Optakt: Real Madrid-Athletic Club, LaLiga, 32. spillerunde

1 år 4 måneder siden #49 af -#7-
​Jeg har ikke meget godt at sige om Rodrygo, og jeg har også allerede været efter ham mange gange, men igen må jeg jo bare konstatere at manden var komplet usynlig igen igår. Det er er en spiller totalt blottet for selvtillid, og han spiller den baglæns så snart han kan, selv når han har en én mod én og kan sætte en mand og skabe lidt tiltrængt overtal. Den eneste grund til at han stadigvæk spiller, må være fordi Ancelottis kontrakt med Brasilien er underskrevet, og han ikke vil være uvenner med Rodrygo. 

Lige hvad angår Tchouameni, så var jeg virkelig også meget efter ham da man spillede ham i midterforsvaret, og jeg synes stadigvæk ikke han er god dernede, ikke engang som en nødløsning. Men jeg synes han er blomstret fint op efter at han kom tilbage på midtbanen, han vinder en del bolde, og beskytter forsvaret bedre end Camavinga f.eks., og jeg synes det var tydeligt at man manglede ham endda rigtig meget mod Arsenal på udebane.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Iscold

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #50 af Dragam

Real HWL post=185056 skrev:

elle44 post=185055 skrev:

Real HWL post=185054 skrev:

Ramos4 post=185052 skrev: Ancelotti: "My favourite system is the 4-4-2. We defend better, it's the best system to defend."

Så f*cking brug det!

Problemet er bare at han ikke kan spille med Vini, Mbappe og Rodrygo i det system. Jeg kunne forstille mig det er noget Perez har en holdning til.

​Virker bare så dumt, Rodrygo har jo aldrig vist at han absolut skal spille og det har Vini for den sags skyld heller ikke i denne sæson. Der skal fandme ikke meget til før man er en hellig ko nu om dage. 

Ja det er søgerligt, men det er nu sådan tingene forholder sig i Real Madrid. Da Perez hentede Beckham til klubben tilbage i 2003 var det også sådan. Figo og Beckham skulle spille på samme tid selvom de spillede samme position. Det var trænerens problem.

Alonso vil få samme arbejdsvilkår som Ancelotti og alle andre trænere der har været under Perez.

​Og det er jo i høj grad Perez skyld, hvor det hele handler om navnet og brandet, fremfor spillet på banen. Man kunne have troet det var slut efter første galacticos fiasco, hvor han endte med at måtte trække sig... men nej, Perez har ikke ikke ændret mentalitet, som det tydeligt ses af vores trup som den ser ud nu.
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Dragam.

1 år 4 måneder siden #51 af NachoFernández

Dragam post=185065 skrev:

Ramos4 post=185052 skrev: Ancelotti: "My favourite system is the 4-4-2. We defend better, it's the best system to defend."

Så f*cking brug det!

Problemet er bare at han ikke kan spille med Vini, Mbappe og Rodrygo i det system. Jeg kunne forstille mig det er noget Perez har en holdning til.

​Virker bare så dumt, Rodrygo har jo aldrig vist at han absolut skal spille og det har Vini for den sags skyld heller ikke i denne sæson. Der skal fandme ikke meget til før man er en hellig ko nu om dage. 

Ja det er søgerligt, men det er nu sådan tingene forholder sig i Real Madrid. Da Perez hentede Beckham til klubben tilbage i 2003 var det også sådan. Figo og Beckham skulle spille på samme tid selvom de spillede samme position. Det var trænerens problem.

Alonso vil få samme arbejdsvilkår som Ancelotti og alle andre trænere der har været under Perez.

​Og det er jo i høj grad Perez skyld, hvor det hele handler om navnet og brandet, fremfor spillet på banen. Man kunne have troet det var slut efter første galacticos fiasco, hvor han endte med at måtte trække sig... men nej, Perez har ikke ikke ændret mentalitet, som det tydeligt ses af vores trup som den ser ud nu.

​Og med alle de fejl har vi blot opnået 6 CL triumfer i de år :( 

Kritik er fair, men der må gerne være lidt mere sagligt end blot at Perez og hans tilstedeværelse er det værste nogensinde.

1 år 4 måneder siden #52 af Dragam

NachoFernández post=185066 skrev:

Så f*cking brug det!

Kritik er fair, men der må gerne være lidt mere sagligt end blot at Perez og hans tilstedeværelse er det værste nogensinde.

​Ligeså sagligt som dine små perfide stikpiller ? Tænker du bare skal stikke piben ind, mester.
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

1 år 4 måneder siden #53 af Lars1991
​Det er ingen tvivl om at Mbappe i høj grad også var et prestige køb. Men ellers synes jeg da også man har købt fornuftigt ind generelt? Der mangler måske indkøb og man er nok liiidt for tålmodig med dem ifht min smag, men dem man har lavet har da givet mening synes jeg. Rudiger, Alaba, Tchouameni, Camavinga, Bellingham osv. Værre har indkøbspolitikken altså heller ikke været, selvom vi ikke har den mest balanceret trup pt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Iscold, NachoFernández

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 4 måneder siden #54 af Madridista02

Lars1991 post=185070 skrev: ​Det er ingen tvivl om at Mbappe i høj grad også var et prestige køb. Men ellers synes jeg da også man har købt fornuftigt ind generelt? Der mangler måske indkøb og man er nok liiidt for tålmodig med dem ifht min smag, men dem man har lavet har da givet mening synes jeg. Rudiger, Alaba, Tchouameni, Camavinga, Bellingham osv. Værre har indkøbspolitikken altså heller ikke været, selvom vi ikke har den mest balanceret trup pt. 

​Jeg læser det heller ikke som folk mener, at de spillere der er blevet købt, har været ringe, men mere at antallet af spillere der er blevet købt, ikke har været tilfredsstillende. 
Som du selv er inde på, er det jo nogle ganske habile spillere vi har hentet ind, vi har bare ikke hentet nok ind, når tilfældet stadig er, at det er Lucas V. Der spiller højreback for os, og venstre backen er Mendy eller Garcia. Og at der ingen erstatning var for Kroos eller Joselu (Benzema).

Jeg savner Pepe :(

1 år 4 måneder siden #55 af Real HWL

Så f*cking brug det!

Personligt er jeg meget sjældent kritisk overfor Perez og Real Madrid. Men der er noget der pisser mig gevaldigt af og specielt i en sæson som denne hvor vi er blevet spillet ned under gulvbrædderne i flere kampe, og det er når Ancelotti på et pressemøde sidst på sæsonen udtaler at hans yndlings formation er 4-4-2 med diamanten på midtbanen. Hvorfor fanden spiller vi ikke bare den? Det gør vi ikke fordi at så er der ikke plads til både Vini, Mbappe og Rodrygo. Vi spiller en formation der ikke fungere for at please de store stjerner. Og hvor kommer der sådan en melding fra? 100 procent fra Perez. Og lige på det punkt, er Real Madrid og Perez håbløs gammeldags. Det syntes jeg er en hel fair kritik.

Jeg var personligt meget positiv inden sæsonen gik igang. Jeg var en af dem der syntes vi havde en spændende trup. (Det syntes jeg stadigvæk) Eneste bekymring jeg havde var om vi kunne klare os uden Kroos. Men med en midtbane bestående af Tchouameni, Camavinga, Bellingham, Ceballos, Modric og Valverde tænkte jeg at der var masse af muligheder i egne rækker for at erstatte Kroos. Men jeg syntes ikke vi har fået noget rigtig svar på det, for hele den her sæson har handlet om at få Vini, Mbappe og Rodrygo til at fungere sammen i et system der ikke fungere for resten af holdet. Det kommer højst sandsynligt til at koste Ancelotti sit job at han ikke kunne spille med de 3 kanoner oppe i front og samtidig få en god balance på holdet. Det bliver spændende om Alonso kan få det til at fungere, eller om han må gå på kompromis med sin filosofi og sit 3-4-3 system for at please Perez og de store stjerner.
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Real HWL.

1 år 4 måneder siden #56 af DeLaRed
Med henblik paa at vi nok bliver koert over af Barca i weekenden, kunne det vaere forfriskende hvis Ancelotti proeve noget helt nyt. Vi SKAL simpelhen have styr paa den midtbane, og det faar vi kun hvis vi faar flere mand paa den.

Selvom det ville ende i 3 tabte point (hvilket jeg forventer alligevel med Ancelotti's 433), saa ville jeg elske at se ham spille en 3-5-2, med Fede og enten Cama eller Fran som wing-backs og Tchou i en dybt liggende casemiro-agtig rolle, og hvis jeg selv skulle vaelge saa blev det Endrick i front, ikke fordi jeg paa nogen maade har tiltro til ham, men udelukkende fordi Mbappe og Vini i front for laengst har vaeret erklaeret et fejlslaaet projekt...men det er nok utopi at tro at Vini ville blive baenket til en El Clasico. - 5 mand paa midtbanen, 2 mand i front, og 3 der beskytter feltet, i en opstilling der utvetydigt ville faa mere ud af Fede i offensiven.

Thib
Asencio-Rudi-Alaba
Tchou
Fede-Brahim-Belligham-Cama
Mbappe-Vini(eller helst Endrick, som noget nyt)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 år 4 måneder siden #57 af NachoFernández

Real HWL post=185074 skrev:

Så f*cking brug det!

Personligt er jeg meget sjældent kritisk overfor Perez og Real Madrid. Men der er noget der pisser mig gevaldigt af og specielt i en sæson som denne hvor vi er blevet spillet ned under gulvbrædderne i flere kampe, og det er når Ancelotti på et pressemøde sidst på sæsonen udtaler at hans yndlings formation er 4-4-2 med diamanten på midtbanen. Hvorfor fanden spiller vi ikke bare den? Det gør vi ikke fordi at så er der ikke plads til både Vini, Mbappe og Rodrygo. Vi spiller en formation der ikke fungere for at please de store stjerner. Og hvor kommer der sådan en melding fra? 100 procent fra Perez. Og lige på det punkt, er Real Madrid og Perez håbløs gammeldags. Det syntes jeg er en hel fair kritik.

Jeg var personligt meget positiv inden sæsonen gik igang. Jeg var en af dem der syntes vi havde en spændende trup. (Det syntes jeg stadigvæk) Eneste bekymring jeg havde var om vi kunne klare os uden Kroos. Men med en midtbane bestående af Tchouameni, Camavinga, Bellingham, Ceballos, Modric og Valverde tænkte jeg at der var masse af muligheder i egne rækker for at erstatte Kroos. Men jeg syntes ikke vi har fået noget rigtig svar på det, for hele den her sæson har handlet om at få Vini, Mbappe og Rodrygo til at fungere sammen i et system der ikke fungere for resten af holdet. Det kommer højst sandsynligt til at koste Ancelotti sit job at han ikke kunne spille med de 3 kanoner oppe i front og samtidig få en god balance på holdet. Det bliver spændende om Alonso kan få det til at fungere, eller om han må gå på kompromis med sin filosofi og sit 3-4-3 system for at please Perez og de store stjerner.

​Enig, det er voldsomt træls. Aldrig nogensinde skal et holds formation og spillersalg dikteres af andet end “dette giver os den største chance for at vinde”.

Dog et par små punkter her. 

1) Er vi sikre på, at det kun er Perez? Ancelotti er jo på mange måder en pleaser og en træner der udser sig dem han satser på og så skal det død og pine køres til det fungerer. Når jeg tænker Rodrygo, så tænker jeg ikke ham som en stor stjerne. Altså han har jo været i rotation i lang tid før han spillede sig helt ind og han er ikke købt som en stjerne. 
Jeg kan dog ikke afvise at det forholder sig sådan 

2) Jeg kender ikke til 4-4-2 interviewet men har set det nævnt et par gange. Så måske tolker jeg forkert. Vi spiller vel 4-4-2 som udgangspunkt uden bold. Ligesom i sidste sæson med diamanten. Spørgsmålet er bare hvem der ligger hvor. Pt går Rodrygo langt ned og Bellingham ud til venstre oftest. Sidste sæson var det dog mere kompakt da vi brugte diamanten på bold og dermed havde en midtbanespiller ekstra. 

Så jeg er i tvivl om hvor hård den diktering er kontra hvad Ancelotti vil. Jeg tror ikke at han bliver styret så vildt for så havde de unge dyre talenter måske fået lov at se banen indefra noget oftere. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

1 år 4 måneder siden #58 af Dragam

DeLaRed post=185075 skrev: Med henblik paa at vi nok bliver koert over af Barca i weekenden, kunne det vaere forfriskende hvis Ancelotti proeve noget helt nyt. Vi SKAL simpelhen have styr paa den midtbane, og det faar vi kun hvis vi faar flere mand paa den.

Selvom det ville ende i 3 tabte point (hvilket jeg forventer alligevel med Ancelotti's 433), saa ville jeg elske at se ham spille en 3-5-2, med Fede og enten Cama eller Fran som wing-backs og Tchou i en dybt liggende casemiro-agtig rolle, og hvis jeg selv skulle vaelge saa blev det Endrick i front, ikke fordi jeg paa nogen maade har tiltro til ham, men udelukkende fordi Mbappe og Vini i front for laengst har vaeret erklaeret et fejlslaaet projekt...men det er nok utopi at tro at Vini ville blive baenket til en El Clasico. - 5 mand paa midtbanen, 2 mand i front, og 3 der beskytter feltet, i en opstilling der utvetydigt ville faa mere ud af Fede i offensiven.

Thib
Asencio-Rudi-Alaba
Tchou
Fede-Brahim-Belligham-Cama
Mbappe-Vini(eller helst Endrick, som noget nyt)

​Det kunne være rigtig spændende at se afprøvet.

Leveret af Kunena Forum