Optakt: Elche - Real Madrid, LaLiga, 6. spillerunde

13 timer 9 minutter siden #1 af Administrationen
Real Madrid er i aften på besøg på...

Real Madrid er i aften på besøg på Estadio Martínez Valero til udekampen mod Elche, som i sine første fem kampe blot har fået to points.

Det pointantal må der ikke gerne rykkes ved, inden Real Madrid i weekenden spiller et helt vitalt El Derbi mod Atlético Madrid – også på udebane.

Netop udebaneopgør har været Real Madrids store udfordring i denne sæson, hvor man hentede en sen sejr i sæsonens første opgør mod Espanyol, mens man tabte sin anden udekamp til Betis med 1-0 og der er brug for, at man får omsat sine mange målchancer – som man havde i begge opgør – til scoringer.

Til det har man Kylian Mbappé, som bemærkelsesvist nok går ind til aftenens kamp mod den eneste modstander, som han endnu ikke har prøvet at score imod. Sidste sæson fik man et sent point på Estadio Martínez Valero, da Bellingham udlignede til 2-2 (Huijsen scorede Real Madrids første mål) og i returkampen var franskmanden ude med knæproblemer.

I aften står han over for et ”Real Madrid-forsvar”, hvor den ene centrale forsvarer er Victor Chust med fortid i La Fábrica, mens den anden er Fede Redondo, søn af legendariske Fernando Redondo, den måske mest elegante midtbanespiller nogensinde i Real Madrid.

Elegance har Real Madrid fortsat på midtbanen i form af Arda Güler, som kom ind og tryllebandt med sit stort anlagte spil i kampen mod Rayo på et tidspunkt, hvor Real Madrid havde sænket niveauet betragteligt efter en godkendt første halvleg og tyrkeren er sandsynligvis tilbage i startopstillingen i aften. Det er Tchouaméni efter sigende også og det bliver sammen med Fede Valverde og dermed har man to hårdtslående spillere på bane, men formentlig vil de i aften bruge deres kræfter på modstanderne og ikke hinanden.

Elche blev pillet fuldstændig fra hinanden, da Barcelona var på besøg tidligere på sæsonen og de forsvarende mestre vandt komfortabelt med 0-5, men Elche-træner Anselmi går ind til kampen med intentionen om at forsøge at være så meget i boldbesiddelse som overhovedet muligt og dermed forsøge at udfordre Real Madrids vanskeligheder i genpresset.

For José Mourinho gælder kampen naturligvis kun de tre points og en god optakt til weekendens El Derbi, men han har også et ønske om, at hans tanker og ideer begynder at munde ud i bedre og mere sikkert spil, for selv om man har vundet komfortabelt på hjemmebane i LaLiga, så har de første kampe også afsløret, at man alt for let kommer til afslutninger mod Courtois og det skal der sættes en stopper for, inden det bliver alvor.

Der er kampstart kl. 21.30 i aften og opgøret kan følges på Disney+.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Trent, Konaté, Huijsen, Cucurella, Tchouaméni, Fede Valverde, Güler, Bellingham, Vinícius, Mbappé.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 timer 32 minutter siden #2 af mohbar
Arda bør være først på holdkortet. Og spændende at se om elchemålmanden vælger at blive konstant tæt på sit mål denne kamp ;-)

3 timer 51 minutter siden #3 af NachoFernández
​Jeg synes at have læst nogle pressemøde-highlights fra Mourinho den seneste uge om at Tchouameni og Valverde nok skulle dele noget spilletid og ikke nødvendigvis spille sammen. Ligeså at alle skulle have minutter for at føle sig motiverede og omkring holdet. Jeg er spændt på at se om Valverde får en pause i dag og vi så får en rigtig 6'er at se foran forsvaret med Bernardo Silva ved siden af (som stadig har til gode at vise sit bedste). Samtidig håber jeg at Endrick og evt Pitarch får noget tid i dag. Lad os nu få dem i gang. Pitarch har et flow med bolden og et løbepensum som jeg tror passer godt til Mourinho som makkeren til en 6'er. 

Trent og Güler har så vidt jeg husker ikke spillet sammen endnu? Og det har klart lignet at det er fordi en hurtigere spiller skulle ud og stå på kridtet. Vi bliver klogere om lidt når opstillingen er ude, men jeg håber på at se lidt friske ben og at vi får de sidste i gang. og så forventer jeg at vi snart kan finde ud af at spille og presse i 2 halvlege. 

3 timer 27 minutter siden #4 af Ramos4
Lol, så starter Tchouameni og Valverde sammen.

Man ved bare det er planen og bliver planen i de store kampe.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 timer 24 minutter siden #5 af anes
Courtois; Trent, Konaté, Huijsen, Cucurella; Valverde, Tchouaméni; Arda, Diomande, Vinicius og Mbappé

Så er opstillingen til i aften klar - Bellingham kan godt skiftes ud. Så der må være sket noget unormalt med ham. For ifølge Mourinho spiller han, Vini jr. og Mbappe hvis han kan stille med dem.
Bliver spændende at se Güler på den centrale med Diomande til højre og Trent på backen.
Sidste redigering: 3 timer 24 minutter siden ved anes.

2 timer 55 minutter siden #6 af NachoFernández
​Nå så blev det turtelduerne sammen inde på midten. Det lyder godt nok tungt på bolden og jeg frygter at vi for sjældent får serveret bolden for Güler i gode rum når Tchouameni og Valverde skal stå og spille sidelæns. Men det er dejligt at se Tchouameni tilbage. Spændende hvad vi får med Güler bag de 3 raketter kontra hvad vi mister med Jude. Jeg synes stadig at den største udfordring og den største gevinst Mourinho kan opnå er at løse det så både Jude og Güler spiller sammen i stærkeste 11. 

Der kommer til at ligge et kæmpe ansvar på Trent og Hujsen i forhold til at bygge spillet op. Jeg håber at Trent griber chancen i samme grad som mod Malaga, for jeg er langt fra overbevist om Dumfries. Og så er det spændende om Diomande slå til i dag, men det kræver også at vi spiller i begge sider. Vi gjorde det i de første kampe, men desværre har vi igen set Jude og Vini samle sig tæt på hinanden alt for ofte. Med Güler har det været nemmere at sprede det mere ud da han især også søger ud mod højre. 

Hele holdet er vel nærmest tilbage fraset Rodrygo. Det er godt nok en fed bænk vi har med uendeligt mange muligheder for at ændre kampbilledet. Det er positivt hvis Mourinho får brugt det ordentligt. 

2 timer 30 minutter siden #7 af Ramos4
Det kan være det bliver Rodrygo der slår Vini af en dag.

Måske i 2027. Vildt twist.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 timer 25 minutter siden #8 af NachoFernández

Ramos4 post=200823 skrev: Det kan være det bliver Rodrygo der slår Vini af en dag.

Måske i 2027. Vildt twist.

​Han passer vel efterhånden også bedre ind (i topform)

2 timer 25 minutter siden #9 af elle44
Det er vores favorit dommer. Gad vide hvad han gør for at pisse os af i dag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

2 timer 23 minutter siden #10 af Ramos4
José undgår at tage svære beslutninger og sætte et egentlig stærkeste hold, ved bare at rotere lidt hele tiden.

Det er jo også en løsning...I guess.

2 timer 22 minutter siden #11 af Ramos4
Men spændende at se Valverde mere frigjort med Tchouameni bag sig.

2 timer 21 minutter siden #12 af Dragam
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum