Sæsonen 25-26

1 år 2 måneder siden #649 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
Nu skal Xabi vise at han kan tage ansvar og reagere på en skidt første halvej, der skal skiftes ud til 2. halvejs start, den 442 han er gået over til efter vand-pausen fungere heller ikke, Gonzalo er slet ikke komfortable i den rolle. Det er nu han skal bevise at han har et modsvar når tingene går dårligt, for det er ikke sidste gang han står i denne situation i Real! Jeg ved ikke præcis hvad der er bedst lige nu, men som minimum en ofring af enten Mbappe eller Vini og så få Brahim eller Modric ind på midtbanen, og så få Gonzalo op i front hvor han har leveret hele turneringen igennem og Tchou ned i bagkæden hvor han kan være med til at Stabilisere i feltet, og så få Bellingham ned og mere aktiv på bolden!!!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #650 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=187061 skrev: GODT vi fik udskudt Bellinghams operation. Hvor' det vigtigt!

​Enig, jeg har heletiden sagt han burde have være opereret efter el classico. Det er nemt at være bagklog, men kan ikke se hvordan nogen troede vi kunne vinde denne turnering. Vi kunne også have nået til semi finale uden Jude. Det er så åndsvag prioritering, på bekostning af næste sæson. Samme kan siges om flere af vores andre trætte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 år 2 måneder siden #651 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26

NachoFernández post=187065 skrev:

Ramos4 post=187059 skrev: Tror ikke vi får Mbappé og Vini til at fungere sammen. Tror generelt ikke vi får Mbappé til at presse. Hvis ikke netop Luis Enrique kunne, hvem kan så?

Men Perez kommer *aldrig* til at acceptere at bænke en af de to. Så basically er vi fucked...eller hvad?

​Jeg tror og håber, at Alonso får noget snor til at gøre det. Altså Perez vil jo også gerne vinde og det er helt tydeligt at der ikke er råd til den der luksus i moderne fodbold. Jeg tror dog ikke at jeg ville bænke Mbappe og vi skal nok få ham mere i gang på den front. Den helt store synder har desværre udviklet sig til at være vores kære mand på venstre kant som bare ikke gider. 

​Fuldstændig enig i, at Vini er den i dårligst form og har været det i lang tid.
Men igen...han har lige forlænget. Han har en monsterløn. Han bliver bare ikke bænket. Det gør han simpelthen ikke. Det ville også sende hans værdi i bund tænker jeg. Måske Saudi stadig vil være interesserede - men er Vini?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 2 måneder siden #652 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 25-26
Jeg var meget bekymret da jeg så opstillingen, men havde ikke forestillet mig så store individuelle fejl.

Eller der tegner sig jo et mønster med Asensio nu, desværre, han ser ikke god ud.

Jeg havde flået Vinicius ude efter ca. 15 minutter da det blev tydeligt at han endnu en gang ikke kan tæmme en bold, og at han så samtidig ikke arbejder defensivt, så er han det svageste led. Vores backs får jo intet back up, håbløst mod et hold som vi ved er bedre end os.

1 år 2 måneder siden #653 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Sæsonen 25-26

NachoFernández post=187065 skrev:

Ramos4 post=187059 skrev: Tror ikke vi får Mbappé og Vini til at fungere sammen. Tror generelt ikke vi får Mbappé til at presse. Hvis ikke netop Luis Enrique kunne, hvem kan så?

Men Perez kommer *aldrig* til at acceptere at bænke en af de to. Så basically er vi fucked...eller hvad?

​Jeg tror og håber, at Alonso får noget snor til at gøre det. Altså Perez vil jo også gerne vinde og det er helt tydeligt at der ikke er råd til den der luksus i moderne fodbold. Jeg tror dog ikke at jeg ville bænke Mbappe og vi skal nok få ham mere i gang på den front. Den helt store synder har desværre udviklet sig til at være vores kære mand på venstre kant som bare ikke gider. 

​I starten arbejdede Vinicius hårdt, men så fik han en lang snor og mere frihed fra defensiv arbejde fra Carlo i 2-3 sæsoner og det har vist låst ham…. 
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Cristiano7.

1 år 2 måneder siden #654 af NickyMad

-#7- post=187063 skrev: Jeg forudser en udskiftning af Gonzalo Garcia til fordel for Modric. Selvom alle og enhver (også Alonso) kan se at den rigtige udskiftning havde været Vinicius, rykke Mbappe ud til venstre og så få den ekstra midtbanespiller ind. 

​Helt enig. Men hvis Xabi har fået at vide han må få det til at fungere med Vini og Mbappe, er det jo også forståeligt han gør som han gør. Bare det at han får lov til at bænke Rodrygo, er fremskrift, nok for meget at forvente mere.

1 år 2 måneder siden #655 af Ramos4
Jeg havde desværre kaldt det med Asencio. Han har masser af vilje og engagement og en vis hurtighed også. Men man spiller ikke på Castilla til man er 22, hvis man er et giga talent. Sorry to say. Så er man som minimum røget videre til en anden La Liga klub eller på lån eller noget.

Han har ikke niveauet til andet end backup. Engagement og tough-guy attitude er ikke nok.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 år 2 måneder siden #656 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 25-26
​Det der skuffer mig mest er at jeg faktisk troede Alonso havde mandat til at sætte holdet som han ville, og efter præstationer. Men opstillingen idag udstråler så tydeligt at Mbappe er blevet klar, men Gonzales mål har gjort ham umulig at droppe. Og Vinicius skal åbenbart spille uanset hvad. Hvad gør man så som træner? Hvis man nu havde røv i bukserne, så havde man stillet op som man ville og efter det koncept man tror på, men det gør Alonso desværre ikke, og så er det jo lige pludselig ligemeget om manden på sidelinjen hedder Alonso, Ancelotti eller noget tredje. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 år 2 måneder siden #657 af Ramos4
Det med at smide Rodrygo på bænken og formentlig få ham solgt er desværre ikke den store magtkamp vi måske troede. Det er hvert fald ikke bevis på det helt store - er jeg bange for. Rodrygo er ikke et kæmpe navn som Vini og Mbappé. Rodrygo kan Xabi sagtens smide på porten.

Perez ser HELT anderledes på Vini og Mbappé, det er jeg ret sikker på. De skal bare starte. Xabi må få det til at fungere. Ellers finder Papa en anden træner der kan. Desværre.

Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

1 år 2 måneder siden #658 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=187072 skrev: Jeg havde desværre kaldt det med Asencio. Han har masser af vilje og engagement og en vis hurtighed også. Men man spiller ikke på Castilla til man er 22, hvis man er et giga talent. Sorry to say. Så er man som minimum røget videre til en anden La Liga klub eller på lån eller noget.

Han har ikke niveauet til andet end backup. Engagement og tough-guy attitude er ikke nok.

​Er tilbøjelig til at være enig. Jeg tror simpelthen han spillede langt over evne sidste år, men lad os nu se, kan være han kommer igen, men det må være uhyre svært for Alonso at stole på ham. 

1 år 2 måneder siden #659 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Sæsonen 25-26
​Lidt tanker i pausen:
PSG spiller virkelig godt, og det regnede man jo også med. De er, og har været, det med afstand bedste hold det sidste halve år. Ingen skam at tabe til dem, omend det selvfølgelig kan ske på pænere måder. 

4-3-3 virker simpelthen ikke for vores hold. Det kan fungere (eksempelvis for PSG), hvis man har offensive spillere, der trækker ned i banen og kan agere som playmakere. Det er dog på ingen måde tilfældet for Real, hvor vores tre forreste hænger deroppe og venter, hvilket der bare ikke er plads til i moderne fodbold. 
Vini og Mbappe er luksusspillere. Et hold har plads til en af den slags på banen, men heller ikke flere. Det har fungeret med Vini, når der ikke var andre, og da han kun have Benz ved siden af sig. Det fungere også med Ronaldo, fordi han var den eneste luksusspiller. Nu har vi den seneste sæson spillet med 2 (eller 3) med Vini, Mbappe (og tildels Rodrygo). Det fører til dødsyg fodbold, hvor der ingen forbindelse er mellem kæderne. Jeg er dog også overbevist om, at Alonso også kan se dette. Hans filosofi om at holdet skal have kontrol, harmonerer i hvert fald slet ikke med Vini og Mbappe på banen samtidig, og derfor håber og tror jeg også, at vi hovedsagligt vil se en af dem på banen ad gangen (som gerne skulle være Mbappe). 

Men altså den her ene kamp skal heller ikke tage fokus væk fra de positive fremskridt der har været. Idag stiller vi også op i en opstilling der minder utrolig meget om Ancelottis opstillinger, og af samme grund ligner det også 1-til-1 en Ancelotti kamp.

Og vil også lige sige, at folk måske lige skal slappe lidt af med at påstå at den ene og den anden spiller er done. Rudiger har haft et utrolig højt niveau, og han er selvfølgelig ikke færdig blot fordi han rammer bolden en enkelt gang med støttebenet. Samme kan siges om Asencio, som har spillet en vanvittig sæson, og så er det lidt spøjst, at der skal så lidt til, før at folk herinde siger, at han aldrig bliver god nok. Hvis en spiller skal væk eller aldrig spille igen, hvis de laver et par fejl som Asencio har gjort i denne turnering, så er der vel reelt set ikke nogen spillere i verden, der kan spille på holdet. Det hører til som midterforsvarer. Både Rudiger og Asencio spiller selvfølgelig en rolle i næste sæson også. Man kan dog tydeligt mærke, at vi mangler en boldsikker midterforsvarer som Huijsen idag. 

1 år 2 måneder siden #660 af NickyMad
Hvis det var efter Alonsos vilje, havde vi nok også hentet Zubimendi :/
Måske man kan gå efter Stiller hvis Rodrygo og måske Ceballos sælges.

Leveret af Kunena Forum