Real Madrid er generelt en sund forretning

8 år 3 timer siden #1 af Administrationen

Real Madrids lønkontor har travlt, for udover at lønne spillerne, skal man også lønne klubbens ansatte, som alt i alt udgør 811 personer. Af de 811 ansatte er der 665 mænd og 146 kvinder, mens der på ledelsesgangen er 37 mænd og 3 kvinder.

Det giver en samlet lønudgift om året på 430 millioner €, inklusive spillerlønninger og i forhold til indtægterne på 751 millioner € er det altså 57%. Den europæiske sammenslutning af klubber, ECA, angiver grænsen til at være 70% og de holder Real Madrid sig således rigtig flot under. Real Madrid har endda formået at bringe procent-andelen ned fra 61% fra året før.

Det samme kan man ikke helt sige om Barcelona, som i sæsonen 2017/18 har haft lønudgifter for 490 millioner €, som svarer til 69% i forhold til indtægterne på 708 millioner €.

Ifølge klubbens regnskaber er der en kassebeholdning på 190 millioner €, men solvensen på kort sigt er på -106 millioner €, hvilket vil sige, at man på den korte bane har flere udgifter end indtægter og det kan være en af grundene til, at man holder igen med store investeringer i spillere.

Herudover lægges der vægt på, at Real Madrid tjente 85,4 millioner € på at vinde Champions League, samt at man i den forgangne sæson har brugt 12 millioner € på rejser og hoteller mod 9 millioner € året før.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 timer siden #2 af Jonas
Jævnfør nedenstående link er "net debt" på -107 millioner euro. Jeg går ud fra at det er tallet i har oversat til solvens? Net debt er den totale gæld, og hvis den er negativ, så har man penge til gode. Derfor er de 107 millioner euro noget positivt - har jeg misforstået noget?

www.google.dk/amp/s/www.realmadrid.com/e...113-on-last-year/amp
Sidste redigering: 8 år 2 timer siden ved Jonas.

7 år 11 måneder siden #3 af Raul 4 ever

Jonas skrev: Jævnfør nedenstående link er "net debt" på -107 millioner euro. Jeg går ud fra at det er tallet i har oversat til solvens? Net debt er den totale gæld, og hvis den er negativ, så har man penge til gode. Derfor er de 107 millioner euro noget positivt - har jeg misforstået noget?

www.google.dk/amp/s/www.realmadrid.com/e...113-on-last-year/amp

Det er 2 forskellige tal. Gælden er -107 millioner euro, altså skylder andre Real Madrid penge. De -106 milliioner euro er nok working capital, som betyder at man har mange udgifter på den korte bane. For eksempel skal bonusser og transfer fees betales lige efter regnskabet. Sidste år var den -132 millioner euro, så der er også fremgang her.

Leveret af Kunena Forum