Fifa ballon d'or

Afstemning: Hvem burde vinde

Cristiano Ronaldo
82 95.3%
Lionel Messi
4 4.7%
Franck Ribery
Ingen stemmer 0%
Zlatan Ibrahimovic
Ingen stemmer 0%
Antal stemmer: 86
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
12 år 10 måneder siden #97 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Fifa ballon d'or

Real Madrid skrev:

asp3200 skrev:

SR4 skrev: Er jeg lidt farvet, hvis jeg synes Ribery og Zlatan måske fortjener 2. og 3.pladsen foran Messi?

Ronaldo har klart været verdens bedste i år.

Ribery vandt the treble og var den bedste spiller for holdet og har klart været virkelig stærk.

Zlatan har scoret det ene vanvittige mål efter det andet og sat den ene assist efter det andet og har bare været fantastisk både for landshold og klub, nåede kvartfinalen i CL med et hold under toppen og røg ud på udebanemål mod selveste Barca.

Messi har selvfølgelig været god, uden tvivl, men har været usynlig i mange store kampe, som el clasicos'ne, Bayern-kampen, en af Milan-kampene, supercups'ne osv. og vigtigst af alt været skadet i rimelig mange kampe.

Kan huske Ronaldo ikke var blandt top 3 i 2010 bag Xavi og Iniesta, så helt unfair ville det egentlig heller ikke være.

Tjo, man kan jo sige Ribery og Zlatan har hele 2 måneder til at komme foran Messi. Ribery er i min bog allerede foran Messi og helt på siden af Ronaldo som i den seneste tid dog har trukket fra Ribery, dog kun scoringsmæssigt.

Arh de har lige knap og nap fire dage på træningsbanen ;-)

Tjoh man kan jo godt se lidt fremadrettet på året. Det gjorde man da man "forudså, sidste år at Messi ville slå rekorden før den overhoved blev slået. Desuden så er det faktisk ærgerligt at November og December aldrig er en del af bedømmelserne :/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #98 af Steen
Besvaret af Steen på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

Steen skrev: Du modsiger jo dig selv?

Netop sådan en sætning gør, at ingen tager dig seriøst. Men det er fint, du har måske ret, han nægter måske at spille.

Det er jo ikke modsigende. Det er jo en fejl at Ancelotti ikke tør at sige noget til Ronaldo, uanset hvordan Ronaldo reagerer.

Så er det jo heller ikke Ronaldo's skyld, og derfor skal han ikke kritiseres for det, noget du har gjort tidligere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

12 år 10 måneder siden #99 af SR4

falle skrev: Jeg er enig i at det burde være et udvalg af sportsjournalister, som skulle stemme, og hverken landstrænere eller kaptajner over hele jorden burde have noget at skulle have sagt.

Ronaldo er én af de mest hadede bedste fodboldspillere overhovedet, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor man er så delt omkring ham! Jeg kan godt forstå det hvis det er baseret på tidligere attitude, men manden er kommet langt siden Manchester United, og burde derfor ikke stå ret for hans yngre dage; han har gjort mere end rigeligt op for det.

Man vælger Messi fordi...... han er Messi. Længere er den ikke.

Da Messi og Ronaldo begge var favouritter til titlen, udtalte Platini Messi havde fortjent den mest.

I år var udtalelserne fra Blatter ikke bedre.

Når to så magtfulde personer udtaler sig sådan, så bliver store dele af verdenen altså påvirket. Det er endda på trods af man har opdaget Messi slet ikke er noget helt specialt og symptatisk som en Puyol eller Raul. Ja Ronaldo har endda vist i løbet af de sidste sæsoner han er tættere på.

12 år 10 måneder siden #100 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Fifa ballon d'or

fejl fra Ancelotti´s side

Tror du at Ronaldo bare accepterer at skulle arbejde defensivt, uden at blive utilfreds

Netop sådan en sætning gør, at ingen tager dig seriøst. Men det er fint, du har måske ret, han nægter måske at spille.

Det er sådan noget her jeg bliver irritereret over, vi husker det alle.

Og der er jeg enig, dette bryder jeg mig heller ikke om.
Det er ikke så meget dine indlæg i denne tråd jeg snakker om, jeg tænker også på dem du har skrevet i de andre tråde.

Sjovt nok scorer Ronaldo 2 mål i den kamp og Real vinder 4-1. For min skyld behøver han ikke arbejde defensivt, så længe han banker kasser ind.

Om Messi siger du:
"Og nu laver han intet defensivt fordi at han hele tiden bliver skadet." HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA, så det godt Ronaldo ikke bliver skadet, når han (de få gange) hjælper defensivt.

Jeg har aldrig hørt lignende...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #101 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Fifa ballon d'or
What We Learned? What Some People Keep Saying: Messi Wasn't Getting Hurt Like This When Pep Guardiola Was Manager.

One thing that is really bothering me is all of these "Barça fans" and "experts" that keep saying, "Messi almost never got hurt under Pep (Guardiola)." What does Pep Guardiola have to do with Messi's recent run of injuries? Does this apply to other players, or only to Messi? It's a bad argument and it might be the dumbest, most pathetic argument/excuse I've heard in a while. A complete logical fallacy, and if you don't know what that is, look it up.

Du læser bare selv resten:
www.barcablaugranes.com/2013/11/11/50889...d-again-mind-of-xoel

12 år 10 måneder siden #102 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Fifa ballon d'or

Steen skrev:

Real-Laudrup skrev:

Det er jo ikke modsigende. Det er jo en fejl at Ancelotti ikke tør at sige noget til Ronaldo, uanset hvordan Ronaldo reagerer.

Så er det jo heller ikke Ronaldo's skyld, og derfor skal han ikke kritiseres for det, noget du har gjort tidligere.

Ronaldo skal kritiseres hvis han ikke vil arbejde defensivt. Men det er der, træneren skal overbevise ham.

12 år 10 måneder siden #103 af SR4

Brylle skrev: Jeg kan heller ikke fordrage ambitiøse folk, der altid sigter efter det allerbedste i enhver situation! Kom nu lidt, ikke?

Især når det ikke køre for dem og de bliver sure. GOSH kan de ikke bare smile hele tiden, hvergang de lukkede mål ind eller noget. Det er så trættende med den vindermentalitet de er blevet hjernevasket med. ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

12 år 10 måneder siden #104 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

Ikertheman skrev:

Real-Laudrup skrev: Og nu laver han intet defensivt fordi at han hele tiden bliver skadet.

Hvorfor tror du, at han bliver skadet? Steen - jeg tror, at du skal skære det ud i pap..

Det er jo ikke fordi at han arbejder defensivt. Det har han jo nærmest ikke gjort de sidste to år. Han blev jo aldrig skadet under Pep, og det var der, de var så intense i deres pres. Han bliver ved med at blive skadet fordi at Barcelona ikke kan tage sig ordenligt af ham. Det var jo en skandale at han var med i returkampen mod PSG, han burde jo ikke engang have været på bænken.

Jeg tror at det er dig, der skal have tingene skåret ud i pap

Du må have de vildeste insider rundt omkring, siden du ved Ronaldo ikke hjælper til offensivt, fordi Ancelotti ikke tør sige ham imod. Ligesom du ved Messi bliver skadet, fordi de ikke tager sig af ham i Barcelona. Det er forfærdeligt at de ikke kan få fat i dygtigere folk i den klub... men okay det er jo også bare en lille lokal klub uden økomisk rådighed.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Steen

12 år 10 måneder siden #105 af Steen
Besvaret af Steen på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

Steen skrev:

Real-Laudrup skrev:

Ronaldo skal kritiseres hvis han ikke vil arbejde defensivt. Men det er der, træneren skal overbevise ham.

HVEM FUCK SIGER AT HAN IKKE VIL ARBEJDE DEFENSIVT? DET ER DER JO IKKE NOGET DER INDIKERER, OG DERFOR KAN DU IKKE KRITISRE HAM FOR DET. CARLO SKAL IKKE OVERBEVISE HAM OM NOGET, HAN SKAL BLOT FORTÆLLE HAM AT HAN SKAL ARBEJDE DEFENSIVT, NOGET SOM HAN INDTIL VIDERE IKKE HAR GJORT.

12 år 10 måneder siden #106 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Fifa ballon d'or

Ikertheman skrev: What We Learned? What Some People Keep Saying: Messi Wasn't Getting Hurt Like This When Pep Guardiola Was Manager.

One thing that is really bothering me is all of these "Barça fans" and "experts" that keep saying, "Messi almost never got hurt under Pep (Guardiola)." What does Pep Guardiola have to do with Messi's recent run of injuries? Does this apply to other players, or only to Messi? It's a bad argument and it might be the dumbest, most pathetic argument/excuse I've heard in a while. A complete logical fallacy, and if you don't know what that is, look it up.

Du læser bare selv resten:
www.barcablaugranes.com/2013/11/11/50889...d-again-mind-of-xoel

Hvad jeg sagde var bare fact, han blev ikke skadet under Guardiola. Havde de ikke smidt ham ind i PSG kampen, og givet ham 2-3 uger til at komme sig, så havde han nok ikke fået de her konstante skader.

12 år 10 måneder siden #107 af SR4

falle skrev:

Real-Laudrup skrev: De to tyske hold viste jo i sidste sœson at de offensive krœfter kan ofre sig, og det gav pote! Selv Robben(!) forstod at hvis de ville vinde, så var han nødt til at sœtte holdet først. Jeg siger ikke at Cristiano skal arbejde ligeså intenst som Di Maria, men vis i det mindste lidt mere engagement og ikke bare stå der og tœnke: "Det er ikke mit problem, hvis en spiller løber forbi". Det har før kostet han hold.

Men det har han jo netop bevist og gjort i denne sæson! Han har flere gange i de sidste par kampe været nede og hjælpe i forsvaret; og kan du overhovedet være sikker på at han ikke har fået at vide at han SKAL blive oppe og lade de andre 9 spillere gøre resten, nu hvor han udgør 80% af offensiven?

Men helt ærligt så - Du synes ikke det er for meget at forlange af Ronaldo?

Scorer over 1 mål snit pr kamp og spiller stortset alle kampe. Hvor dumt det end lyder, så er han altså ikke en maskine så han vil kun blive mere træt, hvis han også skulle kæmpe definsivt. Hans kræfter er ikke uendelige. Hvad andre spillere præsterer defensivt, kompenserer han med offensivt og lidt til. ;) Desuden vil det tit tvinge ham til at trække tilbage på banen, hvilket gør det sværere for ham at score, når holdet overtager bolden og så bliver offensiven svækket mere end hvad vi får ud af at han forsvarer. Hvorfor ikke udnytte hans spidskompetencer, istedet for at tvinge ham til at forsvare?

Og desuden, hvem siger det ikke er træneren, der selv mener, det er bedst hvis Ronaldo ikke arbejder defensivt?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #108 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Fifa ballon d'or

SR4 skrev:

Brylle skrev: Jeg kan heller ikke fordrage ambitiøse folk, der altid sigter efter det allerbedste i enhver situation! Kom nu lidt, ikke?

Især når det ikke køre for dem og de bliver sure. GOSH kan de ikke bare smile hele tiden, hvergang de lukkede mål ind eller noget. Det er så trættende med den vindermentalitet de er blevet hjernevasket med. ;)

Ja det er måske også derfor, at Ronaldo og Marcelo hader hinanden eller hvad det var RL har påstået :D
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Brylle.

Leveret af Kunena Forum