Om Vores Rivaler IX
- Raul-Madrid
- Væk
- Guld bruger
-
RAUL!!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Helt enig. Det må man ikke glemme. Det er i høj grad takket ved Güler at Tyrkiet faktisk presser på for et resultat. Han er hele tiden på bolden og han skaber så mange tingRaul-Madrid post=201465 skrev: Skal vi ikke lige snakke om hvor sindsyg god Arda er igen idag!! Han styre showet
Dragam post=201464 skrev: Mbappe lavede præcis det samme, som når han er "9er" - ingenting. Men det påvirker holdet langt mindre, at en enkelt kantspiller ikke laver en dadel, end at 9'eren ikke gør det.
Og ja, som forventet skulle mbappe nok alligevel få et mål på kanten af feltet fra venstre side.
Med andre ord kommer mbappe til at bidrage med præcis det samme fra venstre side, som han gør som "9er" - mål fra løb i dybden, og mål på kanten af feltet fra venstre side. Og intet andet.
Det er da langt vigtigere at en kantspiller arbejder end en 9'er? Vi ser jo gang på gang hvor presset vi kan blive i vores venstre side, fordi Vini ikke kommer med tilbage. Senest imod Atletico, der satte alle deres angreb op i den side. Måske misforstår jeg hvad du mener?
Det er jeg ikke enig i - har man en 9'er der ikke er hvor han skal være, så fungerer det ikke i hverken venstre, midt, eller højre side - så skal det komme gennem individuelle aktioner... som vi har set de sidste flere år. Har man derimod en 9er der arbejder hårdt, og er hvor han skal være, så kan man blot spille uden om venstrekanten, der ikke bidrager til spillet - andet end når man spiller ham en bold i dybden, eller en bold på kanten af feltet.Lars1991 post=201467 skrev:
Dragam post=201464 skrev: Mbappe lavede præcis det samme, som når han er "9er" - ingenting. Men det påvirker holdet langt mindre, at en enkelt kantspiller ikke laver en dadel, end at 9'eren ikke gør det.
Og ja, som forventet skulle mbappe nok alligevel få et mål på kanten af feltet fra venstre side.
Med andre ord kommer mbappe til at bidrage med præcis det samme fra venstre side, som han gør som "9er" - mål fra løb i dybden, og mål på kanten af feltet fra venstre side. Og intet andet.
Det er da langt vigtigere at en kantspiller arbejder end en 9'er? Vi ser jo gang på gang hvor presset vi kan blive i vores venstre side, fordi Vini ikke kommer med tilbage. Senest imod Atletico, der satte alle deres angreb op i den side. Måske misforstår jeg hvad du mener?
At det sejler defensivt med vini er et problem fordi både vini og mbappe ikke laver en dadel. Hvis holdet sættes op med Espi i front, og Mbappe på venstre, så kan man evt have Bellingham liggende på 8'eren i venstre side, og hjælpe cucu med at dække af - og med tchoumani på den defensive.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det er helt rigtigt. Og det er jo ikke kun at der bliver lagt pres på os. Jeg har ikke tal på hvor mange gange vi har set holdet presse modstanderen og faktisk været i gode pressituationer, men så lunter en modstanders højre back lidt frem og ud til kridtet og så kan de bare slå en blød bold derud. Vinicius står bare og glor og backen kan roligt lunte ud.Lars1991 post=201467 skrev:
Så jeg er enig i at det er komplet tåbeligt at postulere, at manglende arbejde fra kanten er bedre end angriberen. I princippet (og det er jeg bestemt ikke fan af) kan man bruge sin angriber til at stå mellem stopperne og skære banen rigtig fint af, hvis resten af holdets pres sidder lige i skabet.
En klar konklusion på 50 minutters Mbappe på venstre kant herfra er at vi klart bliver et dårligere hold med Mbappe derude end hvis vi bare løser det nuværende problem med en bedre spiller end Vinicius. og dem har vi mange af.
Mbappe skadet... betyder nok at Vini desværre får lovvat starte inde uanset hans niveau..
Ærligt talt tror jeg det var rent skuespil fra mbappe, fordi han havde fået sit mål, og ikke gad spille den venskabskamp - og det kan jeg helt ærligt godt forstå. Landsholds venskabskampe burde afskaffes, også selvom de nu har lavet det her åndsvage nations league ud af dem nu.mohbar post=201470 skrev: Arda vs Frankrig 0-1 drengen var her og der og allevegne. Dog i en mere dyb rolle endt han er vant til i Real.
Mbappe skadet... betyder nok at Vini desværre får lovvat starte inde uanset hans niveau..
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Jeg kan ikke forestille mig at Mbappe skulle skubbe Vinicius væk fra kanten, hvis det er tanken. Mbappe bliver ikke flyttet væk som spids og han passer heller ikke ind som kantspiller længere. Men det giver selvfølgelig Vinicius en del længere snor, hvis Mbappe er ude i noget tid. Det bekymrer mig at det er knæet igen og han så oprigtigt frustreret og mærket ud. Jeg kunne frygte at det kommer til at koste lidt pause for Mbappe.mohbar post=201470 skrev: Arda vs Frankrig 0-1 drengen var her og der og allevegne. Dog i en mere dyb rolle endt han er vant til i Real.