El Derbí i Champions League-semifinalen

6 år 11 måneder siden #13 af Pelle

Sahinovic skrev:

Pelle skrev:

Sahinovic skrev: Med Real Madrids nuværende niveau, så er jeg faktisk helt igennem ligeglad hvem vi trækker, jeg har ihvertfald først set resultatet nu.


Uddyb?


Hvad skal jeg uddybe?

Det er ikke fordi vi er prangende, men vi er jo det bedste hold blandt de fire resterende, derfor finder jeg det overhovedet ikke interessant om vi møder Atlético Madrid, Monaco eller Juventus i semifinalen. FC Bayern var reelt set også en af de værste lodtrækninger, men det viste sig bare at de aldrig havde en reel chance for at slå os.

Ikke at det går hen og bliver let, men jeg tror det samme kommer til at gøre sig gældende for de resterende kampe.


Du har nogle mærkværdige holdninger indimellem. Kampene mellem Real og Bayern var da markant mere tætte, end du giver udtryk for her.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #14 af Sahinovic
Resultatet blev altså 6-3 til Real Madrid (-:

Skud inden for målrammen: FC Bayern, 6. Real Madrid, 23(!).

Jeg gider slet ikke komme ind på alle de chancer vi vader i i begge kampe, dem har FC Bayern overhovedet ikke noget i nærheden af, og ja så vil i nok hæfte jer ved nogle dommerkendelser, men det går vidst begge veje set over to kampe.

Så ja, de havde sgu aldrig en reel chance for at slå os ud, mate.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, madrid2000, R7CR7GB11, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #15 af Fondo_Sur
Jeg er i hvert fald meget tilfreds med at undgå Juve for nu.
Fordi:
1) Hellere møde dem over én kamp i en mulig finale.
2) De kan spare alle deres spillere kampen inden.
3) En flyrejse til Torino for spillerne.

Atleti var den 2. bedste mulighed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #16 af Sebberg

Sahinovic skrev: Resultatet blev altså 6-3 til Real Madrid (-:

Skud inden for målrammen: FC Bayern, 6. Real Madrid, 23(!).

Jeg gider slet ikke komme ind på alle de chancer vi vader i i begge kampe, dem har FC Bayern overhovedet ikke noget i nærheden af, og ja så vil i nok hæfte jer ved nogle dommerkendelser, men det går vidst begge veje set over to kampe.

Så ja, de havde sgu aldrig en reel chance for at slå os ud, mate.


@administrationen

Jeg foreslår, at I sløjfer de hårde håndhævelser og udsmidninger over grimt sprog og personlige diskussioner.
I stedet nedsætter I et 'udvalg', der vurderer indlæg for deres partiskhed og nuancering. Dem, der er decideret virkelighedsfjerne og derved skaber en dårlig troværdighed for forummet, bliver slettet.
Det er seriøst decideret tragikomisk og stupidt, når man efter to kampe, der ender i forlænget spilletid, skriver, at det ene hold ikke havde en chance for at slå det andet.
:-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, andreashn, Siempre fiel, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #17 af Dios
Atletico var præcis det hold jeg helst så vi trak.

1. Fordi vi på ingen måder undervurdere dem.

2. Vi kender dem utrolig godt, og det er vel nok det dårligste hold siden 2014. Godt nok har de Griezmann, men deres defensiv er ligesom beton som ikke har fået lov til at hærde 100%. Der er revner i den, og det har resulteret i 4 point imod dem denne sæson. Vi skabte vel 2-3 100% chancer udover målet mod dem på Bernabeú, og med rund hånd, så er det vel det vi har skabt imod dem de seneste 10 opgør sammenlagt.
Vi har været utrolig gode til at lukke deres offensiv ned, og deres forsvar er til at tale med.

3. Monaco er bare et mærkeligt hold, som har samme forcer som vores eget hold. De spiller udelukkende hurtigt omstillingsspil, og vil gerne have modstanderen har bolden. Derudover har jeg det ikke godt med, at Real er kæmpe favoritter før et opgør, for det er ligesom om spillerne bare ikke giver sig ligeså meget.

4. Juve er uden tvivl det hold jeg aller helst vil undgå af alle hold. Jeg sagde det samme for 2 år siden, for deres defensiv er så markant overlegen. Nu har de fået Dybala og Higuain som giver offensiven det den altid har manglet IMO.
De arbejder som en enhed, og holdets største styrke er nemlig holdet.

Jeg tror helt klart på videre avancement, og selvom Atletí's hævntørst er enorm, så tror jeg frygten for et nederlag er større. Vi taler 3 smertefulde nederlag i Chl sammenhæng de seneste 3 sæsoner, og det må sidde i spillerne.
Tror den bliver 2-1 hjemme og 1-1 ude :)

Nu vil jeg tage mod Madrid, og sørge for vi alle får et fantastisk El Clasico opgør :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #18 af Fondo_Sur

Dios skrev: Atletico var præcis det hold jeg helst så vi trak.

1. Fordi vi på ingen måder undervurdere dem.

2. Vi kender dem utrolig godt, og det er vel nok det dårligste hold siden 2014. Godt nok har de Griezmann, men deres defensiv er ligesom beton som ikke har fået lov til at hærde 100%. Der er revner i den, og det har resulteret i 4 point imod dem denne sæson. Vi skabte vel 2-3 100% chancer udover målet mod dem på Bernabeú, og med rund hånd, så er det vel det vi har skabt imod dem de seneste 10 opgør sammenlagt.
Vi har været utrolig gode til at lukke deres offensiv ned, og deres forsvar er til at tale med.

3. Monaco er bare et mærkeligt hold, som har samme forcer som vores eget hold. De spiller udelukkende hurtigt omstillingsspil, og vil gerne have modstanderen har bolden. Derudover har jeg det ikke godt med, at Real er kæmpe favoritter før et opgør, for det er ligesom om spillerne bare ikke giver sig ligeså meget.

4. Juve er uden tvivl det hold jeg aller helst vil undgå af alle hold. Jeg sagde det samme for 2 år siden, for deres defensiv er så markant overlegen. Nu har de fået Dybala og Higuain som giver offensiven det den altid har manglet IMO.
De arbejder som en enhed, og holdets største styrke er nemlig holdet.

Jeg tror helt klart på videre avancement, og selvom Atletí's hævntørst er enorm, så tror jeg frygten for et nederlag er større. Vi taler 3 smertefulde nederlag i Chl sammenhæng de seneste 3 sæsoner, og det må sidde i spillerne.
Tror den bliver 2-1 hjemme og 1-1 ude :)

Nu vil jeg tage mod Madrid, og sørge for vi alle får et fantastisk El Clasico opgør :)


Husk at pifte af Pique. Det bliver stort.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Steen, andreashn, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #19 af Jaken

Sebberg skrev:

Sahinovic skrev: Resultatet blev altså 6-3 til Real Madrid (-:

Skud inden for målrammen: FC Bayern, 6. Real Madrid, 23(!).

Jeg gider slet ikke komme ind på alle de chancer vi vader i i begge kampe, dem har FC Bayern overhovedet ikke noget i nærheden af, og ja så vil i nok hæfte jer ved nogle dommerkendelser, men det går vidst begge veje set over to kampe.

Så ja, de havde sgu aldrig en reel chance for at slå os ud, mate.


@administrationen

Jeg foreslår, at I sløjfer de hårde håndhævelser og udsmidninger over grimt sprog og personlige diskussioner.
I stedet nedsætter I et 'udvalg', der vurderer indlæg for deres partiskhed og nuancering. Dem, der er decideret virkelighedsfjerne og derved skaber en dårlig troværdighed for forummet, bliver slettet.
Det er seriøst decideret tragikomisk og stupidt, når man efter to kampe, der ender i forlænget spilletid, skriver, at det ene hold ikke havde en chance for at slå det andet.
:-)


Arrh, nu har jeg altså også lyst til at blande mig.

Det var da et ret håbløst modsvar. Sahinovic har jo flere gange skrevet at de ikke havde en "reel chance”. Det er selvfølgelig lidt sat på spidsen, men er det da forkert?

Så kan det godt være at den gik i forlænget spilletid, men Bayern skabte jo ikke meget over 2 kampe, kunne sagtens have været helt elimineret allerede efter første opgør (var det ikke for Neuer) og var en mand i undertal, hvilket nærmest gjorde den forlængede spilletid til en form sag.

Jeg følte da ikke at Real Madrid, på noget tidspunkt, var hverken overrumplet eller på hælene. Var der nogensinde panik?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Zyconith, andreashn, Sahinovic, R7CR7GB11, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #20 af FanOfMagicalTeams
Forholder mig ikke til tonen men til indholdet...

Er vi ikke snart et sted hvor at man er nødt til at stoppe med at vurdere fodbold på statistiker? Det er jo absurd trættende. Statistikken fortæller jo ikke sandheden omkring særlig meget af hvad der foregår på en fodboldbane. Det svarer jo til at nogle fangrupperinger bruger statistik vedrørende boldbesiddelse som parameter for god/dårlig fodbold og fortjente/ikke fortjente resultater....

Havde Bayern scoret til 2-0 på straffe, så havde Bayern måske stået i semifinalen. Det kan du ikke aflæse i nogen statistik, men faktum er at man var 20 cm (1 meter?!) fra at have et helt andet scenarie end det man endte med. Der er også 2 røde kort og 2 offside kendelser man kan smide ind i den ligning. Så kan I returnere med "hvis og hvis og hvis", men det modgargumentere på ingen måde at statistik ikke kan bruges til særlig meget hvis man gerne vil beskrive det der sker / skete i en fodboldkamp... Det er jo samme debat herinde omkring Ronaldo. Kigger man kun på statistik, så kan man jo ikke andet end rose ham for sidste kamp. Ser man dog kampen vil man kunne se at de fleste topangribere ville have kunne løst opgaven bedre med det fantastiske hold omkring sig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #21 af Sahinovic

FanOfMagicalTeams skrev: Forholder mig ikke til tonen men til indholdet...

Er vi ikke snart et sted hvor at man er nødt til at stoppe med at vurdere fodbold på statistiker? Det er jo absurd trættende. Statistikken fortæller jo ikke sandheden omkring særlig meget af hvad der foregår på en fodboldbane. Det svarer jo til at nogle fangrupperinger bruger statistik vedrørende boldbesiddelse som parameter for god/dårlig fodbold og fortjente/ikke fortjente resultater....

Havde Bayern scoret til 2-0 på straffe, så havde Bayern måske stået i semifinalen. Det kan du ikke aflæse i nogen statistik, men faktum er at man var 20 cm (1 meter?!) fra at have et helt andet scenarie end det man endte med. Der er også 2 røde kort og 2 offside kendelser man kan smide ind i den ligning. Så kan I returnere med "hvis og hvis og hvis", men det modgargumentere på ingen måde at statistik ikke kan bruges til særlig meget hvis man gerne vil beskrive det der sker / skete i en fodboldkamp... Det er jo samme debat herinde omkring Ronaldo. Kigger man kun på statistik, så kan man jo ikke andet end rose ham for sidste kamp. Ser man dog kampen vil man kunne se at de fleste topangribere ville have kunne løst opgaven bedre med det fantastiske hold omkring sig.


Jeg er helt med på at droppe ''hvis og hvis''. Men kan man virkelig ikke bruge en statistik med skud inden for målrammen til noget som helst? Jeg bruger ikke kun statistikker til at fremføre min påstand om, at FC Bayern ikke havde nogen reel chance mod os, men det siger da noget om kampen, når et hold har haft næsten fire gange(!) så mange skud inden for målrammen som modstanderholdet.

Til FC Bayerns held kommer de ud i en forlænget spilletid, fordi Ramos uheldigvis sender bolden i eget net, udover dette har de jo ikke noget, så det må da helt sikkert have været til FC Bayerns fordel, at det overhovedet endte med en forlænget spilletid. I den forlængede spilletid havde de så igen heller ikke noget at byde på, og satser tydeligvis på at få det afgjort i en straffesparkskonkurrence, hvorimod vi fik banket tre mål ind (inden for syv minutter).

FC Bayern kunne ikke omsætte et mål i åbent spil, i hele 210 minutter mod Real Madrid, hvorimod Real Madrid fik banket seks mål ind i åbent spil, inden for de 210 minutter.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, madrid2000, R7CR7GB11, FanOfMagicalTeams

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #22 af FanOfMagicalTeams
" Men kan man virkelig ikke bruge en statistik med skud inden for målrammen til noget som helst?"

Haha ja okay - jeg satte det måske også på spidsen. Lad mig omformulere: Man kan ikke nødvendigvis bruge statistik til særlig meget. I det her tilfælde syntes jeg eksempelvis at statistikken slører for hvor tæt de 2 opgør egentlig var. Jeg vil måske hellere sige at man kan bruge statistikken til at nedskyde dem der påstår at det var et ufortjent avancement (Uden at gå ind i debatten om dommerkendelser).

"Til FC Bayerns held kommer de ud i en forlænget spilletid, fordi Ramos uheldigvis sender bolden i eget net, udover dette har de jo ikke noget, så det må da helt sikkert have været til FC Bayerns fordel, at det overhovedet endte med en forlænget spilletid"

Omvendt kan man jo også bare sige at det var Real's held at de ikke var bagud 2-0 ved pausen på Allianz og skulle spille 11 vs 11 resten af kampen :)

Det var to 50-50 kampe som jeg ser det fordi det er så små marginaler (herunder dommerkendelser) der tipper kampen. Hverken resutater eller statistiker understøtter dog dette billede.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #23 af MadridistaPorVida

Jaken skrev: Jeg følte da ikke at Real Madrid, på noget tidspunkt, var hverken overrumplet eller på hælene. Var der nogensinde panik?

Jeg gik personligt i panik da vidal skulle til at straffe os 2-0 både på hovedstød og på straffespark.
Og da det stadig var 1-0 gennem det 60-76 min i retur kampen var det også lidt usikkert.
Men ja hvis man gav Real Neuer og Alaba ville de nok være chanceløse.
Real Madrid var fortjent vinder uanset hvad man siger. Og jeg frygter ikke rigtig Atletico mere i Champions Leauge . EJ heller Juventus, Neymar spiller ikke Det ser ualmindeligt godt ud i år 2017 hala madrid!

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #24 af madrid2000

FanOfMagicalTeams skrev:
Omvendt kan man jo også bare sige at det var Real's held at de ikke var bagud 2-0 ved pausen på Allianz og skulle spille 11 vs 11 resten af kampen :)


Er vi heldige at Vidal brager straffespark 50 meter over målet eller er vi uheldige, at dommeren dømmer et forkert straffespark?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, andreashn, Chamartin, R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce