Fifa ballon d'or

Afstemning: Hvem burde vinde

Cristiano Ronaldo
82 95.3%
Lionel Messi
4 4.7%
Franck Ribery
Ingen stemmer 0%
Zlatan Ibrahimovic
Ingen stemmer 0%
Antal stemmer: 86
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
12 år 10 måneder siden #145 af BBB
Besvaret af BBB på emne Fifa ballon d'or
Du har fået et tak, og jeg vil gerne understrege at det er for denne bid:

El Rojo skrev: De værdier og den stolthed klubben Real Madrid bør være synonym for synes jeg ikke er tilstede, når man råber og skriger pga. af et par petitesser. Selvfølgelig skal klubben og spillerne forsvares med næb og klør, men jeg synes godt måden det gøres på kan være mere afbalanceret. Det er naturligvis bare min holdning.

Real kører i øjeblikket en kampagne mod FIFA, og det er fint. Det kræves for at holde verdens bedste spiller anno 2013 glad. Jeg kritiserede selv den skingre tone tidligere. Tonen gør, at "vi", for det reflekterer tilbage på alle, som gerne vil bruge Madridista.dk som kilde, fremstår med en enorm bias. Bias er ganske naturligt, når man holder med et bestemt hold, men dette er i overdrevet grad.

Nyheden om at Ronaldo boykotter ballon d'or, kunne fint rumme nyheden om, at fifa.com har favoriseret Messi. Selv nyheden om at Messi bliver favoriseret, kunne gøres mere elegant, hvis den partout skulle være selvstændig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #146 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Fifa ballon d'or

El Rojo skrev:

Daniel skrev: Blatters "hovsa"-udtalelse og FIFAs seneste negligering af Ronaldo og dennes eminente form i deres kvalmende subjektive præsentation, er vel nok til at pådutte denne rædselsfulde organisation prædikatet utroværdig - i min verden virker det i hvert fald ikke troværdigt, hvorfor denne artikel er helt på sin plads.

Lidt Ronaldo-propaganda på madridista.dk er på sin plads - det er åbenbart kun os, som er parate til at tage lidt tæsk for at forsvare verdens - med afstand - bedste fodboldspiller og det er sørgeligt!

Ronaldo har været uden sidestykke i år og han er den eneste retmæssige vinder af Balon d'Or. Ja, det er da flot, at RIbery og Messi har vundet flere titler, men de har ingelunde præsteret bedre end Kommendaten. Nej, der skal retfærdighed til og dette prøver vi, som medie at sprede ud i diverse husstande........ så kan man kalde det tøset, piveri etc., men korrupte individer/organisationer opnår ikke sympati hos nogen af de nuværende skribenter - det tør jeg godt melde ud på vegne af os alle!

Derfor: FIFA nedgjorde Ronaldo via Blatter, FIFA nedgjorde Ronaldo i deres præsentation og FIFA vil strække sig endnu længere for, at Messi eller sågar Ribery vinder hæderen, som verdens bedste fodboldspiller og til den tid, er der naturligvis igen en nyhed på madridista.dk, som forarger nogen og bringer glæde hos andre.

Jeg er bare af den holdning, at der er et stykke mellem et par svipsere af medium størrelse til korruption. Jeg synes det bliver blæst op i en unødvendig grad, og mener, ligesom MMM pointerer det, Ronaldos chancer er intakte på trods af Blatter og middelmådige præsentationstekster. De værdier og den stolthed klubben Real Madrid bør være synonym for synes jeg ikke er tilstede, når man råber og skriger pga. af et par petitesser. Selvfølgelig skal klubben og spillerne forsvares med næb og klør, men jeg synes godt måden det gøres på kan være mere afbalanceret. Det er naturligvis bare min holdning.

At folk er af den holdning, at der er flere længder mellem Ronaldo og 2013's næstbedste fodboldspiller, synes jeg også er en anelse farvet. Som sagt, jeg synes også han fortjener den, han har været bedst, men hans fantastiske sæsonstart i år har for alvor gjort forskellen for mig, og for et par måneder siden ville jeg ikke have været ligeså skråsikker. Selvfølgelig skal et fan-forum ikke være objektivt, men fra folk der har så stort behov for objektivitet, synes jeg det er lidt kækt at sige at der kun findes én vinder og at det ikke engang kan diskuteres at Ronaldo er den bedste.

Det er jo ikke så underligt. Hvert eneste år har langt de fleste ment at vinderen altid skulle være Ronaldo eller Messi. Med Messis sløve år samt de mange skader, så er han udelukket og nu er kun Ronaldo tilbage.
Fortæl mig så hvad Ribery har gjort, der er så ekseptionelt. Bayerns indsats var en hold indsats.

12 år 10 måneder siden #147 af BBB

SR4 skrev: Det er jo ikke så underligt. Hvert eneste år har langt de fleste ment at vinderen altid skulle være Ronaldo eller Messi. Med Messis sløve år samt de mange skader, så er han udelukket og nu er kun Ronaldo tilbage.
Fortæl mig så hvad Ribery har gjort, der er så ekseptionelt. Bayerns indsats var en hold indsats.

Ret skal være ret: Ribery har spillet fantastisk, i de kampe jeg har set. Minus landsholdet, men der har han også spillet sammen med en decideret ufarlig angriber. ;-)

12 år 10 måneder siden #148 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Fifa ballon d'or
Men kan de fleste ikke blive enige om, at der kun er to kandidater til Ballon d'Or?; Ribery og Ronaldo...:)

Derfra er det så et spørgsmål om hvilke kriterier man lægger vægt på. Ronaldo har været den bedste, når man ser helt isoleret på de to. Men Ribery fører 3-0 i titler, hvilket kan være svært at ignorere..

12 år 10 måneder siden #149 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Fifa ballon d'or
Når man vælger Messi over Sneijder så SKAL man også vælge Cristiano over Ribery.

• Madrid4Life
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #150 af Madrid4Life
Besvaret af Madrid4Life på emne Fifa ballon d'or

interfigo skrev: Når man vælger Messi over Sneijder så SKAL man også vælge Cristiano over Ribery.

Ja helt enig. Dog har vi jo brokket, at Sneijder ikke fik Ballon d'or, er det ikke så lidt dobbeltmoralsk, at vi nu synes at Ronaldo fortjener Ballon d'or. Hvis Sneijder fortjente den dengang, så må Ribery jo fortjene den nu.

Men jeg er en af dem, som synes at Ronaldo er suverænt nummer 1 nu.

12 år 10 måneder siden #151 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Fifa ballon d'or

Madrid4Life skrev:

interfigo skrev: Når man vælger Messi over Sneijder så SKAL man også vælge Cristiano over Ribery.

Ja helt enig. Dog har vi jo brokket, at Sneijder ikke fik Ballon d'or, er det ikke så lidt dobbeltmoralsk, at vi nu synes at Ronaldo fortjener Ballon d'or. Hvis Sneijder fortjente den dengang, så må Ribery jo fortjene den nu.

Jo absolut - Og derfor bør Ribery også få den;)

Men omvendt; så blev Ronaldo jo også snydt sidst år.....

• Madrid4Life
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #152 af Madrid4Life
Besvaret af Madrid4Life på emne Fifa ballon d'or

M_linding skrev:

Madrid4Life skrev:

Jo absolut - Og derfor bør Ribery også få den;)

Men omvendt; så blev Ronaldo jo også snydt sidst år.....

Messi vandt den da fortjent sidste år. 91 mål er intet mindre end imponerende. :)

12 år 10 måneder siden #153 af BBB

Madrid4Life skrev:

Hvis man skal tage prisen seriøst, så må man også forholde sig til at titler ikke gjorde det for Sneijder, og heller ikke vil gøre det for Ribery.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #154 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Fifa ballon d'or
Jeg må sige at Robben eller Ribery har fortjent titlen mest. Når the treble vindes så skal den uddeles til en spiller for det hold, især når disse har været fremragende. Jeg forstår stadig godt at Ronaldo boycutter kårringen, men det er af helt andre grunde at han ikke har fortjent den i 2013.

12 år 10 måneder siden #155 af Dios
Besvaret af Dios på emne Fifa ballon d'or
Hvorfor har folk trang til og sige enten eller? Enten skal man vinde mange titler, ellers skal man være helt exceptionel god. Måske er det grundet den manglende vurderingsskala, som kun kommer til udtryk af subjektive meninger.

Jeg var modstander af Sneijder fik den, for han var langtfra den bedste individuelle spiller, og det er jo en individuel pris, så det siger næsten sig selv.

Jeg savner nogle kriterier man bedømmer udfra, men det skal åbenbart være så subjektivt som overhovedet mulig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #156 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Fifa ballon d'or
Sneijder er måske ikke verdens bedste spiller, men han spillede en forrygende sæson og vandt titler. Samme har Ribery gjort og derfor har han fortjent den.

Leveret af Kunena Forum