Optakt: Valladolid - Real Madrid, LaLiga, 21. spillerunde

4 år 2 måneder siden #61 af Brylle

Ramos4 skrev: Jeg er klart fortaler for, at vi fortsætter med Mendy på backen, selvom han ikke kommer med lige så meget offensivt, som man kunne ønske. Jeg vil egentlig hellere miste de assists vi får fra Marcelo, når det betyder at vi også mister de dumme opdækningsfejl.

Det ligger måske mere til Real Madrid at vinde 4-2 end 2-0, men jeg har det faktisk okay med at vi ikke scorer vanvittigt mange mål. Det handler om at spille godt og det gør vi ikke - fordi alt for mange af vores offensive folk er for ringe lige pt. Når Hazard kommer tilbage, så kan jeg fint leve med at Mendy ikke kommer så meget med frem, men i stedet dækker af bagved og giver Hazard ro til at angribe som han vil og ikke skulle tænke på defensive pligter.

Så mangler vi bare den skide højrefløj. Om det bliver Asensio, Mbappe eller en helt tredje vides ikke, men noget skal ske.

Meget enig.

Men jeg synes egentlig ikke, at Mendy er så dårlig som folk gør ham til offensivt. Han ser ret tung og klodset ud, men han har jo styr på det han laver. Han kommer altid ud af pressede situationer med bolden for holdets fødder og så kommer han altså buldrende op og ned ad venstrekanten selvom hans indlæg ikke sidder helt i skabet. Hans blik for spillet er virkelig godt. Jeg tror han passer perfekt til Hazard i forhold til de løb han tager, for der er Marcelo mere stationær og er først farlig når han har bolden.

Og så er Mendy stadig ung og skal vænne sig til det hele. Jeg synes han tager store skridt i den rigtige retning hele tiden. Jeg er ikke i tvivl om at kombinationen af ham og Reguilon i næste sæson kan være rigtig god, selvom det ville betyde et farvel til Marcelo.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Bismo, Madridista02

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
4 år 2 måneder siden #62 af Madridista02

Brylle skrev:

Ramos4 skrev: Jeg er klart fortaler for, at vi fortsætter med Mendy på backen, selvom han ikke kommer med lige så meget offensivt, som man kunne ønske. Jeg vil egentlig hellere miste de assists vi får fra Marcelo, når det betyder at vi også mister de dumme opdækningsfejl.

Det ligger måske mere til Real Madrid at vinde 4-2 end 2-0, men jeg har det faktisk okay med at vi ikke scorer vanvittigt mange mål. Det handler om at spille godt og det gør vi ikke - fordi alt for mange af vores offensive folk er for ringe lige pt. Når Hazard kommer tilbage, så kan jeg fint leve med at Mendy ikke kommer så meget med frem, men i stedet dækker af bagved og giver Hazard ro til at angribe som han vil og ikke skulle tænke på defensive pligter.

Så mangler vi bare den skide højrefløj. Om det bliver Asensio, Mbappe eller en helt tredje vides ikke, men noget skal ske.

Meget enig.

Men jeg synes egentlig ikke, at Mendy er så dårlig som folk gør ham til offensivt. Han ser ret tung og klodset ud, men han har jo styr på det han laver. Han kommer altid ud af pressede situationer med bolden for holdets fødder og så kommer han altså buldrende op og ned ad venstrekanten selvom hans indlæg ikke sidder helt i skabet. Hans blik for spillet er virkelig godt. Jeg tror han passer perfekt til Hazard i forhold til de løb han tager, for der er Marcelo mere stationær og er først farlig når han har bolden.

Og så er Mendy stadig ung og skal vænne sig til det hele. Jeg synes han tager store skridt i den rigtige retning hele tiden. Jeg er ikke i tvivl om at kombinationen af ham og Reguilon i næste sæson kan være rigtig god, selvom det ville betyde et farvel til Marcelo.


Meget enig. Og så er han bare et bæst defensivt. Det er giver også nogle klare fordele, at have en stor og stærk back. Han vinder jo næsten alle hosvedstøddueller fx. Han ser af og til lidt klodset ud, men andre gange overrasker han, hvor han laver tunneller og viser god teknik. Jeg synes, indtil videre, at han virker rigtig lovende!
Fandt i øvrigt en video som I burde ser af ham. Den illustrerer meget godt hans styrker ihvertfald. Er dog klar over, at det er nemt at lave en video og koge det sammen til alt det bedstefra en spiller, men ikke tager højde for de negative ting. Medmindre det var en video om Julian Faubert selvfølgelig.

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #63 af JK
En solid back-kæde, hele vejen over, skulle også gerne fjerne nødvendigheden af en fast defensiv midtbanespiller og kunne give mulighed for at spille f.eks. 4-2-3-1, i hvert fald mod de mange hold som Real skal kunne dominere. Med det udgangspunkt er jeg også klar fortaler for Mendy.

At det så umiddelbart lyder til at koste Casemiro pladsen, i en periode hvor han vel nærmest er den største trussel mod modstandernes mål, er lidt uheldigt - men så må han frem som forreste mand..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #64 af BBB

Dios skrev: Benzema 12 mål og resten af holdet 26 mål som tæller 15 forskellige spillere. Casemiro, Modric og Ramos er på en 2. plads på den interne topscorerliste. Det siger bare det hele, at vores defensive midtbane, en reserve denne sæson og vores straffesparksskytte har scoret 2. flest mål indtil videre.


Lige for god ordens skyld, så er det kun mål i ligaen.

Dios skrev: Der er ingen positioner der er vigtigere end den højrekant til sommer. Spring banken for Mbappé. Jeg kan vitterligt ikke se andre der kan gå ind på den position og lave mål. Det er vores kanter målene mangler fra, og jeg undervurderede i den grad Hazard's indflydelse på holdet, selvom han spillede på 45%. Med ham var der en idé og generelt bare en trussel i offensiven. Uden ham er vi fuldstændig ligegyldige.


Har du fuldstændig glemt Hazards start? Jeg ved godt, at du er lidt fanboy, men Hazard var jo ligegyldig, da han spillede på 80% en lænke om foden, da han spillede på 45%.

Ramos4 skrev: Det ligger måske mere til Real Madrid at vinde 4-2 end 2-0, men jeg har det faktisk okay med at vi ikke scorer vanvittigt mange mål.


Så kan vi også ansætte Cholo som træner :-D

JK skrev: Min holdning er, at det er ligegyldigt hvem, der scorer målene, så længe de kommer. Jeg vil faktisk foretrække, at flest mulige scorer og assisterer, for at reducere afhængigheden af enkelte spillere. Det kan komme gennem en chanceskabende spillestil, fremfor blind tillid til enkeltmandspræstationer. Min umiddelbare tanke til de tal, du kommer med, var, at det er summen af mål, som er for lav. Men for ikke bare at komme med en holdning, har jeg kigget lidt stats.

Kun Barcelona har scoret mere end Real i La Liga, fire hold har scoret flere mål i Serie A, tre hold har scoret mere i Bundesligaen, kun PSG har scoret flere i Ligue 1 og fire hold har scoret mere i Premier League. Som vi så alle godt ved, har Real lukket færrest mål ind af alle i samtlige af de fem ligaer. Desuden har kun PSG (med 3,71) og Liverpool (med 3,6) et bedre forhold mellem mål scoret og tilladt end vores på 3. Sidst har vi, ifølge understat.com, en xG på 43.02, som kun overgåes af Liverpool, City, Chelsea, PSG, Leipzig, Bayern og Atalanta, men til gengæld ligger vi 4 under med 39 mål scoret, hvorimod f.eks. Barcelona ligger 14 over xG med deres 50 mål scoret.


Det her er vigtigt. Det er rigtig nok kun Barcelona, der har scoret flere mål end os (+11), men Real Sociedad og Villarreal har scoret næsten ligeså mange mål som os (-3). I antal scorede mål, så er Real Betis faktisk tættere på os (-10) end Barcelona er.
Før sæsonen kunne du godt bilde mig ind, at Real ville score få mål før februar (under 2 mål per kamp), men jeg ville ikke tro på det, hvis du sagde at både Inter, Lazio, Atalanta og Leipzig ville score flere mål end os, samtidig med, at vi kun akkurat ligger foran Real Sociedad og Villarreal.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
4 år 1 måned siden #65 af 9eren

JK skrev:
Min holdning er, at det er ligegyldigt hvem, der scorer målene, så længe de kommer. Jeg vil faktisk foretrække, at flest mulige scorer og assisterer, for at reducere afhængigheden af enkelte spillere. Det kan komme gennem en chanceskabende spillestil, fremfor blind tillid til enkeltmandspræstationer. Min umiddelbare tanke til de tal, du kommer med, var, at det er summen af mål, som er for lav. Men for ikke bare at komme med en holdning, har jeg kigget lidt stats.


God pointe, men ville vi ikke stå bedre med samme fordeling af mål mellem spillerne og en der kan bidrage med ekstra 40 liga mål pr. sæson. For som kampene forløber sig under Zidane, er hele offensiven jo nærmest sat ud af spillet og målene kan næsten kun gennemføres på indlæg og dødbolde. Jeg vil ikke give Zidane skylden alene for dette, også spillerne har en del af den ære.

Det virker til, at vi skal vinde kampene med nød og næppe, grundet den svækket offensiv, der enten har for få chancer, eller generelt bare er uskarpe i løbet af en kamp. Chanceskabende spillestil er ikke ligefrem noget vi har, men jeg tror det ville kunne løfte sig med indkøb til sommer. Altså i nogle kampe, nåes der ikke frem til farlige afslutninger, før der er gået 40 minutter

Jeg husker sæsoner hvor der blev scoret over 100 mål, og det var fordelt på hele holdet selvom CR7 stod for mange af målene. Så jeg synes aldrig vi har været total afhængig af en spiller, men man kan også godt se hvad der mangler i truppen.

En klub som Real Madrid har aldrig været mere målfattige i dag end hvad jeg husker fra den sidste sæson og den nuværende. Heldigvis er holdet forstærket til i år, og vores rivaler fejler ovenikøbet.

JK, jeg kunne forestille mig, at din kommentar kommer lidt i forsvar til, hvor du i virkeligheden ønsker Real Madrid skal stå inde med. Fordi i længden er det klart bedst, at have en offensiv der banker kasser ind på samlebånd, men der er vi bare langt fra.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved 9eren. Begrundelse: Stavefejl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #66 af Vinícius
En stærk defensiv er et fundament, som vi kan bygge videre fra. Holdet har endelig en stærk defensiv, og det skal nu også være et kritikpunkt? Offensiven er på papiret stærk, men i virkeligheden svag. Bale er på deroute(vildt at hullet kan blive dybere), Hazard er spillemæssigt godt kørende men mangler mål. Benzema er god. Rodrygo har haft 2-3 gode kampe, og Vinicius kunne ikke ramme målet, om det gjaldt hans liv. Det kan ikke blive værre, men det kan meget hurtigt blive meget bedre.

Fremtidsperspektivet er godt. Hazard bliver på den korte bane kun bedre. Rodrygo, Vinicius eller Brahim(evt. Jovic) skal nok blive til noget med tiden - nok ikke alle, men 1 eller måske 2 af dem. Inden for en kort årrække skal vi forstærke os i angrebet, medmindre de alle bliver topspillere. Optimalt set kan vi købe Mbappe, men mindre kan også gøre det, hvis de unge udvikler sig. Vi har til den tid måske en god spiller at handle med ift. Mbappe.

Det store problem i fremtiden bliver at få udskiftet Benzema og Ramos. Marcelo og Modric er også væk til den tid, og så har vi ikke nogen kaptajn. Offensiven skal nok blive bedre med tiden, og med et enkelt godt indkøb til sommer, eller hvis en af de unge begynder at score mange mål, så ser det godt ud.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #67 af elle44
Jeg er enig. I forhold til til hvad denne sæson kunne have været så skal vi prise os lykkelige for den nuværende forfatning holdet er i. Jeg tror ikke vores offensiv kommer helt op at ringe i den her sæson, dertil har vi for mange spillere der er uerfarne eller uden form, så vores fokus bør være på defensiven hvor vi tydeligvis har vores største styrker. Jeg stiller mig tilfreds med at vinde en liga titel i år på baggrund af vores defensiv og så kan vi bygge videre på offensiven i næste sæson. Her er Mbappe selvfølgelig den helt store drøm.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #68 af JK

BBB skrev:

JK skrev: Kun Barcelona har scoret mere end Real i La Liga, fire hold har scoret flere mål i Serie A, tre hold har scoret mere i Bundesligaen, kun PSG har scoret flere i Ligue 1 og fire hold har scoret mere i Premier League. Som vi så alle godt ved, har Real lukket færrest mål ind af alle i samtlige af de fem ligaer. Desuden har kun PSG (med 3,71) og Liverpool (med 3,6) et bedre forhold mellem mål scoret og tilladt end vores på 3. Sidst har vi, ifølge understat.com, en xG på 43.02, som kun overgåes af Liverpool, City, Chelsea, PSG, Leipzig, Bayern og Atalanta, men til gengæld ligger vi 4 under med 39 mål scoret, hvorimod f.eks. Barcelona ligger 14 over xG med deres 50 mål scoret.


Det her er vigtigt. Det er rigtig nok kun Barcelona, der har scoret flere mål end os (+11), men Real Sociedad og Villarreal har scoret næsten ligeså mange mål som os (-3). I antal scorede mål, så er Real Betis faktisk tættere på os (-10) end Barcelona er.
Før sæsonen kunne du godt bilde mig ind, at Real ville score få mål før februar (under 2 mål per kamp), men jeg ville ikke tro på det, hvis du sagde at både Inter, Lazio, Atalanta og Leipzig ville score flere mål end os, samtidig med, at vi kun akkurat ligger foran Real Sociedad og Villarreal.

9eren skrev:

JK skrev: Min holdning er, at det er ligegyldigt hvem, der scorer målene, så længe de kommer. Jeg vil faktisk foretrække, at flest mulige scorer og assisterer, for at reducere afhængigheden af enkelte spillere. Det kan komme gennem en chanceskabende spillestil, fremfor blind tillid til enkeltmandspræstationer. Min umiddelbare tanke til de tal, du kommer med, var, at det er summen af mål, som er for lav. Men for ikke bare at komme med en holdning, har jeg kigget lidt stats.


God pointe, men ville vi ikke stå bedre med samme fordeling af mål mellem spillerne og en der kan bidrage med ekstra 40 liga mål pr. sæson. For som kampene forløber sig under Zidane, er hele offensiven jo nærmest sat ud af spillet og målene kan næsten kun gennemføres på indlæg og dødbolde. Jeg vil ikke give Zidane skylden alene for dette, også spillerne har en del af den ære.

...

JK, jeg kunne forestille mig, at din kommentar kommer lidt i forsvar til, hvor du i virkeligheden ønsker Real Madrid skal stå inde med. Fordi i længden er det klart bedst, at have en offensiv der banker kasser ind på samlebånd, men der er vi bare langt fra.


Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår, hvor du vil hen med den sidste sætning dér, BBB? Betis har lukket flere mål ind, end de har scoret, mens Sociedad og Villarreal har lukket over dobbelt så mange mål ind som Real. Jeg ville meget gerne, at Real scorede mange flere mål, men med den nuværende trup og taktik skal vi vist bare være glade for, at vi pga. vores defensiv har fået skrabet point nok sammen til at have en realistisk chance for at vinde ligaen i år.
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved JK.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #69 af Matamoro
Hvordan kan man mene at Hazard er spillemæssigt godt kørende? Han har spillet en håndfuld fornuftige kampe og en masse direkte elendige kampe. I de kampe hvor han har været god har han dog ikke har været i nærheden af sit Chelsea-niveau.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #70 af elle44

Matamoro skrev: Hvordan kan man mene at Hazard er spillemæssigt godt kørende? Han har spillet en håndfuld fornuftige kampe og en masse direkte elendige kampe. I de kampe hvor han har været god har han dog ikke har været i nærheden af sit Chelsea-niveau.


Jeg tror det er fordelingen af de elendige og gode kampe man ser på her. Et hav af elendige kampe til at starte med og så sluttede han af med 5-6 gode kampe i træk inden han blev skadet. Så jeg synes da det er fair at sige Hazard var godt kørende op til skaden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Sahinovic, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #71 af Lars1991

elle44 skrev:

Matamoro skrev: Hvordan kan man mene at Hazard er spillemæssigt godt kørende? Han har spillet en håndfuld fornuftige kampe og en masse direkte elendige kampe. I de kampe hvor han har været god har han dog ikke har været i nærheden af sit Chelsea-niveau.


Jeg tror det er fordelingen af de elendige og gode kampe man ser på her. Et hav af elendige kampe til at starte med og så sluttede han af med 5-6 gode kampe i træk inden han blev skadet. Så jeg synes da det er fair at sige Hazard var godt kørende op til skaden.


Ja og det hele toppede jo i PSG-kampen hvor vi spillede det bedste bold i flere år. Så blev Hazard skadet og siden da har det mere og mere lignet noget fra sidste sæson af. Tror også det gør savnet af Hazard større, fordi vi lige fik et glimt af potientialet i det her Real hold, hvor Hazard er den sidste og meget afgørende brik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
4 år 1 måned siden #72 af 9eren

Kratmus skrev: En stærk defensiv er et fundament, som vi kan bygge videre fra. Holdet har endelig en stærk defensiv, og det skal nu også være et kritikpunkt? Offensiven er på papiret stærk, men i virkeligheden svag. Bale er på deroute(vildt at hullet kan blive dybere), Hazard er spillemæssigt godt kørende men mangler mål. Benzema er god. Rodrygo har haft 2-3 gode kampe, og Vinicius kunne ikke ramme målet, om det gjaldt hans liv. Det kan ikke blive værre, men det kan meget hurtigt blive meget bedre.


Tror overhovedet ikke på, at der er nogle som er kede af at defensiven er så stærk nu som den er. Kritikpunktet går ikke på, at defensiven er målfarlig, men det offensive spil og de manglende mål fra andre end Benzema, men selv Benzema er begyndt igen at vise sig ufarlig.

Hazard startede med at være skadet og overvægtig, han har måske haft 2-3 gode kampe ud af de meget få kampe han har spillet. Det er lidt synd, at han ikke er klar på de tidspunkter, hvor der virkelig har været brug for ham. Jeg frygter lidt, at vi aldrig får Hazard, at se udfolde sig rigtigt i Real Madrid, som vi kender ham fra Chelsea og Belgien. Han er ikke engang klar til El Derbi og håber ikke han modtager flere skader lige nu, for kampene mod Barcelona og City er lige om hjørnet. Havde man droppet Hazard og Mendy, brugt pengene på Timo Werner og Haland i stedet, havde man måske fået de mål som Hazard og resten af offensiven slet ikke har givet.

Rodrygo, Isco og Vinicius har momenter med fint spil, dog tørster man efter langt mere. Offensiven er vores svageste punkt og jeg er 100% enig med dig i, at det er lækkert med den stærke defensiv.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce