Málaga maltrakterede mesterskabsdrømmen

10 år 7 måneder siden #25 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev: Ramos og Ronaldo er vel de 2 eneste som går over i kategorien legender i Real Madrid. Marcelo vil nok også på en god dag komme med her.

Jeg kan sagtens gå med til Ramos og Ronaldo, selvom jeg ikke ville kunne se hvem der skulle tage overfor Ramos, som står stærkt på lederfronten.
Men ja, hvem ellers Siempre? :) Jeg går jo udfra din fredet ko, Ronaldo stadig er fredet? :D

Jeg vil sige det sådan, at de eneste, som er fredet i min bog lige nu er: Raphaël Varane, Luka Modric, Mateo Kovacic, Gareth Bale og Karim Benzema.

Resten kan man handle med. Det er naturligvis ikke ensbetydende med, at ovenstående fem skal være de eneste overlevende til næste sæson, men jeg kunne godt tænke mig en spansk akse, så derfor ville det stå højt i min bog at få hentet Vallejo og Asensio til Real Madrid og så ville jeg gøre en indsats for at få Dani Ceballos i Betis også.

Og så har jeg med et halvt års forsinkelse tilgivet David De Gea, for ham tror jeg også kunne være et godt valg, selv om Keylor Navas gjorde det godt i weekenden, men på den lange bane er jeg mere tryg ved De Gea.

Det var da helt utroligt. Vi er noget der minder om enige :D

Jeg har bare så mine 2 backs i Carvajal og Marcelo som også er fredet samt Isco, og en Bale som ikke burde være fredet, men overordnet set er jeg enig. Hvad er det egentlig du har imod Carvajal? Udover du ikke synes han er skide god defensivt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #26 af Siempre Madrid
@sebberg

Cristiano Ronaldo er jo - indrømmet - en af de spillere, som jeg synes vil gøre ondt at skulle skille sig af med, men vil man virkelig en genopbygning af holdet, så kan han være en af de spillere, som må ofres på alteret, idet han har været med så længe. I samme forbindelse tror jeg, at det vil være lettere at bygge et hold op omkring Gareth Bale, da han vil have større flair for at kunne indgå i en genopbygning, hvor spillerne måske skal have nye roller.

@Dios

Jeg tror, at vi er enige om flere ting end vi lige vil stå ved, men det er kun godt for debatten ;-)

Når jeg ønsker en spansk akse, så kan Carvajal og Isco være vigtige at beholde. Med hensyn til Carvajal sidder jeg ind i mellem med den fornemmelse, at han aldrig var blevet hentet til klubben, hvis han ikke havde været egen avl. Jeg er nok lidt for kritisk med hans bundniveau og det samme gør sig i og for sig gældende med Marcelo. Isco kan jeg godt være fortaler for, men ikke på samme tid som James. De spiller samme plads og efter min mening er det et stort problem, at vi har to så store spillere til samme plads, da det giver for megen uro. Så her skal man ind og vælge.

Og nu det skal gøre ondt, så vil jeg gerne af med Sergio Ramos. Jeg synes ikke, at han imponerer mig som anfører og generelt er der for megen polemik omkring ham i forhold til hvad han giver på banen til gengæld. Det vil være godt at få et nyt stærkt anfører-team til at føre holdet videre. Det harmonerer ikke så godt med min spanske akse, men med mig som sportsdirektør ville Sergio Ramos ikke have en chance.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

10 år 7 måneder siden #27 af Vinícius

Siempre Madrid skrev: Og nu det skal gøre ondt, så vil jeg gerne af med Sergio Ramos. Jeg synes ikke, at han imponerer mig som anfører og generelt er der for megen polemik omkring ham i forhold til hvad han giver på banen til gengæld. Det vil være godt at få et nyt stærkt anfører-team til at føre holdet videre. Det harmonerer ikke så godt med min spanske akse, men med mig som sportsdirektør ville Sergio Ramos ikke have en chance.

Jeg er enig med dig her. Jeg vil gå så langt som at sige, at vores defensiv kun er marginalt bedre end Barcelonas, hvis den overhovedet er bedre. Barcelonas defensiv bliver også tit solgt af midtbanen samt angreb, ligesom vores. Ramos er en rigtig god fodboldspiller, men han er bare ikke overlegen defensivt, fordi han generelt er for usikker. Når vi skal købe defensive spillere, har vi en tendens til at vægte deres offensive kvaliteter meget højt, og negligere deres defensive evner. Udover Nacho, hvilken forsvarsspiller har vi så, som ikke er offensivt minded? Jeg ved godt, at det ligger i RMA DNA at være offensive, men balancen mangler bare. Det samme gør sig gældende på midten. Omvendt har vi en omskolet back til at spille på den ene kant i angrebet, hvilket jeg finder meget komisk. Men han bliver nok ikke brugt dernede af Perez-årsager, selvom det skulle være nødvendigt i én kamp.
Jeg synes, at det er godt at have offensive backs, men center-backs skal bare være det mere defensivt mindede - just my opinion :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 7 måneder siden #28 af Pelle

Kratmus skrev:

Siempre Madrid skrev: Og nu det skal gøre ondt, så vil jeg gerne af med Sergio Ramos. Jeg synes ikke, at han imponerer mig som anfører og generelt er der for megen polemik omkring ham i forhold til hvad han giver på banen til gengæld. Det vil være godt at få et nyt stærkt anfører-team til at føre holdet videre. Det harmonerer ikke så godt med min spanske akse, men med mig som sportsdirektør ville Sergio Ramos ikke have en chance.

Jeg er enig med dig her. Jeg vil gå så langt som at sige, at vores defensiv kun er marginalt bedre end Barcelonas, hvis den overhovedet er bedre. Barcelonas defensiv bliver også tit solgt af midtbanen samt angreb, ligesom vores. Ramos er en rigtig god fodboldspiller, men han er bare ikke overlegen defensivt, fordi han generelt er for usikker. Når vi skal købe defensive spillere, har vi en tendens til at vægte deres offensive kvaliteter meget højt, og negligere deres defensive evner. Udover Nacho, hvilken forsvarsspiller har vi så, som ikke er offensivt minded? Jeg ved godt, at det ligger i RMA DNA at være offensive, men balancen mangler bare. Det samme gør sig gældende på midten. Omvendt har vi en omskolet back til at spille på den ene kant i angrebet, hvilket jeg finder meget komisk. Men han bliver nok ikke brugt dernede af Perez-årsager, selvom det skulle være nødvendigt i én kamp.
Jeg synes, at det er godt at have offensive backs, men center-backs skal bare være det mere defensivt mindede - just my opinion :)

Varane er hvert fald overhovedet ikke offensivt minded. Manden kunne ikke finde en medspiller frem i banen om så hans liv afhang af det.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 7 måneder siden #29 af Ellehamp

Siempre Madrid skrev:

Ellehamp skrev:

AmorMadrid skrev:

Ellehamp skrev: Men det var måske også at tage munden for fuld at drømme om et mesterskab, var det ikke? Når man får en ny træner, nyt frisk pust, ind, plejer man da lige at sige "Okay i denne sæson, vinder vi nok ikke det store. Så længe vi bare opnår mindstekravet (CL-kval), og man ud fra kampene kan se en fremtid med denne træner, er det i orden", gør man ikke? Det var vel derfor, Benitez blev fyret, ikke sandt? Fordi man simpelthen ikke kunne se Real vokse under hans vinger. Men nu har man igen fået endnu en ny træner, endnu et nyt frisk pust, ind, og så har man da aldrig nogensinde tilladt sig at drømme om pokaler og hæder, har man?

Problemet er bare at vi skifter træner hvert år, også selvom jeg mener at det er en fair begrundelse, at man ikke kan forvente titler, når man skifter træner halvvejs inde i sæsonen. Men man kan jo aldrig forvente titler så, hvis man bruger den undskyldning, fordi vi jo netop skifter træner så tit, at spillerne altid skal vænne sig til et nyt system, og de nye spillere der bliver købt ind til klubben passer ikke nødvendigvis ind i den spillestil som Real Madrid har (også selvom man kan være i tvivl nogen gange, om vi overhovedet har en).
Begge disse problemer stammer fra Perez, som både er ansvarlig for trænerskiftene, og også spillerindkøb, så det er der den er gal. Men det har vi vel egentlig også vist i noget tid nu.
Jeg tror vi skal være heldige for at vinde flere titler med Perez ved roret. Vi skal simpelthen have en retning med klubben, og prøve at lade trænerne blive i lidt længere tid så de kan bygge noget op, og så spillerne ikke skal vænne sig til en ny spillestil hver halve år.
Derudover skal spillerindkøbene fra nu af også have en mening, og ikke bare være ren marketing. Spillerne skal passe ind til holdet, og de skal ikke bare være de største stjerne man kan finde på markedet.

Præcis.
Jeg er ikkke i den syvende himmel over den her sæson, det er jeg ikke. Men mit problem med den er ikke, at vi taber, eller at vi er dårlige. Jeg er irriteret over en beslutning tilbage fra juni måned.

Der er intet - intet - der kan retfærdiggøre at fyre en mand, hvis hold har spillet over evne i tre ud af fire halvår. Og som nævnt før, var vi med Kroos/Modric, James 10'er og BBC et af de bedste hold i HELE EUROPA.
Vi var på rette vej.

Pokker tage det!

Ancelotti skal have ros for at hente CL-titlen, selv om det var mere held end forstand. Derfra er der ikke meget mere at rose og hans sidste halvår viste med al (u)ønskelig tydelighed, at han ikke skulle være i Real Madrid.

Florentino Pérez skal kritiseres for meget, men her viste han i det mindste nosser og traf et upopulært, men rigtigt valg. Det skal han gøre igen til sommer, hvis Real Madrid skal genrejses.

Held eller forstand? Det er sgu lige meget, når man vinder fodboldkampe. Om så han brugte terninger eller kort til at beslutte sig for strategien, vandt vi fodboldkampe. Vi spillede ikke nødvendigvis som 'en enhed', men vi dominerede kampene, vi kontrollerede midtbanen. Vi spillede idérigt og gennem midten. Modric gik fra at være et fejlkøb til at være den bedste på hele holdet. Han omskolede Di Mariá fra er være "slå et godt indlæg og håb på det bedste"-kant til en midtbanespiller med boldsikkerhed og fremdrift. Hvilken genialitet. Så solgte man englen og erstattede ham med spiller (jeg kendte ham ikke, før jeg så hans flugtermål), som vi ikke umildbart savnede. Og man sad og tænkte: "Pis nu sælger vi en kongespiller og erstatter ham med en one-tournament-wonder)."
Og det gik som vi frygtede. Vi så lidt blege ud; vi vidste ikke, hvordan brikkerne skulle samles. Men så finder mester Carlo lige en løsning på problemet og BUM KARLA!, siger det - så havde vi lige pludselig en midtbane, der voldkneppede alt, de kom i nærheden af i et halvt år (inklustivt Bacelona!).

Og så på grund af halvdårlig halvsæson, som kun var dårlig pga. skader (og ja ja "Ancelotti kunne bare have sparet og bla bla), beslutter man sig for at fyre ham. GG!

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, MMM, LasseRMD, Sahinovic, ChrillRM14, AmorMadrid

10 år 7 måneder siden #30 af Sahinovic
Vanvid at kalde vores CL-triumf for mere held en forstand.

Først og fremmest, så vinder vi sammenlagt 5-0 i en semifinale over FC Bayern, hvor de ikke engang kunne komme på skudhold. Så kommer vi til finalen og dominere kampen (husk lige på det ikke var Espanyol vi spillede mod), hvor vi blandt andet har to-tre 100% chancer som vi ikke formår at score på, og så scorer Atl. Madrid på et drop af Casillas (mere held end forstand?). Så udligner vi fuldt fortjent, at det så sker i de døende minutter er fuldstændigt ligegyldigt, og samtidig kører vi dem over i forlænget spilletid, men ja det var uden tvivl mere held end forstand.

Men ja fortsæt du bare med at negligere Ancelottis bedrift i klubben, det var trods alt ham som skulle rydde op og vinde et trofæ som din ven José, aldrig formåede at komme tæt på at vinde (-;

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, LasseRMD, ChrillRM14, Ellehamp

10 år 7 måneder siden #31 af Siempre Madrid

Sahinovic skrev: Vanvid at kalde vores CL-triumf for mere held en forstand.

Først og fremmest, så vinder vi sammenlagt 5-0 i en semi-finale over FC Bayern, hvor de ikke engang kunne komme på skudhold. Så kommer vi til finalen og dominere kampen (husk lige på det ikke var Espanyol vi spillede mod), hvor vi blandt andet har to-tre 100% chancer som vi ikke formår at score på, og så scorer Atl. Madrid på et drop af Casillas (mere held end forstand?). Så udligner vi fuldt fortjent, at det så sker i de døende minutter er fuldstændigt ligegyldigt, og samtidig kører vi dem over i forlænget spilletid, men ja det var uden tvivl mere held end forstand.

Men ja fortsæt du bare med at negligere Ancelottis bedrift i klubben, det var trods alt ham som skulle rydde op og vinde et trofæ som din ven José, aldrig formåede at komme tæt på at vinde (-;

Det er overhovedet ikke for at negligere Ancelottis bedrift, for når man ser på turneringen samlet set, så var Real Madrid den rigtige vinder, men vi er vel enige om, at når man scorer et udlignende mål i tre minutters overtid, så har man været ude og lege med heldet, ikke?

Og det var jo lige netop den titel, som lagde grunden til, at vi så også kunne vinde den europæiske Super Cup og senere VM for klubhold, men havde det ikke været for Ramos´ sene udligning, så havde Ancelotti stået tilbage med en Copa del Rey-titel og intet andet.

Det er ikke min holdning, at Ancelotti var en decideret fiasko, men jeg er på den anden side heller ikke med på den vogn, som holder på at han udviklede holdet og bragte det videre fra José Mourinho. Faktisk vil jeg sige, at Mourinho var tættere på at vinde Champions League end Ancelotti var på at vinde det spanske mesterskab.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 7 måneder siden #32 af Jaken

Siempre Madrid skrev: Faktisk vil jeg sige, at Mourinho var tættere på at vinde Champions League end Ancelotti var på at vinde det spanske mesterskab.

Arhh, Ancelotti var trods alt få millimeter (læs: de 3-4 stolpeskud, eller hvor mange det nu var) mod Valencia fra at vinde mesterskabet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, Sahinovic

10 år 7 måneder siden #33 af ChrillRM14

Siempre Madrid skrev:

Først og fremmest, så vinder vi sammenlagt 5-0 i en semi-finale over FC Bayern, hvor de ikke engang kunne komme på skudhold. Så kommer vi til finalen og dominere kampen (husk lige på det ikke var Espanyol vi spillede mod), hvor vi blandt andet har to-tre 100% chancer som vi ikke formår at score på, og så scorer Atl. Madrid på et drop af Casillas (mere held end forstand?). Så udligner vi fuldt fortjent, at det så sker i de døende minutter er fuldstændigt ligegyldigt, og samtidig kører vi dem over i forlænget spilletid, men ja det var uden tvivl mere held end forstand.

Det er overhovedet ikke for at negligere Ancelottis bedrift, for når man ser på turneringen samlet set, så var Real Madrid den rigtige vinder, men vi er vel enige om, at når man scorer et udlignende mål i tre minutters overtid, så har man været ude og lege med heldet, ikke?

Og det var jo lige netop den titel, som lagde grunden til, at vi så også kunne vinde den europæiske Super Cup og senere VM for klubhold, men havde det ikke været for Ramos´ sene udligning, så havde Ancelotti stået tilbage med en Copa del Rey-titel og intet andet.

Det er ikke min holdning, at Ancelotti var en decideret fiasko, men jeg er på den anden side heller ikke med på den vogn, som holder på at han udviklede holdet og bragte det videre fra José Mourinho. Faktisk vil jeg sige, at Mourinho var tættere på at vinde Champions League end Ancelotti var på at vinde det spanske mesterskab.

Casillas laver én fejl i den kamp, hvilket giver Atletico føringen. Vi dominerer kampen, og vinder kampen - fair and square. Hvis ikke man må scorer i 93'ende minut, hvor har man så indført tillægstid? For at give tilskuerne lidt ekstra for pengene?
Og det er da i hvert fald at negligere Ancelotti, når du mener, at tre af Reals tre trofæer i 2014 kan koges ned til "held"?

Nå, jeg mener klart, at Ancelotti var en mindst ligeså god træner som Mourinho, men i retrospekt så kan jeg også huske, hvor mange gange vi herinde har brokket os over hans måde at styre holdet på. Manglende udskiftninger, manglende rotationer, underlige formdyk i marts og april, der kostede os La Liga to gange i træk. Han var langt fra en perfekt træner!

Sidenote; Real smed mesterskabet væk i både 2014 og 2015, hvor vi omkring januar ellers var udråbt til vindere af alle fans og medier. Vi var begge sæsoner flyvende og havde forspring i ligaen og bla bla. Vi smider det væk på super-ærgerlig vis. Barcas og Atleticos mesterskaber de seneste to sæsoner er ligeså meget et produkt af, at vi snubler noget så forfærdeligt, MEN det er sgu ligeså uheldigt, som det er heldigt, at vi vinder CHL OG super-cuppen OG Klub-VM. That´s football

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

10 år 7 måneder siden #34 af LasseRMD

Siempre Madrid skrev:

Ude og lege med heldet?
Nej. Held er vel, når man vinder millioner i lotto, en rejse, en bil, whatever.

Vi kæmpede alt hvad vi havde lært i den finale, og succes kommer ofte til dem, som altid prøver, altid kæmper, aldrig giver op! Den udligning havde intet med held at gøre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, Sahinovic

10 år 6 måneder siden #35 af BBB

Siempre Madrid skrev: Faktisk vil jeg sige, at Mourinho var tættere på at vinde Champions League end Ancelotti var på at vinde det spanske mesterskab.

Jeg kan godt lide Mourinho, og jeg ser et større lys i ham end Ancelotti, men hvis Atletico ikke havde udlignet til 2-2 på et skud fra midten af banen, så havde vi endt som 1'er med the treble i stedet for 3'er. Det er det ene mål, som fik afgørende betydning for ligaen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

Leveret af Kunena Forum