Spansk presse: Ødegaard vil udlejes

3 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
Det kom som...

Det kom som en overraskelse for de fleste, at Martin Ødegaard ikke blev udtaget til morgendagens kamp mod Alcoyano i Copa del Rey.

Men ifølge både AS og Marca skyldes det, at nordmanden forinden havde meldt ud, at han ønsker at blive lejet ud for de kommende seks måneder for at sikre regelmæssig spilletid, hvilket han af forskellige årsager ikke har fået af Zidane i denne sæson endnu.

Foreløbig er det nemlig kun blevet til 367 spilleminutter for Martin Ødegaard, som ellers blev hentet tilbage til den spanske hovedstad i sommer på direkte opfordring fra Zinedine Zidane, men nordmanden var skadet op til sæsonstart og har også døjet med diverse problemer i løbet af efteråret.

Ødegaard har dog været udtaget til de seneste kampe, men har ikke fået spilletid og har endog måttet se Isco stå foran i køen til spilletid.

Ifølge flere spanske medier er Real Sociedad meget interesserede i at hente Martin Ødegaard retur på et nyt lejeophold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #2 af El_Juan
Gå nu væk, Zidane. Nu. Magter det ikke mere. Manden kan jo vitterligt intet hive ud af de unge. Fint nok at han ved hvordan han skal arbejde med og sætte de rutinerede og etablerede spiller op, men det er jo helt lost i henhold til den retning man er gået ved at satse på unge spillere, som Zidane ikke engang ved hvordan han skal bruge. Man bliver så træt. Særligt når han heller ikke længere kan få noget ud af den gamle slidte garde.

Spild af talent med Ødegaard. Hvorfor skulle han overhovedet tilbage når træneren ikke evner at bruge ham. Var det Pérez som ville have ham, eller var det Zidane. Nægter at tro det var sidstnævnte.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Madrid1998, Mølbat, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #3 af longwind
Halvdelen af truppen vil efterhånden væk fra Zidane, og man kan sagtens forstå dem. Intet mindre end katastrofalt for klubbens fremtid hvis det fortsætter. Zidane skal simpelthen ud, inden han formår at ødelægge et generationsskifte.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Taxii89

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 2 måneder siden #4 af 9eren
Og florentino mødes med Juve ift den der nye super league. Hvis det bliver aktuelt imens holdet er ved at blive smadret til atomer så håber jeg der er nogle socios der snart træder til

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren skrev: Og florentino mødes med Juve ift den der nye super league. Hvis det bliver aktuelt imens holdet er ved at blive smadret til atomer så håber jeg der er nogle socios der snart træder til


European Super League / European Premier League lyder ikke særlig romantisk men er faktisk Real Madrids eneste redning.

Et hold kan ikke være det bedste i verden kontinuerligt uden også at være den rigeste eller en af de rigeste. Real Madrid har aldrig fået penge udefra som City og PSG for at nævne nogle eksempler. Real Madrid spiller desuden i den spanske liga som desværre ikke taler det globale sprog engelsk og ej heller har set den ene lille klub efter den anden blive købt op af en trilliardær. Dvs La Liga er ikke længere den mest interessante liga at overvære set med neutrale øjne. Vores eneste redning er denne super liga i håbet om at vi kan komme op på lige fod med de rigeste klubber i verden igen.

At det så ikke vil være nok i sig selv er så en anden sag. Der skal stadig gang i Bernabeu og forhåbentlig også andre store projekter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #6 af El Siete
Seneste rygte går på at et lån inkluderer en købsoption. Det er jo helt vanvittigt hvis det er tilfældet, men lad os nu se hvad det ender med.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #7 af Doc.juego

El Siete skrev: Seneste rygte går på at et lån inkluderer en købsoption. Det er jo helt vanvittigt hvis det er tilfældet, men lad os nu se hvad det ender med.



Det ville IMO være en massiv fejl fra klubbens side.
Ødegaard har lignet et kæmpe talent siden hans første udlejning i Holland, og sidste sæson stak han helt af.
Skader har holdt ham lidt tilbage denne sæson, men det har Zidane IMO også, har har forsøgt diamanten 1 gang, og 4231 en enkelt gang. Samtidig har han af en eller anden grund næsten kategorisk nægtet at benytte sig af de 5 udskiftninger han faktisk har.
Ødegaard har jeg endnu ikke fået en fuld kamp for klubben så vidt jeg mindes, og aldrig mere end 2 starter i streg, hvor han bliver taget ud i det 60' minut.

Ødegaard går snart i stå i klubben, jeg forstår godt at han vil væk. Zidane hælder jo hans talent lige i rendestenen, som klubben har gjort med mange af deres talenter (Llorente, Brahim, Lunin Ceballos etc)
Kun Rodrygo og Vini har fået deres reele muligheder.

Jeg tænker at klubben snart må lægge en langsigtet strategi, selvfølgelig er situationen speciel med det seneste år, men det kører jo pt helt skævt, både med talent udvikling, resultater og spille koncept.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #8 af DeLaRed

Doc.juego skrev:

El Siete skrev: Seneste rygte går på at et lån inkluderer en købsoption. Det er jo helt vanvittigt hvis det er tilfældet, men lad os nu se hvad det ender med.



Det ville IMO være en massiv fejl fra klubbens side.
Ødegaard har lignet et kæmpe talent siden hans første udlejning i Holland, og sidste sæson stak han helt af.
Skader har holdt ham lidt tilbage denne sæson, men det har Zidane IMO også, har har forsøgt diamanten 1 gang, og 4231 en enkelt gang. Samtidig har han af en eller anden grund næsten kategorisk nægtet at benytte sig af de 5 udskiftninger han faktisk har.
Ødegaard har jeg endnu ikke fået en fuld kamp for klubben så vidt jeg mindes, og aldrig mere end 2 starter i streg, hvor han bliver taget ud i det 60' minut.

Ødegaard går snart i stå i klubben, jeg forstår godt at han vil væk. Zidane hælder jo hans talent lige i rendestenen, som klubben har gjort med mange af deres talenter (Llorente, Brahim, Lunin Ceballos etc)
Kun Rodrygo og Vini har fået deres reele muligheder.

Jeg tænker at klubben snart må lægge en langsigtet strategi, selvfølgelig er situationen speciel med det seneste år, men det kører jo pt helt skævt, både med talent udvikling, resultater og spille koncept.


Ingen kritik af dit indlaeg, kommer dog lige med en lille rettelse, da det er 2 gange i denne season hvor Zidane har startet med 4231, det var imod Villarreal og den efterfoelgende kamp mod Inter, hvor holdet spillede med Kroos og Modric i Double-Pivot og Martin foran dem. Hvis jeg husker korrekt, saa var Casemiro ude med noget Corona-vaerk mod Villarreal, og derfor maatte Zidane finde paa en anden Loesning, som han saa ogsaa brugte imod Inter.

EDIT: Og saa skal vi ikke glemme Fede, bare lige for ogsaa at have vores stoerste gennembrud med i debatten.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved DeLaRed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #9 af Doc.juego

DeLaRed skrev:

Doc.juego skrev:

El Siete skrev: Seneste rygte går på at et lån inkluderer en købsoption. Det er jo helt vanvittigt hvis det er tilfældet, men lad os nu se hvad det ender med.



Det ville IMO være en massiv fejl fra klubbens side.
Ødegaard har lignet et kæmpe talent siden hans første udlejning i Holland, og sidste sæson stak han helt af.
Skader har holdt ham lidt tilbage denne sæson, men det har Zidane IMO også, har har forsøgt diamanten 1 gang, og 4231 en enkelt gang. Samtidig har han af en eller anden grund næsten kategorisk nægtet at benytte sig af de 5 udskiftninger han faktisk har.
Ødegaard har jeg endnu ikke fået en fuld kamp for klubben så vidt jeg mindes, og aldrig mere end 2 starter i streg, hvor han bliver taget ud i det 60' minut.

Ødegaard går snart i stå i klubben, jeg forstår godt at han vil væk. Zidane hælder jo hans talent lige i rendestenen, som klubben har gjort med mange af deres talenter (Llorente, Brahim, Lunin Ceballos etc)
Kun Rodrygo og Vini har fået deres reele muligheder.

Jeg tænker at klubben snart må lægge en langsigtet strategi, selvfølgelig er situationen speciel med det seneste år, men det kører jo pt helt skævt, både med talent udvikling, resultater og spille koncept.


Ingen kritik af dit indlaeg, kommer dog lige med en lille rettelse, da det er 2 gange i denne season hvor Zidane har startet med 4231, det var imod Villarreal og den efterfoelgende kamp mod Inter, hvor holdet spillede med Kroos og Modric i Double-Pivot og Martin foran dem. Hvis jeg husker korrekt, saa var Casemiro ude med noget Corona-vaerk mod Villarreal, og derfor maatte Zidane finde paa en anden Loesning, som han saa ogsaa brugte imod Inter.

EDIT: Og saa skal vi ikke glemme Fede, bare lige for ogsaa at have vores stoerste gennembrud med i debatten.


Fair nok, men det er stadig kun få forsøg, men det er vidst rigtig nok.

True fede har været en skygge af sig selv denne sæson. Men mange chancer synes jeg han generelt har fået de sidste 3 sæsoner. Halvdelen af sidste sæson var han jo starter i den "optimale" opstilling.
Modric har fået en renaissance, og været vores bedste mand på holdet i denne sæson (IMO) så fair nok umiddelbart at han har vundet pladsen tilbage.
Men jeg mener alligevel der bør være rig mulighed for dels at spare ham tidligere i nogen kampe, eller eksperimentere mere casemiro og kroos i højere grad end der har været gjort.
Især kroos har generelt været en af vores svageste denne sæson, dog stadig med nogen gode kampe.
Casemiro er ikke faldet igennem, men ikke været på samme meget høje niveau som sidste sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #10 af DeLaRed

Doc.juego skrev:

DeLaRed skrev:

Doc.juego skrev:

El Siete skrev: Seneste rygte går på at et lån inkluderer en købsoption. Det er jo helt vanvittigt hvis det er tilfældet, men lad os nu se hvad det ender med.



Det ville IMO være en massiv fejl fra klubbens side.
Ødegaard har lignet et kæmpe talent siden hans første udlejning i Holland, og sidste sæson stak han helt af.
Skader har holdt ham lidt tilbage denne sæson, men det har Zidane IMO også, har har forsøgt diamanten 1 gang, og 4231 en enkelt gang. Samtidig har han af en eller anden grund næsten kategorisk nægtet at benytte sig af de 5 udskiftninger han faktisk har.
Ødegaard har jeg endnu ikke fået en fuld kamp for klubben så vidt jeg mindes, og aldrig mere end 2 starter i streg, hvor han bliver taget ud i det 60' minut.

Ødegaard går snart i stå i klubben, jeg forstår godt at han vil væk. Zidane hælder jo hans talent lige i rendestenen, som klubben har gjort med mange af deres talenter (Llorente, Brahim, Lunin Ceballos etc)
Kun Rodrygo og Vini har fået deres reele muligheder.

Jeg tænker at klubben snart må lægge en langsigtet strategi, selvfølgelig er situationen speciel med det seneste år, men det kører jo pt helt skævt, både med talent udvikling, resultater og spille koncept.


Ingen kritik af dit indlaeg, kommer dog lige med en lille rettelse, da det er 2 gange i denne season hvor Zidane har startet med 4231, det var imod Villarreal og den efterfoelgende kamp mod Inter, hvor holdet spillede med Kroos og Modric i Double-Pivot og Martin foran dem. Hvis jeg husker korrekt, saa var Casemiro ude med noget Corona-vaerk mod Villarreal, og derfor maatte Zidane finde paa en anden Loesning, som han saa ogsaa brugte imod Inter.

EDIT: Og saa skal vi ikke glemme Fede, bare lige for ogsaa at have vores stoerste gennembrud med i debatten.


Fair nok, men det er stadig kun få forsøg, men det er vidst rigtig nok.

True fede har været en skygge af sig selv denne sæson. Men mange chancer synes jeg han generelt har fået de sidste 3 sæsoner. Halvdelen af sidste sæson var han jo starter i den "optimale" opstilling.
Modric har fået en renaissance, og været vores bedste mand på holdet i denne sæson (IMO) så fair nok umiddelbart at han har vundet pladsen tilbage.
Men jeg mener alligevel der bør være rig mulighed for dels at spare ham tidligere i nogen kampe, eller eksperimentere mere casemiro og kroos i højere grad end der har været gjort.
Især kroos har generelt været en af vores svageste denne sæson, dog stadig med nogen gode kampe.
Casemiro er ikke faldet igennem, men ikke været på samme meget høje niveau som sidste sæson.


Jeg er enig, de to gange var ikke nok, da spillet i begge kampe i de foerste 30 minutter faktisk fungerede ret godt. Det kunne dog efter min mening kun have fungeret som en substitut naar Casemiro skulle hviles, fordi jeg ikke mener nogle af de andre midtbane spillere ville fungere i den opstilling, det var nemlig Kroos der med sit overblik for spillet kunne slaa nogle fine sideskift fra en dybere position end normalt, og naar det ikke var en mulighed saa var han hurtig til at faa bolden op til Modric paa midten der enten sendte den videre til Martin eller ud paa kanterne hvor Martin saa ville traekke ud og vaere spil-station til en 1-2 eller til at flytte bolden til den modsatte side, men isaer det Modric bringer som bindeled imellem Kroos og Martin mener jeg ikke Fede er i besiddelse af, og saa var det ogsaa en opstilling der slider meget paa Modric da han skulle arbejde dobbelt saa haardt rent defensivt som han ellers goer. Og Casemiro mangler det fornoedne overblik til at spille den dybere position som Kroos gjorde det. Det var dog aergeligt vi ikke har set den gentaget isaer mod nogle af de mindre modstandere, ogsaa for at give Casemiro en pause i ny og nae.

Ifht Modric, ja han har bare ikke vaeret til at tage ud af start-opstillingen, uden tvivl en af Europas bedste midtbane spillere set over de sidste 6 maaneder, saa det er lidt tough-luck for Martin, dog kunne Zidane jo godt ahve brugt sine 4-5 udskiftner i hver kamp, jeg tror dog grunden til at han ikke goer det, er at Real aldrig er foran med mere end 1 maal indtil 85min, hvilket paa sin hvis er forstaaeligt saa, da det kan oedelaegge rytmen hos holdet naar der kommer nye spillere paa banen (dog i de kampe hvor man har jagtet en sejr, er det svaert at forstaa at ZZ ikke har brugt flere af sine offensive kort paa haanden).

Ifht Fede, saa mener jeg han havde en rigtig god periode i slutningen af Oktober, isaer imod Barcelona, Huesca og 1. kamp mod Inter, hvor han igen begyndte at ligne sig selv fra efteraaret 2019, men saa blev han jo skadet 7 dage efter Inter kampen, og har sidenhen haft svaert ved at spille sig tilbage, det skal dog siges at Zidane har givet ham spillet tid i alle kampe siden han har vaeret spilleklar, saa lige med ham er det jo ikke fordi Zidane ikke proever. (Vi skal ogsaa huske at Valverde i foerste omgan blev meldt ude helt til 2021, men saa allerde gjorde comeback d. 12/12, saa spoergsmaalet er ogsaa om det var lige tidligt nok, og at det derfor har taget ham ekstra tid at komme helt igang, ansvaret ligger dog i saa fald hos den fysiske afdeling.

Lige praecis Kroos naevnte jeg for en uges tid siden her i gruppen og stillede spoergsmaalet omkring om man maaske skulle forsoege at saette ham paa baenken i noget tid. (jeg synes han er en fantastisk fodbold spiller, det er der ingen tvivl om) men min pointe var om han med den meget laaste maade han spiller paa, og samtidig hans svingende niveau maaske er en af de problemer Real har, isaer mod de meget defensive modstanderen. Der var en del der svarede paa spoergsmaalet, og der var tydeligt delte meninger, hvor ca. halvedelen mener at Kroos skal forblive en del af Start-opstillingen og den anden halvdel mener at det var paa tide at proeve noget nyt.
- Og her kunne det vaere noget saa nemt som Modric og Fede paa midten sammen, det har foer fungeret fint, det bliver en anden spillestil end med Kroos, men det er ogsaa pointe, for at forsoege at skabe noget mere dynamik, og faa flere folk med i feltet....det var dog bare en tanken, men jeg er ihvertfald enig i at Kroos har et fantasik hoejt niveau naar han rammer dagen (mod Barca var han verdnesklasse) men vi har ogsaa set mange kampe hvor han spiller langt under niveau i denne season, og det kan maerkes paa hele holdet naar han har en skidt dag!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #11 af El Siete
Ser ud til at Ødegaard ryger til Arsenal. Kommer han ind og får en fast rolle på holdet, tænker jeg det er en glimrende mulighed for hans udvikling. Arsenal stoler som regel altid på de yngre spillere.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #12 af Brylle
Åh gud, der snakkes om at der kommer en købsoption med i aftalen. Man får jo den tanke at Zidane bevidst forsøger at køre vores smukke klub helt ned i afgrunden.

Lad os da endelig smide fremtiden (og nutiden) ud. Ødegaard er så vanvittig når han får tillid og han har lige præcis det som holdet mangler hvis man gider løbe for ham. Genpres, mange løb, fantastisk positionering og så behøver jeg slet ikke at nævne hvad han kan med bolden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce