid meget tæt på Eden Hazard

5 år 7 måneder siden #13 af REAL

Sebberg skrev:

REAL skrev:

Sebberg skrev: Fint med de rygtede beløber.

Hazard er - i de rette rammer, som Real Madrid er - sammen med Messi og Neymar en af verdens tre bedste fodboldspillere.

Han har haft én dårlig sæson i Chelsea, hvor hele holdet var skandaløst, og så har han, ulig hvad en anden bruger lige har skrevet, en tendens til virkelig at shine i de helt store kampe, hvor han ofte driver gæk med de bedste forsvarsspillere i Premier League.

Han var helt fantastisk til VM, og vi skal ikke overdrive betydningen af, at han er 27 år. Han har i hvert fald stadig 4-5 år på et højt niveau i sig.


Hazard er en fantastisk spiller, indiskutabelt, og jeg krydser fingre for en handel.
Men hans spidskompetence er netop hans drive/driblinger. I min optik har vi flere spillere der kan drive bolden frem.. men ikke så elegant som Hazard (Modric undtaget). Derfor, synes jeg, at de nævnte 190 er for meget.. også alderen taget i betragtning. Hazard har altså ikke 4-5 år på absolut topniveau endnu (læs: startellever hos os).

Jeg savner et slutprodukt - mål og assists - til den pris.


Der er jo EN gigantisk forskel på Hazard og de spillere, du nævner..... FART med bolden.

Det er korrekt, at Isco kan drible folk i en telefonboks, men han er ikke eksplosiv. Det er hverken Modric, Kroos eller Asensio heller ikke. Det tætteste vi kommer er Vinicius, og han er jo lidt en ubekendt faktor.

Slutproduktet? Tja, jeg er sgu ved at være lidt træt af at høre det. Hazard har en rigtig fin afslutning, og han har spillet i Chelsea, hvor betingelserne ikke rigtigt er der for at score 35+ mål.

Han kommer ikke til at score 50 mål i Real, men kommer han, så stikker jeg gerne ud på, at han scorer minimum 25 mål.


Jeg håber du har forstået, at samtalen går ud på spillerprofil, og ikke om Hazard er en god spiller eller ej.

Han har i sin tid i Chelsea kun én gang haft mere end 10 assist i PL (hans første sæson). Det er i min bog et lavt antal, og specielt set i lyset af, at de forrige år blev engelske mestre. Medierne kører meget på det at de havde en italiensk træner... men come on, nogle mål skal der jo scores for at slutte i toppen, og her er han bare ikke så fremtræden.
Min sammenligning med de andre (herunder Modric) går jo netop på, at han mere er den type som bidrager med andet. Han er sindssygt god.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #14 af REAL

Sebberg skrev:

REAL skrev:

Sebberg skrev: Fint med de rygtede beløber.

Hazard er - i de rette rammer, som Real Madrid er - sammen med Messi og Neymar en af verdens tre bedste fodboldspillere.

Han har haft én dårlig sæson i Chelsea, hvor hele holdet var skandaløst, og så har han, ulig hvad en anden bruger lige har skrevet, en tendens til virkelig at shine i de helt store kampe, hvor han ofte driver gæk med de bedste forsvarsspillere i Premier League.

Han var helt fantastisk til VM, og vi skal ikke overdrive betydningen af, at han er 27 år. Han har i hvert fald stadig 4-5 år på et højt niveau i sig.


Hazard er en fantastisk spiller, indiskutabelt, og jeg krydser fingre for en handel.
Men hans spidskompetence er netop hans drive/driblinger. I min optik har vi flere spillere der kan drive bolden frem.. men ikke så elegant som Hazard (Modric undtaget). Derfor, synes jeg, at de nævnte 190 er for meget.. også alderen taget i betragtning. Hazard har altså ikke 4-5 år på absolut topniveau endnu (læs: startellever hos os).

Jeg savner et slutprodukt - mål og assists - til den pris.


Der er jo EN gigantisk forskel på Hazard og de spillere, du nævner..... FART med bolden.

Det er korrekt, at Isco kan drible folk i en telefonboks, men han er ikke eksplosiv. Det er hverken Modric, Kroos eller Asensio heller ikke. Det tætteste vi kommer er Vinicius, og han er jo lidt en ubekendt faktor.

Slutproduktet? Tja, jeg er sgu ved at være lidt træt af at høre det. Hazard har en rigtig fin afslutning, og han har spillet i Chelsea, hvor betingelserne ikke rigtigt er der for at score 35+ mål.

Han kommer ikke til at score 50 mål i Real, men kommer han, så stikker jeg gerne ud på, at han scorer minimum 25 mål.


Lige faldet over denne artikel i min søgen på statistik for Hazard (frem for kun tallene på Transfermarkt).

www.managingmadrid.com/2018/7/19/1758899...rid-sign-eden-hazard

Den er altså super god, og underbygger meget af det du skriver. Men også med fokus på nogle af de ting jeg har vendt. Den er værd at læse :)
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #15 af Real HWL

Zyconith skrev:

Real HWL skrev: Jeg har læst at prisen skulle ligge på €190mill (ca. 1.400.000.000kr), Lidt dyre end Coutinho og lidt billigere end Neymar. Så det lyder som en ganske fornuftig pris.


For en 27 årig spiller uden halv så meget markedsføringsværdi som nogle af de ovennævnte? 1,4 milliarder kroner for en 27-årig der i Chelsea har vist at han ikke kan håndtere modstand, og alt for ofte har været savnet af sine holdkammerater når der skulle trædes i karakter.

6-700.000.000 er mere acceptabelt, men ikke det dobbelte. Så kunne man ligeså godt fra starten have givet Ronaldo har han fortjente og beholdt ham. Vi står sgu ikke bedre stillet med Hazard end ham.


Tror du selv på du kan få en top 4 spiller i verden, vms næstbedste spiller til 700.000.000 kr i nutidens market? Hvor er det du mener at Hazard ikke kan håndtere modstand? På et Chelsea hold der havde en lorte sæson hvor alle spillede dårligt? Eller på landsoldet? Jeg forstår ikke det du skriver!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #16 af Zyconith

Real HWL skrev:

Zyconith skrev:

Real HWL skrev: Jeg har læst at prisen skulle ligge på €190mill (ca. 1.400.000.000kr), Lidt dyre end Coutinho og lidt billigere end Neymar. Så det lyder som en ganske fornuftig pris.


For en 27 årig spiller uden halv så meget markedsføringsværdi som nogle af de ovennævnte? 1,4 milliarder kroner for en 27-årig der i Chelsea har vist at han ikke kan håndtere modstand, og alt for ofte har været savnet af sine holdkammerater når der skulle trædes i karakter.

6-700.000.000 er mere acceptabelt, men ikke det dobbelte. Så kunne man ligeså godt fra starten have givet Ronaldo har han fortjente og beholdt ham. Vi står sgu ikke bedre stillet med Hazard end ham.


Tror du selv på du kan få en top 4 spiller i verden, vms næstbedste spiller til 700.000.000 kr i nutidens market? Hvor er det du mener at Hazard ikke kan håndtere modstand? På et Chelsea hold der havde en lorte sæson hvor alle spillede dårligt? Eller på landsoldet? Jeg forstår ikke det du skriver!


Juventus har lige fået verdens bedste spiller for det beløb.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #17 af Real HWL

Zyconith skrev:

Real HWL skrev:

Zyconith skrev:

Real HWL skrev: Jeg har læst at prisen skulle ligge på €190mill (ca. 1.400.000.000kr), Lidt dyre end Coutinho og lidt billigere end Neymar. Så det lyder som en ganske fornuftig pris.


For en 27 årig spiller uden halv så meget markedsføringsværdi som nogle af de ovennævnte? 1,4 milliarder kroner for en 27-årig der i Chelsea har vist at han ikke kan håndtere modstand, og alt for ofte har været savnet af sine holdkammerater når der skulle trædes i karakter.

6-700.000.000 er mere acceptabelt, men ikke det dobbelte. Så kunne man ligeså godt fra starten have givet Ronaldo har han fortjente og beholdt ham. Vi står sgu ikke bedre stillet med Hazard end ham.


Tror du selv på du kan få en top 4 spiller i verden, vms næstbedste spiller til 700.000.000 kr i nutidens market? Hvor er det du mener at Hazard ikke kan håndtere modstand? På et Chelsea hold der havde en lorte sæson hvor alle spillede dårligt? Eller på landsoldet? Jeg forstår ikke det du skriver!


Juventus har lige fået verdens bedste spiller for det beløb.


Som er 33 år. Han har haft sin storhedstid i Real og tak for det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #18 af Dragam

REAL skrev:

Sebberg skrev:

REAL skrev:

Sebberg skrev: Fint med de rygtede beløber.

Hazard er - i de rette rammer, som Real Madrid er - sammen med Messi og Neymar en af verdens tre bedste fodboldspillere.

Han har haft én dårlig sæson i Chelsea, hvor hele holdet var skandaløst, og så har han, ulig hvad en anden bruger lige har skrevet, en tendens til virkelig at shine i de helt store kampe, hvor han ofte driver gæk med de bedste forsvarsspillere i Premier League.

Han var helt fantastisk til VM, og vi skal ikke overdrive betydningen af, at han er 27 år. Han har i hvert fald stadig 4-5 år på et højt niveau i sig.


Hazard er en fantastisk spiller, indiskutabelt, og jeg krydser fingre for en handel.
Men hans spidskompetence er netop hans drive/driblinger. I min optik har vi flere spillere der kan drive bolden frem.. men ikke så elegant som Hazard (Modric undtaget). Derfor, synes jeg, at de nævnte 190 er for meget.. også alderen taget i betragtning. Hazard har altså ikke 4-5 år på absolut topniveau endnu (læs: startellever hos os).

Jeg savner et slutprodukt - mål og assists - til den pris.


Der er jo EN gigantisk forskel på Hazard og de spillere, du nævner..... FART med bolden.

Det er korrekt, at Isco kan drible folk i en telefonboks, men han er ikke eksplosiv. Det er hverken Modric, Kroos eller Asensio heller ikke. Det tætteste vi kommer er Vinicius, og han er jo lidt en ubekendt faktor.

Slutproduktet? Tja, jeg er sgu ved at være lidt træt af at høre det. Hazard har en rigtig fin afslutning, og han har spillet i Chelsea, hvor betingelserne ikke rigtigt er der for at score 35+ mål.

Han kommer ikke til at score 50 mål i Real, men kommer han, så stikker jeg gerne ud på, at han scorer minimum 25 mål.


Lige faldet over denne artikel i min søgen på statistik for Hazard (frem for kun tallene på Transfermarkt).

www.managingmadrid.com/2018/7/19/1758899...rid-sign-eden-hazard

Den er altså super god, og underbygger meget af det du skriver. Men også med fokus på nogle af de ting jeg har vendt. Den er værd at læse :)


Interessant artikel, men jeg er ikke helt enig med den... i min optik er Hazard ikke blot lidt bedre end Isco og Assensio, han er LANGT bedre, og vil skabe voldsomt mange flere åbninger i spillet for sine holdkammerater. Jeg kunne sagtens se, at Bale og en ny angriber kunne komme til at score rigtig mange mål med Hazard på holdet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #19 af Ramos4
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se Hazard i klubben, men jeg er nervøs for at vi køber ham og beholder Bale. Det virker ikke som om Perez er interesseret i at sælge glasben, selvom United nærmest tigge og beder om at købe ham. Har vi råd til at købe Hazard og så også en topklasse angriber? Eller skal vi håbe at Hazard, Bale og Benzema pludselig scorer 20 mål mere hver end de plejer :/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #20 af Evden

Ramos4 skrev: Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se Hazard i klubben, men jeg er nervøs for at vi køber ham og beholder Bale. Det virker ikke som om Perez er interesseret i at sælge glasben, selvom United nærmest tigge og beder om at købe ham. Har vi råd til at købe Hazard og så også en topklasse angriber? Eller skal vi håbe at Hazard, Bale og Benzema pludselig scorer 20 mål mere hver end de plejer :/


Det er jo i og for sig ikke nødvendigt at der bliver scoret lige så mange mål som Ronaldo har stået for, så længe det blot er nok til at vi vinder. Det giver ikke flere point af at vinde 7 - 0 end 2 - 0. Men jeg kunne såmænd godt selv tænke mig at Bale blev skippet videre og Benzen fik en mere sekundær rolle, eller steppede sit game op. Måske det kommer automatisk når alt ikke skal serveres hos Ronaldo, man har da lov at drømme.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #21 af El_Juan
Ser egentlig gerne både Bale og Benzema blive, samtidig med at Hazard kommer til. Kan sagtens se holdet spillet uden en decideret 9'er - snarere med en falsk 9'er - hvor især Bale og Benzema kan gøre sig i den rolle, begge på hver deres måde, mens Isco og Hazard ligeledes kan spille der. Hazard og Asensio til venstrekanten, Bale og Benzema som spids/falsk 9'er og Isco og Lucas til højresiden (med Isco på højre kan han også veksle med Bale - i det hele taget ser jeg gerne masser af bevægelighed oppe foran og skiftende pladser). Lucas kan komme ind og byde ind med noget bredde hvis og når der er brug for det. Det samme med Bale. Så kan man overveje at lade Raúl de Tomas få en plads som tredjeangriber, så man i det mindste råder over én decideret spidsangriber.

Vinicius... Tja, jeg er tilhænger af en lejeaftale, fremfor at han bliver. Hvis han bliver, så må Raúl de Tomas afsted (i øvrigt sammen med Mayoral, som må væk under alle omstændigheder). Ødegaard kan man også passende leje ud en sæson mere, gerne til en spansk klub, så er han forhåbentlig klar til at tage Lucas' plads i truppen til næste sæson.

Regner i øvrigt med, at Lopetegui vælger at veksle mellem 4-3-3 og 4-2-3-1, men lad os nu se. Eks. (4-3-3): Courtois; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Casemiro, Kroos, Modric; Isco, Bale, Hazard. (4-2-3-1): Courtois; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Kroos, Modric; Asensio, Isco, Hazard; Bale
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce