Sæsonen 2014/2015

12 år 3 dage siden #505 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 2014/2015

M_linding skrev:

RasmusKring skrev: Selvom jeg ikke er fuldstændig enig med Dios, så er jeg meget enig i, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, som mange her på forummet og blandt Real Madrids fans generelt mener. Reus har nogen kompetencer som Ronaldo slet ikke har. Han har godt nok ikke Ronaldos fysik, men han et langt bedre overblik, træffer bedre beslutninger på bolden og arbejder mere defensivt. På den baggrund kan jeg godt forstå, at man kan foretrække Reus fremfor Ronaldo - specielt hvis man også tager alder og løn betragtning. Reus har altså ikke Ronaldos evne til at score mål, men til gengæld ville han nok skabe mere for sine holdkammerater.

Man skal ikke glemme, at Ronaldo laver rigtig mange boldtab og vanvittige langskudsforsøg i løbet af en kamp. Han trækker tempoet ud af spillet, men så længe han scorer et mål per kamp, så lever jeg med det. Der er dog ingen tvivl om, at jeg forstår Dios' pointé.

Ronaldo er bestemt ikke perfekt og man kan altid diskutere, om holdet vil blive bedre med med alternative sammensætninger af spillere...

Men Dios forsøger at argumentere imod Ronaldos tilstedeværelse i Real Madrid ved at kalde hans teknik "elendig" og at påstå at han ikke er kampafgørende. Det er så tyndt og langt fra sandheden, at man er nødt til at sætte ham en smule på plads;)

Propaganda hører ingen steder hjemme:)

Jeg vil nu kigge på de ”gode” hold Ronaldo har mødt de seneste 3 sæsoner.

Juventus X2 - 3 mål 1 assist – 180 minutter – mål/assist pr. 45 min.
Dortmund X5 - 3 mål – 440 minutter – mål/assist pr. 146 min.
Bayern X4 – 4 mål – 1 assist - 373 minutter – mål/assist pr. 74 min.
Atletico Madrid X9 – 11 mål – 6 assist – 850 minutter – mål/assist pr. 50 min.
Atletic Bilbao X6 – 6 mål – 3 assist – 525 minutter – mål/assist pr. 58 min.
Barcelona X13 – 11 mål – 2 assist – 1113 minutter – mål/assist pr. 86 min.
Valencia X8 – 5 mål – 3 assist – 720 minutter – mål/assist pr. 90 min.
Sevilla X6 – 11 mål – 1 assist - 512 minutter – mål/assist pr. 43 min.
Man. City X2 – 1 mål – 180 minutter – mål/assist pr. 180 min.
Man. U X2 – 2 mål - 180 minutter – mål/assist pr. 90 min.

Hvis Ronaldo ikke er afgørende mod stort set alle de hold han møder, så kender jeg ikke nogle spillere der er afgørende!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 dage siden #506 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2014/2015

BBB skrev:

Real Madrid 7 skrev: Carlo Ancelotti overvejer at rykke bale på den centrale midbane hvad syntes i om det?

Bale har slet ikke teknik til det mod defensivt indstillede hold. Hvor har du i øvrigt hørt det?

Det er såmænd "tophistorien" på Marca: www.marca.com/2014/09/07/futbol/equipos/...drid/1410088006.html

Ancelotti overvejer åbenbart at lade Bale spille den position som Di Maria spillede sidste sæson - for så at gøre plads til James på højrekanten. Umiddelbart synes jeg det er lidt synd at sku flytte Bale væk fra kanten og jeg tror bare ikke det i sidste ende vil gi mere balance end at placere James centralt. Men gode råd er jo dyre lige nu - og eftersom man jo helt tydeligt købte James uden at tænke på hvor eller hvordan man sku bruge ham, så er det jo bare situationen nu. Held og lykke til Ancelotti med at presse en firkantet klods ned i et rundt hul..

12 år 3 dage siden #507 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Sæsonen 2014/2015
Næste træk bliver at sende Bale ned på venstre back, så er der plads til en stjerne mere.

• L.Ahrendsen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 dage siden #508 af L.Ahrendsen
Besvaret af L.Ahrendsen på emne Sæsonen 2014/2015
Benzema sendes på bænken og Cristiano overtager pladsen. Bale skifter side og da vi nok må forvente at James skal spille, så må det foregå i højre side.
Midtbanen skal bestå af Modric og Kroos side om side samt Khedira på den defensive plads, da vi ellers kommer til at mangle noget fysik. Jeg har ikke den store tiltro til Khediras defensive egenskaber og med en smal trup til den nye sæson, så får Illaramendi jo chancen uanset hvad (Khedira er jo allerede nu meldt uge i 6 uger) og jeg håber han viser sig defensivt bedre end Khedira, da det kan blive nødvendigt.
Ang. Benzema og Chicarito, så skal der ske noget drastisk med Benzema før han skal spille igen. Selvom jeg har været skuffet over handlen med Chicarito, så håber jeg han får chancen i nogle indhop og viser sig som en brugbar brik i denne sæson.
Forsvaret behøver jeg vidst ikke at kommentere så meget på. En Marcelo i topform vs. Coentrão i topform, så havde jeg valgt Marcelo, men hvis Bale skal spille i venstre side, så kan det være at det viser sig som en bedre idé at vælge Coentrão fremfor Marcelo. Og selvfølgelig er Carvajal foretrukket frem for Arbeloa.
Angående målmandsposten, så synes jeg Navas skal gives chancen. Jeg er træt af Casillas og håber han langsomt kan blive sluset ud af klubben uden alt for megen ballade og spetakel.

12 år 3 dage siden #509 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
@M_linding.

Så du mener altså ikke at Ronaldo var verdens bedste fodboldspiller anno 2013? For du mener jo ikke at jeg ser hvad der foregår i den virkelige verden, men min holdning er, at han netop var den bedste fodboldspiller i det kalenderår.
Men hvor ser du jeg skriver, at Ronaldo ikke afgøre kampe på egen hånd, eller scorer mange mål på udebane? Jeg skriver, at jeg aldrig har haft følelsen af, at Ronaldo ville sikre os en titel. Ret skal være ret, for alle mål og sejre tæller, så alle de kampe han har afgjort imod Osasuna, Getafe, Rayo, Valancia etc. har jo klart haft betydning i sidste ende, men nu var det ikke det jeg hentydet til.
Se et 7 min. lang klip med Di María på youtube, og du vil straks mene han er verdens absolut bedste spiller, hvis man ikke har set ham over en hel sæson, men når du har det, så sidder man tilbage med en øv følelse, og det er præcis den følelse jeg altid sidder tilbage med når vi spiller en virkelig afgørende kamp, hvor plads er en mangelvare.

Teknik er mange ting, og ja jeg synes vitterligt hans tekniske færdigheder er elendige når det kommer til positionsspillet, overblik og generelt blik for sine holdkammerater. Det er en af grundene til jeg ikke er fan af ham, at RasmusKring så beskriver det som had kan jeg kun ryste på hovedet af. Jeg synes Ronaldo er en stor fodboldspiller, men han vil aldrig blive husket som en der for alvor gjorde en forskel som Zidane, Ronaldinho og Messi vil blive husket for hos mig. Verdensbilledet viser jo også, at jeg ikke er den eneste af den holdning. Nu er Ronaldo tilfældigvis Real Madrid spiller, og det kan man godt se og høre herinde. Jeg tvivler ihvertfald på du selv vil støtte en spiller som spiller i en anden klub, så meget som du beskytter/forsvarer Ronaldo.
Han bliver gjort til gud herinde, og blandt mange Real Madrid fans, men i den virkelige verden er han kendt for den evige 2'er.

Nu skal det ikke lyde som om, at jeg virkelig ikke kan fordrage Ronaldo, for sådan er sandheden på ingen måde. Jeg synes bare ikke han er så uundværlig ligesom så mange andre herinde synes.

Hvis Reus "kun" er god, så er Ronaldo "kun" tilpas god ;D Reus er det nye, bedre og en moderniseret udgave af Ronaldo ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 dage siden ved Dios.

12 år 3 dage siden #510 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev: @M_linding.

Så du mener altså ikke at Ronaldo var verdens bedste fodboldspiller anno 2013? For du mener jo ikke at jeg ser hvad der foregår i den virkelige verden, men min holdning er, at han netop var den bedste fodboldspiller i det kalenderår.
Men hvor ser du jeg skriver, at Ronaldo ikke afgøre kampe på egen hånd, eller scorer mange mål på udebane? Jeg skriver, at jeg aldrig har haft følelsen af, at Ronaldo ville sikre os en titel. Ret skal være ret, for alle mål og sejre tæller, så alle de kampe han har afgjort imod Osasuna, Getafe, Rayo, Valancia etc. har jo klart haft betydning i sidste ende, men nu var det ikke det jeg hentydet til.
Se et 7 min. lang klip med Di María på youtube, og du vil straks mene han er verdens absolut bedste spiller, hvis man ikke har set ham over en hel sæson, men når du har det, så sidder man tilbage med en øv følelse, og det er præcis den følelse jeg altid sidder tilbage med når vi spiller en virkelig afgørende kamp, hvor plads er en mangelvare.

Teknik er mange ting, og ja jeg synes vitterligt hans tekniske færdigheder er elendige når det kommer til positionsspillet, overblik og generelt blik for sine holdkammerater. Det er en af grundene til jeg ikke er fan af ham, at RasmusKring så beskriver det som had kan jeg kun ryste på hovedet af. Jeg synes Ronaldo er en stor fodboldspiller, men han vil aldrig blive husket som en der for alvor gjorde en forskel som Zidane, Ronaldinho og Messi vil blive husket for hos mig. Verdensbilledet viser jo også, at jeg ikke er den eneste af den holdning. Nu er Ronaldo tilfældigvis Real Madrid spiller, og det kan man godt se og høre herinde. Jeg tvivler ihvertfald på du selv vil støtte en spiller som spiller i en anden klub, så meget som du beskytter/forsvarer Ronaldo.
Han bliver gjort til gud herinde, og blandt mange Real Madrid fans, men i den virkelige verden er han kendt for den evige 2'er.

Nu skal det ikke lyde som om, at jeg virkelig ikke kan fordrage Ronaldo, for sådan er sandheden på ingen måde. Jeg synes bare ikke han er så uundværlig ligesom så mange andre herinde synes.

Hvis Reus "kun" er god, så er Ronaldo "kun" tilpas god ;D Reus er det nye, bedre og en moderniseret udgave af Ronaldo ;)

Hvor er Nej tak-knappen Siempre?!

12 år 3 dage siden #511 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Sæsonen 2014/2015
@Dios

Jeg synes ikke du forholder dig til ZizouMo's indlæg. Når vi har fakta på bordet kan vi ikke bruge dine fornemmelser til ret meget. Eller dækker opgørelsen ikke det du mener?

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 dage siden #512 af Don J
Besvaret af Don J på emne Sæsonen 2014/2015
Synes, det er helt fair, at Dios er til en anden spillertype end Ronaldo og Bale - der skal være plads til forskellige præferencer uagtet den enkelte spillers niveau. Men..
Når Ronaldo bliver analyseret til at være en ikke-afgørende spiller med et elendigt overblik, så tager følelserne altså over for fagligheden :-)

12 år 3 dage siden #513 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
Dios

Jeg kan bare ikke lade vær med at tænke, at du bygger din evige kritik af Ronaldo på de samme principper, som du bygger din kritik af drage-trøjen og den lyserøde trøje på.

Men det er jo din sag;-)

12 år 2 dage siden #514 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2014/2015

L.Ahrendsen skrev:

Kassow-Rossing skrev: Det er ikke for at trække opmærksomheden væk fra diskussionen angående Ronaldo og Reus, men jeg kunne godt tænke mig at holde om jeg har begået blasfemi ved at købe trøjen for sæsonen 14/15:

Kroos med den blå målmandstrøje :)

Is that bad? :D

Jeg har overvejet det samme, det skal du ikke være ked af. Men Kroos m. nr. 8, det går ikke. Du MÅ kun vælge 1, 13 eller 25. Jeg havde valgt nr. 13 og eget navn på trøjen! (:

Sorry! Jeg endte med nummer 8 og Kroos på bagsiden af Iker's og Navas's flotte blå trøje.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

12 år 2 dage siden #515 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Sæsonen 2014/2015

ZizouMo skrev:

M_linding skrev:

RasmusKring skrev: Selvom jeg ikke er fuldstændig enig med Dios, så er jeg meget enig i, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, som mange her på forummet og blandt Real Madrids fans generelt mener. Reus har nogen kompetencer som Ronaldo slet ikke har. Han har godt nok ikke Ronaldos fysik, men han et langt bedre overblik, træffer bedre beslutninger på bolden og arbejder mere defensivt. På den baggrund kan jeg godt forstå, at man kan foretrække Reus fremfor Ronaldo - specielt hvis man også tager alder og løn betragtning. Reus har altså ikke Ronaldos evne til at score mål, men til gengæld ville han nok skabe mere for sine holdkammerater.

Man skal ikke glemme, at Ronaldo laver rigtig mange boldtab og vanvittige langskudsforsøg i løbet af en kamp. Han trækker tempoet ud af spillet, men så længe han scorer et mål per kamp, så lever jeg med det. Der er dog ingen tvivl om, at jeg forstår Dios' pointé.

Ronaldo er bestemt ikke perfekt og man kan altid diskutere, om holdet vil blive bedre med med alternative sammensætninger af spillere...

Men Dios forsøger at argumentere imod Ronaldos tilstedeværelse i Real Madrid ved at kalde hans teknik "elendig" og at påstå at han ikke er kampafgørende. Det er så tyndt og langt fra sandheden, at man er nødt til at sætte ham en smule på plads;)

Hvis Ronaldo ikke er afgørende mod stort set alle de hold han møder, så kender jeg ikke nogle spillere der er afgørende!

Vanvittig statistik! :0

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 dage siden #516 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2014/2015

ZizouMo skrev:

M_linding skrev:

Det er et vældig flot stykke arbejde du har udført, men jeg synes det virker en anelse skørt at inkludere Sevilla, Bilbao og til dels Valencia på den liste.

Bilbao er blevet henholdvis 4,12 og 10 i La Liga de seneste 3 sæsoner. Sevilla er blevet nummer 5, 9 og 9 i La Liga de seneste 3 sæsoner. Valencia er blevet nummer 8, 5 og 3 de seneste 3 sæsoner. De er muligvis sub-toppen i Spanien, men det gør dem ikke nødvendigvis gode.

Mod de resterende hold har han scoret 35 mål i 37 kampe, hvilket må siges at være flot.

Leveret af Kunena Forum