Vinícius ifølge DAZN: Det er bedst, at jeg rejser
-#7- post=189052 skrev: Start ham, og skift ham ud efter 1 minut. Spøg til side, så må Alonso tage den med ham internt, som han også sagde han ville, og så må det også være dét, og så skal det selvfølgelig aldrig nogensinde ske igen. Problemet er også bare at Vinicius er 25 år, så han er nok bare som han er, på godt og ondt. Som jeg husker det havde Cristiano Ronaldo for længst lagt divanykkerne på hylden som 25-årig, blot som eksempel.
Hmmm lagde Ronaldo divanykkerne på hylden? :D Det blev måske bedre med hans skuespil og teatralske spil, men hans attitude på banen var da altid meget (negativt) gestikulerende, også overfor holdkammaraterne - lige til sidste sæson. Han var altid meget selvisk når han spillede, og kunne jo være sur over ikke at score selvom man vandt - lige til det sidste.
Det positive spin er jo en kæmpe-vindermentalitet, imens det negative ville være "divanykker". Det samme kan man sige om Vini. Jeg ser faktisk en ret stor lighed imellem de to og deres mentalitet både på godt og ondt. Ronaldo var bare bedre i længere tid, og så det jo også lettere at acceptere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vini kan også se Mbappé vade ind i klubben og med det samme være nummer 1. Det har da også været en pille at skulle sluge.
Vinis verden er blevet vendt lidt på hovedet. Fra at være verdens bedste spiller og den fortjente Ballon d'Or vinder, til nu at være andenviolin bag Mbappé. Det er nye tider. Men det er op til Vini selv hvilken vej han tager.
Florentino, dimisión!
Det viser at han giver en fuck. For klubben. Han brænder for logoet og det er derfor han er frustreret over at blive taget ud. Det handler ikke om hans eget ego, som jeg ser det.
Men derfor er det stadig et dumt signal han sendte i går efter sin udskiftning.
Florentino, dimisión!
Jeg er stor fan af Xabi, men det vil være meget nemmere for ham at forsvare det, hvis principperne også gjaldt for Mbappe.
Hvorfor dog det? det er kun rigtigt hvis vi antager at Mbappe og Vini er lige gode til fodbold, og det er jeg simpelthen ikke enig i.NickyMad post=189064 skrev: Vini reagerer helt forkert, men jeg forstår nu også godt hans "hvorfor altid mig". Xabi skifter aldrig Mbappe ud, medmindre det er for at give Gonzalo 5 minutter til sidst. Ligesom han heller ikke bliver roteret, trods nemme kampe.
Jeg er stor fan af Xabi, men det vil være meget nemmere for ham at forsvare det, hvis principperne også gjaldt for Mbappe.
NickyMad post=189066 skrev: Det er jo ikke det, det handler om. Hvis Mappe spiller dårligt i en specifik kamp, bør han jo også kunne skiftes ud. Vi kan jo ikke snakke om rotationer og så er en spiller undtaget. Mbappe er en bedre spiller, men han var ikke bedre i kampen.
Det er da i allerhøjeste grad det det handler om. Mbappe kan da godt spille en dårlig kamp, men han har samtidig bevist at han kan score når som helst. Vini har meget at bevise hvis han skal opnå samme status. Med Mbappe på holdet starter vi alle kampe 1-0, så er det altså svært at rotere ham, især her i starten af et nyt projekt.
Ellers siger man jo en spiller tilsyneladende er undtaget for de principper. Skal vi nu tilbage til Ancelottis status fis
Det er jeg overhovedet ikke enig i, selvfølgelig skal den samme rotation ikke gælde for alle, de vigtigste spillere roteres selvfølgelig i langt mindre grad, det siger sig selv. Og lige nu er Mbappe den absolut vigtigste spiller for at vi kan vinde fodboldkampe. Du snakker om status som om det er noget negativt, men når det baseres på fodboldevner, og ikke hvem man er bedste venner med, så er status da glimrende. Mbappe skal nok få sin pauser, men så længe vi vinder snævre sejre, så skal han bare spille. færdigt arbejde.NickyMad post=189068 skrev: Hvad er det du overhovedet snakker om? Hvem snakker om status og sammenligner spillerne. Jeg siger jo blot at når Xabi åbent har sagt der skal roteres, så bør det gælde alle. Det betyder ikke de skal spille lige mange minutter og skiftes ud 1:1.
Ellers siger man jo en spiller tilsyneladende er undtaget for de principper. Skal vi nu tilbage til Ancelottis status fis
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det handler jo om hele tiden at have det hold inde som Alonso vurderer er bedst. Hvis han mener at det er for holdets bedste, at Mbappe er på banen i 89 minutter, så skal Mbappe være på banen i 89 minutter. Hvis Alonso mener at der skal friske kræfter ind på venstre kant for at hjælpe defensiven i lidt højere grad, så skal der laves et bytte her.
Det er aldrig Mbappe fordi Mbappe er den absolutte stjerne og den spiller som vi kigger på, når tingene skal afgøres. Akkurat som at man aldrig skiftede Ronaldo ud når et resultat skulle jages. Og helt taktisk i går, så var det netop på dybdeløb mod deres høje bagkæde som skulle lukke kampen, og så giver det jo ingen mening at tage Mbappe ud for at sætte Gonzalo ind.
Rotation gælder for Vinicius fordi han ikke er uundværlig på banen og fordi hans seneste år helt generelt har været et godt stykke under niveau. Mbappe er i flyvende form. Han har lavet 11 mål i 10 kampe i La Liga. Vinicius er bestemt på vej tilbage, men det tror jeg også har noget at gøre med, at han faktisk bliver holdt til ilden når han ved, at bænken ikke er længere væk end et dovent tilbageløb eller 25 boldtab.
Jeg bliver nødt til at sige, at Alonso indtil videre har håndteret rotation og konkurrencen fremragende. Der er klare ideer i spillet, så spillere ikke puttes ind på forkerte positioner for at få plads til dem med en status og vi ser en bred del af truppen blive holdt til ilden. Vi ser også, at man ikke er selvskrevet på baggrund af meritter. Det er bare en fornøjelse so far.
Det er vigtigt at fløjene løber med hjem og hjælper til, mens man bedre kan leve med at 9'eren lunter lidt tilbage. Samtidig tænker jeg også at Vini bruger flere kræfter på fløjen gennem kampen end Mbappé gør centralt. Så derfor vil det oftere være brasilianeren der er kørt tør for benzin midt i anden halvleg.
Derudover er det en svær balance i en kamp som i weekenden. Vini er et farligt våben fremad banen mod et mørt forsvar, men omvendt løb han selv mindre og mindre med tilbage. Så hvad vælger træneren, at satse på at få en pind mere eller at gardere sig bagtil? Jeg tænker ikke der er et entydigt rigtigt svar.
Florentino, dimisión!