Spansk presse: LaLiga vil flytte El Clásico til Madrid

4 år 5 måneder siden #1 af Daniel
LaLiga har...

LaLiga har ifølge flere spanske medier, heriblandt AS og Marca, fremsendt et ønske til det spanske fodboldforbund (RFEF, red.) om at få flyttet sæsonens første El Clásico til Madrid pga. de voldsomme uroligheder, der verserer i Barcelona i disse dage.

Urolighederne i den catalanske hovedstad stikker selv sagt dybere end fængselsdommene til en række politikere, men ikke desto mindre er man fra LaLigas side bange for, at dette kan få indflydelse på afviklingen af El Clásico på Camp Nou d. 26. oktober. 

Det spanske fodboldforbund er i skrivende stund i gang med at se nærmere på anmodningen, og de seneste forlydender fra den spanske presse går på, at de har været i dialog med såvel Real Madrid som Barcelona, der begge har afvist forslaget.

Klubberne har indtil mandag til at melde et endegyldigt svar tilbage, men frygten er angiveligt, at det spanske fodboldforbund vil overtrumfe de to klubbers ønske og alligevel flytte kampen til den spanske hovedstad.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #2 af Sahinovic
Der kommer ikke til at ske en fløjtens fis, så afhold nu bare den bare kampen på Camp Nou, og kom videre i livet dengsedrenge.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ABC
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #3 af ABC
Det er flot, at du så sikkert kan udbasunere den påstand. Dog fortæller den, at du ikke forstår en skid af den interne dynamik, der længe har ulmet mellem katalonerne og "De rige" fra Madrid. Jeg har kollegaer i begge byer, og det er en heksekedel. Påstå venligst ikke at verdens største (og formentlig mest eksponerede) fodboldkamp ikke vil blive benyttet politisk!
Og så er der ikke langt til moddemonstrationer!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #4 af Chamartin
Man kan ikke ligefrem beskylde Barcelona for at forsøge at gyde olie på vandene med deres kritik af dommene et splitsekund efter de blev afsagt i mandags. Men sådan er de jo.
Med en anmeldt stor demonstration samme lørdag som kampen og Madrid tvunget til at overnatte i byen grundet det tidligere spilletidspunkt kl. 13, vil jeg heller ikke sige, det ligefrem er en god ide at lege med ilden.

Det virker så pt. som en mere større sandsynlighed, at kampen flyttes til en dato i december fremfor at man flytter rundt på kampene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #5 af Sahinovic

ABC skrev: Det er flot, at du så sikkert kan udbasunere den påstand. Dog fortæller den, at du ikke forstår en skid af den interne dynamik, der længe har ulmet mellem katalonerne og "De rige" fra Madrid. Jeg har kollegaer i begge byer, og det er en heksekedel. Påstå venligst ikke at verdens største (og formentlig mest eksponerede) fodboldkamp ikke vil blive benyttet politisk!
Og så er der ikke langt til moddemonstrationer!


Og hvad er det lige præcis der skulle ske som en politistyrke ikke ville kunne håndtere?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #6 af Zyconith
For min skyld må de gerne udskyde kampen. Det er kun til vores fordel. Barcelona på Camp Nou er stadig for stærke og vi er ikke kommet i omdrejninger endnu.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #7 af Bismo
Begge klubber er enige om at udskyde kampen til d. 18. December. Virker som et godt tidspunkt. Midt i juleferien :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #8 af Ramos4

Zyconith skrev: For min skyld må de gerne udskyde kampen. Det er kun til vores fordel. Barcelona på Camp Nou er stadig for stærke og vi er ikke kommet i omdrejninger endnu.


Barca har haft værste ligastart i 20 år. Hvordan skulle det hjælpe os at den bliver udskudt? Det er da os der ligger nr. 1. Jeg er med på at Hazard kan steppe op, men ellers spiller alle vel som vi kan forvente eller hvad?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce