Sæsonen 2014/2015
For udover hans fænomenale offensive boldfordeling, ville han defensivt så være stærk nok til, at udfylde noget af Alonsos rolle?. Jeg tænker bare at man måske skulle begynde at indlemme ham i truppen nu når vi står og mangler en midtbanespiller.
Dette er selvfølgelig kun noget der skal overvejes hvis vores hold falder fra hinanden, eller det er tydeligt at bredden simpelthen ikke er tilstrækkelig jo længere vi kommer i sæsonen.
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
- RasmusKring
- Gæst
-
Dernæst tænker jeg med gru på den kommende sæson. Ancelotti bør helt seriøst overveje at skifte sin formation, for spillematerialet er slet ikke på plads til at spille den 4-3-3, som han gjorde i sidste sæson. Hvis man ser på vores seks midtbanespillere, så er to af dem (James og Isco) deciderede 10'ere, så hvorfor ikke lave en formation, hvor vi spiller med en 10'er? På den måde ville vi få det bedste ud af Isco og James' talenter, der i den nuværende formation bliver spildt lidt, selvom Isco ser ud til at have fundet sig lidt til rette i systemet. Udover den gavnelige effekt på de to spillere, så ville en formation som 4-2-3-1 også kunne give os mere mulighed for at angribe igennem midten, hvilket vi virkelig har savnet i sæsonens første kampe. Her er mit personlige bud på, hvordan Real Madrid bør stille op i denne sæson:
Casillas/Navas
Carvajal/Arbeloa Pepe/Varane Ramos/Nacho Marceloa/Coentrao
Modric/Illarramendi Kroos/Khedira
Bale/Jese James/Isco Ronaldo
Benzema/Hernandez
Denne formation ville udnytte truppen bedst muligt, selvom det nok er usandsynligt, at Ancelotti vil ændre systemet. Det er dog her, han i mine øjne skal vise, at han er en klassetræner. De allerbedste forstår at lave de nødvendige små og store ændringer for at få det bedste ud af deres trup. Hvis han stædigt fastholder sin 4-3-3, så spår jeg en sæson, hvor vi kun vinder 2 trofæer: den europæiske supercup og verdensmesterskabet for klubhold, og det ville være en Ka-ta-stro-fe ;)
- JohnJohn
- Gæst
-
Alonso - Kroos: For mig en klar opgradering. Alonso's rolle skal på ingen måde undervurderes, men Kroos er en markant opgradering taget Alonso's alder og faldende niveau i betragtning.
Di Maria - James: Under forudsætning af at Di Maria kunne holde sit forårs-niveau, så er dette selvfølgelig en klar nedgradering på nuværende tidspunkt. Det er selvfølgelig et sats at udskifte en spiller med en dårligere i håb om at han bliver endnu bedre, men med det faktum at Di Maria ville væk, synes jeg ikke klubben havde et valg. Problemet i dette skifte ligger dog i at Di Maria har en mere defensiv tilgang til spillet end James, men for mig at se Di Maria's rolle ikke erstattes på nogen anden måde.
Lopez - Navas: Ganske uændret, omend jeg synes det er et mærkeligt skifte. Jeg kan sagtens se idéen i at sælge Diego Lopez, men jeg har en kende svært ved at se fidusen i Navas når han endvidere optager en ikke-EU-plads på holdet - som andenmålmand.
Morata - Chicharito: Angriber for angriber mener jeg ikke Chicharito er bedre end Morata, men Chicharito har givetvis nogle spidskompetencer som jeg mener egner sig en del bedre til holdet end Morata. Jeg tænker jeg umiddelbart hurtighed og erfaringen som kan gå hen og blive en ganske vigtig. Samtidigt en spiller med præcis den profil holdet havde brug for, hvis man stadig ser Benzema som den bedste angrebsløsning for holdet. For dårlig til rigtig at kunne konkurrere om en startplads, og god og tilfreds med at være andetvalg. Perfekt.
Til sidst er der givetvis kun Casemiro som der ikke er hentet en erstatning til, men det er vist også en spiller man ligeså godt kan finde en erstatning for på Castilla.
Som trup mener jeg altså ikke at vi er kommet svækket ud af transfervinduet.
Der hvor jeg så er en lille smule skuffet, er at vi altså heller ikke er kommet markant styrket ud af vinduet. Med Jesé's skade i foråret så vi netop hvor smal en trup offensivt vi havde, og grundlæggende kan det vel diskuteres at det var det der kostede mesterskabet - og Jesé er jo stadig ikke klar, og kommer næppe i samme omdrejninger som før hans skade på denne side af påske. Og med den umiddelbare placeringsforskel der er på Di Maria og James, kan man meget vel argumentere for at James går ind som bredde til offensiven, mens Di Maria's midtbaneplads altså ikke er erstattet. Var den blevet det, havde jeg været en del mere tilfreds.
Samtidigt synes jeg mange gange tidligere vi har set hvor stor en betydning det har at få transfers afklaret inden sæsonen var gået i gang. Var alle disse handler overstået inden august, havde alle haft en realistisk mulighed for at bidrage til holdet fra start, og Ancelotti havde haft bedre mulighed for at lægge en overordnet taktik der ikke var baseret på spillere der alligevel ikke er til stede efter 1. september.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
JohnJohn skrev: Hvis man nu ser helt sort på hvidt på det, og stiller transfers op mod hinanden i forhold, så jeg har en lille smule svært ved at se hvordan vi er kommet markant svækket ud af transfervinduet:
Alonso - Kroos: For mig en klar opgradering. Alonso's rolle skal på ingen måde undervurderes, men Kroos er en markant opgradering taget Alonso's alder og faldende niveau i betragtning.
Di Maria - James: Under forudsætning af at Di Maria kunne holde sit forårs-niveau, så er dette selvfølgelig en klar nedgradering på nuværende tidspunkt. Det er selvfølgelig et sats at udskifte en spiller med en dårligere i håb om at han bliver endnu bedre, men med det faktum at Di Maria ville væk, synes jeg ikke klubben havde et valg. Problemet i dette skifte ligger dog i at Di Maria har en mere defensiv tilgang til spillet end James, men for mig at se Di Maria's rolle ikke erstattes på nogen anden måde.
Lopez - Navas: Ganske uændret, omend jeg synes det er et mærkeligt skifte. Jeg kan sagtens se idéen i at sælge Diego Lopez, men jeg har en kende svært ved at se fidusen i Navas når han endvidere optager en ikke-EU-plads på holdet - som andenmålmand.
Morata - Chicharito: Angriber for angriber mener jeg ikke Chicharito er bedre end Morata, men Chicharito har givetvis nogle spidskompetencer som jeg mener egner sig en del bedre til holdet end Morata. Jeg tænker jeg umiddelbart hurtighed og erfaringen som kan gå hen og blive en ganske vigtig. Samtidigt en spiller med præcis den profil holdet havde brug for, hvis man stadig ser Benzema som den bedste angrebsløsning for holdet. For dårlig til rigtig at kunne konkurrere om en startplads, og god og tilfreds med at være andetvalg. Perfekt.
Til sidst er der givetvis kun Casemiro som der ikke er hentet en erstatning til, men det er vist også en spiller man ligeså godt kan finde en erstatning for på Castilla.
Som trup mener jeg altså ikke at vi er kommet svækket ud af transfervinduet.
Der hvor jeg så er en lille smule skuffet, er at vi altså heller ikke er kommet markant styrket ud af vinduet. Med Jesé's skade i foråret så vi netop hvor smal en trup offensivt vi havde, og grundlæggende kan det vel diskuteres at det var det der kostede mesterskabet - og Jesé er jo stadig ikke klar, og kommer næppe i samme omdrejninger som før hans skade på denne side af påske. Og med den umiddelbare placeringsforskel der er på Di Maria og James, kan man meget vel argumentere for at James går ind som bredde til offensiven, mens Di Maria's midtbaneplads altså ikke er erstattet. Var den blevet det, havde jeg været en del mere tilfreds.
Samtidigt synes jeg mange gange tidligere vi har set hvor stor en betydning det har at få transfers afklaret inden sæsonen var gået i gang. Var alle disse handler overstået inden august, havde alle haft en realistisk mulighed for at bidrage til holdet fra start, og Ancelotti havde haft bedre mulighed for at lægge en overordnet taktik der ikke var baseret på spillere der alligevel ikke er til stede efter 1. september.
Vi var oz blevet klart styrket hvis vi havde købt Messi i stedet Casemiro, men det handler jo om rollerne og balancen. Vi har solgt strengt taget den eneste spiller der reelt ku udfylde den forreste midtbanerolle i Ancelottis system, ligesom han måske var vigtigste mand i presspillet OG han stod for at ku sætte flere mand af i høj fart - altsammen kvaliteter der ikke er blevet erstattet, ligesom vi nu ik har en spiller der udfylde den helt afgørende rolle. Desuden mistede vi vores defensive anker på midtbanen som heller ik blev erstattet (tværtimod solgte vi en spiller man måske ku ha afprøvet i Casemiro). Nuvel, Chicharito er måske ik ringere end Morata, men det ændrer jo ik på at angriberpositionen jo var et enormt ømt punkt som havde behov for en seriøs opgradering hvis Benzema igen faldt til sit sædvanlige, ufarlige niveau, hvilket noget godt ku tyde på med 2 mål de seneste 17 kampe! Man missede en gylden mulighed, nemlig at man har kendt til situationen i ca 6 mdr, for at lave et godt træk - i stedet blev det det her lunkne Chicharito-desperado-køb.
Til gengæld betalte man 80 mio for en spiller som umiddelbart ik rigtig har en plads i systemet og så købte man naturligvis den fremragende Kroos. Men man har reelt mistet præcis de profiler der sku til for at få hle omdrejningspunktet, midtbanen, til at fungere. Hvis du mener det er status quo, så er det self helt fint - jeg synes det er inkompetence på højt plan.
Havde vi beholdt Alonso eller han gad blive, ville jeg havde været ret tilfreds. I stedet for er jeg lidt lunket.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
JimmyBroe skrev: Hvad vil det koste os at hente den unge José Rodríguez hjem igen allerede til vinter? Ud over at det naturligvis er dårlig stil (bla bla bla). Er det overhovedet en mulighed?
For udover hans fænomenale offensive boldfordeling, ville han defensivt så være stærk nok til, at udfylde noget af Alonsos rolle?. Jeg tænker bare at man måske skulle begynde at indlemme ham i truppen nu når vi står og mangler en midtbanespiller.
Dette er selvfølgelig kun noget der skal overvejes hvis vores hold falder fra hinanden, eller det er tydeligt at bredden simpelthen ikke er tilstrækkelig jo længere vi kommer i sæsonen.
Jeg tror du er inde på noget af det rigtige!
José er et kæmpe talent, og skal selvfølgelig have chancen på et tidspunkt. Nu har man fire "nemme" måneder hvor bredden bliver knap så afgørende, og hvor man kan se José lidt an. Det samme kunne i princippet gælde for Omar.
Jeg er stor tilhænger af, at man har en tilpas bred/smal førsteholdstrup, som efterlader realistiske chancer for spilletid til talenter som José...
José har faktisk fået en fin start i Deportivo, og var med en scoring i weekenden - efter 7 minutter - med til at sikre Deportivo deres eneste point.
Hvis denne sæson skal blive en succes, så skal Ilarra og Isco indfri deres potentiale. Det er det der kan gøre forskellen fra sidste sæson. Måske er køb/salg status quo, men man skal huske at carvajal, Illarra, Isco, bale og jese går ind i deres anden sæson.
Lige nu har jeg min tvivl om Illarra, Isco og Jese (pga skade). De skal simpelthen tage ansvar og spille sig op hvis dette skal lykkedes. Hvis det gør, tager jeg hatten af for Carlo. Tænkt hvis Illarra blomstrer og Isco udfolder som den nye Iniesta?
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
madrid2000 skrev: Hvorfor køber/lejer vi ikke Danny Welbeck istedet for Hernandez? Nå ja, hans marketingværdig eller ringere end Hernandez is sydamerika...
Når vi nu er nede og vælge på de hylder, så foretrækker jeg trods alt Chicharito, marketing eller ej.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Fra mit syn er Chicharito en udemærket spiller, der kommer til at passe fint ind i truppen, og han kan komme ind fra bænken at score afgørende mål. Men han er bare ikke nok.
Jeg ved ikke om de manglede indkøb skal forklares med at Perez har tænkt sig at gå all ind på Sterling og Reus til næste sommer. Hvor Sterling har vist at han kan holde niveau og Reus kan købes for en slik (selvom han har en lav frikøbsklausul i forvejen, så kommer har han kun et år tilbage af sin kontrakt). Men hvis det er planen virker den ikke gennemtænk, da det er i år vi kan få de maksimale kampe et klubhold, kan have på en sæson.
Khedira er et åbent spørgsmål. Han er tydeligvis ikke en spiller efter Perez hjerte, så betyder det at han får lov til at gå fri til sommer og at Perez betaler store summer for Pogba?
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!