Truppen imod Atlético Madrid, LaLiga, 6. spillerunde
Jo, enig, men man stiller sig ned, når man vil have kampen lukket. Du fik det til at lyde som om, at Real Madrid ikke kan skabe chancer uden at det er på kontra. Begge mål i dag er et bevis på det modsatte.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ja okay, jeg mente udelukkende 2 halvleg. 1 halvleg skabte vi selvfølgelig chancer og ikke kun på kontra.Fondo_Sur post=154703 skrev: @Kiwes
Jo, enig, men man stiller sig ned, når man vil have kampen lukket. Du fik det til at lyde som om, at Real Madrid ikke kan skabe chancer uden at det er på kontra. Begge mål i dag er et bevis på det modsatte.
jeg er enig i, at vi ikke spiller som Liverpool eller city. Jeg er også enig i, at vi i sidste sæson stod vanvittig dybt i mange kampe. Det synes jeg bare ikke er tilfældet i denne sæson.Kiwes post=154702 skrev:
Jeg forholder mig bare til hvad virkeligheden er. Det er sådan vi spiller bold, om modstanderen hedder ATM eller Mallorca. Vi spiller ikke med høj gennempres. Vi stiller os VIRKELIG dybt og kompakt og spiller på den rette bold i byden. Vi er jo komfortabel når vi står dybt. Jeg siger ikke at jeg er enig i at det er den bedste måde at spille bold på, men vi har nu alligevel vundet en del med den taktik.Fondo_Sur post=154700 skrev:
Du taler udenom. Om du vil det eller ej fra sofaen, så er det lidt urealistisk at spille med højt pres, gegenpres og jeg ved ikke hvad over en hel kamp. Atletico var jo ikke farlige og scorede på en fejl.Kiwes post=154699 skrev:
Vi kan ikke styre en kamp i 90min - det har vi aldrig kunne er sådan er det.Fondo_Sur post=154698 skrev:
Hvordan blev 1-0 og 2-0 målet så scoret? Man skruer op, når man har brug for det. Det er en lang sæson, og det giver ikke mening, at man spiller på 100% over hele kampen i alle kampe.Kiwes post=154696 skrev: At vi så ikke kan spille os frem til noget er hvad det er.
ja, vi står en smule dybt, men vi spiller helt anderledes i denne sæson end sidste. Efter min mening.
flere gennemspillede kombinationsangreb og bedre pres fra hele holdet på samme tid, højere oppe på banen.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Men hvis man lige husker efter, så står alle hold ned på et tidspunkt, når de vil forsvare en føring. Det er ganske enkelt psykologisk.
Husk på City i de sidste minutter på Bernabeu. Bayern mod barca i sidste uge.
- Brylle
- Gæst
-
Ikke i de første 63 minutter :)Ramos4 post=154706 skrev: Var der i øvrigt ikke nogen der i sidste uge argumenterede for, at Rodrygo ikke er en god afslutter?
I øvrigt er det spændende hvad der sker når Benzema er tilbage. Ikke at han har slået Benzema af eller noget, men det bliver altså svært at finde plads til alle. Godt programmet er så tæt for der er virkelig mange spillere der er virkelig gode pt.
det er i hvert fald forkert :) det er sgu nok noget af det han er allerbedst til. I hvert fald koldblodighed. Måske ikke afslutter som Messi eller Ronaldo, men koldblodighed har han.Ramos4 post=154706 skrev: Var der i øvrigt ikke nogen der i sidste uge argumenterede for, at Rodrygo ikke er en god afslutter?
Endnu engang viser det sig, at de folk der til dagligt har med spillerne at gøre faktisk ved hvad de laver i verdens største klub.Fondo_Sur post=154711 skrev: Var der i øvrigt ikke noget med, at sæsonen ville blive smidt i skraldespanden, hvis Benzema blev skadet?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Det er let at være bagklog, men det er fedt at der i år er mange flere om buddet :)Mathiaska post=154712 skrev:
Endnu engang viser det sig, at de folk der til dagligt har med spillerne at gøre faktisk ved hvad de laver i verdens største klub.Fondo_Sur post=154711 skrev: Var der i øvrigt ikke noget med, at sæsonen ville blive smidt i skraldespanden, hvis Benzema blev skadet?
Kigger man lidt på statastikken så har Benzema haft en ret dårlig start på året, og ligger på sølle 18% af hans afslutninger som giver mål, det er bare 1% bedre end Alaba og Rudiger.
I den anden ende af skalaen har vi et monster i Fede, 40% af hans afslutninger går i mål, på 2 pladsen ligger Vini med 31% :)
Kigger man på mål per minut, ja heller ikke der ligger Benzema nr. 1, det gør Rodrigo (regner ikke med Assensio da han bare har fået 48 minutter).
Hvilke odds skulle man ha fået på. Efter 8 kampe;
Vini er topscorer?
Fede har lavet 4 mål?
Rodrigo har lavet 3 mål?
RM ubesejret?
Hazard har spillet over 150 minutter :)
- Brylle
- Gæst
-
Men det er jo baseret på sidste sæson hvor Valverde ingen mål lavede, Rodrygo har piv ustabil og hvor ikke alt så lige så godt ud.Fondo_Sur post=154711 skrev: Var der i øvrigt ikke noget med, at sæsonen ville blive smidt i skraldespanden, hvis Benzema blev skadet?
Det er helt fair at ville være bagklog, men jeg synes ikke der er noget forkert i at nævne at det kunne blive meget svært uden Benzema for det synes jeg at alt tyder på. Heldigvis blomstrer andre i hans fravær og der bliver virkelig taget ansvar. Havde du forudset at Rodrygo ville levere hver gang og at Valverde ville score 3 kampe i streg?
Det er stadig spændende hvad der sker ved den næste skade og Asensio/Hazard skal ind. Kører maskinen så videre? Det kan sagtens være, men jeg ved det ikke med sikkerhed og det vil stadig udstille en meget tynd trup hvis det så går galt. Men på bagkant skal Ancelotti og spillerne virkelig roses for at øge niveauet uden at handle ind.