Officielt: Courtois er Real Madrid-spiller

8 år 1 måned siden #13 af Raul7-2880
Mens vi har andre positioner der skriger efter fornyelse så køber man en spiller som reelt set ikke er en opgradering ift. Navas.

Havde virkelig troede Perez ville sprænge banken og gå transfer-amok. Blot for nogle uger siden snakkede folk om en trio bestående af Ronaldo-Mbappe-Hazard.
Istedet står vi med en ét år ældre og Ronaldo-fattig trup ift. sidste sæson hvor vi blev ydmyget af Barca i ligaen.
Hvis det er Julen der står bag denne transfer-passivitet, så fortjener han sparket hvis det går skidt. Han var alligevel ledelsen 6-7. valg (eftersom Allegri, Poch, Nagelsmann afviste Real Madrid)
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridistao, TcRedondo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #14 af Ramos4

Raul7-2880 skrev: Mens vi har andre positioner der skriger efter fornyelse så køber man en spiller som reelt set ikke er en opgradering ift. Navas.

Havde virkelig troede Perez ville sprænge banken og gå transfer-amok. Blot for nogle uger siden snakkede folk om en trio bestående af Ronaldo-Mbappe-Hazard.
Istedet står vi med en ét år ældre og Ronaldo-fattig trup ift. sidste sæson hvor vi blev ydmyget af Barca i ligaen.
Hvis det er Julen der står bag denne transfer-passivitet, så fortjener han sparket hvis det går skidt. Han var alligevel ledelsen 6-7. valg (eftersom Allegri, Poch, Nagelsmann afviste Real Madrid)

Vi har købt VM's bedste målmand der har masser af år foran sig, i stedet for Navas der bokser alting ud i feltet. Er du seriøs?

Jeg ved simpelthen ikke hvordan du vil købe Mbappe. Vil du tvinge PSG til at sælge eller hvordan skal det foregå? Omvendt kunne vi ikke tvinge Ronaldo til at blive.

Vi er i fuld gang med at hente en erstatning for Kovacic, og vinduet er langt fra lukket endnu, vi kan måske endda nå at købe en angriber mere så vi kan smide Mayoral af helvede til. Nu ikke så negativ :) Der er godt nok mange sortseere herinde.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, El Madridista, Dios, Gribben, REAL

8 år 1 måned siden #15 af REAL

Raul7-2880 skrev: Mens vi har andre positioner der skriger efter fornyelse så køber man en spiller som reelt set ikke er en opgradering ift. Navas.

I forhold til Mbappe, så har det jo aldrig været et spørgsmål om vilje fra Flo's side (og i særdeleshed Jose Angel Sanchez). Den mindste åbning fra spiller og/eller PSG, så havde vi været der.

To ting mht Julen. Han var den træner der turde tage verdens sværeste job, som umulig arvtager til vores CL-triumfer, og samtidig som manden der (potentielt) skal gennemføre et generationsskifte. Dertil, så væltede skeletterne ud af skabet, startende på selve aftenen for vores seneste triumf (forstil jer som potentiel træner at se det på skærmen). Julen er i min bog ikke et 6-7 valg, men den eneste mand der turde tage den udfordring, og det respekterer jeg ham virkelig for.

To. Har du set vores træningskampe? At en træner på så kort tid kan implementere en ny spillestil, hvor formationerne flyder, og vi kører (tilnærmelsesvist) perfekt presspil - det er ganske enkelt imponerende.

Din kommentar om VMs bedste målmand (til spotpris) lader jeg ligge.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved REAL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, El Madridista, Dios, Real HWL, Raul7-2880, doven

8 år 1 måned siden #16 af Madridistao
Jeg synes nu egentlig heller ikke det er en kæmpe forstærkning med Courtois, og jeg synes nu heller ikke at han var fremragende til VM - han havde vel en 3-4 rigtig gode redning..
Men taget markedsindekset, hans alder og hans pris i betragtning, ville det være en katastrofe ikke at hente ham. Worst-case sender vi ham afsted næste sommer for 80m€ og så er det bare godt købmandskab.

Og glimrende løsning med Kovacic! IMO Hvis man tror på Ceballos og Llorente, behøver vi ikke nødvendigvis en ny midtbanemand - men så skal vi hente en offensivspiller.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

8 år 1 måned siden #17 af Raul7-2880

REAL skrev:

I forhold til Mbappe, så har det jo aldrig været et spørgsmål om vilje fra Flo's side (og i særdeleshed Jose Angel Sanchez). Den mindste åbning fra spiller og/eller PSG, så havde vi været der.

To ting mht Julen. Han var den træner der turde tage verdens sværeste job, som umulig arvtager til vores CL-triumfer, og samtidig som manden der (potentielt) skal gennemføre et generationsskifte. Dertil, så væltede skeletterne ud af skabet, startende på selve aftenen for vores seneste triumf (forstil jer som potentiel træner at se det på skærmen). Julen er i min bog ikke et 6-7 valg, men den eneste mand der turde tage den udfordring, og det respekterer jeg ham virkelig for.

To. Har du set vores træningskampe? At en træner på så kort tid kan implementere en ny spillestil, hvor formationerne flyder, og vi kører (tilnærmelsesvist) perfekt presspil - det er ganske enkelt imponerende.

1.
Det handler ikke nødvendigvis ikke om Mbappe. Det handler om, at vi har mistet en top top spiller fra vores startsellever og han ikke bliver erstattet selvom vores direkte konkurrenter har forstærket sig. Og dette til trods for, at de også forrige sæson var os overlegne. Det er velkendt at Perez lovede store navne denne sommer. Det jeg kritiserer er, at vi mister Ronaldo samt Kovacic og blot henter en back-up for Carvajal og muligt en back-up for Navas. Man sætter lid til en alderende Benzema og glasben-Bale. Benzema, en angriber hvis scoringsrate får Mateja Kezman til at fremstå som verdensklasse i sin tid hos Chelsea.
Synes personligt en Bale i topform er ER verdensklasse. Problemet er bare, at han ikke når at komme i topform inden han skal påbegynde genoptræning grundet skader.
Er folk seriøst tilfredse med Bale og Benzema!? Alle på dette forum ønskede dem langt langt væk fra Real Madrid blot for nogle uger siden. Men efter Bales saksespark og Benzemas to “fremragende” scoringer mod hhv. Bayern og Liverpool er den snak åbenbart forstummet? Skal der virkelig ikke mere til at overbevise folk?

2.
Mærkelig bog du har :-)
Ja, Julen var åbenbart den eneste mand der turde at tage udfordringer op. Men det ændre ikke ved, at han altså stadigvæk var langt langt nedprioriteret ift. andre trænere.

3.
Ja, har set træningskampene og det har sommetider set godt ud.
Alle ved, at pre-season kampenes formål er, at undgå skader, prøve nye ideer og se spillerne an. Gennem de seneste mange sæsoner har Real Madrid tabt deres pre-season kampe men alligevel klaret sig godt når sæsonen endelig begyndte. Hvis Julen skal imponere mig, så er det i sæsonen (hvor det alvor) og ikke i nogle ubetydelige træningskampe mod klubbernes b-hold.

4.
Noget af en gude-status Courtois har opnået herinde efter han blev kåret som VMs bedste, en titel som Pickford sagtens også kunne få.
Iøvrigt er jeg sikker på, at alle ville foretrække at hente VMs dårligste målmand istedet (De Gea). Desuden havde Navas også et flot VM, forskellen mellem ham og Courtois var, at den ene spiller for Belgien og den anden spiller for Costa Rica.
Courtois er en dygtig målmand men ikke en klar opgradering ift. Navas. Han har altså nogle obligatoriske drop i løbet af sæsonen, ligesom vores kære Navas. Hvem husker ik hans lidt for spredte ben mod Messi og Barca?
Udelukkende grundet alderen foretrækker jeg alligevel Courtois fremfor Navas.

Off topic:
Trykkede på TAK-tasten istedet for CITÉR-tasten. Hvilket selvfølgelig er en fejl :-)
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Raul7-2880.

8 år 1 måned siden #18 af Vinícius
En kort sidebemærkning.
Ift. ligaen tror jeg ikke, vi bliver ydmyget igen. Uden CR7, skal vi opbygge spillet om holdet, hvilket alt andet lige er bedre, når vores omdrejningspunkt ikke kan spille alle kampe på en sæson. Holdet bliver hurtigt tilvænnet at skulle score uden CR7 og uden ét omdrejningspunkt. Ligaen kan sagtens blive vores.

Hvad angår CHL, så var vi i store dele af CHL pisse-heldige, og selvom vi vandt, var det sjældent overbevisende. Marginalerne var på vores side i denne CHL-sæson som aldrig før.

Hvis vi kan få gang i Asensio som målscorer, og Isco og Benzema lærer at ramme målet, så kan vi med det nye system nå langt. Hvis Vinicius lægger mere kvalitet på sit spil, kan han blive guld værd måske allerede fra næste sæson. Jeg synes, at Perez har gjort, hvad der kan gøres. Han har forbedret én af de 2 positioner, hvor der manglede kvalitet. Nu mangler der kun en bomber, og markedet er ikke særlig godt lige nu, især på den position.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 1 måned siden #19 af REAL

Raul7-2880 skrev:

REAL skrev:

1.
Det handler ikke nødvendigvis ikke om Mbappe. Det handler om, at vi har mistet en top top spiller fra vores startsellever og han ikke bliver erstattet selvom vores direkte konkurrenter har forstærket sig. Og dette til trods for, at de også forrige sæson var os overlegne. Det er velkendt at Perez lovede store navne denne sommer. Det jeg kritiserer er, at vi mister Ronaldo samt Kovacic og blot henter en back-up for Carvajal og muligt en back-up for Navas. Man sætter lid til en alderende Benzema og glasben-Bale. Benzema, en angriber hvis scoringsrate får Mateja Kezman til at fremstå som verdensklasse i sin tid hos Chelsea.
Synes personligt en Bale i topform er ER verdensklasse. Problemet er bare, at han ikke når at komme i topform inden han skal påbegynde genoptræning grundet skader.
Er folk seriøst tilfredse med Bale og Benzema!? Alle på dette forum ønskede dem langt langt væk fra Real Madrid blot for nogle uger siden. Men efter Bales saksespark og Benzemas to “fremragende” scoringer mod hhv. Bayern og Liverpool er den snak åbenbart forstummet? Skal der virkelig ikke mere til at overbevise folk?

2.
Mærkelig bog du har :-)
Ja, Julen var åbenbart den eneste mand der turde at tage udfordringer op. Men det ændre ikke ved, at han altså stadigvæk var langt langt nedprioriteret ift. andre trænere.

3.
Ja, har set træningskampene og det har sommetider set godt ud.
Alle ved, at pre-season kampenes formål er, at undgå skader, prøve nye ideer og se spillerne an. Gennem de seneste mange sæsoner har Real Madrid tabt deres pre-season kampe men alligevel klaret sig godt når sæsonen endelig begyndte. Hvis Julen skal imponere mig, så er det i sæsonen (hvor det alvor) og ikke i nogle ubetydelige træningskampe mod klubbernes b-hold.

4.
Noget af en gude-status Courtois har opnået herinde efter han blev kåret som VMs bedste, en titel som Pickford sagtens også kunne få.
Iøvrigt er jeg sikker på, at alle ville foretrække at hente VMs dårligste målmand istedet (De Gea). Desuden havde Navas også et flot VM, forskellen mellem ham og Courtois var, at den ene spiller for Belgien og den anden spiller for Costa Rica.
Courtois er en dygtig målmand men ikke en klar opgradering ift. Navas. Han har altså nogle obligatoriske drop i løbet af sæsonen, ligesom vores kære Navas. Hvem husker ik hans lidt for spredte ben mod Messi og Barca?
Udelukkende grundet alderen foretrækker jeg alligevel Courtois fremfor Navas.

Off topic:
Trykkede på TAK-tasten istedet for CITÉR-tasten. Hvilket selvfølgelig er en fejl :-)

1. Jeg synes du kommer igennem dette punkt, uden på noget tidspunkt, at blive konkret omkring en løsning (holdning).

Der er jo ingen herinde, som udtrykker grundlæggende tilfredshed med tingenes tilstand (Bales skadeshistorik, Benz målhistorik), men vi taler om, at det er svært at se en oplagt (som er MULIG at hente denne sommer) angriber. Enten umulige som Neymar eller Mbappe, og ellers for høj alder sammenlagt med pris. Hvem ville du foreslå?

3. Jeg taler ikke resultater, men en ny spillestil, som er indspillet på forunderlig (hurtig) vis.

4. Nu antager du igen en holdning. Jeg nævner kvalitet kontra pris, og en no-brainer som handel. Så hvorfor smide DDG-kortet? Ja, han er en bedre målmand. Men ville have kostet os mindst 1 milliard (ovenpå Chelseas handel i går - må det antages) at hente ham. Det tog er kørt.

8 år 1 måned siden #20 af ChrillRM14

Kratmus skrev: En kort sidebemærkning.
Ift. ligaen tror jeg ikke, vi bliver ydmyget igen. Uden CR7, skal vi opbygge spillet om holdet, hvilket alt andet lige er bedre, når vores omdrejningspunkt ikke kan spille alle kampe på en sæson. Holdet bliver hurtigt tilvænnet at skulle score uden CR7 og uden ét omdrejningspunkt. Ligaen kan sagtens blive vores.

Hvad angår CHL, så var vi i store dele af CHL pisse-heldige, og selvom vi vandt, var det sjældent overbevisende. Marginalerne var på vores side i denne CHL-sæson som aldrig før.

Hvis vi kan få gang i Asensio som målscorer, og Isco og Benzema lærer at ramme målet, så kan vi med det nye system nå langt. Hvis Vinicius lægger mere kvalitet på sit spil, kan han blive guld værd måske allerede fra næste sæson. Jeg synes, at Perez har gjort, hvad der kan gøres. Han har forbedret én af de 2 positioner, hvor der manglede kvalitet. Nu mangler der kun en bomber, og markedet er ikke særlig godt lige nu, især på den position.

Jeg synes ikke, man skal negligere vores CHL. Den kommer som blot endnu en perle på en efterhånden lang snor af triumfer i europæisk regi. Det hold, vi har haft de seneste 5-6-7 år, har været skræddersyet til CHL, men klædt knap så godt på til mesterskabet. Man skulle tro, de to ting fulgtes ad, men holdet har virkelig bare manglet et system, et koncept og nogle ideer, der har kunnet hæve det kollektive output. På den anden side, var man nok aldrig kommet i 8 straight semifinaler i CHL og 4 triumfer, hvis man ikke havde den tilgang til fodbold, som Real har haft de seneste mange år.

Jeg ville ikke for nogen pris bytte vores CHL'er for dominans i LaLiga, men tiden er måske også inde nu, med tanke på et begyndende generationsskifte, at man har fået en som Julen ind, der fokuserer mere på ligaen og får implementeret et tydeligere system, som holdet kan falde tilbage på. Og han gør det øjensynligt virkelig godt!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

8 år 1 måned siden #21 af YunisTaker
Jeg var ikke fortaler for et køb af Courtois, faktisk var jeg meget imod det, da jeg ikke mener han nødvendigvis er en bedre målmand end Navas. Men når det så er sagt, så er han blevet købt, og jeg glæder mig til at se hvad han kan i Real Madrid. Håber det ender med, at Navas bliver i klubben, så han kan presse Courtois i hver kamp, og begge keepere kan motivere hinanden til at give den bedste præstation hver gang.

Som sagt, så er niveau-forskellen ikke så stor mellem de to. Begge har deres styrker og svagheder, og jeg er sikker på at begge nok skal spille en vigtig rolle i den kommende sæson.

Kunne være rart hvis Lunin blev lejet ud, så han fik spilletid. Kan godt lide Kiko, men han har i virkeligheden aldrig haft niveauet til at være 2. målmand i Real Madrid. Espanyol har lige solgt Pau Lopez til Real Betis, så en retur dertil ville måske ikke være en dårlig ide.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!

Leveret af Kunena Forum