Optakt: Real Madrid - Barcelona, LaLiga, 10. spillerunde
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Til det har jeg bare at sige, at dette var Alonsos første Clasico. Han er den første træner, dog sammen med Zidane, der har vundet deres debut-clasico i flere årtier.
Det er vel præcis det her, vi ønskede under Ancelotti. De har ikke længere overhånden taktisk, og det bliver værre endnu for dem ift. fremtidige Clasicos. De har nydt godt af, at vores trænere har spillet imod dem med en taktik fra 80’erne (sådan føles det).
Det betyder, at vi nu kommer til at have meget mere selvtillid i disse kampe. Og at spillerne derfor kommer til at spille med mindre nervøsitet og udnytte chancerne meget bedre. Den hed trods alt næsten 4-1 i expected goals, 4 måneder inde i Alonsos ansættelse. Ja, bare kom an.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg tror, at Barcelonas fans skal bekymre sig langt mere end deres påståede største aktiv, Lamine Yamal. 18 år og kvalmende kvalm. På og uden for banen. Oprigtigt spændende, hvor han er om fem år.Fondo_Sur post=189038 skrev: Jeg læser fra barca fans, at vi skal være glade for sejren, men at vi skal se frem til at få det meget sværere mod dem i fremtiden, fordi de pt. har mange spillere ude med skader.
Til det har jeg bare at sige, at dette var Alonsos første Clasico. Han er den første træner, dog sammen med Zidane, der har vundet deres debut-clasico i flere årtier.
Det er vel præcis det her, vi ønskede under Ancelotti. De har ikke længere overhånden taktisk, og det bliver værre endnu for dem ift. fremtidige Clasicos. De har nydt godt af, at vores trænere har spillet imod dem med en taktik fra 80’erne (sådan føles det).
Det betyder, at vi nu kommer til at have meget mere selvtillid i disse kampe. Og at spillerne derfor kommer til at spille med mindre nervøsitet og udnytte chancerne meget bedre. Den hed trods alt næsten 4-1 i expected goals, 4 måneder inde i Alonsos ansættelse. Ja, bare kom an.
Som de skriver på AS: Lamine Yamal ønsker at blive en spiller som Messi, men med en levevis som Neymar.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Olmo har de svint til siden begyndelsen af sæsonen. Gavi har ikke været starter i snart 2 år. Lewandowski har jo også været henvist til bænken i flere af deres kampe denne sæson.
Eneste af deres skadede spillere, der havde starten var Joan Garcia og Raphinha. De andre havde selvfølgelig været gode at skifte ind, men det er så en anden sag.
Ja, og Szczesny var deres bedste spiller.Madrid1998 post=189046 skrev: Jeg køber altså ikke det med skaderne.
Olmo har de svint til siden begyndelsen af sæsonen. Gavi har ikke været starter i snart 2 år. Lewandowski har jo også været henvist til bænken i flere af deres kampe denne sæson.
Eneste af deres skadede spillere, der havde starten var Joan Garcia og Raphinha. De andre havde selvfølgelig været gode at skifte ind, men det er så en anden sag.
Camavinga på højrekanten spillede godt, men jeg så nu gerne noget mere flair på den kant. Det kunne godt se ud som om at Franco kan spille i den mere tilbagetrukne position.
Det er jo praktisk talt umuligt at vinde et Clasico med Lucas Vasquez på backen i den forfatning han var i sidste sæson.
Tror mere Barcas-fans skal være glade for de kun tabte 2-1. Men det ville jo kræve noget af dem de ikke besidder: Selvindsigt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024