Fifa ballon d'or

Afstemning: Hvem burde vinde

Cristiano Ronaldo
82 95.3%
Lionel Messi
4 4.7%
Franck Ribery
Ingen stemmer 0%
Zlatan Ibrahimovic
Ingen stemmer 0%
Antal stemmer: 86
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
12 år 10 måneder siden #13 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

falle skrev: ^ Meget fine tal, men hvad med deres respektive landsholdkampe? Har du nogle tal der også?

Ikke fordi jeg tror at det bliver Ronaldo v Messi i år; synes mange snakker om Ribery - men helt ærligt! Så godt har han ikke engang spillet, og hvis han virkelig skulle vinde baseret på CL-finalen, så har jeg virkelig mistet den sidste rest af respekt jeg nu havde for titlen 'Årets Bedste'.

Jeg ved ikke hvor mange Bayern München kampe du har set, men jo, han har vœret så god. Ribery har vœret absolut verdensklasse.

Men jeg er enig i, at han ikke skal vinde den. Han vandt The Treble, men titler er ikke en del af kriterierne. Det er en individuel pris, og der er Messi og Ronaldo bare langt over de andre.

Hvem mener du egentlig skal vinde den?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #14 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Fifa ballon d'or

SR4 skrev:

Real-Laudrup skrev:

falle skrev: ^ Meget fine tal, men hvad med deres respektive landsholdkampe? Har du nogle tal der også?

Ikke fordi jeg tror at det bliver Ronaldo v Messi i år; synes mange snakker om Ribery - men helt ærligt! Så godt har han ikke engang spillet, og hvis han virkelig skulle vinde baseret på CL-finalen, så har jeg virkelig mistet den sidste rest af respekt jeg nu havde for titlen 'Årets Bedste'.

Jeg ved ikke hvor mange Bayern München kampe du har set, men jo, han har vœret så god. Ribery har vœret absolut verdensklasse.

Men jeg er enig i, at han ikke skal vinde den. Han vandt The Treble, men titler er ikke en del af kriterierne. Det er en individuel pris, og der er Messi og Ronaldo bare langt over de andre.

Hvem mener du egentlig skal vinde den?

Jeg ville give den til Ronaldo, med de mål han har scoret. Det har ikke givet os titler, men som sagt er det ikke en del af kriterierne. Det pynter dog.

Og lad mig så være i fred, og drop de provokerende spørgsmål.

12 år 10 måneder siden #15 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Fifa ballon d'or

Jaken skrev: Det må næsten være Ronaldos år i år.

Jeg har i min kedsomhed siddet og kigget på tallene (that’s right, El_Juan :P) over kalenderåret 2013 for Messi og Cristiano:

Udover det, har jeg også set på de ’største’ kampe de hver især har spillet over kalenderåret:

Messis store kampe: Atletico (supercup), Real Madrid (liga og copa), Milan, PSG, Bayern.

Cristianos store kampe: Atletico (copa), Barcelona (liga og copa), Juventus, United, Galatasaray (kun kvartfinalen), Dortmund.

Her lyder tallene:

Overblik: Ronaldo har spillet flest kampe (7 flere end Messi), men scoret betydeligt flest mål (15 mål mere) og sågar lavet et par assists mere (4 flere). Her finder jeg dog statistikkerne for de ”største kampe” til at være mest bemærkelsesværdig. Dog skal der også tilføjes, at Messi trods alt har vundet 2 pokaler i år i form af La Liga og Supercuppen.

EDIT: Mht. landskampe lyder det (uden venskabskampe):

Elsker bare når nogen går på statisik-jagt pga kedsomheden - det gavner hver gang.

Jeg havde slet ikke forventet at tallene ville være til sådan en stor fordel for Ronaldo. Håber han vinder den!
Det ville være absurd hvis Messi vandt 5 og Ronaldo stadig er på 1 . Det afspejler slet ikke den sande sammenligning mellem de to spillere.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Omar

12 år 10 måneder siden #16 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Fifa ballon d'or

rezamadridista skrev:

Jeg har i min kedsomhed siddet og kigget på tallene (that’s right, El_Juan :P) over kalenderåret 2013 for Messi og Cristiano:

Udover det, har jeg også set på de ’største’ kampe de hver især har spillet over kalenderåret:

Messis store kampe: Atletico (supercup), Real Madrid (liga og copa), Milan, PSG, Bayern.

Cristianos store kampe: Atletico (copa), Barcelona (liga og copa), Juventus, United, Galatasaray (kun kvartfinalen), Dortmund.

Her lyder tallene:

Overblik: Ronaldo har spillet flest kampe (7 flere end Messi), men scoret betydeligt flest mål (15 mål mere) og sågar lavet et par assists mere (4 flere). Her finder jeg dog statistikkerne for de ”største kampe” til at være mest bemærkelsesværdig. Dog skal der også tilføjes, at Messi trods alt har vundet 2 pokaler i år i form af La Liga og Supercuppen.

Elsker bare når nogen går på statisik-jagt pga kedsomheden - det gavner hver gang.

Jeg havde slet ikke forventet at tallene ville være til sådan en stor fordel for Ronaldo. Håber han vinder den!
Det ville være absurd hvis Messi vandt 5 og Ronaldo stadig er på 1 . Det afspejler slet ikke den sande sammenligning mellem de to spillere.

Selv hvis Ronaldo vandt den, ville det stadig ikke afspejle sandheden.. 4 vs 2.. Som mange siger så burde det have været 2 vs 2 og den ene til Snejder lige nu.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #17 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Fifa ballon d'or

Her lyder tallene:

Til og med hvilken kamp er tallene fra? Kampen mod Juventus?

12 år 10 måneder siden #18 af madrid2000

12 år 10 måneder siden #19 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Fifa ballon d'or
Messi og Ronaldo er en klasse over de andre, men nu hvor Messi er ude af form og samtidige er Ronaldo uhyggelig i øjeblikket, håber/tror jeg virkelig at Ronaldo tager den i år.
MEN er der overhovede nogle som har vundet titlen og samtidige ikke vundet ét eneste trofæ i samme år...?

2013
Messi:
- La liga
- Super cup
- La liga topscorer
- European golden shoe

Ribery:
- Bundesliga
- CHL
- DFB pokal
- Uefa super cup
- Uefa best player in europe

Ronaldo:
- ...

12 år 10 måneder siden #20 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Fifa ballon d'or

Raul7-2880 skrev: Messi og Ronaldo er en klasse over de andre, men nu hvor Messi er ude af form og samtidige er Ronaldo uhyggelig i øjeblikket, håber/tror jeg virkelig at Ronaldo tager den i år.
MEN er der overhovede nogle som har vundet titlen og samtidige ikke vundet ét eneste trofæ i samme år...?

2013
Messi:
- La liga
- Super cup
- La liga topscorer
- European golden shoe

Ribery:
- Bundesliga
- CHL
- DFB pokal
- Uefa super cup
- Uefa best player in europe

Ronaldo:
- ...

2012:

Messi:
Copa del rey

Ronaldo:
La liga
Super cup

Messi blev verdens bedste selvom Ronaldo vandt større/flere pokaler.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #21 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Fifa ballon d'or
"MEN er der overhovede nogle som har vundet titlen og samtidige ikke vundet ét eneste trofæ i samme år...?"

Du svarer ikke på hans spørgsmål Zizou ;)

Derudover tror jeg at Messis 91 mål i 2012, hvor han slog gerd mullers rekord betød ufatteligt meget for dem, der stemte på ham. Det er jo en statistik man kan tage og føle på, og som viser individuel klasse.

Er næsten sikker på Ribery tager den i år.

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #22 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne Fifa ballon d'or
Odds på Betfair

Ballon D'or 2013

Ribery: 1,98
Messi: 2,62
Ronaldo: 9

Der er ikke meget der tyder på, han skal have den i år. Jeg har lige smidt 500 kr til odds 9. Han er godt nok stor underdog.

12 år 10 måneder siden #23 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Fifa ballon d'or
Jeg vil altså gerne se målstatikken fordelt per minut fremfor per kamp. For så tror jeg altså, at vi får et HELT andet billede at se.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #24 af Storken
Besvaret af Storken på emne Fifa ballon d'or
Ribery har haft stor andel i, at Bayern München har vundet alt.
Messi er verdens bedste fodboldspiller.
Ronaldo har været den bedste fodboldspiller i 2013.

FIFA Ballon d'Or gives til den bedste fodboldspiller i det forgangne år.

I mine øjne kan man ikke komme uden om, at Ronaldo reelt set fortjener prisen.

Leveret af Kunena Forum