Fifa ballon d'or

Afstemning: Hvem burde vinde

Cristiano Ronaldo
82 95.3%
Lionel Messi
4 4.7%
Franck Ribery
Ingen stemmer 0%
Zlatan Ibrahimovic
Ingen stemmer 0%
Antal stemmer: 86
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
12 år 10 måneder siden #133 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Fifa ballon d'or
Det er jo bare en afstemning som er total til grin. Håber Ronaldo møder op dog. Hvis han så ikke vinder prisen kunne han jo komme med en lille stik pille at han håber i sæson 2014 at score dobbelt så mange mål, vinde ligaen, cdr og chl og dermed give konkurrence til messi om 1 pladsen igen ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Zidane91
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #134 af Zidane91
Besvaret af Zidane91 på emne Fifa ballon d'or

Cristiano Ronaldo <3

• KP
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #135 af KP
Besvaret af KP på emne Fifa ballon d'or
Ved ikke om det er repost, men den danske journalist der skal stemme er da i hvert fald fornuftig.

Troels Henriksen ‏@TroelsHenriksen 14. nov
Hvor har @Morten_Crone dog ret i alt han i dag har skrevet på Twiiter om Gyldne Ballon....for en gangs skyld. Selvfølgelig er det Cristiano.

12 år 10 måneder siden #136 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Fifa ballon d'or
Med fare for at få nogle hug, må jeg lige komme med et lille indspark til hele Ballon-debatten.

Først og fremmest, så det er på plads, jeg mener også at Cristiano fortjener prisen i år! Messi har været meget skadesplaget og til tider en skygge af sig selv og Ribery er bare ikke på de to andres niveau i mine øjne. Synes slet ikke han stod ud som den mest strålende spiller i sidste sæson for Bayern, selvfølgelig er han verdensklasse, men Bayern må tilskrive deres succes til et fabelagtigt kollektiv og langt fra Riberys individuelle kvaliteter.

Når det så er sagt, så meget jeg indrømme at jeg synes tonen er lidt pivet og fornærmet herinde. Enig, det virker lidt mærkeligt den måde som FIFA har ageret op til afstemningen, men den måde folk afskriver al seriøsitet fra prisen synes jeg er lidt tøset. Hvis Messi vinder i år vil jeg gerne følge trop og kaste skældsord, men selv jeg, som stor Real-fan og gigantisk Barca og Messi modstander, synes Messi har fortjent prisen de foregående år. Ronaldo har været fuldstændig hjernedød, men i mine øjne har Messi bare været endnu bedre. Jeg er også én af dem der synes at den seneste nyhed "Fifa nedgør Cristiano igen" er en anelse farvet og tøsefornærmet. Jeg synes man bør hæve sig over det niveau, Ronaldo har været af en anden verden i år, men det med at prisen ikke har nogen form for troværdighed fordi han ikke har taget den nogen af de seneste år synes jeg er noget piveri.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, Hierro 2.0

12 år 10 måneder siden #137 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Fifa ballon d'or

El Rojo skrev: Når det så er sagt, så meget jeg indrømme at jeg synes tonen er lidt pivet og fornærmet herinde. Enig, det virker lidt mærkeligt den måde som FIFA har ageret op til afstemningen, men den måde folk afskriver al seriøsitet fra prisen synes jeg er lidt tøset. Hvis Messi vinder i år vil jeg gerne følge trop og kaste skældsord, men selv jeg, som stor Real-fan og gigantisk Barca og Messi modstander, synes Messi har fortjent prisen de foregående år. Ronaldo har været fuldstændig hjernedød, men i mine øjne har Messi bare været endnu bedre. Jeg er også én af dem der synes at den seneste nyhed "Fifa nedgør Cristiano igen" er en anelse farvet og tøsefornærmet. Jeg synes man bør hæve sig over det niveau, Ronaldo har været af en anden verden i år, men det med at prisen ikke har nogen form for troværdighed fordi han ikke har taget den nogen af de seneste år synes jeg er noget piveri.

Blatters "hovsa"-udtalelse og FIFAs seneste negligering af Ronaldo og dennes eminente form i deres kvalmende subjektive præsentation, er vel nok til at pådutte denne rædselsfulde organisation prædikatet utroværdig - i min verden virker det i hvert fald ikke troværdigt, hvorfor denne artikel er helt på sin plads.

Lidt Ronaldo-propaganda på madridista.dk er på sin plads - det er åbenbart kun os, som er parate til at tage lidt tæsk for at forsvare verdens - med afstand - bedste fodboldspiller og det er sørgeligt!

Ronaldo har været uden sidestykke i år og han er den eneste retmæssige vinder af Balon d'Or. Ja, det er da flot, at RIbery og Messi har vundet flere titler, men de har ingelunde præsteret bedre end Kommendaten. Nej, der skal retfærdighed til og dette prøver vi, som medie at sprede ud i diverse husstande........ så kan man kalde det tøset, piveri etc., men korrupte individer/organisationer opnår ikke sympati hos nogen af de nuværende skribenter - det tør jeg godt melde ud på vegne af os alle!

Derfor: FIFA nedgjorde Ronaldo via Blatter, FIFA nedgjorde Ronaldo i deres præsentation og FIFA vil strække sig endnu længere for, at Messi eller sågar Ribery vinder hæderen, som verdens bedste fodboldspiller og til den tid, er der naturligvis igen en nyhed på madridista.dk, som forarger nogen og bringer glæde hos andre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, JimmyBroe, Omar

12 år 10 måneder siden #138 af MMM
Besvaret af MMM på emne Fifa ballon d'or
*Det* her er hvad der for folk til at synes FIFA og Blatter mangler troværdighed?! Ikke FIFAs reaktion i en sag som den her eller den her . Eller den her , den her og den her . Det er ikke når ærespræsidenten bliver tvunget til at trække sig pga korruptionsanklager eller når Jack Warner ikke bliver smidt ud, men selv træder tilbage, nej, det er når Blatter fortæller en dårlig joke i The Oxford Union, det PR-bureau hyret til at skrive blurbs til Balon D'Or kandidaterne bruger flere positive tillægsord om Messi end om andre og det står klart at en popularitetskonkurrence handler om popularitet. Klart.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

12 år 10 måneder siden #139 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Fifa ballon d'or

MMM skrev: *Det* her er hvad der for folk til at synes FIFA og Blatter mangler troværdighed?! Ikke FIFAs reaktion i en sag som den her eller den her . Eller den her , den her og den her . Det er ikke når ærespræsidenten bliver tvunget til at trække sig pga korruptionsanklager eller når Jack Warner ikke bliver smidt ud, men selv træder tilbage, nej, det er når Blatter fortæller en dårlig joke i The Oxford Union, det PR-bureau hyret til at skrive blurbs til Balon D'Or kandidaterne bruger flere positive tillægsord om Messi end om andre og det står klart at en popularitetskonkurrence handler om popularitet. Klart.

Lad os få det på det rene. Siden er Madridista.dk, sjovt nok en side for madridista'er. Altså nyheder om Real Madrid. Her skriver man om alt hvad der vedrører Real. Ronaldo har været den beddste for os i lang tid og i år været med længder verdens bedste. Fifa gør ham jo til grin. Ballon d'or er en pris der bliver gevet til verdens bedste af det største fodboldforbund i verden, så derfor er prisen vigtig og det er fuldstændig skandaløst de ikke kan fremstå objektive. Og så er det her Madridista infomerer fansne om sådan noget. Hvorfor forventer folk at madridista.dk kun skal skrive positive nyheder om Real og de ikke må kritisere andre for at nedgøre dem på den måde?
Desuden forstår jeg ikke de eksempler du nævner. De bliver allerede taget op i forskellige medier. Men det her medie er madridista.dk og skriver kun nyheder der vedrør Real Madrid og ikke al andet korruption Fifa har med at gøre. Det er ikke Fifa-er-korrupt.dk.

12 år 10 måneder siden #140 af MMM

SR4 skrev:

MMM skrev: *Det* her er hvad der for folk til at synes FIFA og Blatter mangler troværdighed?! Ikke FIFAs reaktion i en sag som den her eller den her . Eller den her , den her og den her . Det er ikke når ærespræsidenten bliver tvunget til at trække sig pga korruptionsanklager eller når Jack Warner ikke bliver smidt ud, men selv træder tilbage, nej, det er når Blatter fortæller en dårlig joke i The Oxford Union, det PR-bureau hyret til at skrive blurbs til Balon D'Or kandidaterne bruger flere positive tillægsord om Messi end om andre og det står klart at en popularitetskonkurrence handler om popularitet. Klart.

Lad os få det på det rene. Siden er Madridista.dk, sjovt nok en side for madridista'er. Altså nyheder om Real Madrid. Her skriver man om alt hvad der vedrører Real. Ronaldo har været den beddste for os i lang tid og i år været med længder verdens bedste. Fifa gør ham jo til grin. Ballon d'or er en pris der bliver gevet til verdens bedste af det største fodboldforbund i verden, så derfor er prisen vigtig og det er fuldstændig skandaløst de ikke kan fremstå objektive. Og så er det her Madridista infomerer fansne om sådan noget. Hvorfor forventer folk at madridista.dk kun skal skrive positive nyheder om Real og de ikke må kritisere andre for at nedgøre dem på den måde?
Desuden forstår jeg ikke de eksempler du nævner. De bliver allerede taget op i forskellige medier. Men det her medie er madridista.dk og skriver kun nyheder der vedrør Real Madrid og ikke al andet korruption Fifa har med at gøre. Det er ikke Fifa-er-korrupt.dk.

De eksempler jeg nævnte var en direkte respons på flere kommentarer i både denne og de andre tråde her på siden, der sagde at *den her* sag er hvad der har ødelagt FIFAs troværdighed. Min beklagelse er ikke at madridista.dk ikke dækker korruption, slavearbejde mv,, min beklagelse er at visse her på siden tillægger et par tillægsord i en pressemeddelse og en dårlig joke mere vægt i deres vurdering af FIFAs troværdighed end sager, der rent faktisk betyder noget. Det er navlepilleri af værste klasse, at gøre den her sag til et spørgsmål om en jagt på "retfærdighed" og et spørgsmål om FIFAs troværdighed. Det er nærmere et spørgsmål om, at Blatter & Co ikke elsker Ronaldo så lige så højt some vi gør, hvilket alt andet lige må stå dem frit for. Og nej, det er sgu ikke nogen objektiv sandhed, at Ronaldo har været verdens bedste i år, men det er også sagen uvedkommende - Balon D'or har alle dage været en afstemning på subjektive kriterier og det vil det være igen i år. Måske det vil falde ud til Ronaldos fordel, måske ikke, men i mellemtiden ville et mindre martyrkompleks og en snert af proportionsfornemmelse klæde både klub og fans.

Og helt ærligt, i den kommité, der bestemte årets short list, altså dem der skal argumentere for hvorfor de udvalgte spillere har fortjent at vinde en Balon D'or, udgangspunktet for den udskældte pressemeddelse, sad bl.a. en vis Florentino Perez. Hvis Ribery og de franske medier begyndte at råbe op om heksejagt på den baggrund, hvor alvorligt ville du tage dem?
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

12 år 10 måneder siden #141 af SR4
Ingen har sagt at Fifa ikke har gjort slemmere ting. Men her og nu er klubbens bedste spiller blevet gjort til grin af det største fodboldforbund i verden. At de har gjort slemmere ting før, betyder ikke vi skal fjerne fokus fra denne katastrofe. Især fordi man som Real-fan bliver ramt.

Ingen har sagt Blatter skal elske Ronaldo så meget som vi gør, tværimod - Han SKAL være objektiv og beskrivelserne for spillerne SKAL være objektive. Det er den mest prestigefyldte indiduelle sportspris i verden, så lidt professionilisme kan man da forvente af dem - trodsalt.

Til det sidste, så ved jeg egentlig ikke hvilke personer, der skriver al det lort om spillerne, men du kan ikke bilde mig ind at Perez har sagt ja til at der i beskrivelsen skal stå at han var næstbedst efter Messi sidste sæson. Og tror ikke han selv mente det skulle undlades at han faktisk har gået overgået Messi i dette kalenderår (det hedder sjovt nok den bedste spiller 2013 og IKKE 12-13).

12 år 10 måneder siden #142 af MMM

SR4 skrev: Ingen har sagt at Fifa ikke har gjort slemmere ting. Men her og nu er klubbens bedste spiller blevet gjort til grin af det største fodboldforbund i verden. At de har gjort slemmere ting før, betyder ikke vi skal fjerne fokus fra denne katastrofe. Især fordi man som Real-fan bliver ramt.

Ingen har sagt Blatter skal elske Ronaldo så meget som vi gør, tværimod - Han SKAL være objektiv og beskrivelserne for spillerne SKAL være objektive. Det er den mest prestigefyldte indiduelle sportspris i verden, så lidt professionilisme kan man da forvente af dem - trodsalt.

Til det sidste, så ved jeg egentlig ikke hvilke personer, der skriver al det lort om spillerne, men du kan ikke bilde mig ind at Perez har sagt ja til at der i beskrivelsen skal stå at han var næstbedst efter Messi sidste sæson. Og tror ikke han selv mente det skulle undlades at han faktisk har gået overgået Messi i dette kalenderår (det hedder sjovt nok den bedste spiller 2013 og IKKE 12-13).

1) Mener du seriøst, at det her er en katastrofe? I nogen som helst forstand?

2)Mener du oprigtigt, at den pressemeddelse eller Blatters joke vil være afgørende for hvor Morten Olsen eller nogen anden sætter sin stemme? Virkelig?

3) Jeg går stærkt ud fra, at blurbsene er skrevet af et pr-bureau og ikke af Perez, men at Perez sad i kommiteén der rent faktiskt udvalgte kandidaterne, understrenger hvor uforholdsmæssigt stor vægt rene medieorienterede ture i spinaten tillægges, istedet for at kigge på den indflydelse både Real Madrid og Ronaldo tillægges af FIFA. Der er ikke noget stakkels Ronaldo eller stakkel Madrid over det her.

4) Det fremgik ikke, at Messi var bedst i sidste sæson, det fremgik at Messi scorede flest mål. Det gør ham ikke nødvendigvis til den bedste spiller, ligeså lidt som det gør Ronaldo til den bedste spiller, at han har scoret flest mål i kalenderåret 2013, det er Guldstøvlen hvor det er det afgørende. Hvilket er hele pointen - det overlades til de stemmeberettigede, der vel og mærke ikke arbejder for FIFA, at bestemme hvilke kriterier de vil lægge vægt på, det være sig mål, trofæer, egen erfaring, ry, rygte eller indædt had til Ronaldos frisør. Det er en afstemning der er nogenlunde ligeså objektiv som Vild med Dans. Det betyder ikke at den er værdiløs eller at Ronaldo ikke har fortjent at vinde, det betyder bare at den må tages for hvad den er - en popularitetskonkurrence.

12 år 10 måneder siden #143 af SR4
1) Ja det er en katastrofe, måske ikke i dine øjne, men et fodboldforbund, der står for den største individuelle pris der kan fåes SKAL være objektivt. Fifa har ageret uproffessionelt. Det er en katastrofe, der ikke snart sker nogle udskiftninger på toppen af Fifa. Men det jo ikke første Fifa-skandale der har været og Blatter skulle for længst være blevet smidt ud.

2) Det er irrelevant. Det er altså meget svært at sige, men det er mere princippet i det. Det, der er sket indtil videre er total respektløst over for Ronaldo. Messi har altid været rost for alt hvad han har gjort. Ronaldo kommer og præsterer en af de bedste sæsoner en spiller er kommet med og han bliver rakket ned af verdens største forbund. Desuden så er der måske landstrænere i fx. Afrika, som ikke har specialt meget styr på europæisk fodbold, der så stemmer ud fra beskrivelserne i Fifa, jeg ved ikke. Men igen, det er princippet i at de ikke kan være objektive som er problemet.

3) Ikke for noget, men forstår ikke rigtig hvad du siger her. :)

4) Ved godt at antal mål ikke er ligmed hvem der er bedst. Det handler sådan set om de ikke kan vælge en statistik, der indeholder tal fra år 12 og bagefter inddrager Messi ind i Ronaldos beskrivelse og direkte fortæller om hvordan han blev overgået. Synes du ikke selv personligt det ville have været mere logisk at snakke om Ronaldos fantastiske kalenderår, hvor han var topscorer, end at inddrage halvdelen af år 2012 med?

12 år 10 måneder siden #144 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Fifa ballon d'or

Daniel skrev: Blatters "hovsa"-udtalelse og FIFAs seneste negligering af Ronaldo og dennes eminente form i deres kvalmende subjektive præsentation, er vel nok til at pådutte denne rædselsfulde organisation prædikatet utroværdig - i min verden virker det i hvert fald ikke troværdigt, hvorfor denne artikel er helt på sin plads.

Lidt Ronaldo-propaganda på madridista.dk er på sin plads - det er åbenbart kun os, som er parate til at tage lidt tæsk for at forsvare verdens - med afstand - bedste fodboldspiller og det er sørgeligt!

Ronaldo har været uden sidestykke i år og han er den eneste retmæssige vinder af Balon d'Or. Ja, det er da flot, at RIbery og Messi har vundet flere titler, men de har ingelunde præsteret bedre end Kommendaten. Nej, der skal retfærdighed til og dette prøver vi, som medie at sprede ud i diverse husstande........ så kan man kalde det tøset, piveri etc., men korrupte individer/organisationer opnår ikke sympati hos nogen af de nuværende skribenter - det tør jeg godt melde ud på vegne af os alle!

Derfor: FIFA nedgjorde Ronaldo via Blatter, FIFA nedgjorde Ronaldo i deres præsentation og FIFA vil strække sig endnu længere for, at Messi eller sågar Ribery vinder hæderen, som verdens bedste fodboldspiller og til den tid, er der naturligvis igen en nyhed på madridista.dk, som forarger nogen og bringer glæde hos andre.

Jeg er bare af den holdning, at der er et stykke mellem et par svipsere af medium størrelse til korruption. Jeg synes det bliver blæst op i en unødvendig grad, og mener, ligesom MMM pointerer det, Ronaldos chancer er intakte på trods af Blatter og middelmådige præsentationstekster. De værdier og den stolthed klubben Real Madrid bør være synonym for synes jeg ikke er tilstede, når man råber og skriger pga. af et par petitesser. Selvfølgelig skal klubben og spillerne forsvares med næb og klør, men jeg synes godt måden det gøres på kan være mere afbalanceret. Det er naturligvis bare min holdning.

At folk er af den holdning, at der er flere længder mellem Ronaldo og 2013's næstbedste fodboldspiller, synes jeg også er en anelse farvet. Som sagt, jeg synes også han fortjener den, han har været bedst, men hans fantastiske sæsonstart i år har for alvor gjort forskellen for mig, og for et par måneder siden ville jeg ikke have været ligeså skråsikker. Selvfølgelig skal et fan-forum ikke være objektivt, men fra folk der har så stort behov for objektivitet, synes jeg det er lidt kækt at sige at der kun findes én vinder og at det ikke engang kan diskuteres at Ronaldo er den bedste.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, BBB, MMM

Leveret af Kunena Forum