Truppen mod Villarreal, 3. spillerunde, LaLiga

7 år 1 uge siden #1 af Administrationen
Zinedine...

Zinedine Zidane har udtaget truppen til aftenens kamp mod Villarreal og der er flere ting at lægge mærke til.

Keylor Navas er med for måske sidste gang, idet han i morgen forventes solgt til Paris SG. Herudover er det overraskende, at Nacho er udeladt til truppen, selv om han har spillet elendigt på det seneste. Og så det vildeste: Real Madrid har kun fire midtbanespillere med til kampen, idet både Isco og James er ude med skader.

Real Madrid må stadig undvære Eden Hazard, som ikke er helt klar til at komme i kamp. Til gengæld er Ferland Mendy tilbage. Truppen er på 19 mand, hvilket betyder at en enkelt spiller skal sorteres fra og det bliver nok tredjemålmanden, Altube.

Truppen mod Villarreal:
Målmænd: Courtois, Navas, Altube.
Forsvar: Carvajal, Odriozola, Ramos, Varane, Militao, Marcelo, Mendy.
Midtbane: Casemiro, Fede Valverde, Kroos, Modric.
Angreb: Bale, Benzema, Vinícius, Jovic, Lucas Vázquez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 uge siden #2 af Thomaskjensen
Håber og ber at den bombe eller to er midtbanespillere (gerne 2) og jeg er efterhånden ligeglad med hvem det er, bare det er en der er over 22 år gammel.

7 år 1 uge siden #3 af Salix7
På papiret ligner det, at vi kun har 4 midtbanespillere med, men der kan vel nemt argumenteres for at følgende spillere kan bruges på midtbanen: Bale, Vinicius og Vazquez - særligt hvis vi spiller 4-4-2 eller 4-2-3-1

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

7 år 1 uge siden #4 af Thomaskjensen
Rigtig Salix, men det ændre ikke på det fakta at vi har 3½ spiller til at fylde de 3 midtbane spillere ZZ stort set altid har med om det er 4-3-2-1 eller 3-5-2.
Jeg kan ikke mindes at ZZ har spillet med bare 2 central midtbanespillere.

En opstilling jeg gerne ser;
Ramos - Varana - Militao
Casemiro
Kroos - Modric
Bale - Benzema - Vinicius
Jovic

Man kan så diskutere om dette er en 3-5-2 eller noget andet, pointen er at jeg vil se Benzema i en lidt mere fri rolle så Jovic kan fokusere på 1 ting... At få læderet fra Amazonas til at blafre.

Dog er jeg pisse pessimistisk frem for i aften, jeg ved ikke hvor mange gange de seneste år vi har haft mulighed for at skabe lidt afstand til Barca, og så spiller man med det i tankerne.
Sidste redigering: 7 år 1 uge siden ved Thomaskjensen.

7 år 1 uge siden #5 af Salix7

Thomaskjensen skrev: Rigtig Salix, men det ændre ikke på det fakta at vi har 3½ spiller til at fylde de 3 midtbane spillere ZZ stort set altid har med om det er 4-3-2-1 eller 3-5-2.
Jeg kan ikke mindes at ZZ har spillet med bare 2 central midtbanespillere.

Ramos - Varana - Militao
Casemiro
Kroos - Modric

Jovic

Man kan så diskutere om dette er en 3-5-2 eller noget andet, pointen er at jeg vil se Benzema i en lidt mere fri rolle så Jovic kan fokusere på 1 ting... At få læderet fra Amazonas til at blafre.

Dog er jeg pisse pessimistisk frem for i aften, jeg ved ikke hvor mange gange de seneste år vi har haft mulighed for at skabe lidt afstand til Barca, og så spiller man med det i tankerne.

Det er korrekt at vi ser lidt tynde ud på den centralemidtbane i aften, men da ZZ på ingen måde lader til at ville skabe fornyelse og tilmed har solgt Marco Llorente, kommer vi næppe til at se noget nyt, spændende eller struktureret, som vi virkelig har brug for.
Jeg er ikke fan af en 3 backskæde, da vores defensiv de sidste mange måneder har være piv uskarp og hullet som en si!

Om man kan lide ham eller ej, så havde Mourinho uden tvivl klart bedst styr på at skabe en solid defensiv, og samtidig sørge for at vi scorede et hav af mål - Mourinho og Lopetegui skabte begge en klar spillestil, som vi i den grad mangler under ZZ - personligt mener jeg, at det var en kæmpe fejl at fyre Lopetegui, da han er en fremragende træner!
Havde han fået samme mulighed, som ZZ har fået denne gang, er jeg overbevist om, at vi havde haft en helt anden form til denne sæson, og der var blevet satset meget mere på at skabe et nyt, ungt og stærkt hold.

Jeg kan godt lide din tanke om en mere løs rolle til Benzema, fordi vi er ramte af de mange skader til aftenens kamp - fremadrettet så jeg gerne, at vi satsede 110% på de unge spillere, så vi kan bygge et nyt, ungt og stærkt hold op - det er og bliver fremtiden, da vi har mange spillere, som spiller på sidste vers.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

7 år 1 uge siden #6 af Thomaskjensen
Det giver god mening, og jeg er enig om at ZZ mangler en tydelig plan, Mou som jeg elsker og hader som de fleste havde en tydelig ide, ja og så var han mere realistisk hvad angår de spillere han kunne få. Dog er begge rigtig dårlige at få med de unge spillere.
Lopetegui var/er jeg ikke rigtig lun på, han havde for meget fokus på Spanske spillere, Ikke fordi ZZ har det samme med Franske spillere...

Jeg håber og ber at ZZ får mindst 10 måneder til at bevise at vi kan konkurrere med om alle pokaler, så må vi vurdere om det er tid til at forsætte denne fornyelse af holdet og i hvilken takt. Bliver det et år uden pokaler ser jeg bare én udvej og det er Mou.
Med Mou i spidsen er der nok en del spillere der kommer at bede om transfeer, men det ser jeg ikke som et stort problem, jeg tænker ikke at de yngre spillere bliver sure da de jo ikke kender ham, men nok mere de gamle som måske skal videre så Mou kan bygge op fra grunden. Hazard kan måske få et problem med Mou, men det må de så løse hvis Hazard ikke allerede er sat af holdet af Vivicius der en eller anden gang på finde en støvle der kan lave mål :)

7 år 1 uge siden #7 af Sahinovic

Thomaskjensen skrev:
Ramos - Varana - Militao
Casemiro
Kroos - Modric

Jovic

Stor fan af ideén om en Benzema i en fri rolle, og så Jović med helt fremme så han ikke har for meget at skulle have sagt i det opbyggende spil, hvilket ikke ligefrem virker til at være hans force heller.

Florentino Pérez

7 år 1 uge siden #8 af Dios
Jeg dør, hvis vi spiller med Bale, Benzema og Jovic på toppen idag. Kønt bliver det ihvertfald ikke.

Jeg håber egentlig man spiller med både Benzema og Jovic på toppen, men så lad os prøve med Vinicius som den kreative, for Bale kan det ihvertfald ikke.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 1 uge siden ved Dios.

7 år 1 uge siden #9 af Daniel
Så længe vi er tre (uventede) point foran Barcelona inden landskampspausen, kunne vi for min skyld stille med Lucas Vázquez, som den kreative spiller i aften.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 1 uge siden #10 af Daniel

Daniel skrev: Så længe vi er tre (uventede) point foran Barcelona inden landskampspausen, kunne vi for min skyld stille med Lucas Vázquez, som den kreative spiller i aften.

Endnu bedre. Det er både Lucas OG Bale, der skal fodre Jovic og Benzema. Det her bliver enten en helt magisk kamp eller en helt forfærdelig kamp. Ingen blød middelvej. Mendy foretrukket over Marcelo.

7 år 1 uge siden #11 af Sahinovic

Dios skrev: Jeg dør, hvis vi spiller med Bale, Benzema og Jovic på toppen idag. Kønt bliver det ihvertfald ikke.

Jeg håber egentlig man spiller med både Benzema og Jovic på toppen, men så lad os prøve med Vinicius som den kreative, for Bale kan det ihvertfald ikke.

Jeg tror ikke at Villarreal frygter Real Madrid, og det har de heller ingen reel grund til, og derfor tror jeg de vil forsøge at angribe fra startfløjt og især når de nu engang spiller på hjemmebane. Bale ville kunne få den plads han kræver for at være brugbar, og vi ved han kan byde med (gode) løb i dybden, det viste han i forrige kamp, men blev aldrig spillet fri fordi medspillerne hedder Isco (der ligner en der ikke har kræfterne til at slå en bold længere en 5 meter væk ), Modrić og Kroos. (lad os så tale om kreativitet) (-;

Jeg tror at en opstilling i form af Jović, Benzema, Bale og Vinicius er brugbar, men kun hvis man spiller på deres præmisser, og eksempelvis ikke bruger Jović som den der skal være med i det opbyggende spil, hvilket Zidane jo ret så ofte gør. Jeg tror vi får brug for hurtige omstillinger idag, da Villarreal nok skal køre os rundt, og dem kan vores kære franskmand i den grad stå for, men deraf kræver det også et par hurtige kanter, og en target mand man kan ''sigte'' efter. Med target mand menes der ikke at der skal slås et hav af indlæg, men blot så man har en eller anden form for ''endestation/formål'' man skal spille sig imod. Det synes jeg vi har manglet lidt.

Jeg er altid fortaler for at de elleve bedste spillere i truppen skal spille, og selvom det måske lyder lidt sørgeligt, så er Bale en af dem.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 7 år 1 uge siden ved Sahinovic.

7 år 1 uge siden #12 af Thomaskjensen
Spændende opstilling til i aften, @Daniel du fik Lucas, så nu regner jeg med at det bliver 3 point, ellers er det din skyld :)

Lucas eller Vin er lidt som pest eller kolera, jeg mener at Vin er meget mere kreativ og Lucas mest af lat er en der laver indlæg og ja gode løb langs kanten.
Nu behøver man ikke at starte med Vin, men håber han kommer ind senere i kampen, om det går godt eller dårligt.

Spændende bliver det, hala Madrid!

13. Courtois
2. Carvajal
4. Ramos
5. Varane
8. Kroos
9. Benzema
11. Bale
14. Casemiro
17. Lucas Vázquez
18. Jović
23. Mendy.