Cadena SER: Real Madrid nægtede Haaland-klausul

1 år 10 måneder siden #1 af Administrationen
International presse er...

International presse er stort set enige om, at Erling Haaland i løbet af meget kort tid bliver offentliggjort som ny Manchester City-spiller fra den kommende sæson.

Real Madrid har efter sigende været med i kapløbet om den målfarlige nordmand længe, men ifølge Cadena SER meldte man sig ud af det kapløb, da nu afdøde Mino Raiola præsenterede klubben for et krav om en frikøbsklausul på 150 millioner €, som skulle være gældende efter anden sæson i klubben.

Det vil altså sige, at Erling Haaland skulle have en ”bagdør” i sin kontrakt, som gjorde at han efter sin anden sæson i klubben, kunne slippe ud af kontrakten ved at have en frikøbsklausul på 150 millioner € og det ønskede Real Madrid naturligvis ikke at efterkomme.

Det vides ikke, om Erling Haaland har fået en lignende klausul i sin kommende kontrakt med Manchester City.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #2 af Salix7
Hvis man gerne vil have en "bagdør"/"Exit" i sin kontrakt med Real Madrid, så har man vidst ikke helt forstået, hvilken størrelse Real Madrid er ;-)
Vi må ønske Haaland alt muligt held og lykke samt tillykke med hans kanon gode løn - hans sportslige ambitioner samt dårlige smag/samvittighed over valg af arbejdsgiver, må han selv hygge sig med.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
Følgende bruger(e) sagde tak: Pichichi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 10 måneder siden #3 af Madridista02

Salix7 post=149645 skrev: Hvis man gerne vil have en "bagdør"/"Exit" i sin kontrakt med Real Madrid, så har man vidst ikke helt forstået, hvilken størrelse Real Madrid er ;-)
Vi må ønske Haaland alt muligt held og lykke samt tillykke med hans kanon gode løn - hans sportslige ambitioner samt dårlige smag/samvittighed over valg af arbejdsgiver, må han selv hygge sig med.

​"Dårlige smag/samvittighed"? Rolig nu. Det er Manchester City. En af de absolut stærkeste klubber i verden, pt. Nogle gange har vi lidt travlt med at hakke ned på spillere der ikke vælger Real Madrid. Lige i den her situation, forstår jeg egentlig godt Haaland. Guardiola er en virkelig god træner og jeg tror det er noget mange fodboldspillere drømmer om, at arbejde sammen med ham. Jeg er mere uforstående over for, hvis Mbappé vælger at blive i PSG, end at tage videre til en større klub som fx Real Madrid. I PSG er der ikke rigtig nogen der tager ham seriøst. Han får svær ved at vinde Ballon d'Or der, tror jeg, og der er ikke nogen udfordring ved at spille i League 1.

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #4 af The European Super League

Madridista02 post=149646 skrev:

Salix7 post=149645 skrev: Hvis man gerne vil have en "bagdør"/"Exit" i sin kontrakt med Real Madrid, så har man vidst ikke helt forstået, hvilken størrelse Real Madrid er ;-)
Vi må ønske Haaland alt muligt held og lykke samt tillykke med hans kanon gode løn - hans sportslige ambitioner samt dårlige smag/samvittighed over valg af arbejdsgiver, må han selv hygge sig med.

​"Dårlige smag/samvittighed"? Rolig nu. Det er Manchester City. En af de absolut stærkeste klubber i verden, pt. Nogle gange har vi lidt travlt med at hakke ned på spillere der ikke vælger Real Madrid. Lige i den her situation, forstår jeg egentlig godt Haaland. Guardiola er en virkelig god træner og jeg tror det er noget mange fodboldspillere drømmer om, at arbejde sammen med ham. Jeg er mere uforstående over for, hvis Mbappé vælger at blive i PSG, end at tage videre til en større klub som fx Real Madrid. I PSG er der ikke rigtig nogen der tager ham seriøst. Han får svær ved at vinde Ballon d'Or der, tror jeg, og der er ikke nogen udfordring ved at spille i League 1.


Manchester City's ejere, Abu Dhabi, undertrykker mennesker hver evig eneste dag. Inden du står op i morgen, er der en uskyldig der har mistet livet pga Manchester City's ejere.

Det kaldes sportswashing når man glemmer sådan en sammenhæng mellem klub og ejer.

De har ikke demokrati.

De lever op ikke op menneskerettighederne af The Human Rights Organisations.

De har ikke trykkefrihed eller ytringsfrihed. Det er meget svært at finde informationer fra Abu Dhabi.

De er slaveejere.

www.amnesty.org/en/location/middle-east-...nited-arab-emirates/
en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_the_United_Arab_Emirates
www.theguardian.com/commentisfree/2018/n...ing-british-academic
www.josimar.no/artikler/the-men-behind-m...-the-dark-side/5040/

Bellingham Camavinga Tchouameni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #5 af Lars1991
​Man skal bare passe på hykleriet nogle gange. De vestlige militær aktioner rundt omkring i verdenen, med USA i førersædet selvfølgelig, er virkelig, virkelig grimt. Og det også svært at finde oplysninger og dokumenter om de forfærdeligheder vesten er skyld i - og hver gang der er nogle der lækker dokumenter omkring det kommer de i fængsel resten af livet for landsforræderi. Det har vi set flere gange.

Derudover er alle de store firmaer jo også indblandet i slave-agtige forhold, sweatshops, de ødelægger planeten, samt har en kæmpe magt rent politisk. I mange tilfælde nok mere end politikerne selv som er afhængige af støtten fra dem.

Jeg skal ikke sidde og forsvare Abu Dhabi eller hvem der ellers skider på menneskerettighederne, men det vil klæde debatten hvis der var lidt selv-indsigt i vesten nogle gange. Vi gør alle de samme ting, det bare gemt lidt mere væk og fjernet fra vores dagligdag.

Så min pointe er.. ja, det ikke nogen sympatiske ejere de har og jeg foretrækker helt klart at klubberne bliver kørt som i Real Madrid og Barcelona og ikke får penge ind af en rigmand. Men mange af vores sponsors er jo ikke meget bedre. Så kritikken bliver bare lidt ensidig og ureflekteret nogle gange. Ikke at jeg synes du nødvendigvis siger noget forkert, det mere en generel ting når snakken går på de her arabiske rigmænd især.

 
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Madrid1998, Elto92, Madridista02

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 10 måneder siden #6 af Madridista02

The European Super League post=149649 skrev:

Madridista02 post=149646 skrev:

Salix7 post=149645 skrev: Hvis man gerne vil have en "bagdør"/"Exit" i sin kontrakt med Real Madrid, så har man vidst ikke helt forstået, hvilken størrelse Real Madrid er ;-)
Vi må ønske Haaland alt muligt held og lykke samt tillykke med hans kanon gode løn - hans sportslige ambitioner samt dårlige smag/samvittighed over valg af arbejdsgiver, må han selv hygge sig med.

​"Dårlige smag/samvittighed"? Rolig nu. Det er Manchester City. En af de absolut stærkeste klubber i verden, pt. Nogle gange har vi lidt travlt med at hakke ned på spillere der ikke vælger Real Madrid. Lige i den her situation, forstår jeg egentlig godt Haaland. Guardiola er en virkelig god træner og jeg tror det er noget mange fodboldspillere drømmer om, at arbejde sammen med ham. Jeg er mere uforstående over for, hvis Mbappé vælger at blive i PSG, end at tage videre til en større klub som fx Real Madrid. I PSG er der ikke rigtig nogen der tager ham seriøst. Han får svær ved at vinde Ballon d'Or der, tror jeg, og der er ikke nogen udfordring ved at spille i League 1.


Manchester City's ejere, Abu Dhabi, undertrykker mennesker hver evig eneste dag. Inden du står op i morgen, er der en uskyldig der har mistet livet pga Manchester City's ejere.

Det kaldes sportswashing når man glemmer sådan en sammenhæng mellem klub og ejer.

De har ikke demokrati.

De lever op ikke op menneskerettighederne af The Human Rights Organisations.

De har ikke trykkefrihed eller ytringsfrihed. Det er meget svært at finde informationer fra Abu Dhabi.

De er slaveejere.

www.amnesty.org/en/location/middle-east-...nited-arab-emirates/
en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_the_United_Arab_Emirates
www.theguardian.com/commentisfree/2018/n...ing-british-academic
www.josimar.no/artikler/the-men-behind-m...-the-dark-side/5040/

​Du har ret. Du har fuldstændig ret, og det er usmageligt. Det er desværre ikke kun Citys ejere der laver den slags. Vesten er ikke bedre. Desuden bliver Real Madrid selv sponsoreret af Fly Emirates. Så endnu engang, måske vi ik altid skal have så travlt med at hakke ned på andre og deres valg. 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 10 måneder siden #7 af Madridista02
Det er lidt det samme som når FA sanktionerer Abramovich men i samme omgang tillader Newcastle at blive overtaget af Saudi Arabien. Det er meningsløst.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, JesperThomsen, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #8 af The European Super League
​I må undskylde hvis jeg har startet en politisk debat. Det var bestemt ikke min mening.

Bellingham Camavinga Tchouameni
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Elto92

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #9 af madrid2000
​Hvis det er rigtigt, at han gerne vil have 150 mio. euro frikøbsklausul, og det er årsagen til, at man valgte ham fra, så synes jeg at man har gjort det helt rigtige

Jeg gider ikke, at spilleren skal holde klubben og fans som gidsler og måske allerede efter en sæson kræve en bedre kontrakt - ellers skrider han. Typisk Raiola stil.

Men det må så betyde at klausulen er i kontrakten med City? Hvis ikke betyder det jo, at historien ikke er sandt.



 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #10 af El Siete
​Fabrizio Romano beretter om en frikøbsklausul på blot 60M og en sign-on til familie og agenter på 40M. Skader eller ej, det er skisme billigt. 
Men ja, så må man spare sammen og ligge de 150M om 2-3 år, hvis han fortsætter og hæver niveauet hos City. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce