Málaga maltrakterede mesterskabsdrømmen
Præcis.AmorMadrid skrev:
Problemet er bare at vi skifter træner hvert år, også selvom jeg mener at det er en fair begrundelse, at man ikke kan forvente titler, når man skifter træner halvvejs inde i sæsonen. Men man kan jo aldrig forvente titler så, hvis man bruger den undskyldning, fordi vi jo netop skifter træner så tit, at spillerne altid skal vænne sig til et nyt system, og de nye spillere der bliver købt ind til klubben passer ikke nødvendigvis ind i den spillestil som Real Madrid har (også selvom man kan være i tvivl nogen gange, om vi overhovedet har en).Ellehamp skrev: Men det var måske også at tage munden for fuld at drømme om et mesterskab, var det ikke? Når man får en ny træner, nyt frisk pust, ind, plejer man da lige at sige "Okay i denne sæson, vinder vi nok ikke det store. Så længe vi bare opnår mindstekravet (CL-kval), og man ud fra kampene kan se en fremtid med denne træner, er det i orden", gør man ikke? Det var vel derfor, Benitez blev fyret, ikke sandt? Fordi man simpelthen ikke kunne se Real vokse under hans vinger. Men nu har man igen fået endnu en ny træner, endnu et nyt frisk pust, ind, og så har man da aldrig nogensinde tilladt sig at drømme om pokaler og hæder, har man?
Begge disse problemer stammer fra Perez, som både er ansvarlig for trænerskiftene, og også spillerindkøb, så det er der den er gal. Men det har vi vel egentlig også vist i noget tid nu.
Jeg tror vi skal være heldige for at vinde flere titler med Perez ved roret. Vi skal simpelthen have en retning med klubben, og prøve at lade trænerne blive i lidt længere tid så de kan bygge noget op, og så spillerne ikke skal vænne sig til en ny spillestil hver halve år.
Derudover skal spillerindkøbene fra nu af også have en mening, og ikke bare være ren marketing. Spillerne skal passe ind til holdet, og de skal ikke bare være de største stjerne man kan finde på markedet.
Jeg er ikkke i den syvende himmel over den her sæson, det er jeg ikke. Men mit problem med den er ikke, at vi taber, eller at vi er dårlige. Jeg er irriteret over en beslutning tilbage fra juni måned.
Der er intet - intet - der kan retfærdiggøre at fyre en mand, hvis hold har spillet over evne i tre ud af fire halvår. Og som nævnt før, var vi med Kroos/Modric, James 10'er og BBC et af de bedste hold i HELE EUROPA.
Vi var på rette vej.
Pokker tage det!
Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ellehamp skrev:
Præcis.AmorMadrid skrev:
Problemet er bare at vi skifter træner hvert år, også selvom jeg mener at det er en fair begrundelse, at man ikke kan forvente titler, når man skifter træner halvvejs inde i sæsonen. Men man kan jo aldrig forvente titler så, hvis man bruger den undskyldning, fordi vi jo netop skifter træner så tit, at spillerne altid skal vænne sig til et nyt system, og de nye spillere der bliver købt ind til klubben passer ikke nødvendigvis ind i den spillestil som Real Madrid har (også selvom man kan være i tvivl nogen gange, om vi overhovedet har en).Ellehamp skrev: Men det var måske også at tage munden for fuld at drømme om et mesterskab, var det ikke? Når man får en ny træner, nyt frisk pust, ind, plejer man da lige at sige "Okay i denne sæson, vinder vi nok ikke det store. Så længe vi bare opnår mindstekravet (CL-kval), og man ud fra kampene kan se en fremtid med denne træner, er det i orden", gør man ikke? Det var vel derfor, Benitez blev fyret, ikke sandt? Fordi man simpelthen ikke kunne se Real vokse under hans vinger. Men nu har man igen fået endnu en ny træner, endnu et nyt frisk pust, ind, og så har man da aldrig nogensinde tilladt sig at drømme om pokaler og hæder, har man?
Begge disse problemer stammer fra Perez, som både er ansvarlig for trænerskiftene, og også spillerindkøb, så det er der den er gal. Men det har vi vel egentlig også vist i noget tid nu.
Jeg tror vi skal være heldige for at vinde flere titler med Perez ved roret. Vi skal simpelthen have en retning med klubben, og prøve at lade trænerne blive i lidt længere tid så de kan bygge noget op, og så spillerne ikke skal vænne sig til en ny spillestil hver halve år.
Derudover skal spillerindkøbene fra nu af også have en mening, og ikke bare være ren marketing. Spillerne skal passe ind til holdet, og de skal ikke bare være de største stjerne man kan finde på markedet.
Jeg er ikkke i den syvende himmel over den her sæson, det er jeg ikke. Men mit problem med den er ikke, at vi taber, eller at vi er dårlige. Jeg er irriteret over en beslutning tilbage fra juni måned.
Der er intet - intet - der kan retfærdiggøre at fyre en mand, hvis hold har spillet over evne i tre ud af fire halvår. Og som nævnt før, var vi med Kroos/Modric, James 10'er og BBC et af de bedste hold i HELE EUROPA.
Vi var på rette vej.
Pokker tage det!
Ancelotti skal have ros for at hente CL-titlen, selv om det var mere held end forstand. Derfra er der ikke meget mere at rose og hans sidste halvår viste med al (u)ønskelig tydelighed, at han ikke skulle være i Real Madrid.
Florentino Pérez skal kritiseres for meget, men her viste han i det mindste nosser og traf et upopulært, men rigtigt valg. Det skal han gøre igen til sommer, hvis Real Madrid skal genrejses.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
Ellehamp skrev:
Præcis.AmorMadrid skrev:
Vi var på rette vej.
Pokker tage det!
Ancelotti skal have ros for at hente CL-titlen, selv om det var mere held end forstand. Derfra er der ikke meget mere at rose og hans sidste halvår viste med al (u)ønskelig tydelighed, at han ikke skulle være i Real Madrid.
Florentino Pérez skal kritiseres for meget, men her viste han i det mindste nosser og traf et upopulært, men rigtigt valg. Det skal han gøre igen til sommer, hvis Real Madrid skal genrejses.
Læser jeg dig skrive, at Zidane skal fyres?
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
MEN hvem skal genrejse Real Madrid?
Jeg ved godt, at du flirter lidt med Luis Miguel Ramis, men er han virkelig manden? Jeg tror det ikke....
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Roesen7 skrev:
Siempre Madrid skrev:
Ellehamp skrev:
Præcis.AmorMadrid skrev:
Vi var på rette vej.
Pokker tage det!
Læser jeg dig skrive, at Zidane skal fyres?
Overhovedet ikke, slet ikke, overhovedet ikke ;-)
Zidane skal IKKE fyres. Florentino Pérez skal i stedet ofre nogle hellige køer blandt spillerne og her skal det gøre ondt, før det går godt. Og så skal han lukke ørerne for de *slettet af redaktionen*, som tuder op om at legender er urørlige og SKAL afslutte deres karrierer i Real Madrid, uanset hvad. Real Madrid skylder ikke nogen spillere noget som helst.
@Daniel
Jeg er MEGET imponeret af Luis Miguel Ramis, men jeg ville give ham et par år mere hos Castilla.
Genrejsningen sker ikke via ansættelsen af endnu en træner, men ved at kigge indgående på spillertruppen og få lavet den udrensning, som skulle have været igangsat for flere år siden.
Jeg kan sagtens gå med til Ramos og Ronaldo, selvom jeg ikke ville kunne se hvem der skulle tage overfor Ramos, som står stærkt på lederfronten.
Men ja, hvem ellers Siempre? :) Jeg går jo udfra din fredet ko, Ronaldo stadig er fredet? :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Dios skrev: Ramos og Ronaldo er vel de 2 eneste som går over i kategorien legender i Real Madrid. Marcelo vil nok også på en god dag komme med her.
Jeg kan sagtens gå med til Ramos og Ronaldo, selvom jeg ikke ville kunne se hvem der skulle tage overfor Ramos, som står stærkt på lederfronten.
Men ja, hvem ellers Siempre? :) Jeg går jo udfra din fredet ko, Ronaldo stadig er fredet? :D
Jeg vil sige det sådan, at de eneste, som er fredet i min bog lige nu er: Raphaël Varane, Luka Modric, Mateo Kovacic, Gareth Bale og Karim Benzema.
Resten kan man handle med. Det er naturligvis ikke ensbetydende med, at ovenstående fem skal være de eneste overlevende til næste sæson, men jeg kunne godt tænke mig en spansk akse, så derfor ville det stå højt i min bog at få hentet Vallejo og Asensio til Real Madrid og så ville jeg gøre en indsats for at få Dani Ceballos i Betis også.
Og så har jeg med et halvt års forsinkelse tilgivet David De Gea, for ham tror jeg også kunne være et godt valg, selv om Keylor Navas gjorde det godt i weekenden, men på den lange bane er jeg mere tryg ved De Gea.
Carvajal har vist rigeligt i denne sæson til at blive fredet, og er derudover pt eneste reelle Canterano emne til start-11eren (ikke at det er grund nok - men når vi endelig har en, der rent faktisk har niveauet, så bør det blive en faktor).
Marcelo bør bestemt også være fredet - behøver vel ingen begrundelse. Der bør ikke skiftes ud på positioner hvor det fungerer..
Hvis vi skal se startopstillingen igennem, så kan jeg bare ikke se hvordan forsvaret i sig selv skulle blive så meget bedre. Hvem ville være bedre end Carvajal, Varane, Ramos og Marcelo? Jesus Vallejo er en rigtig fin kandidat som afløser for Pepe, og en potentiel arvtager for Ramos, men lige nu og her kan jeg ikke se hvem der skulle forbedre den del af holdet. De Gea ville da givetvis være en forbedring ift. Navas, men det vil jo ikke for alvor ændre noget.
Længere fremme på banen er det også svært at argumentere mod den rene kvalitet af spillere som Kroos, Modric, Isco, James, Bale, Ronaldo og Benzema, samt kvaliteten af breddespillere/talenter som Casemiro, Kovacic, Lucas og Jesé. De er jo fine nok - det er hvordan de bruges.
Problemet er stadigvæk at holdet hænger så elendigt sammen. Kroos og Bale bliver rykket ud på positioner hvor de ikke hører hjemme og, navnlig Kroos, bliver bedt om at løfte opgaver han ikke er gearet til, de offensive spillere tager sig for store friheder i forhold til hvad de bidrager med og trænerne er enten ikke kompetente nok eller bliver undermineret fra oven.
Mine forslag til trupsammensætning:
1. Hent en gardering til Marcelo (Moreno/Gaya/en anden?) og Benzema (Mayoral/Dybala/en anden?).
2. Hent De Gea eller lad være – hvorfor ikke?
3. Drop tanken om Kroos som en kontrollerende 6’er, indse at han skal et tak højere op (og dermed vurdér om der kan være plads til både Modric, Kroos, Kovacic og Isco (og evt. Asensio) til 2 pladser) og hent i stedet en spiller der for alvor kan varetage de arbejdsopgaver (Verratti/Martinez/Krychowiak/en anden?).
4. Tag en beslutning mellem Ronaldo og Bale - og giv den ene af dem venstrekanten.
5. Hent en højrekant ind der kan konkurrere med James (såfremt hans niveau ikke forbedrer sig gevaldigt over resten af sæsonen).
6. Sælg dødvægten (Arbeloa, Pepe og/eller Lucas Vazquez – alt efter hvordan punkt 5 forløber).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Ronaldo: Legende skal blive. Garant for mål.
Modric: Utrolig vigtig. Holdets hjerte.
Carvajal: skal blive. Han bliver vigtigere og vigtigere. Specielt når vi ikke har en Øzil eller Di Maria til at lave assists. Klart fremtidens mand i klubben
Varane: Fremtidens mand
Ramos: Legende og leder
Marcelo: Legende skal blive
Nacho: Breddespiller
Benzema: Fungerer fint i angrebet. Hold ham 2 år og skift ham ud men en stjerneangriber.
UD:
Pepe: Bør udskiftes – 33 år
Kroos: Bør udskiftes med en Veratti eller Pogba
James: Har virkelig kunnet lide ham, men virker desværre ikke seriøs. Desværre. Han skal forbedre sig hvis han skal have en chance på Real fremtid.
Bale: Alt for meget skadet og derfor nogo hvis vi skal have kontinuitet. Bør udskiftes ASAP.
Danilo: Farvel til ham. Rystende usikker og ikke til at stole på.
Lukas Silva: en der ikke er god nok til andre klubber er bestemt heller ikke god nok for os.
Ødegaard: Hvis ikke Zizou stoler på ham bør han sælges. Måske bytte ham med Mastour fra Milan..??
BOBLERE:
Navas: En af vores bedste i denne sæson. Dog 29 år og bør udskiftes med en yngre (De Gea)
Casemiro: God som indskifter
Kovacic: Ung og kun 21 år. Mangler sikkerhed med boldomgangen virker bange. Giv ham en sæson mere så må vi se.
Vazquez: Virker desværre ikke til han har X faktor på holdet. Giv ham en sæson til at bevise noget.
Jese: Siden knæskaden har han aldrig vist noget særligt. Han bør få til dec/januar transfer.
Isco: superteknik der løber ud i sandet. Isco vs. James ville jeg i hvert fald klart foretrække James, da han leverer mål og assist..eller rettere ..han har vist han kunne..
ANSKAFFE:
Luksus: Neymar: Burde gå all-in for ham. Absolut verden bedste spiller pt.
Målmand: De Gea
Forsvar: Alaba
Midtbane: Pogba eller Veratti. Pogba er en god omrdespiller og Verratti kunne være den midbanefræser vi har savnet ift Kroos.
Özil: Yes, den fortabte søn bør vende tilbage og fortsætte med sin spidskompetence: assists.
Angriber: Dybala. Vi bør købe ham billigt nu for snart stiger han voldsomt i værdi...