Optakt: Real Madrid – Rayo Vallecano, LaLiga, 5. spillerunde

1 time 26 minutter siden #133 af NachoFernández
​@NadaMas

Super god og udførlig liste. Billedet taler jo sit klare sprog. Det er ret overbevisende når man ser det sådan og det er jo en vildt god track record set fra talentets synspunkt.

En kommentar til Ødegaard (og du nævner det jo selv senere), så var der bare ikke plads på holdet. Kigger man fra spillerens synspunkt som jo var udgangspunktet med det her vilde postulat at "Generelt bør man som ungt talent ikke tage til real madrid", så kan man kigge på Ødegaard og sige at vi hentede ham fra norsk fodbold, var tålmodige og gav ham nogle udlejninger og selvom han ikke slog igennem hos os, så har han nu vundet Premier League som anfører for et genrejst Arsenal og spillede i sommer en virkelig flot slutrunde. Var Ødegaard ked af at ende i Real Madrid og udvikle sig her hver sommer, mens han høstede god erfaring og spilletid i sine udlejninger? Det tror jeg bestemt ikke han var ked af set i bakspejlet. 

Og en god pointe at langt størstedelen tilmed er slået igennem i Real Madrid og været spillere som vi i længere eller mindre perioder har sat meget pris på og været ret imponeret over. 

@Madrid1998

Super vigtig og god pointe. Ikke alle kan blive verdens bedste på sin position og er det det eneste succeskriterie, så bliver alle klubber i hele verden skuffede. Kovacic spiller nogle gode sæsoner her og rejser videre til to forskellige klubber, som han også vinder CL med. Så kan det godt være han ikke har stået på årets hold eller ender med en Ballon d'Or, men når man snakker om Kovacic i dag, så er det med respekt for en stor fodboldspiller. Og kigger man på Kroatiens midtbane, så har han været så god, at I stedet for at snakke om at Modric styrer det hele, så har man snakket om midtbanen som trio eller duo alt efter periode. Mon Kovacic kigger tilbage og tænker "jeg skulle aldrig være taget til Real Madrid"? Næppe. 

Alle disse gode pointer viser for mig at det her vanvittige postulat om at "Generelt bør man som ungt talent ikke tage til real madrid" er blevet sparket langt ud i Middelhavet. 
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum