Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Heldigvis sidder jeg med fornemmelsen af, at vi endnu ikke har set det bedste af Real endnu, så jeg føler mig fortrøstningsfuld.
Jeg synes at angrebsspillet bliver bedre, og flere spillere træder til. Her har vi været godt hjulpet af at Jude har fundet målformen igen, Mbappé begyndte at se skarpere ud, og Vini er jo bare en sand mester. Det var også dejligt at se Rodrygo tilbage på måltavlen i går, lige som at Valverde lykkedes med endnu et forsøg udefra. Jeg håber at Endrick snart bliver mere involveret - Rotation bliver en af nøglerne. På nuværende tidspunkt er han krediteret med 82 minutter fordelt på 12 kampe. Det kan ingen være tilfredse med. Kom ind i kampen Carlo.
Omvendt står vi en situation med Lucas V., en fløjspiller, som eneste højreback for resten af sæsonen, og som han præsterer, bør det være ulovligt at kunne vinde en ligatitel. Mit håb går stadig til en højreback i januar (om så blot på en lejeaftale), omend jeg ser det meget usandsynligt.
Atletico begynder at se rigtig skarpe ud, og er i en opadgående formkurve. De kommer generelt frem til meget, og eksekverer nogle gange bedre på deres chancer end andre, men de får sejrene for tiden - Comebacket mod Sevilla var jo et eksempelvis vidnesbyrd på at de tror på sig selv.
Barcelona er virkelig løbet ind i vanskeligheder, men de finder selvfølgelig en mere stabil form igen. Jeg tror dog ikke tilnærmelsesvis så meget på dem, som jeg gjorde under deres overbevisende sæsonstart. Jeg tror i det hele taget her, at jeg var lidt forblændet af at se Barca spille reelt fodbold igen, efter ikke at have gjort det siden præ-Koeman. De er i skrivende stund bagud 0-1 mod Leganes.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Barcelona og Atlético Madrid har eller har haft perioder, hvor alt kørte perfekt. Det har Real Madrid ikke på noget tidspunkt endnu, men vi ligger lige i hælene på dem.
Jeg er faktisk enig med Carlo Ancelotti, når han siger, at Real Madrid er på rette vej. BMV-trioen begynder at vise tænder. Vi begynder også at få nogle folk tilbage fra skader.
Det er ikke Atlético Madrid og Barcelona, som er vores største konkurrenter i denne sæson. Det er os selv. Når dette Real Madrid-hold sætter turbo på, så bliver de to andre efterlaft tilbage til en kamp om anden- og tredjepladsen. Jeg er slet ikke nervøs for denne sæson.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Enig i dine betragtelser, vil dog pointere at ATM ser jeg ikke helt som en lige så stor udfordrer som jeg ser Barca. Min lille søster er ATM fan (min storebror er Barca fan, jeg har ikke været heldig), men det betyder at jeg har været tvangsindlagt til at se en del ATM kampe efterhånden. De er bedre i år vil jeg sige, men jeg sidder stadig med følelsen af at Simeone ikke får det optimale ud af sit mandskab. På papiret er der faktisk et virkelig godt hold, men de spiller sjældent godt. Sørloth brænder utrolig mange chancer, flere end Benzema gjorde det den sæson hvor han scorede 5 mål. Og så er Oblak heller ikke hvad han har været. Og nu møder de Barca næste gang, og dem choker de næsten altid i mod. En uafgjort i den kamp, tror jeg vil være bedst for os.NadaMás post=181028 skrev: Det begynder efterhånden at ligne en rigtig tæt og spændende La Liga-sæson.
Heldigvis sidder jeg med fornemmelsen af, at vi endnu ikke har set det bedste af Real endnu, så jeg føler mig fortrøstningsfuld.
Jeg synes at angrebsspillet bliver bedre, og flere spillere træder til. Her har vi været godt hjulpet af at Jude har fundet målformen igen, Mbappé begyndte at se skarpere ud, og Vini er jo bare en sand mester. Det var også dejligt at se Rodrygo tilbage på måltavlen i går, lige som at Valverde lykkedes med endnu et forsøg udefra. Jeg håber at Endrick snart bliver mere involveret - Rotation bliver en af nøglerne. På nuværende tidspunkt er han krediteret med 82 minutter fordelt på 12 kampe. Det kan ingen være tilfredse med. Kom ind i kampen Carlo.
Omvendt står vi en situation med Lucas V., en fløjspiller, som eneste højreback for resten af sæsonen, og som han præsterer, bør det være ulovligt at kunne vinde en ligatitel. Mit håb går stadig til en højreback i januar (om så blot på en lejeaftale), omend jeg ser det meget usandsynligt.
Atletico begynder at se rigtig skarpe ud, og er i en opadgående formkurve. De kommer generelt frem til meget, og eksekverer nogle gange bedre på deres chancer end andre, men de får sejrene for tiden - Comebacket mod Sevilla var jo et eksempelvis vidnesbyrd på at de tror på sig selv.
Barcelona er virkelig løbet ind i vanskeligheder, men de finder selvfølgelig en mere stabil form igen. Jeg tror dog ikke tilnærmelsesvis så meget på dem, som jeg gjorde under deres overbevisende sæsonstart. Jeg tror i det hele taget her, at jeg var lidt forblændet af at se Barca spille reelt fodbold igen, efter ikke at have gjort det siden præ-Koeman. De er i skrivende stund bagud 0-1 mod Leganes.
Jeg savner Pepe :(
Jeg er ikke særlig optimistisk omkring vores eget spil. Ancelotti falder stadig i alle de samme gamle fælder. Det kan godt være vi stadig får kæmpet mesterskabet i hus på individuelle præstationer, men tror ikke næste halvdel af sæsonen kommer til at forløbe særlig meget anderledes end denne.
Er desværre enig.Lars1991 post=181035 skrev: Problemet med at "nu får vi også snart flere spillere tilbage fra skader" er, at det har vi jo gjort hele sæsonen. Og så får vi nye skader. Hvad skulle grundlaget være for at tænke at skaderne pludselig stopper nu? Jeg håber det da, men kan ikke se hvad der skulle stoppe nye skader. Der bliver stadig drevet rovdrift på nogle få, imens andre sidder på bænken indtil alle deres konkurrenter er skadet.
Jeg er ikke særlig optimistisk omkring vores eget spil. Ancelotti falder stadig i alle de samme gamle fælder. Det kan godt være vi stadig får kæmpet mesterskabet i hus på individuelle præstationer, men tror ikke næste halvdel af sæsonen kommer til at forløbe særlig meget anderledes end denne.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Jeg er ked af at ødelægge din spænding, men den vinder ATM ikke. Har i mange år haft det ligesom dig, hvor jeg troede at ATM ville yde modstand til Barca. Men jeg blev skuffet hvert år. Det ender altid med at ATM's spillerne snubler over deres egne nosser og ikke kan sætte 3 afleveringer i streg.Madrid777 post=181027 skrev: Atlético Madrid vinder i dag 1-0 mod Getafe og er altså på nuværende tidspunkt seriøse titelkandidater med 38 point (samme antal point og kampe spillet som Barca. Ja, med vores og Barcas form in mente er det jo næsten 33% chance til hvert holds titelchancer. Deres bredde i truppen er god og så besidder de tre klasseangribere, som alle laver mål. Det bliver yderst spænende at følge næste uges kamp mellem lillebror og Barca. Der vil jeg personligt sidde klistret til skærmen.
Generelt passer Barca's stil bare ikke til ATM for de får ikke lov til at komme tæt ind på dem og bruge deres fysik. Kigger man på stats så er det heller ikke på ATM's side. jeg er ikke helt sikker, men mener at det er 10-15 år siden de sidst har vundet over Barca på udebane.
Apr 17, 2024: Atletico 0-3 Barcelona (La Liga)
Dec 03, 2023: Barcelona 1-0 Atletico (La Liga)
Apr 23, 2023: Barcelona 1-0 Atletico (La Liga)
Jan 08, 2023: Atletico 0-1 Barcelona (La Liga)
Feb 06, 2022: Barcelona 4-2 Atletico (La Liga)
Oct 02, 2021: Atletico 2-0 Barcelona (La Liga)
Lars1991 post=181035 skrev: Problemet med at "nu får vi også snart flere spillere tilbage fra skader" er, at det har vi jo gjort hele sæsonen. Og så får vi nye skader. Hvad skulle grundlaget være for at tænke at skaderne pludselig stopper nu? Jeg håber det da, men kan ikke se hvad der skulle stoppe nye skader. Der bliver stadig drevet rovdrift på nogle få, imens andre sidder på bænken indtil alle deres konkurrenter er skadet.
Det er bare et spørgsmål om tid før Rüdiger og Valverde bliver skadet eller har brug for pause, for de bliver jo nødt til at spille hver kamp. Det holder jo ikke i længden.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Aldrig har jeg oplevet et så godt hold, med så store spillere, falde sammen på den måde. Det er jo en helt absurd statistik de kører med kun 1 sejr i 12 kampe!
Det var aldrig sket for Ancelotti.
Jeg sidder virkelig og nyder at se deres projekt falde sammen. Det kan måske lyde en smule kynisk, men Pep har simpelthen gjort for stor skade på Real gennem tiden til at jeg kan gøre andet. Det er noget man ikke havde set forvente og Pep og ledelsen i City må virkelig være på overarbejde for at finde vejen ud af krisen. Hvor lang snor får Pep? Han er jo en af de få trænere som aldrig er blevet fyret. Lad os nu sige de stadig har 1 sejr, men på 20 kampe inde i februar, hvad gør man så. For så vidt jeg ved, så er Rodri ude resten af sæsonen…Realex post=181076 skrev: Hvor er det fantastisk og på samme måde fascinerende, at se Pep og Manchester City's nedsmeltning.
Aldrig har jeg oplevet et så godt hold, med så store spillere, falde sammen på den måde. Det er jo en helt absurd statistik de kører med kun 1 sejr i 12 kampe!
Det var aldrig sket for Ancelotti.
Omvendt viser det også, at vi måske ikke skal være så hårde ved Ancelotti, der trods skader til vigtige spillere og tab af Kroos alligevel formår at være kompetitive. Vi har ingen kvalificerede spillereklare backs i truppen - her indforstået at hverken Mendy eller Fran Garcia har niveau til klubben og vores bedste venstreback spiller på midtbanen (Camavinga).
I midterforsvaret har vi Rudiger, og så er vores næstbedste spilleklare spiller castilla-spiller. Tchouameni(jeg har opgivet at stave hans navn rigtigt med alle de vokaler) i forsvaret er elendig. Han fungerer heller ikke på midtbanen længere. Tror han er blevet magelig... Karrieren er peaket. Han virker ramt af et eller andet. Manglende motivation? Frygt for skader? Uanset hvad så har vi ikke rigtig noget andet at sætte ind i midterforsvaret.
På midtbanen er vi jo også tyndt besat, især når Tchoumeni skal dække ind i midtforsvaret.
Det er faktisk kun i angrebet, at jeg nærmest ser mulighed for at rotere lidt, og det er jo ikke ligefrem der, vi har fået de store skader.
Jeg tror egentligt, at det jeg vil frem til er, at Ancelotti vel nærmest ikke kan rotere andet end i angrebet. Og at fejlen ikke rigtig falder tilbage på Ancelotti. Det er ledelsen, der ikke har givet ham en trup med nok tyngde.
Spillestilen kan vi så altid snakke om på et andet tidspunkt, men for ikke at blande det sammen, har jeg kun forholdt mig til rotation i spilletruppen, hvor jeg synes Ancelotti gør det udemærket.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.