Fifa ballon d'or

Afstemning: Hvem burde vinde

Cristiano Ronaldo
82 95.3%
Lionel Messi
4 4.7%
Franck Ribery
Ingen stemmer 0%
Zlatan Ibrahimovic
Ingen stemmer 0%
Antal stemmer: 86
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
  • falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #37 af falle
Besvaret af falle på emne Fifa ballon d'or
Jeg er enig i at det burde være et udvalg af sportsjournalister, som skulle stemme, og hverken landstrænere eller kaptajner over hele jorden burde have noget at skulle have sagt.

Ronaldo er én af de mest hadede bedste fodboldspillere overhovedet, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor man er så delt omkring ham! Jeg kan godt forstå det hvis det er baseret på tidligere attitude, men manden er kommet langt siden Manchester United, og burde derfor ikke stå ret for hans yngre dage; han har gjort mere end rigeligt op for det.

Man vælger Messi fordi...... han er Messi. Længere er den ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #38 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Fifa ballon d'or
Messi ude i to måneder, lad os se hvor længe de holder

12 år 10 måneder siden #39 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Fifa ballon d'or

falle skrev: Ronaldo er én af de mest hadede bedste fodboldspillere overhovedet, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor man er så delt omkring ham! Jeg kan godt forstå det hvis det er baseret på tidligere attitude, men manden er kommet langt siden Manchester United, og burde derfor ikke stå ret for hans yngre dage; han har gjort mere end rigeligt op for det.

Beklager, CR er stadig ligeså barnlig og har stadig den samme dårlige attitude han altid har haft. Han slår stadig ud med armene, smider sig når der ikke er kontakt,brokker sig når han ikke får frispark eller straffe,selvom han ved at der ikke er noget. Se det mål vi indkasserede mod Getafe,der var overhovedet ikke frispark,men i stedet for at jagte bolden,står han stille og brokker sig.Han laver også nogle svinestreger,som fx at sparke ud efter spillere.Han gjorde det 2-3 gange i cup finalen og blev så,fortjent smidt ud.
Det eneste han har forbedret er evnen til at score mål(& i en mindre grad assists).
Men han fortjener den det her år.

12 år 10 måneder siden #40 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

falle skrev: Ronaldo er én af de mest hadede bedste fodboldspillere overhovedet, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor man er så delt omkring ham! Jeg kan godt forstå det hvis det er baseret på tidligere attitude, men manden er kommet langt siden Manchester United, og burde derfor ikke stå ret for hans yngre dage; han har gjort mere end rigeligt op for det.

Beklager, CR er stadig ligeså barnlig og har stadig den samme dårlige attitude han altid har haft. Han slår stadig ud med armene, smider sig når der ikke er kontakt,brokker sig når han ikke får frispark eller straffe,selvom han ved at der ikke er noget. Se det mål vi indkasserede mod Getafe,der var overhovedet ikke frispark,men i stedet for at jagte bolden,står han stille og brokker sig.Han laver også nogle svinestreger,som fx at sparke ud efter spillere.Han gjorde det 2-3 gange i cup finalen og blev så,fortjent smidt ud.
Det eneste han har forbedret er evnen til at score mål(& i en mindre grad assists).

Du blir simpelthen dummere og dummere at høre på. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan en Real Madrid fan, kan se sig så sur på ham. Om du har et mindreværdkompleks skal jeg ikke kunne sige, men det er da chokerende, du kan have sådan et had til manden, måske skulle du selve begynde at lave lidt research på ham, hvem ved måske vil du endda blive positivt forbavset over hvad du finder...

Ps. det er lidt sjovt, at Ronaldo er klodens mest populære sportsstjerne, og med længder fodboldspiller på samtlige af de sociale medier. Morten Olsen, Beckenbauer, Blatter og hvad resten af dinosaurerne hedder har jeg ingen respekt for... simpelten absurd så snæversynet og hjernevasket den ældre skare er fodboldtilhængere kan være... men virker til det, stort set, kun er dem der virkelig har et problem med Ronaldo. Blot fordi han som type ikke er som ungdommen, da de voksede op...

Heldigvis for Ronaldo, så er han det 4. mest populære mennesker (i verdenen) på Facebook - med ca. 64,5 millioner fans - og på den måde har han allerede vundet, da han er en kæmpe inspiration for så mange mennesker verden over.

Kilde: www.insidefacebook.com/2013/11/04/top-25...-crush-saga-surging/

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real Madrid.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #41 af falle

Real-Laudrup skrev:

Jeg synes også at du fortjener en eller anden form for hæder for at tale vores absolutte nr. 1 ned på sådan en måde, for så at afslutte med at sige "han fortjener den".

Noget helt andet er, alle andre spillere laver samme "svinestreger" som Ronaldo -- selv mors dreng, Messi.

12 år 10 måneder siden #42 af Real-Laudrup

falle skrev: Jeg synes også at du fortjener en eller anden form for hæder for at tale vores absolutte nr. 1 ned på sådan en måde, for så at afslutte med at sige "han fortjener den".

Noget helt andet er, alle andre spillere laver samme "svinestreger" som Ronaldo -- selv mors dreng, Messi.

Jerg talte først om hans opførsel, fordi du sagde at han ikke opfører sig som han gjorde i United, og det er jeg ikke enig i. Og det lyder ikke til at du er uenig i det jeg skrev. Andre spillere - som Messi gør sikkert også nogle af de ting, men de spiller ikke i min klub.

Når det så kommer til fodbolden og Balon D'Or, så er der ikke nogen tvivl om at han har fortjent den.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #43 af falle
Faktisk skrev jeg ikke at han ikke opførte sig som han gjorde i United - jeg skrev at han var kommet langt siden da, og det er han. Du kan vende og dreje den alt det du vil, men han er ikke ligesom dengang - ikke at han ikke gør noget af det mere, men der er langt fra hans tid i United og til nu i Madrid.

Og jeg er uenig det du siger. Jeg er træt af at folk synes at fodboldspillerne ikke skal være sure og trætte af når noget ikke går deres vej. Cristiano er nok et at de største konkurrence mennesker der findes, og så er det da klart at han fægter med armene og ser sur ud når det ikke lige kører for ham. Det siger sig selv.

Og grunden til at jeg nævnte at andre spillere begik samme små svinestreger på banen, så er det fordi mange medier fremstiller Messi (og andre) som et lille lam, mens virkeligheden er anderledes, og derfor kan man slet og ret ikke bruge den stikpille til noget som helst.

12 år 10 måneder siden #44 af Real-Laudrup
@Real Madrid

Lad os lige få styr på noget: Jeg hader ikke CR. Jeg er bare ikke fan af ham, det har jeg aldrig vœret, og det bliver jeg nok heller aldrig. Og meget af det skyldes den måde han opfører sig på. Hvad jeg sagde var rigtigt, der er ikke nogen der kan fortælle mig noget andet og faktisk mene det. Jeg er sikker på at han nok er en flink fyr udenfor banen. Men på banen gør han en masse ting jeg ikke kan lide at se på - og især ikke i den klub jeg elsker. Og indtil han stopper det, så er jeg en af dem som fortsat vil blive ved med at kritisere ham for det.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real-Laudrup.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #45 af falle
Må jeg spørge om noget helt seriøst? Hvordan er din reaktion når han scorer?

12 år 10 måneder siden #46 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev: @Real Madrid

Lad os lige få styr på noget: Jeg hader ikke CR. Jeg er bare ikke fan af ham, det har jeg aldrig vœret, og det bliver jeg nok heller aldrig. Og meget af det skyldes den måde han opfører sig på. Hvad jeg sagde var rigtigt, der er ikke nogen der kan fortælle mig noget andet og faktisk mene det. Jeg er sikker på at han nok er en flink fyr udenfor banen. Men på banen gør han en masse ting jeg ikke kan lide at se på - og især ikke i den klub jeg elsker. Og indtil han stopper det, så er jeg en dem som fortsat vil blive ved med at kritisere ham for det.

Ja okay jeg erkender jeg har misforstået dig lidt. Dog er jeg bestemt ikke enig, men lad os være enige om at være uenige.

Lige til slut - alle de ting du beskylder Ronaldo for, skyldes jo kun, i min optik, han er så kæmpe et vindermenneske, der vil vinde for en hver pris og ofte også plejer det. Det er jo ikke en "jeg giver op-jeg er ligeglad-opgivende" attitude han har, men bare en kæmpe passion og trang for at vinde. Jeg foretrækker til hver en tid Ronaldo attituden fremfor Messi attituden i hvert fald.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 10 måneder siden #47 af Dios
Besvaret af Dios på emne Fifa ballon d'or

M_linding skrev:

Dios skrev: Handler det ikke mere om, at folket allerede har truffet sin beslutning? Altså hvor mange af jer ville stemme på Messi uanset hvor godt han så havde gjort det ift. Ronaldo? De stemmeberettiget er jo sikkert også tilhænger af den ene eller anden, og jeg tror f.eks. aldrig en person som Morten Olsen vil stemme Ronaldo ind på førstepladsen foran Messi, Xavi og Iniesta.
Det har intet med korruption at gøre, men hvordan Ronaldo bliver set udefra.

Jeg har en kammerat som synes Messi er verdens bedste, men ikke fordi han nødvendigvis har været den bedste dette kalenderår, men fordi det er Messi. Det er problemet ved disse individuelle priser.

Og det er netop derfor, at prisen - ligesom så mange andre priser - burde uddeles af et mindre udvalg, som valgte vinderen ud fra nogle seriøse kriterier, og diskuterede sig frem.

Hvis man ser på listen over hvordan folk har stemt, kan man se hvor hovedløst det er. Morten Olsen er ikke engang den værste, selvom jeg hader idéen om, at man stemmer på den samme person uanset hvordan spillerne har præsteret netop dette år. Men okay, svaret kommer snart; For hvis Messi vinder i år, så prisen endeligt død og meningsløs.

Først og fremmest skal der laves nogle rammer og parametre man bliver bedømt udfra. Hvis de er der nu, så er de svære og få øje på, men man kunne evt. lave pointdelinger, hvor mål eller titler vægter højst. Smukt spil er meget subjektivt, hvor nogle vil mene Messi's stil er langt pænere end Ronaldo's, så for det skulle være fair for alle, så skal det være de samme parametre man bliver bedømt udfra.

Jeg er i den modsatte grøft af demokratiet i denne her. For som sagt, så bliver en sådan afstemning utrolig farvet, og derfor har Messi også vundet titlen så mange år i træk. Jeg taler ikke Messi ned, men alle hans konkurrenter op!

Det er lidt den samme diskussion der var med Ronaldinho i Fm kan jeg huske :) Altså efter hans formdyk. For skal man sætte hans stats efter hvad han kunne, eller hvad han præsterede. Og det samme gør sig gældende med Messi, for der er ingen tvivl i mine øjne om, at han er en bedre spiller end Ronaldo, men Ronaldo har jo været langt bedre end Messi dette kalenderår, så hjertet vil tage over, og derfor er det en så ligegyldig titel imo.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #48 af falle

Real Madrid skrev: Det er jo ikke en "jeg giver op-jeg er ligeglad-opgivende" attitude han har, men bare en kæmpe passion og trang for at vinde. Jeg foretrækker til hver en tid Ronaldo attituden fremfor Messi attituden i hvert fald.

Du har fuldstændig ret. Hellere hans armfægten og sur ansigt når det ikke fungerer, end at han ser ligeglad ud.

Leveret af Kunena Forum